Skatten_ Skrevet 8. januar 2014 #1151 Del Skrevet 8. januar 2014 Fysj, for en frekk sekretær!Jeg ringte i uke sju, og de var veldig hyggelige og booket meg time i uke 12. Med mindre jeg hadde noen store plager, var det ikke nødvendig å komme før uke 12. Men det er jo ofte litt ventetid på å få time, så du burde jo få booket! Jeg har ei venninne som er fødselslege (i en annen by), og jeg sa til henne at jeg syntes det var litt rart at man ikke skulle på kontroll før i uke 12. Hun forklarte at det var fordi før den tid er det svært lite legen kan gjøre eller se på prøvene. Graviditetstestene til legene er ikke noe bedre enn testene vi kjøper på apoteket. Hun var ikke noe fan av doppler for tidlig for folk flest, for det skaper unødig mye bekymring hvis man ikke finner hjertelyd. Jeg skal på min første kontroll i neste uke, men jeg regner med det bare blir urinprøve og blodprøve og en samtale. Leeenge til uke 18! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru.Frøken Skrevet 8. januar 2014 #1152 Del Skrevet 8. januar 2014 Legen klarte først å spørre om vi skulle beholde da.. bare for å få det bekreftet anntar jeg, men kan ikke si vi ga inntrykk av noe annet hehe, litt rart å få spørsmålet, men må vel nesten spørre om det i dag. Og så ser vi vel unge ut da, på våre 23 og 25 år. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nybegynner1 Skrevet 8. januar 2014 #1153 Del Skrevet 8. januar 2014 Fysj, for en frekk sekretær! Jeg ringte i uke sju, og de var veldig hyggelige og booket meg time i uke 12. Med mindre jeg hadde noen store plager, var det ikke nødvendig å komme før uke 12. Men det er jo ofte litt ventetid på å få time, så du burde jo få booket! Jeg har ei venninne som er fødselslege (i en annen by), og jeg sa til henne at jeg syntes det var litt rart at man ikke skulle på kontroll før i uke 12. Hun forklarte at det var fordi før den tid er det svært lite legen kan gjøre eller se på prøvene. Graviditetstestene til legene er ikke noe bedre enn testene vi kjøper på apoteket. Hun var ikke noe fan av doppler for tidlig for folk flest, for det skaper unødig mye bekymring hvis man ikke finner hjertelyd. Jeg skal på min første kontroll i neste uke, men jeg regner med det bare blir urinprøve og blodprøve og en samtale. Leeenge til uke 18! Jordmoren jeg booket time hos nå sa også det at det er ikke så mye de får sett eller gjort før uke 12, men at det var viktig å få fylt ut helsekort, søkt om fødeplass og få den samtalen om graviditeten så tidlig som mulig. Må sikkert tilbake i uke 12 for blodprøver, men det er heeeelt ok. Er helt fersk i dette og går derfor heller en gang for mye enn for lite! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkstrand Skrevet 8. januar 2014 #1154 Del Skrevet 8. januar 2014 Dere som skal på UL nå kan bare glede dere! Jeg var på mandag og den følelsen når man får se den lille tassen og hjertet dens kan ikke beskrives med ord! Såååå verdt å betale 700,- for det synes jeg! Fikk beskjed fra min private gynekolog om at det nå var på tide å bestille første svangerskapskontroll hos fastlegen. Ringte dit i går, fortalte at jeg er gravid i snart uke 8 og lurte på om jeg kunne få en time. "Hvorfor det?!" glefset sekretæren i tlf til meg! Haha, jeg ble helt satt ut... "Eh, time til første svangerskapskontroll..." stotret jeg frem. "Nei, det får du ikke før etter uke 12! Du kan ringe tilbake da!" Ble helt sjokkert jeg! Det offentlige helsevesenet kan seile sin egen sjø, så nå har jeg bestilt første svangerskapskontroll hos privat jordmor istedet og fikk time i neste uke når jeg er 8+5. Blir spennende! Fytti grisen! For ei tullkjerring! jeg hadde klikka tror jeg og møtt personlig opp på legekontoret og spurt hvem som tok telefonen i den tiden, så skulle hu fått så ørene flagret. Huff.. blir så sint på sånne mennesker som er frekke. hjelper lite at man er hormonell, da blir det bare enda verre Hahaha, I know the feeling! Jeg klarte ikke å bli sinna. Ble bare så satt ut og begynte å le etter å ha lagt på. Men nå er iallefall time bestilt hos privat jordmor og tror det kommer til å bli veldig bra! Skjønner jeg godt at du ble ;-P tommel opp for privat jordmor :-) må du betale noe for det eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugl@ ruger... Skrevet 8. januar 2014 #1155 Del Skrevet 8. januar 2014 Legen klarte først å spørre om vi skulle beholde da.. bare for å få det bekreftet anntar jeg, men kan ikke si vi ga inntrykk av noe annet hehe, litt rart å få spørsmålet, men må vel nesten spørre om det i dag. Og så ser vi vel unge ut da, på våre 23 og 25 år. Hehe..dere er jo unge også i forhold til gjenomsnittet Her viste legen at det var planlagt, jeg var for å fjerne spiralen med tanke på baby i høst, med full sjekk av alt så helsa var optimal, måtte på mammografi osv ( har fjernet en svulst fra brystet tidligere) ul av eggstokker osv osv. Her var kommentaren da jeg kom til legen på fredag: Gratulerer, det tok ikke lang tid! Glad det gikk fort, for siden jeg fikk barn tidlig så synes jeg 35 er seint nok. Det er definitivt siste og nå har vi ting skikkelig på plass begge to, mannen har mulighet til å være mye hjemme, vi har lite lån, god økonomi og masser av tid og ro. Tidligere har vi flytta litt, han har jobba mye, jeg sjonglerte barn og skole, pluss jobb....stress og kav. Nå er jeg hjemmeværende for tida, jobber jo litt for firma, men ikke noe stress eller kav med sykemelding og dårlig samvittighet for arbeidsgiver. Herlig er det!! Livet skal nytes og jeg skal kose meg hjemme med baby og småbarnstid så lenge jeg føler for det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nybegynner1 Skrevet 8. januar 2014 #1156 Del Skrevet 8. januar 2014 Dere som skal på UL nå kan bare glede dere! Jeg var på mandag og den følelsen når man får se den lille tassen og hjertet dens kan ikke beskrives med ord! Såååå verdt å betale 700,- for det synes jeg! Fikk beskjed fra min private gynekolog om at det nå var på tide å bestille første svangerskapskontroll hos fastlegen. Ringte dit i går, fortalte at jeg er gravid i snart uke 8 og lurte på om jeg kunne få en time. "Hvorfor det?!" glefset sekretæren i tlf til meg! Haha, jeg ble helt satt ut... "Eh, time til første svangerskapskontroll..." stotret jeg frem. "Nei, det får du ikke før etter uke 12! Du kan ringe tilbake da!" Ble helt sjokkert jeg! Det offentlige helsevesenet kan seile sin egen sjø, så nå har jeg bestilt første svangerskapskontroll hos privat jordmor istedet og fikk time i neste uke når jeg er 8+5. Blir spennende! Fytti grisen! For ei tullkjerring! jeg hadde klikka tror jeg og møtt personlig opp på legekontoret og spurt hvem som tok telefonen i den tiden, så skulle hu fått så ørene flagret. Huff.. blir så sint på sånne mennesker som er frekke. hjelper lite at man er hormonell, da blir det bare enda verre Hahaha, I know the feeling! Jeg klarte ikke å bli sinna. Ble bare så satt ut og begynte å le etter å ha lagt på. Men nå er iallefall time bestilt hos privat jordmor og tror det kommer til å bli veldig bra! Skjønner jeg godt at du ble ;-P tommel opp for privat jordmor :-) må du betale noe for det eller? Ja, alle private tjenester må man betale for. Men det er heeeelt greit! Heller gå til noen som kan det og som faktisk ønsker å yte en service, tenker jeg. Tror det er rundt 500,- for en kontroll hos Oslo Jordmor & Kvinnesenter, men ikke helt sikker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkstrand Skrevet 8. januar 2014 #1157 Del Skrevet 8. januar 2014 Legen klarte først å spørre om vi skulle beholde da.. bare for å få det bekreftet anntar jeg, men kan ikke si vi ga inntrykk av noe annet hehe, litt rart å få spørsmålet, men må vel nesten spørre om det i dag. Og så ser vi vel unge ut da, på våre 23 og 25 år. Haha! Hva er det slags leger og sekretærer som fins egentlig? :-P lurer på hva min lege egentlig trodde om lille babyfacen som jeg er den dagen jeg kom gående å sa at jeg trodde jeg var gravid.. bare 19 år gammel ;-P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkstrand Skrevet 8. januar 2014 #1158 Del Skrevet 8. januar 2014 Dere som skal på UL nå kan bare glede dere! Jeg var på mandag og den følelsen når man får se den lille tassen og hjertet dens kan ikke beskrives med ord! Såååå verdt å betale 700,- for det synes jeg! Fikk beskjed fra min private gynekolog om at det nå var på tide å bestille første svangerskapskontroll hos fastlegen. Ringte dit i går, fortalte at jeg er gravid i snart uke 8 og lurte på om jeg kunne få en time. "Hvorfor det?!" glefset sekretæren i tlf til meg! Haha, jeg ble helt satt ut... "Eh, time til første svangerskapskontroll..." stotret jeg frem. "Nei, det får du ikke før etter uke 12! Du kan ringe tilbake da!" Ble helt sjokkert jeg! Det offentlige helsevesenet kan seile sin egen sjø, så nå har jeg bestilt første svangerskapskontroll hos privat jordmor istedet og fikk time i neste uke når jeg er 8+5. Blir spennende! Fytti grisen! For ei tullkjerring! jeg hadde klikka tror jeg og møtt personlig opp på legekontoret og spurt hvem som tok telefonen i den tiden, så skulle hu fått så ørene flagret. Huff.. blir så sint på sånne mennesker som er frekke. hjelper lite at man er hormonell, da blir det bare enda verre Hahaha, I know the feeling! Jeg klarte ikke å bli sinna. Ble bare så satt ut og begynte å le etter å ha lagt på. Men nå er iallefall time bestilt hos privat jordmor og tror det kommer til å bli veldig bra! Skjønner jeg godt at du ble ;-P tommel opp for privat jordmor :-) må du betale noe for det eller?Ja, alle private tjenester må man betale for. Men det er heeeelt greit! Heller gå til noen som kan det og som faktisk ønsker å yte en service, tenker jeg. Tror det er rundt 500,- for en kontroll hos Oslo Jordmor & Kvinnesenter, men ikke helt sikker. Åååja ;-) visste faktisk ikke det da jeg har bare brukt det offentlige. :-P er ikke ille det da, når du vet du får god service i forhold til legekontoret. :-P bare nyt tanken på at den kua i andre enden av telefonen ikke har fått seg noe på en stund stakkasj :-P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nybegynner1 Skrevet 8. januar 2014 #1159 Del Skrevet 8. januar 2014 Dere som skal på UL nå kan bare glede dere! Jeg var på mandag og den følelsen når man får se den lille tassen og hjertet dens kan ikke beskrives med ord! Såååå verdt å betale 700,- for det synes jeg! Fikk beskjed fra min private gynekolog om at det nå var på tide å bestille første svangerskapskontroll hos fastlegen. Ringte dit i går, fortalte at jeg er gravid i snart uke 8 og lurte på om jeg kunne få en time. "Hvorfor det?!" glefset sekretæren i tlf til meg! Haha, jeg ble helt satt ut... "Eh, time til første svangerskapskontroll..." stotret jeg frem. "Nei, det får du ikke før etter uke 12! Du kan ringe tilbake da!" Ble helt sjokkert jeg! Det offentlige helsevesenet kan seile sin egen sjø, så nå har jeg bestilt første svangerskapskontroll hos privat jordmor istedet og fikk time i neste uke når jeg er 8+5. Blir spennende! Fytti grisen! For ei tullkjerring! jeg hadde klikka tror jeg og møtt personlig opp på legekontoret og spurt hvem som tok telefonen i den tiden, så skulle hu fått så ørene flagret. Huff.. blir så sint på sånne mennesker som er frekke. hjelper lite at man er hormonell, da blir det bare enda verreHahaha, I know the feeling! Jeg klarte ikke å bli sinna. Ble bare så satt ut og begynte å le etter å ha lagt på. Men nå er iallefall time bestilt hos privat jordmor og tror det kommer til å bli veldig bra! Skjønner jeg godt at du ble ;-P tommel opp for privat jordmor :-) må du betale noe for det eller?Ja, alle private tjenester må man betale for. Men det er heeeelt greit! Heller gå til noen som kan det og som faktisk ønsker å yte en service, tenker jeg. Tror det er rundt 500,- for en kontroll hos Oslo Jordmor & Kvinnesenter, men ikke helt sikker. Åååja ;-) visste faktisk ikke det da jeg har bare brukt det offentlige. :-P er ikke ille det da, når du vet du får god service i forhold til legekontoret. :-P bare nyt tanken på at den kua i andre enden av telefonen ikke har fått seg noe på en stund stakkasj :-P Hahahaha, godt sagt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 8. januar 2014 #1160 Del Skrevet 8. januar 2014 Har vært til duotest i dag. Eller; genetisk veiledning og blodprøve. Får innkalling til ul senere, og da får jeg også svar i forhold til blodprøven. Det var helt greit egentlig, men jeg hadde lest om det meste på forhånd. Fortsatt uvitende om det er liv i magen etter blødning eller ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugl@ ruger... Skrevet 8. januar 2014 #1161 Del Skrevet 8. januar 2014 Uff....i så fall e hun ikke alene, her har vørt særdeles lite action siste ukene, ikke vært i modus, stakkars mannen. Jeg har jo de killer perfekte puppene som han ikke får røre en gang, har bra pupper ellers også til å være silikonfri og ammet tre unger, men nå...oh lala....de er så fine og perfekts at jeg vurderer å høre med ei venninne som er flink hobbyfotograf om hun tar jobben med å forevige dem på smakfullt vis. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru.Frøken Skrevet 8. januar 2014 #1162 Del Skrevet 8. januar 2014 Legen klarte først å spørre om vi skulle beholde da.. bare for å få det bekreftet anntar jeg, men kan ikke si vi ga inntrykk av noe annet hehe, litt rart å få spørsmålet, men må vel nesten spørre om det i dag. Og så ser vi vel unge ut da, på våre 23 og 25 år. Haha! Hva er det slags leger og sekretærer som fins egentlig? :-P lurer på hva min lege egentlig trodde om lille babyfacen som jeg er den dagen jeg kom gående å sa at jeg trodde jeg var gravid.. bare 19 år gammel ;-P Nei, det er sant, hva sa legen? Jeg har en tendens til å se veldig ung ut noens øyne, noe med tryne mitt ellers så bruker jeg ikke nok sminke bare hehe, men fyller 24 til høsten og har vært sammen i snart 7 år.. så føler meg ganske klar... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugl@ ruger... Skrevet 8. januar 2014 #1163 Del Skrevet 8. januar 2014 Har vært til duotest i dag. Eller; genetisk veiledning og blodprøve. Får innkalling til ul senere, og da får jeg også svar i forhold til blodprøven. Det var helt greit egentlig, men jeg hadde lest om det meste på forhånd. Fortsatt uvitende om det er liv i magen etter blødning eller ikke. Hva med å gå til privat jordmor/ gynekolog som tar ul? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 8. januar 2014 #1164 Del Skrevet 8. januar 2014 Har vært til duotest i dag. Eller; genetisk veiledning og blodprøve. Får innkalling til ul senere, og da får jeg også svar i forhold til blodprøven. Det var helt greit egentlig, men jeg hadde lest om det meste på forhånd. Fortsatt uvitende om det er liv i magen etter blødning eller ikke. Hva med å gå til privat jordmor/ gynekolog som tar ul? Vurderer gynekolog, jordmor gidder jeg ikke. Føler jeg fikk mettet jordmorbehovet for en stund i forrige svangerskap. Men hvis jeg fortsetter å blø, vil jeg tro jeg kan bli henvist for en sjekk. Ble det da jeg spontanaborterte, og fikk time dagen etter. Det blir vel til at jeg sitter her og bomber dere med innlegg om at jeg er usikker fram til ul i forbindelse med duotest Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkstrand Skrevet 8. januar 2014 #1165 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Legen klarte først å spørre om vi skulle beholde da.. bare for å få det bekreftet anntar jeg, men kan ikke si vi ga inntrykk av noe annet hehe, litt rart å få spørsmålet, men må vel nesten spørre om det i dag. Og så ser vi vel unge ut da, på våre 23 og 25 år. Haha! Hva er det slags leger og sekretærer som fins egentlig? :-P lurer på hva min lege egentlig trodde om lille babyfacen som jeg er den dagen jeg kom gående å sa at jeg trodde jeg var gravid.. bare 19 år gammel ;-P Nei, det er sant, hva sa legen? Jeg har en tendens til å se veldig ung ut noens øyne, noe med tryne mitt ellers så bruker jeg ikke nok sminke bare hehe, men fyller 24 til høsten og har vært sammen i snart 7 år.. så føler meg ganske klar... I og med at jeg hadde vært hos denne legen en stund tidligere å trodd at jeg var gravid (noe jeg ikke var) så sa jeg at da er det noe som er veldig veldig galt med meg... ( jeg var bare 17 år da) noe det ikke var.. Så kom jeg gående inn på akkurat samme vis som 19 åring og trodde det samme. Legen så på meg etter jeg hadde tatt testene, glisa og sa at jeg var gravid. :-P tror aldri jeg har vært så nære på å tatt en "Mulla Krekar og Erna" på en lege som da :-P Endret 8. januar 2014 av frkstrand Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146007940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss J. Skrevet 8. januar 2014 #1166 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Hei dere, Det er så hyggelig å lese om dere, som er i samme situasjon. Jeg krysser fingrene for alle UL og svangerskapskontroller. Har vært hos lege selv i dag og har fått påvist ketoner i urinen. Var skikkelig dårlig de siste dagene og kastet opp hele tida. Fikk noen kvalmestillende og vitamin B6, håper veldig at dette vil hjelpe. Ellers vil jeg bli helt utslitt. Endret 8. januar 2014 av Miss J. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146008333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugl@ ruger... Skrevet 8. januar 2014 #1167 Del Skrevet 8. januar 2014 Hei dere, Det er så hyggelig å lese om dere, som er i samme situasjon. Jeg krysser fingrene for alle UL og svangerskapskontroller. Har vært hos lege selv i dag og har fått påvist ketoner i urinen. Var skikkelig dårlig de siste dagene og kastet opp hele tida. Fikk noen kvalmestillende og vitamin B6, håper veldig at dette vil hjelpe. Ellers vil jeg bli helt utslitt. Prøv deg litt fsm med diverse drikke, feks drikk saft, juice, søt te med gid samvittighet hvis du greier, brus også for den del. Ptøv med frisk frukt og grønt i biter, få det gjerne servert hvis du kan få noen til å ordne til deg. Jeg lsger ikke mat, klarer ikke nå, så mannen og eldstesønnrn tar seg av det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146008340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 8. januar 2014 #1168 Del Skrevet 8. januar 2014 UL gikk fint idag, lite knøtt med perfekt hjertebank Kanskje noen dager kortere enn forventet, men gynekologen la ikke noe i det, var så unøyaktige mål, sa hun. Og ny UL mandag 20.01 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146008395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss J. Skrevet 8. januar 2014 #1169 Del Skrevet 8. januar 2014 Hei dere, Det er så hyggelig å lese om dere, som er i samme situasjon. Jeg krysser fingrene for alle UL og svangerskapskontroller. Har vært hos lege selv i dag og har fått påvist ketoner i urinen. Var skikkelig dårlig de siste dagene og kastet opp hele tida. Fikk noen kvalmestillende og vitamin B6, håper veldig at dette vil hjelpe. Ellers vil jeg bli helt utslitt. Prøv deg litt fsm med diverse drikke, feks drikk saft, juice, søt te med gid samvittighet hvis du greier, brus også for den del. Ptøv med frisk frukt og grønt i biter, få det gjerne servert hvis du kan få noen til å ordne til deg. Jeg lsger ikke mat, klarer ikke nå, så mannen og eldstesønnrn tar seg av det. Takk ugl@ruger for gode råd. Har prøvd det meste, men noen ganger ingenting hjelper desverre. Og ja, jeg får maten servert, jeg spyr nemlig med en gang jeg åpner kjøleskapet. Mannen har blitt privat sykepleier i det siste. Det er bra for ham, siden vi ikke har barn fra før, å se hvor mye jobb det er bare å lage mat for noen, rydde selv hele huset etc. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146008438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millamint Skrevet 8. januar 2014 #1170 Del Skrevet 8. januar 2014 Hei dere, Det er så hyggelig å lese om dere, som er i samme situasjon. Jeg krysser fingrene for alle UL og svangerskapskontroller. Har vært hos lege selv i dag og har fått påvist ketoner i urinen. Var skikkelig dårlig de siste dagene og kastet opp hele tida. Fikk noen kvalmestillende og vitamin B6, håper veldig at dette vil hjelpe. Ellers vil jeg bli helt utslitt. Da er vi i samme båt, jeg ble lagt inn jeg med intravenøst behandling. Har veldig problemer med og spise og drikke men tar en dag om gangen. Hypermesis er ikke morro...På det værste hadde jeg +3 ketoner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146008465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss J. Skrevet 8. januar 2014 #1171 Del Skrevet 8. januar 2014 Hei dere, Det er så hyggelig å lese om dere, som er i samme situasjon. Jeg krysser fingrene for alle UL og svangerskapskontroller. Har vært hos lege selv i dag og har fått påvist ketoner i urinen. Var skikkelig dårlig de siste dagene og kastet opp hele tida. Fikk noen kvalmestillende og vitamin B6, håper veldig at dette vil hjelpe. Ellers vil jeg bli helt utslitt. Da er vi i samme båt, jeg ble lagt inn jeg med intravenøst behandling. Har veldig problemer med og spise og drikke men tar en dag om gangen. Hypermesis er ikke morro...På det værste hadde jeg +3 ketoner. Stakkar... Jeg håper at jeg vil slippe dette, har neste kontroll på fredag. Dersom jeg ikke vil bli bedre så skal jeg få intravenøst også. Skal også ta det litt mer med ro de neste dagene. Jeg merker litt at når jeg har litt bedre dager, så presser jeg meg altfor mye. Det er bra at du tar en dag om gangen. Jeg var selv veldig skremt og utmattet i går. Beggynte å bekymre meg så mye. Det kan være litt vanskelig å fortsette å være positiv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146008518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosarose8 Skrevet 8. januar 2014 #1172 Del Skrevet 8. januar 2014 (endret) Dere som skal på UL nå kan bare glede dere! Jeg var på mandag og den følelsen når man får se den lille tassen og hjertet dens kan ikke beskrives med ord! Såååå verdt å betale 700,- for det synes jeg! Fikk beskjed fra min private gynekolog om at det nå var på tide å bestille første svangerskapskontroll hos fastlegen. Ringte dit i går, fortalte at jeg er gravid i snart uke 8 og lurte på om jeg kunne få en time. "Hvorfor det?!" glefset sekretæren i tlf til meg! Haha, jeg ble helt satt ut... "Eh, time til første svangerskapskontroll..." stotret jeg frem. "Nei, det får du ikke før etter uke 12! Du kan ringe tilbake da!" Ble helt sjokkert jeg! Det offentlige helsevesenet kan seile sin egen sjø, så nå har jeg bestilt første svangerskapskontroll hos privat jordmor istedet og fikk time i neste uke når jeg er 8+5. Blir spennende! Jeg trodde jeg måtte vente til uke 12 selv, men hadde time i går, 9+4. Eneste er at jeg skal komme tilbake og ta blodprøver uke 12. Rar oppførsel, det må da gå ann å bestille en time i forveien uansett. Ja, det var kjemperart! Jeg fikk også beskjed på telefonen av jordmor at de ikke tok blodprøver nå allerede i uke 8, men de ville gjerne at jeg tok med en urinprøve.Vil liksom bare komme i gang jeg! Det viktigste er jo å få helsekortet, så jeg får søkt fødeplass. Har sendt inn en søknad til Riksen uten å ha helsekort, gyn mente jeg kunne prøve, -men mulig jeg får den i retur da helsekort for gravide tydeligvis er et must. Ja de testet urinen også testet de blodprosenten også, så skrev legen på helsekortet og sendte en del som skulle til A-hus, så er det ordnet. Legen prøvde også med doppler, fant ikke noe, men fint å ha prøvd. Er det ikke en fordel å få søkt om fødeplass så fort som mulig, spesielt vi som skal føde juli-august?Jeg har forstått det slik iallefall. Jeg vil føde på Rikshospitalet og det er jo et lite sykehus med stor pågang, så da tror jeg iallefall det er lurt å søke tidlig. Det står forresten på nettsidene deres at de vil ha søknaden innen uke 10.Du kan søke på Riksen uten lege eller jordmor time. Bare skriv ut skjema på nettsidene! Jeg søkte i det jeg sto med positiv test, fikk svar etter en uke. Endret 8. januar 2014 av Rosarose8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146008687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugl@ ruger... Skrevet 8. januar 2014 #1173 Del Skrevet 8. januar 2014 Hei dere, Det er så hyggelig å lese om dere, som er i samme situasjon. Jeg krysser fingrene for alle UL og svangerskapskontroller. Har vært hos lege selv i dag og har fått påvist ketoner i urinen. Var skikkelig dårlig de siste dagene og kastet opp hele tida. Fikk noen kvalmestillende og vitamin B6, håper veldig at dette vil hjelpe. Ellers vil jeg bli helt utslitt. Da er vi i samme båt, jeg ble lagt inn jeg med intravenøst behandling. Har veldig problemer med og spise og drikke men tar en dag om gangen. Hypermesis er ikke morro...På det værste hadde jeg +3 ketoner. Stakkar... Jeg håper at jeg vil slippe dette, har neste kontroll på fredag. Dersom jeg ikke vil bli bedre så skal jeg få intravenøst også. Skal også ta det litt mer med ro de neste dagene. Jeg merker litt at når jeg har litt bedre dager, så presser jeg meg altfor mye. Det er bra at du tar en dag om gangen. Jeg var selv veldig skremt og utmattet i går. Beggynte å bekymre meg så mye. Det kan være litt vanskelig å fortsette å være positiv. Av og til er innleggelse og IV eneste løsning, måtte det med nr 3, da hadde jeg mista 8 kg på ca 2 uker, dehydrert og kolapset totalt. Jeg var tynn fra før pga amming også. Ta kontakt meg lege før helgen hvis du ikke blir bedre, gikk fort her, måtte akuttinnlegges, var så dehydrert at de sleit med å sette IV, ambulanse, blålys og styr. Jeg venta for lenge. Under at det gikk bra med oss har jeg skjønt i ettertid. Men jeg hadde da ikke tissa på et par dager, alt kom opp før det kom ned i magen. Men to uker på sykehus gjorde susen, kvalmestillende og aktupunktur etterpå hjalp litt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146008856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nybegynner1 Skrevet 8. januar 2014 #1174 Del Skrevet 8. januar 2014 Dere som skal på UL nå kan bare glede dere! Jeg var på mandag og den følelsen når man får se den lille tassen og hjertet dens kan ikke beskrives med ord! Såååå verdt å betale 700,- for det synes jeg! Fikk beskjed fra min private gynekolog om at det nå var på tide å bestille første svangerskapskontroll hos fastlegen. Ringte dit i går, fortalte at jeg er gravid i snart uke 8 og lurte på om jeg kunne få en time. "Hvorfor det?!" glefset sekretæren i tlf til meg! Haha, jeg ble helt satt ut... "Eh, time til første svangerskapskontroll..." stotret jeg frem. "Nei, det får du ikke før etter uke 12! Du kan ringe tilbake da!" Ble helt sjokkert jeg! Det offentlige helsevesenet kan seile sin egen sjø, så nå har jeg bestilt første svangerskapskontroll hos privat jordmor istedet og fikk time i neste uke når jeg er 8+5. Blir spennende! Jeg trodde jeg måtte vente til uke 12 selv, men hadde time i går, 9+4. Eneste er at jeg skal komme tilbake og ta blodprøver uke 12. Rar oppførsel, det må da gå ann å bestille en time i forveien uansett. Ja, det var kjemperart! Jeg fikk også beskjed på telefonen av jordmor at de ikke tok blodprøver nå allerede i uke 8, men de ville gjerne at jeg tok med en urinprøve.Vil liksom bare komme i gang jeg! Det viktigste er jo å få helsekortet, så jeg får søkt fødeplass. Har sendt inn en søknad til Riksen uten å ha helsekort, gyn mente jeg kunne prøve, -men mulig jeg får den i retur da helsekort for gravide tydeligvis er et must. Ja de testet urinen også testet de blodprosenten også, så skrev legen på helsekortet og sendte en del som skulle til A-hus, så er det ordnet. Legen prøvde også med doppler, fant ikke noe, men fint å ha prøvd. Er det ikke en fordel å få søkt om fødeplass så fort som mulig, spesielt vi som skal føde juli-august?Jeg har forstått det slik iallefall. Jeg vil føde på Rikshospitalet og det er jo et lite sykehus med stor pågang, så da tror jeg iallefall det er lurt å søke tidlig. Det står forresten på nettsidene deres at de vil ha søknaden innen uke 10.Du kan søke på Riksen uten lege eller jordmor time. Bare skriv ut skjema på nettsidene! Jeg søkte i det jeg sto med positiv test, fikk svar etter en uke. Så du trengte ikke å legge ved helsekort? Det står på nettsidene deres at søknader uten tilstrekkelig utfylt helsekort vil bli returnert, men gynekologen min mente det var verdt å prøve, så har sendt inn en søknad. Skal du også på Riksen? Termin? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146008885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosarose8 Skrevet 8. januar 2014 #1175 Del Skrevet 8. januar 2014 Ikke noe problem for min del, men har født der før. Kan egentlig ikke se for meg at det har noe å si...når søkte du da? Jeg har termin rundt 1 august, jeg og legen min er litt uenig;) gikk fem dager over sist, så ender vel litt uti august! Så du trengte ikke å legge ved helsekort? Det står på nettsidene deres at søknader uten tilstrekkelig utfylt helsekort vil bli returnert, men gynekologen min mente det var verdt å prøve, så har sendt inn en søknad. Skal du også på Riksen? Termin? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098979-august-2014-baby/page/47/#findComment-146008958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå