Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Næi svarte om æ veit. Prøvde mæ på clearblue sin terminkalkulator og kom på termin 16.8. Men i følge lege og mammanett sin gravid app kommer æ på 13.

Hadde vært arti å få samme termin som i 2012; 18.8.

Okei. :-P

Æ har ikkje peiling på katti æ har EL og ikkje, å har egentlig ikkje peiling på kossn dag æ fikk mens på sist heller. :-P men jaja, termin blir satt den 27. Januar, førr da e det tid førr tidlig UL

Fortsetter under...

Camillaj, stemmer vel med 12+0. 29.01 hvis man går ut fra at du har 28 D syklus? Jeg har selv 32-35 dagers syklus. Legen går jo ut fra siste mensdag, og kun det.. Så derfor har jeg med siste mensdag 01.11 fått termin 10.08. Meeen! Jeg vet jo selv at jeg hadde befruktning en uke senere enn hun går ut i fra, og at min termin derfor er 17.11:-)

Så hadde jeg vært deg hadde jeg rett og slett regnet ut både legetermin og din "egen" termin :-) Jeg brukte barn i magen kalkulatoren selv, der kan man velge sykluslengde. Når jeg plottet inn deg fikk jeg opp termin 18.08 :D kan legge med link: http://m.klikk.no/foreldre/bligravid/article553179.ece

Hva i all verden:p Hehe. Nei man får bare vente å se. Sist ble jeg flyttet 8 dager bak, så har ingen forventninger denne gangen:p

fillibobba, det spørs jo hvor i landet du bor. Jeg bodde i Stvgr når jeg fikk nr 1, og der fikk jeg ikke barnehageplass (fødte i Oktober)
søkte samtidig i Lillehammer og fikk jaggu meg plass der fra August 2013 :P Men det ser du på nettsidene til kommunen om de lover alle plass eller kun de som er født senest i August :P

Annonse

Ja, bor "dessverre" i Oslo, så her pleier det å være rimelig fult:(

Det ordner seg nok helt sikkert uansett! Min første er født i desember, og startet ikke i bhg før i august da han var halvannet, men av de jeg kjenner som fikk samtidig fikk alle som ønsket det barnehageplass fra januar av, faktisk! Vet om barn født til "ukurante" tider som har startet i den gule ved Sandaker og den ved sprit og gjærfabrikken så du skal se det er gode muligheter om du bor i Nydalen-området :)

Jeg føler at jeg spiser hele tiden, kjenner at jeg må spise noe hvertfall annenhver time ( litt slitsomt med tanke på jobb). Og om morgenen må jeg stå opp ekstra tidlig så jeg rekker å spise litt frokost før gutten våkner, hvis ikke kommer jeg til å spy.

Annonse

Sulten her også. Skikkelig stressa før møter på jobb. Må passe på og spise før møtet så ikke jeg blir sulten og kvalm underveis :)

Har ellers en del vondt i magen. Mye luftsmerter, og i tillegg tar jeg jern som jeg blir veldig urolig i magen av. Hadde en pause på jern i jula, men tør ikke å la være og ta nå. Ferritin sank mye i løpet av forrige svangerskap selv om jeg tok jern fra uke 13, og amming har senket lagrene ytterligere. Og nå er jeg jo både gravid og ammer :P

Nå nærmer det seg heldigvis ultralyd i forbindelse med duotest her. Håper vi får gode nyheter sånn at vi kan fortelle om graviditeten. Tror ikke jeg klarer å skjule det i fryktelig mange uker til.

Ja, jeg var heldig! Legen min sa hun elsker svangerskapskontroller og ultralyd.

Jeg sa at alt føltes litt uvirkelig, og at jeg nok hadde følt meg roligere om jeg hadde hørt hjertelyden eller noe slik at jeg visste at der var liv. Hun sa at hun lytter aldri etter hjertelyd så tidlig som uke 12, for det er stor sannsynlighet for at hun ikke finner den så tidlig, og da blir man unødvendig bekymret. Men ultralyd var jo enda bedre :)

Jeg ble overrasket over å se at den lille rett og slett tok en liten salto, trodde ikke de kunne bevege seg så mye :D Og plutselig stakk det opp en liten fot og en arm, veldig morsomt!

Ettersom ukene har gått og jeg har sett at flere og flere av dere har vært hos legen og på tidlig ultralyd har jeg ikke hatt time før idag.. Er ca 11 uker på vei nå.. Dro til legen med et håp om å få bekreftet at alt var ok, men regnet med at jeg måtte bestille meg privat ultralyd et sted etterhvert. (Har igrunn ikke vært så stressa på det) Men jammen hadde legen alt utstyret! Så fikk se et lite rompetroll med bankende hjerte :D
Er vel først nå det har gått opp for meg at det er for real, så skal ikke prøve å påstå at jeg har fått gjort så mye fornuftig på jobb etter legetimen idag :)

Jeg regner med jeg hører til her;) har termin 15 august.

Var på tidlig ultrylyd i går og fikk se den lille krabaten som beveget seg ganske mye :laugh:  Er da 10 uker i dag, trodde jeg var 11 men etter ultralyd er jeg en uke mindre på vei en det jeg trodde. 

Fikk også se hjertet banke, ganske utrolig. 

Er kvalm og utrolig trett, har bare lyst til å sove hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...