Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har sakt det til familie og nærmeste venner + sjefen. Mest fordi jeg ble innlagt på sykehuset på fredag med hypermesis og vet at dette kan ta tid. Ble skrevet ut idag med 0 ketoner. Men er langt fra bra det er en kamp og få i meg mat og drikke. Er 6+4 idag, skal på første kontroll 17.2 hos faslege. Har allerede hatt UL på sykehuset og der var alt fint med den lille:)

Shit... da har jeg vært på trening og der var det ikke akkurat mye fres. Slet med å gjennomføre en, i utgangspunktet lavintensiv, styrketime... null energi og svimmel bare jeg løfter hendene over hodet.. Det er vel ikke farlig å trene selv om man er sliten? Er 7+2 i dag og har vært uvel/kvalm de siste tre dagene...

Annonse

Shit... da har jeg vært på trening og der var det ikke akkurat mye fres. Slet med å gjennomføre en, i utgangspunktet lavintensiv, styrketime... null energi og svimmel bare jeg løfter hendene over hodet.. Det er vel ikke farlig å trene selv om man er sliten? Er 7+2 i dag og har vært uvel/kvalm de siste tre dagene...

Farlig er det vel ikke, men jeg tror man bør lytte litt til kroppen, jeg har selv måtte kutte styrketrening helt nå, går en tur om dagen. Men nå er jeg kvalm og har litt underskudd på kalorier også, pluss trøtt og sliten. Har erfaring med at andre trimester blir bedre, satser på å ta opp moderst styrketrening og kondisjon da så lenge det går, siste trimester blir det vanngymnastikk og gå tur, etter fldsel blir det trilleturer i starten, så blir det vel mor og barn trening 6 uker etter fødselen og jentebootcamp når gubben tar permisjon :-) har planene klare i hodet.

Helt det samme her! Har bare kastet inn håndkleet her nå, har ikke vært på trening på en hel uke nå *grøss* Tilbake så snart kvalmen har gitt seg, føler meg som en sofagris og det liker jeg dårlig.. Tror nok ikke det er farlig å røre på seg nei, heller motsatt, men man skal nå lytte til kroppen sin da ;)

Blir en spennende tid framover! Mamma påpekte i dag at magen allerede var veldig fremtredende! Shit!!!!! Neida! Veldig koselig, men ligger jo i slekta med tvillinger. Hehe.

Hvor langt er ud på vei? Har du noen annen grunn til å tro tvillinger.. ekstra spennende for deg da. :)

Annonse

😫😢😳

Har begynt å blø. Helt i angst nå, men har heldigvis en time hos gyn med ul i morgen. Er forberedt på det værste, men håper selvsagt på det beste. 😢

Åh nei... :( Er det ordentlig rødt blod eller bare lys rosa utflod? Så bra du skal på UL i morgen, så får du sjekket ståa!

Jeg var jelt overbevist om at det var noe galt inni magen min siden jeg har hatt litt lys rosa utflod, men var på UL i dag og fikk se en lys levende spire med bankende hjerte.

Gyn sa at det er veeeeeldig vanlig å blø litt mellom uke 5 og 8 pga sensitive slimhinner.

Krysser fingerene for deg! :)

Har begynt å blø. Helt i angst nå, men har heldigvis en time hos gyn med ul i morgen. Er forberedt på det værste, men håper selvsagt på det beste.

Å nei! Er det mye?

Jeg synes det var mye akkurat når det kom, men det har heldigvis ikke vært mye etter det. Skjeden var fylt med friskt blod hvis det kan være et mål. Men etter det har det vært minimalt heldigvis. Men jeg har også vondt i korsryggen. Det er ikke et godt tegn. Snakket med en legevenn og hun sa at det kunne ofte starte slik om fosteret hadde sluttet å utvikle seg. Men sa at det vår lov å håpe fortsatt. Har aldri blødd før så er litt motløs. Har heller ikke hatt sex eller andre aktiviteter som gjør at jeg skulle hatt noen blødningsgrunn. 😢

Blir en spennende tid framover! Mamma påpekte i dag at magen allerede var veldig fremtredende! Shit!!!!! Neida! Veldig koselig, men ligger jo i slekta med tvillinger. Hehe.

Jeg har også fått mage allerede! Er bare 7 + 3, så er jo helst oppblåst. Har riktignok en del polstring fra før, men nå står den rett ut, -til og med kjøpt gravidbukse i dag siden de vanlige buksene mine nå er sykt trange å få kneppet igjen. :P

UL i dag viste imidlertid at det bare er en, så litt lettet over det iallefall. ;) Tar en om gangen her. Hihi...

Har begynt å blø. Helt i angst nå, men har heldigvis en time hos gyn med ul i morgen. Er forberedt på det værste, men håper selvsagt på det beste.

Å nei! Er det mye?

Jeg synes det var mye akkurat når det kom, men det har heldigvis ikke vært mye etter det. Skjeden var fylt med friskt blod hvis det kan være et mål. Men etter det har det vært minimalt heldigvis. Men jeg har også vondt i korsryggen. Det er ikke et godt tegn. Snakket med en legevenn og hun sa at det kunne ofte starte slik om fosteret hadde sluttet å utvikle seg. Men sa at det vår lov å håpe fortsatt. Har aldri blødd før så er litt motløs. Har heller ikke hatt sex eller andre aktiviteter som gjør at jeg skulle hatt noen blødningsgrunn.

Husk at du er såpass langt på vei at det aller mest sannsynlig kommer til å gå bra! Du har oddsene med deg! Og det er sikkert ikke store trøsta, men jeg føler virkelig på meg at dette går bra!

Det var ikke rosa utflod, men helt frisk rød blod. Hadde koagulert litt også (men ifølge legevennen så var ikke dette noe å bry seg om - klumpene var ikke "babyen" men blodet som hadde vært i skjeden lenge nok til å klumpe seg). Men værre med smertene i korsryggen kjenner jeg. 😳 De skal ikke være der... Hvorfor har jeg det (hatt over mange dager).

Fillibobba; den gangen minstemann hoppet på magen min kom det kun det bittelille rosa slimet. Ikke rent blod og det ble aldri noe mer. Men nå var det som sagt helt annerledes...

Så lei meg for jeg har vært ganske så realistisk frem til nå, men de siste dagene har virkelig gleden over å være gravid kommet. Er snart 11 uker.

Takk marmamma! Det hjelper med litt trøst, selv om jeg ble litt motløs når legevennen var såpass skeptisk, og sa at det kanskje ikke var dumt at jeg tenkte på om det skulle gå galt (hun er fødselslege). Trøstet meg og kom med blomster. Sa at det var lov til å håpe enda - og jeg gjør virkelig det. 😢

Det var ikke rosa utflod, men helt frisk rød blod. Hadde koagulert litt også (men ifølge legevennen så var ikke dette noe å bry seg om - klumpene var ikke "babyen" men blodet som hadde vært i skjeden lenge nok til å klumpe seg). Men værre med smertene i korsryggen kjenner jeg. 😳 De skal ikke være der... Hvorfor har jeg det (hatt over mange dager).

Fillibobba; den gangen minstemann hoppet på magen min kom det kun det bittelille rosa slimet. Ikke rent blod og det ble aldri noe mer. Men nå var det som sagt helt annerledes...

Så lei meg for jeg har vært ganske så realistisk frem til nå, men de siste dagene har virkelig gleden over å være gravid kommet. Er snart 11 uker.

Håper virkelig det går bra! :) Vondt i korsryggen kan man jo få også når man ikke er gravid. Har trasket rundt på Sandvika Storsenter nå i kveld jeg, og hele kroppen min kjennes ut som den er mørbanket nå... Hehe...

Hvor langt er ud på vei? Har du noen annen grunn til å tro tvillinger.. ekstra spennende for deg da. :)

Er bare 6+5. Så skal nok ikke være synlig helt ennå. Pappa er tvilling ;-) og samboeren har også tvillinger på sin side. Men tror nok det bare er en. Og magen er logisk nok større om kvelden enn om morgenen ;-)

Å nei corneliuss:( Er det 2 gng, eller har det vært fler? Du har jo kommet langt på vei, så kan jo være en vanlig gravidblødning? Eller er det vondt? Håper det ikke er noe farlig!!<3

Er ikke vondt som i kramper i magen, men det verker i korsryggen.

Takk marmamma! Det hjelper med litt trøst, selv om jeg ble litt motløs når legevennen var såpass skeptisk, og sa at det kanskje ikke var dumt at jeg tenkte på om det skulle gå galt (hun er fødselslege). Trøstet meg og kom med blomster. Sa at det var lov til å håpe enda - og jeg gjør virkelig det.

Nå er jo jeg helt fersk på dette, men det hørtes ut som legevennen din har tatt sorgene litt vel på forskudd? Hun vil nok bare beskytte deg, men som hun også sier så hold på håpet. Min mor blødde masse da hun gikk med meg, over flere dager og ble lagt inn. Men her er jeg. Og jeg har noen venninner (og venninner av venninner) som har opplevd friske blødninger uten at det har vært noe galt med babyen. Det kan likesågodt være morkaka. Nei, huff. Alltid leit når noen blør syns jeg, vil så gjerne at det skal gå bra. Og somsagt så tror jeg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...