Gå til innhold

Hva har dere til dessert på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ahhhh, egentlig multekrem. Men i år feiresnjula hos svigers, de er ikke noe gode på jul i det hele tatt :-( Stygt plasttre fra 80 tallet, kan ikke sammenlignes med de plasttrærne man får kjøpt nå, julestjerne (blomsten altså) i plast, flere eksemplarer. Og desserten er, en isboks fra diplomis som kommer på bordet. Middagen er også kjip, ribbe med myk svor, tilbehør potet og thats it... :-( Jula er ikke det samme når vi er hos svigers nei... Og ikke er det noe stas med gaveåpningen heller, ikke slik at man åpner gavene en og en, her deles de raskt ut og papiret flerres av. Nå som jeg skriver dette kjenner jeg at dette ikke er en julefeiring jeg ønsker å fortsette med.

Anonymous poster hash: daa35...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har riskrem. Ikke min favoritt etter en stor, god middag, men slik er tradisjonen.

Skrevet

Vi har riskrem. Ikke min favoritt etter en stor, god middag, men slik er tradisjonen.

Skrevet

hvis vi har kalkun har vi riskrem, hvis vi har ribbe har vi karamellpudding

Skrevet

Dronning Maud fromasj :)

Anonymous poster hash: d384c...8e8
Skrevet

Dronning Maud-formasj, sitronfromasj, riskrem, karamellpudding og multekrem. Alt hjemmelaget.

Anonymous poster hash: ed1b9...9dd

Skrevet

Jordbærgele og vaniljesaus :)

Anonymous poster hash: e3fb9...2c9

Skrevet

I likhet med Sug Lut har vi fruktcocktail fra boks når vi er hos mine foreldre;-) Svigers kjører hjemmelaget karamellpudding.

Anonymous poster hash: b0782...d45

Skrevet

Riskrem med rødsaus:)

Anonymous poster hash: 985ee...b7a

Skrevet

Riskrem med rød saus:) hjemmelaget så klart;) smaker mye bedre enn de ferdig pakkene man kan kjøpe

Skrevet

Hos svigers: gelé

Hos mine foreldre: multekrem, krumkaker og sandkaker

Hos oss: hjemmelaget karamellpudding

Anonymous poster hash: b3fbc...416

Skrevet

Karamellpudding til de 'voksne' og is til meg. Liker ikke annen dessert. Og julekaker

Anonymous poster hash: 3f65a...f26

Skrevet

Riskrem med kirsebærsaus, på dansk vis. :)

Skrevet

Multekrem og krumkaker :)

Skrevet

Riskrem, multekrem, sjokolademousse og is.

Anonymous poster hash: f8d19...479

Skrevet

Vi har ikke dessert. Går rett på godteri og julekaker ;)

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Riskrem! :D mandeldråper i er et must, og den bringebær posesausen :P Det jeg har vokst opp med, og syns annen saus til riskrem bare er rart! Hehe

Skrevet

Alltid riskrem. Men i år skal vi til svigers, og hun lager "slanke" -riskrem. Lite fløte og lite sukker. Blæh. :(

Da tar du med egen dessert:)

Anonymous poster hash: 285b5...c80

Skrevet

Alltid riskrem. Men i år skal vi til svigers, og hun lager "slanke" -riskrem. Lite fløte og lite sukker. Blæh. :(

SLANKE-riskrem på JULAFTEN????????

Viktigere hva hun gjør mellom jul og nyttår og mellom nyttår og jul enn hva hun spiser på selve julaften, vel!

Tilby deg å ta med eller lage riskremen - om du lager den der og hun henger over deg så kan du jo alltids "miste" litt ekstra sukker oppi ;) Og riskrem lages på ekte fløte og nok fløte, sånn er det bare!

....det kan du hilse din svigermor fra meg å si! ;)

Anonymous poster hash: 8183e...309

Skrevet

Multekrem, men i pr skal vi feire hos pappa og der tror jeg riskrem er tradisjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...