Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Jeg er andregangs og prøvde baby watcher idag bare for moroskyld, mest for å høre på min egen puls, så tenkte jeg.. jaja, jeg kan alltid prøve den på magen bare for å prøve... plutselig kom det opp på skjermen 140 slag i min... neste øyeblikk var det 153 slag i min... kan det ha vært lille spire? Er jo bare 7 uker.. hvis jeg husker rett ved sist mens...

Fortsetter under...

Noen som vet hvor lenge disse murringene/"mensen-smertene" varer? Gjør så vondt at jeg sover dårlig pga det. :-/ Legen min sa det er helt normalt, men glemte å spørre henne hvor lenge det er vanlig at det varer.... Er 5+3 i dag. Og dere; når begynte dere å bli kvalm? Merker ingenting ennå... (heldigvis) :)

Melder meg inn her jeg! Tok første positive test på onsdag (verdens beste førjulsgave). Så er i dag i uke 5 (4+4). Syns det hele er uvirkelig og rart egentlig. Også har jeg jo så mange spørsmål. Jeg prøvde å ringe jordmor, men fikk da bare beskjed om at jeg måtte til lege først uansett så dem kunne ikke hjelpe meg i det hele tatt! De var direkte frekke!

Men det jeg lurer på nå er om jeg skal ringe lege i dag eller vente til over jul? Hmm....

Melder meg inn her jeg! Tok første positive test på onsdag (verdens beste førjulsgave). Så er i dag i uke 5 (4+4). Syns det hele er uvirkelig og rart egentlig. Også har jeg jo så mange spørsmål. Jeg prøvde å ringe jordmor, men fikk da bare beskjed om at jeg måtte til lege først uansett så dem kunne ikke hjelpe meg i det hele tatt! De var direkte frekke!

Men det jeg lurer på nå er om jeg skal ringe lege i dag eller vente til over jul? Hmm....

Gratulerer så mye, og velkommen hit! :)

Før uke 7 er det ikke så mye legen kan se eller gjøre, men jeg dro til legen selv dagen etter at jeg testet positivt, og det var veldig fint å ha noen å spørre om alt jeg lurte på likevel om hun ikke kunne gjøre så mye. :) Følte meg mye roligere etter å ha vært der og fått pratet med en profesjonell. :) Du kan jo ringe og høre med fastlegen din hva de sier? Eller ta en time hos privat gynekolog, som jeg går til. Kunne ikke følt meg bedre ivaretatt! :)

Gratulerer så mye, og velkommen hit! :)

Før uke 7 er det ikke så mye legen kan se eller gjøre, men jeg dro til legen selv dagen etter at jeg testet positivt, og det var veldig fint å ha noen å spørre om alt jeg lurte på likevel om hun ikke kunne gjøre så mye. :) Følte meg mye roligere etter å ha vært der og fått pratet med en profesjonell. :) Du kan jo ringe og høre med fastlegen din hva de sier? Eller ta en time hos privat gynekolog, som jeg går til. Kunne ikke følt meg bedre ivaretatt! :)

Sendte noen meldinger med jordmorsiri inne på "alt for mamma" og hun mente jeg kunne slappe av i jula også ta det på nyåret. Så tror det blir det, men lurer på å ringe for å bestille time på nyåret for legekontoret mitt pleier alltid å være fullt! Hehe.

Annonse

Bestille time er det greit å gjøre tidlig. Jeg skal først til privat gynekolog 6 jsnuar, ca 8 uker påvei da, får UL og sjekka ståa, time hos fastlege i slutten av januar.

Ha ei riktig god Jul alle sammen. Nå er det siste innspurt her, får storfamilien på besøk i kveld på bacalao, da er Jula i gang.

Noen som vet hvor lenge disse murringene/"mensen-smertene" varer? Gjør så vondt at jeg sover dårlig pga det. :-/ Legen min sa det er helt normalt, men glemte å spørre henne hvor lenge det er vanlig at det varer.... Er 5+3 i dag. Og dere; når begynte dere å bli kvalm? Merker ingenting ennå... (heldigvis) :)

Jeg har også voldsomme menssmerter av og til, er litt usikker på hvor langt jeg er på vei. Tok cb test på fredag, den viste 1-2, men det stemmer ikke med syklusberegningene :-D men får stole på testen så jeg er vel 4 +? :)vet ikke hvor lenge det skal "murre" :-/ kvalm har jeg vært en stund allerede, det er litt dumt nå i jula med all den gode maten :-D men da slipper jeg å legge så mye på meg :) men det går en del salt chips da, er det eneste jeg får i meg når jeg er skikkelig kvalm.

Jeg tenkte plutselig på hvordan det er med frukt å sånn, bør man skrelle den? Tenker at skrellet er jo sunt det og, men det er vel en del bakterier på det :-/ kommer jo fra utlandet (med fremmede bakterier??). Mulig jeg er en smule overnervøs for alt!! ;)

Jeg har også voldsomme menssmerter av og til, er litt usikker på hvor langt jeg er på vei. Tok cb test på fredag, den viste 1-2, men det stemmer ikke med syklusberegningene :-D men får stole på testen så jeg er vel 4 +? :)vet ikke hvor lenge det skal "murre" :-/ kvalm har jeg vært en stund allerede, det er litt dumt nå i jula med all den gode maten :-D men da slipper jeg å legge så mye på meg :) men det går en del salt chips da, er det eneste jeg får i meg når jeg er skikkelig kvalm.

Jeg tenkte plutselig på hvordan det er med frukt å sånn, bør man skrelle den? Tenker at skrellet er jo sunt det og, men det er vel en del bakterier på det :-/ kommer jo fra utlandet (med fremmede bakterier??). Mulig jeg er en smule overnervøs for alt!! ;)

Jøss, du er kvalm allerede altså? Er redd det plutselig dukker opp her også, men prøver å ikke kjenne etter! ;)

Sannelig ikke godt å si med tanke på frukten altså.... Tror nok det går fint å spise skallet så lenge du har vasket frukten først? Jeg vasker alltid frukten, -og gjorde det også før jeg ble gravid. :)

Endret av Nybegynner1

Jeg tok en CB med ukesindikator igjen i dag. Jeg er 5+2, men den viste fortsatt bare 2-3.

Første gangen jeg testet viste den 1-2, og da jeg var 4+1 viste den 2-3. Altså gjorde den riktig "hopp" andre gangen jeg testet, men ikke nå :( Bør jeg bli bekymret?

Vet ikke hvor nøyaktig de testene er på den ukeindikatoren! Syns ikke du skal bekymre deg! Jeg ville heller gått og tatt hcg prøver, og sjekke stigningen på de istedet! Det er vertfall sikkert! Ikke så lett og få tatt det nå i jula da men! Tror ikke du skal bekymre deg!

Jeg tok en CB med ukesindikator igjen i dag. Jeg er 5+2, men den viste fortsatt bare 2-3.

Første gangen jeg testet viste den 1-2, og da jeg var 4+1 viste den 2-3. Altså gjorde den riktig "hopp" andre gangen jeg testet, men ikke nå :( Bør jeg bli bekymret?

Tror ikke man skal stole helt på de med ukeindikator. Vet ikke om den stemte på meg heller, syns den viste for lite (1-2) på meg og, men det kan ha vært syklusen som er litt på bærtur. Den viser jo antall uker etter befruktning, men fikk det liksom ikke helt til å stemme. Men så lenge man har det greit og man ikke blør er nok alt i orden :)så må man vel bare vente til ul før man får bekreftet riktig termin :)

Synes ikke du skal legge så stor vekt på hva som står på ukeindikatoren utover at den forandrer seg. Den sier noe om hcg- nivået. Hvis du ser tabeller for hcg- nivå er det ganske brede spekter for hva som er normalt i de forskjellige ukene. Det er helt umulig at testen nøyaktig kan fastslå hvilken uke fosteret er i. Hos dersom har rask stigning av hcg kan jo 3+ komme raskere enn hos de som ligger i nedre normalområde. Så de vil bare gi en pekepinn og et ca svar.

Om du ikke testet på samme tid på døgnet begge ganger, eller hadde drukket mye den ene dagen, kan vel dette også være med å "forstyrre" resultatet.

Hvis du er bekymret, så synes jeg du skal kontakte legen din og få målt hcg i blodet med 2 dagers mellomrom. Da får du sikkert svar på om det er tilfredsstillende stigning.

Annonse

Jøss, du er kvalm allerede altså? Er redd det plutselig dukker opp her også, men prøver å ikke kjenne etter! ;)

Sannelig ikke godt å si med tanke på frukten altså.... Tror nok det går fint å spise skallet så lenge du har vasket frukten først? Jeg vasker alltid frukten, -og gjorde det også før jeg ble gravid. :)

Er kvalm allerede ja :( Men det går over, og så kommer den tilbake igjen... sånn går nu dagan :P Bare vær glad du ikke er kvalm enda :)

Jeg vasker også alltid frukten, men jeg tenker at man får jo ikke bort bakterier bare med kaldt vann liksom :D Har begynt i skrelle frukten nå :)Men det er vel jeg som overdriver... :D

Ellers syns jeg det er veldig dumt å ikke kunne spise røkelaks og spekemat, det er liksom noe som hører ekstra til under julefrokosten :) Lurer på hvordan jeg skal "snike" meg unna det uten av noen merker det :/ ??

Vi har ikke fortalt det til noen enda, hadde tenkt å fortelle det på julaften til de nærmeste (det tenkte vi før vi fikk positiv test, hvis vi evt. fikk det), men nå har vi slått det litt fra oss, vi venter heller til litt utpå nyåret :)

Drikker dere mye brus jenter??

Jeg er avhengig av pepsi max, MÅ ha det hver dag. Prøver å spise så sunt jeg kan. Men syns maten smaker mye bedre med pepsi max, og det hjelper mot kvalmen også :)

Jeg har gått å "gulpa" det jeg synes smaker råtten fisk (omega 3) i noen dager nå. Syns det er skikkelig ekkelt...  Tar den sammen med mat, men "gulper" likevel. Men i dag har jeg spist en del paprika på maten, DET hjalp, nå er det kun paprika jeg kjenner når lufta må opp den veien :) Ble liksom ikke mindre kvalm når jeg kjente den fiskesmaken i munnen...

Har dere gått opp i vekt? Er kanskje litt tidlig enda (jeg er i 4-5 uke) men jeg har faktisk gått ned i vekt.

Jeg har slitt med disse "murringene" i to uker nå, og syns at de har begynt å bli mindre merkbare de siste par dagene. Har til tider vært såpass sterke at jeg har våknet om natten og hatt vanskeligheter med å sovne igjen. Jeg er vel omtrent 5+5. Har dårlig matlyst på formiddagen og blir fort litt "uggen", men har lite andre symptomer og er selvfølgelig nervøs for det. Men forsøker å glede meg over at formen er såpass god som den er! :)

Heii :)) da melder jeg meg inn her :) er 29 år (30 6 januar) har to barn på snart 10 og 7, så dette blir jo en attpåklatt med termin ca 11 aug tror jeg :)) sliter myye med kvalme,oppkast og tretthet. Har et normalt sv.skap bak meg og et komplisert (siste) med kort livmorhals og prematurfødsel,så er litt bekymra for utfallet på dette sv.skapet men tiden får vise :))

Drikker dere mye brus jenter??

Jeg er avhengig av pepsi max, MÅ ha det hver dag. Prøver å spise så sunt jeg kan. Men syns maten smaker mye bedre med pepsi max, og det hjelper mot kvalmen også :)

Jeg har gått å "gulpa" det jeg synes smaker råtten fisk (omega 3) i noen dager nå. Syns det er skikkelig ekkelt...  Tar den sammen med mat, men "gulper" likevel. Men i dag har jeg spist en del paprika på maten, DET hjalp, nå er det kun paprika jeg kjenner når lufta må opp den veien :) Ble liksom ikke mindre kvalm når jeg kjente den fiskesmaken i munnen...

Har dere gått opp i vekt? Er kanskje litt tidlig enda (jeg er i 4-5 uke) men jeg har faktisk gått ned i vekt.[/quote

Drikker kun bittelitt brus en skjelden gang, drikker kaffe kun til kaker er skjelden gang, går med i te her. Har gått ned 3 kg på 2 uker, så nå veier jeg 59 kg og er rimelig tynn, foretrekker å veie mellom 62-65 kg.

Går mest i agurk, tynne fiberknekkerbrød med tomat ført på dagen, pluss middag senere når matlysta kommer.

Har som målsetning å gå opp 12 kg max dette svangerskapet, så blir ikke å spise for to overhode. Striks kosthold med fokus på sunn mat for meg og spira så hun/ han får best mulig startg mamma som er sprekst mulig.

Hei hei!

Melder meg inn her jeg! Termin 21 august, med første barn. 32 år og bor på Rena. Samboer med barnefaren som for tiden er ute i Afghanistan frem til april. Bor på en liten plass, men kanskje det er noen rundt der med ca samme termin!? Vi kommer til å flytte tilbake til trheim i løpet av få år, men er ofte på besøk i bartebyen pga familie.

Elverum her, termin 28. AUg

Hyggelig :-) det er jo bare en liten kjøretur unna :-) første barn?

Har vært og smugtittet litt her de siste dagene! Vet ikke helt om jeg tør og melle meg inn:-D hadde mitt 3. Prøverørsforsøk i oktober/november! Ble gravid, men mistet 22. November! Nå ee jeg da visr altså gravid igjen! ...på den naturlige måten! Er 4+1 i dag:-) har hatt en MA, to SA og en kjemisk, så jeg har vert innom noen forumsider det siste året:-D pgs av dette er jeg veldig forberett på å miste igjen, men er jo gravid nå ivertfall:-) har vært inne på en del terminkalkulatorer, og fått termin alt fra 28. August til 1. September! Hadde vert fint med 1. September siden det er min fødselsdag! Så da hadde det jo blitt julegave og fødselsdagsgave i ett;-)

Er mann gravid så er man gravid Så gøy at du ble gravid på naturlig måte! Gratulerer!! Hørt flere historier som det! Soneterapi funket for ei venninne og akupuktur funket for søstera mi (etter 8 SA).

Takk for beroligende svar her inne:-) Rart men vært dårlig i form siden jeg skrev her inne. Sånn kan det gå:P Så nå skal jeg bare senke skuldrene, og nyte. I morgen skal vi avsløre nyheten, og feire jul her i Brasil. I dag har vi surfet, jeg tok det litt forsiktig.. Nå skal vi ta oss et dopp i bassenget, for så å nyte en fin solnedgang her :D Velkommen til alle nye, gleder meg til å bli kjent med dere! Har hatt litt pause her siden jeg er i utlandet :-) Forresten til dere som spurte om mensmurringer, jeg hadde det til 5+4 ca. Så gikk det over, nå kommer det bare pyttelitt innimellom :-)

Hei jenter:) I går morges kastet jeg opp for første gang, vi kjørte hjemmover til trøndelag i går, tror at jeg aldri har vært så kvalm før! Jeg hadde på meg reisearmbånd, + fikk tips av en venninne om å kjøpe meg reisesyketabletter:) fy flate sier jeg bare! Ikke morro å sette seg i bilen, å vite at vi har maaange timer i bil forran oss... men det gikk heldigvis bra, og vi kom oss hjem!:)

Foreldrene mine ble kjempeglade av å få vite at de skal bli besteforeldre!:) Søsknene mine lurte på om vi tullet:P Men ble kjempeglade de også når de forsto at vi ikke tullet:P

Og i dag har kommende oldeforeldre også fått vite det:)

Ellers er jeg i skikkelig dårli form, tror jeg har fått inflensa:( hele kroppen værker, og har nesten ikke fått i meg mat, da jeg ikke har matlyst:/ prøver å få i meg cola å div drikke, og spise litt nå og da:)

Takk for beroligende svar her inne:-) Rart men vært dårlig i form siden jeg skrev her inne. Sånn kan det gå :P Så nå skal jeg bare senke skuldrene, og nyte. I morgen skal vi avsløre nyheten, og feire jul her i Brasil. I dag har vi surfet, jeg tok det litt forsiktig.. Nå skal vi ta oss et dopp i bassenget, for så å nyte en fin solnedgang her :D Velkommen til alle nye, gleder meg til å bli kjent med dere! Har hatt litt pause her siden jeg er i utlandet :-) Forresten til dere som spurte om mensmurringer, jeg hadde det til 5+4 ca. Så gikk det over, nå kommer det bare pyttelitt innimellom :-)

Jul i brasil?? Så gøy :) :) Lykke til med å fortelle det :) God jul, nyt ferien :)

Hei jenter:) I går morges kastet jeg opp for første gang, vi kjørte hjemmover til trøndelag i går, tror at jeg aldri har vært så kvalm før! Jeg hadde på meg reisearmbånd, + fikk tips av en venninne om å kjøpe meg reisesyketabletter:) fy flate sier jeg bare! Ikke morro å sette seg i bilen, å vite at vi har maaange timer i bil forran oss... men det gikk heldigvis bra, og vi kom oss hjem! :)

Foreldrene mine ble kjempeglade av å få vite at de skal bli besteforeldre! :) Søsknene mine lurte på om vi tullet:P Men ble kjempeglade de også når de forsto at vi ikke tullet:P

Og i dag har kommende oldeforeldre også fått vite det:)

Ellers er jeg i skikkelig dårli form, tror jeg har fått inflensa:( hele kroppen værker, og har nesten ikke fått i meg mat, da jeg ikke har matlyst:/ prøver å få i meg cola å div drikke, og spise litt nå og da:)

Uff, får håpe det går bedre når dere skal kjøre tilbake igjen da :)

Har veldig lyst å fortelle det til de nærmeste vi også, men vi venter nok litt lenger :)

Håper formen blir bedre, og at matlysten stiger :) God jul og god bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...