Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann!

Gratulerer alle sammen!

Jeg er 8+1 i dag, har termin 18.august. Hvis dette går bra, så blir det nummer 4:)

Da har vi termin samme dag, legen satte 18 aug. opp da jeg var der på fredag. Nr 4 her også :-)
Så kult! Morsomt at vi skal ha nr 4 med samme termin! I like! Hvor gamle er dine?

Jeg har ei jente født mars 2009, ei jente født september 2010 og en gutt født mai 2012.

Stor respekt - du må være et übermensch! ;) Jeg synes iblant det er slitsomt med min ENE født i 2010 :P

Moro, har gutt født i 98 ( ung mamma på 19 og alene med ham) møtte mannen i 2004, fikk jente i. 2005 og ei jente til i 2007. Nå er det en meget planlagt attpåklatt som mannen har masa om i 4 år på gang her ;) blir nesten som å starte på nytt med så store barn, kjempe spennende :-)

Da blir det veldig spennende og mye kos med en baby i hus igjen!! Vi har valgt å få mange barn tett, men dette er siste gang:) Jeg forventer totalt kaos i 3 år, og delvis kaos i de 10 neste årene deretter....!!

Tette har sin fordel, ser det på de to tette vi har som trøyer seg i lag, men kjekt med storebror som kan sitte barnevakt også ;)

De tre store kommer nok til å kose seg mye med babyen, har en liten hund, en katt, kanin og fire gullfisk, nok å passe på for både den ene og den andre her..hehe...galhus!

Minste blir nok skjemt bort grundig av hele hurven. Nå er det vel minst 20 år til med barn/ ungdom boende i heimen, ikke mye alenetid..,kremt...blir vel bestemor før yngste flyttet ut..hehe...

Heisann!

Gratulerer alle sammen!

Jeg er 8+1 i dag, har termin 18.august. Hvis dette går bra, så blir det nummer 4:)

Da har vi termin samme dag, legen satte 18 aug. opp da jeg var der på fredag. Nr 4 her også :-)
Så kult! Morsomt at vi skal ha nr 4 med samme termin! I like! Hvor gamle er dine?

Jeg har ei jente født mars 2009, ei jente født september 2010 og en gutt født mai 2012.

Stor respekt - du må være et übermensch! ;) Jeg synes iblant det er slitsomt med min ENE født i 2010 :P

Hihi!!! Den første er verst!!! Deretter blir det lettere for hver gang! Håper det gjelder for 4. også, men har mine tvil!!

Men blir rutinert etterhvert, ikke helt problemfritt med store barn heller...jeg måtte ut dørenr før midnatt på nyttårsaften for å hente tenåringen som var så ovestadig berusa at han måtte på legevakta for sjekk...kremt... Nyt småbarnstrasset mine damer, det er nemlig peanuts!! Når de nærmer seg vgs så er det nye runder med nattevåk og bekymringer igjen...sukk..

Men, tross tidvise idiotfakter er han pålitelig barnevakt, tar den slags ansvar alvorlig, blir kjekt den dagen vi må reise på føden.

Moro, har gutt født i 98 ( ung mamma på 19 og alene med ham) møtte mannen i 2004, fikk jente i. 2005 og ei jente til i 2007. Nå er det en meget planlagt attpåklatt som mannen har masa om i 4 år på gang her ;) blir nesten som å starte på nytt med så store barn, kjempe spennende :-)

Da blir det veldig spennende og mye kos med en baby i hus igjen!! Vi har valgt å få mange barn tett, men dette er siste gang:) Jeg forventer totalt kaos i 3 år, og delvis kaos i de 10 neste årene deretter....!!

Tette har sin fordel, ser det på de to tette vi har som trøyer seg i lag, men kjekt med storebror som kan sitte barnevakt også ;)

De tre store kommer nok til å kose seg mye med babyen, har en liten hund, en katt, kanin og fire gullfisk, nok å passe på for både den ene og den andre her..hehe...galhus!

Minste blir nok skjemt bort grundig av hele hurven. Nå er det vel minst 20 år til med barn/ ungdom boende i heimen, ikke mye alenetid..,kremt...blir vel bestemor før yngste flyttet ut..hehe...

Haha!!! Ja, det kommer til å gå i ett hos deg, enten med egne barn eller barnebarn! Hvis jeg er heldig, så får jeg en pause i mellom mine egne og barnebarn! Men du er heldig som har hatt muligheten til å ha begge deler! Storebror og barnevakt er nok helt ypperlig, samtidig som du har to tette som sikkert underholder hverandre. Og så må det være deilig å ha en som kan skjemmes bort også....:) Alt har sin sjarm, og det meste blir bra hvis man har den rette innstillingen!

Annonse

Men blir rutinert etterhvert, ikke helt problemfritt med store barn heller...jeg måtte ut dørenr før midnatt på nyttårsaften for å hente tenåringen som var så ovestadig berusa at han måtte på legevakta for sjekk...kremt... Nyt småbarnstrasset mine damer, det er nemlig peanuts!! Når de nærmer seg vgs så er det nye runder med nattevåk og bekymringer igjen...sukk..

Men, tross tidvise idiotfakter er han pålitelig barnevakt, tar den slags ansvar alvorlig, blir kjekt den dagen vi må reise på føden.

Uff ja...., jeg har litt igjen dit enda- heldigvis! Jeg gruver meg for de våkenettene der... Håper bare at de to eldste jentene tar godt vare på hverandre når den tid kommer..

jeg skal til gyn i uke 12+4.utføres det da  innvendig ul eller blir det vanlig utvendig?

Dytter på denne, da jeg også vil vite :)

På meg tok gynokologen innvendig i uke 12 også, nå har jeg litt ekstra på magen da. Men hu pleide å gjøre det i uke 12 tilfelle hu så lite på utvendig, så slapp hu å kaste bort tida på begge deler. Men var helt greit det:)

Jeg er kjempenervøs om dagen. Skal ha første legesjekk på tirsdag og tror nesten ikke på at jeg er gravid lenger. Har null symptomer utenom at jeg har vondt i hodet og er veldig trøtt(men er jo også kjempe forkjølet og i dårlig form pga det). Har jo ikke fått bekreftet graviditet hos lege. Men 2 rfsu tester med sterkere teststrek enn kontroll strek kan vel ikke være falsk?(strekene kom før jeg i det hele tatt rakk å sette på hetta på den).

Skal sjekke angående ultralyd og, skal ringe imorra og spørre om time og spørre om henvisning når jeg skal til legen på tirsdag. Det pleier å gå bra. Jeg har også mistet en gang før i ma som gikk over i en sa. Men da spottet jeg i begynnelsen og begynte med blødninger rett før jeg mistet + vondt i magen. Har ingen av de tingene nå, bare mangel på symptomer rett og slett.

Da har jeg vært på kontroll, blir med ett litt mer virkelig!! Fått helsekort og pratet litt om planen videre. Pga veldig dårlig søvn og vond rygg så blir det 40% sykemelding et par uker fremover. Hadde en litt tøff barseltid sist så han var veldig opptatt av at jeg ikke skulle slite meg ut i dette svangerskapet, godt med en lege som tenker sånn. Ikke lyttet eller målt enda. Må tilbake for blodprøver neste uke, var litt for tidlig ute;)

Annonse

Spennende jenter! :) Jeg har UL på fredag, gleder meg og håper alt står bra til... Hadde egentlig første kontroll denne uken, men avbestilte så jeg slapp å komme tilbake for å ta prøver siden. Har jo vært igjennom dette før så er liksom ikke så veldig mye jeg lurer på, mer spent på UL da ;)

Rhesus negativ blodtype;) da risikerer man å utvikle antistoffer mot barnet, særlig risiko hvis du har født et barn som er Rhesus positiv. Noe jeg har:) regnes ikke som farlig i dag, men før var dette et problem. Hvis du ikke har født før spiller det ikke så stor rolle, men man blir fulgt opp med ekstra blodprøver uke 32+36.

Ok. Så da trenger jeg ikke tenke på det nå ;-)

Et spm til dere alle! Har dere fortalt venner og kollegiet at dere er gravide? Jeg har bare fortalt det til mine foreldre (siden vi treffer dem ofte) og et par venninner. Men tror at når jeg har bikka 8 uker, altså på torsdag, så forteller jeg det til noen flere. :-)

Ok. Så da trenger jeg ikke tenke på det nå ;-)

Et spm til dere alle! Har dere fortalt venner og kollegiet at dere er gravide? Jeg har bare fortalt det til mine foreldre (siden vi treffer dem ofte) og et par venninner. Men tror at når jeg har bikka 8 uker, altså på torsdag, så forteller jeg det til noen flere. :-)

Vi har fortalt det til foreldre og søsken, og aller nærmeste venninne og kamerat.

Også fortalte jeg det til sjefen min i dag da vi hadde fremdriftsmøte, og det kan være greit for henne å vite at jeg ikke kommer til å være på jobb i hele 2014. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...