Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt nytt år folkens :) har akkurat klemt k meg en stor bolle pasta med ketchup. Endelig noe jeg hadde lyst på, men frykter det blir lite kalkun til kvelds :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt nytt år folkens :) har akkurat klemt k meg en stor bolle pasta med ketchup. Endelig noe jeg hadde lyst på, men frykter det blir lite kalkun til kvelds :)

Ååj! Nå fikk jeg lyst på pasta! Eller nudler!!! :-O

Skrevet

Godt nytt år! Jeg har blitt dårlig i dag, drakk litt i morges, før jeg kastet opp, spiste frokost, kastet opp noen timer senere, spiste litt igjen, kastet opp i stad... off :cry: føler meg så dårlig. null matlyst også.. skal prøve å drikke vann i hvertfall. Håper ikke dette fortsetter!

Skrevet

Godt nytt år! Jeg har blitt dårlig i dag, drakk litt i morges, før jeg kastet opp, spiste frokost, kastet opp noen timer senere, spiste litt igjen, kastet opp i stad... off :cry: føler meg så dårlig. null matlyst også.. skal prøve å drikke vann i hvertfall. Håper ikke dette fortsetter!

Jeg var dårlig uke 7 og 8...bedre igjen nå, så det er håp! Fortsatt slapp, men mindre kvalm! Fint hvis du får i deg litt salt (kjeks eller farris) og litt sukker! Hvis det vedvarer høres det ut som om du bør ta deg en tur til lege:) god bedring!!

Skrevet

Jeg var dårlig uke 7 og 8...bedre igjen nå, så det er håp! Fortsatt slapp, men mindre kvalm! Fint hvis du får i deg litt salt (kjeks eller farris) og litt sukker! Hvis det vedvarer høres det ut som om du bør ta deg en tur til lege:) god bedring!!

Mannen er så snill så han lager litt saftis til meg, tror jeg holder meg til flytende resten av dagen. Heldigvis har kroppen min litt å gå på :P Synes jeg var veldig heldig som har vært helt fin i jula. :) men skjønner ikke hvordan folk orker dette i flere uker... :/

Skrevet

Godt nyttår til dere alle flotte jenter! :)

Her er det imidlertid kjipeste nyttårsaften ever... Fest hos ei venninne som bor så langt unna at vi skal overnatte her. Crappy form, faker at jeg drikker og har egentlig mest lyst til å dra hjem til senga mi, -og ikke ligge i et ukjent hus med omtrent bare ukjente fullefolk som titt og ofte faller inn døra på soverommet her... :(

Og i tillegg har jeg blødd igjen i dag! Litt rosa på papiret når jeg tørket meg. Andre gang på 5 dager, så blir superbekymret!!!

Skrevet

Her er det imidlertid kjipeste nyttårsaften ever... Fest hos ei venninne som bor så langt unna at vi skal overnatte her. Crappy form, faker at jeg drikker og har egentlig mest lyst til å dra hjem til senga mi, -og ikke ligge i et ukjent hus med omtrent bare ukjente fullefolk som titt og ofte faller inn døra på soverommet her... :(

Og i tillegg har jeg blødd igjen i dag! Litt rosa på papiret når jeg tørket meg. Andre gang på 5 dager, så blir superbekymret!!!

Høres ikke ut som en behagelig feiring. Litt rosa på papiret tror jeg ikke er farlig, men skjønner at du blir bekymret. :)

Skrevet

Hei!

Jeg blir med her - termin 03.august :-)

Har lest gjennom alt i denne tråden nå, og det er godt å se at det ikke bare er jeg som er redd og bekymret for å miste. Føler meg jo smågal til tider ;-) ...har til og med fått beskjed av legen om å slutte og Google! :P

Skrevet

Er det forresten noen her som kan noe om te? Tenker da på peppermyntete. Har lest på www.rolv.no (?), som jeg tror var det anbefalte stedet å lese om urter. Der finner jeg ikke noe spesielt om peppermynte te og graviditet, men at man ikke skal bruke peppermynte oljen. Ved andre treff på søk får jeg litt hummer og kanari svar.

Noen som har undersøkt det samme?

Skrevet

Hei!

Har lest gjennom alt i denne tråden nå, og det er godt å se at det ikke bare er jeg som er redd og bekymret for å miste. Føler meg jo smågal til tider ;-) ...har til og med fått beskjed av legen om å slutte og Google! :P

Smågal og Google er en veldig dårlig kombinasjon. Du får GARANTERT treff som underbygger egen frykt, eller skaffer deg mer. Skal ha bra filter for å sile ut relevant og ordentlig informasjon.

Hør på legen din :)

Skrevet

Er det forresten noen her som kan noe om te? Tenker da på peppermyntete. Har lest på www.rolv.no (?), som jeg tror var det anbefalte stedet å lese om urter. Der finner jeg ikke noe spesielt om peppermynte te og graviditet, men at man ikke skal bruke peppermynte oljen. Ved andre treff på søk får jeg litt hummer og kanari svar.

http://www.helsekostopplysningen.no/Innhold/Livsfaser/Graviditet-og-amming/

Fant denne, jeg drikker te, i moderst mengde og tynn, feks earlgrey, nypete, fruktte, men jeg har kuttet ut den grønne teen, den drakk jeg 1 liter av om dagen før prøvinga, renser kroppen og er supersunn når man ikke er gravid i hvertfall.

Skrevet

http://www.helsekostopplysningen.no/Innhold/Livsfaser/Graviditet-og-amming/

Fant denne, jeg drikker te, i moderst mengde og tynn, feks earlgrey, nypete, fruktte, men jeg har kuttet ut den grønne teen, den drakk jeg 1 liter av om dagen før prøvinga, renser kroppen og er supersunn når man ikke er gravid i hvertfall.

Har lest den jeg også, og det var ett av treffene som ikke gav meg svaret jeg ønsker :P Jeg fikk peppermynte te av stesønnen min til jul. Liker det godt, og det eneste jeg har hatt lyst på noen dager. Har drukket noen "tynne" kopper. Får prøve og holde meg unna. Drikker earl grey, chai og frukt te jeg også, iallefall fram til en evt halsbrann dukker opp. I morgen begynner jeg på jobb etter permisjon, og da "må" jeg drikke litt kaffe eller te. Ellers lukter de fort lunta. Og det har jeg ikke tenkt at de skal :)

Skrevet

Cornelius hvordan går det med deg? Stoppet blødningen? Håper alt går bedre nå :))!!

.

Takk, søta! Alt er vel - så da har jeg avblåst krisen. Regner med at jeg hadde blødd nå om det gikk galt. 😊

Skrevet

Æsj! Nå blør jeg også :( Blødde ca på denne tiden med VesleTrollet også. Litt vondt i rygg og mage i tillegg til blødning, men det er jo ikke noe å gjøre noe med. Får evt vurdere legetime i morgen om det skulle øke på. Passer fryktelig dårlig... Første arbeidsdag etter permisjon i morgen.

Skrevet

Dere som har prøvd doppler til nå og funnet hjerteslag, hvor langt er dere? Har prøvd doppler jeg og, men er nok ikke langt nok enda. Kribler etter å få bevis på at det er noe der, har så lite symptomer utenom uteblitt mens, hodepine og tretthet. Dette blir jo mitt barn nr 2, men er jammen mye man har glemt, men bekymringene sitter i :P

Skrevet

Dere som har prøvd doppler til nå og funnet hjerteslag, hvor langt er dere? Har prøvd doppler jeg og, men er nok ikke langt nok enda. Kribler etter å få bevis på at det er noe der, har så lite symptomer utenom uteblitt mens, hodepine og tretthet. Dette blir jo mitt barn nr 2, men er jammen mye man har glemt, men bekymringene sitter i :P

Lurer på dette selv. Så på priser i dag og lurer på å kjøpe. Er det verdt det?

Skrevet

Jeg hørte at man kan høre hjerteslag fra ca uke 9-10. Jeg er 9 uker men har ikke turte å kjøpe det ennå. Er redd for å bli paranoid og sjekke babyen annenhver time :) 

Skrevet

Huff!!  Vi var hjemme alene og det var faktisk deilig! Jeg var ikke helt i form og orket ikke å være rundt fulle mennesker heller, så det passet meg veldig bra å være sammen med kun min nydelige hund og herlige mann! 

:( :( Neiii... håper du slutter å blø snart og at alt er bra med spiren din!! Sender deg varme tanker og store klemmer!

Skrevet

Lurer på dette selv. Så på priser i dag og lurer på å kjøpe. Er det verdt det?

Jeg syns virkelig doppleren var verdt det:) Fant den første gang i uke 12 og etter det kunne jeg bruke den hver gang jeg følte behov for å sjekke om alt var greit. Etter jeg begynte å kjenne liv daglig brukte jeg den lite

Skrevet

Godt nyttår til alle!

Jeg, mannen og hunden reiste på hytta for å feire nyttår bare oss. Utrolig deilig!

Håper alle hadde en fin siste dag i 2013 og at spirene sitter og at 2014 blir et minnerikt år😘

Skrevet

Godt nytt år alle sammen!

I morgen (i dag blir det vel nå), skal jeg på UL nr 2, for å finne ut om det er en eller to inni der. Kjenner at dette er mer spennende enn en kan tåle :P Er også usikker på termin, siden forrige UL mente at jeg var 9 dager lenger på vei enn jeg mener at jeg er. Får prøve å sove litt, så tiden går litt fortere.... ;-)

Skrevet

I følge menstermin min var jeg akkurat 7 uker første gang jeg hørte hjertelyd med babywatcher. :)

Skrevet

Godt nytt år alle sammen!

I morgen (i dag blir det vel nå), skal jeg på UL nr 2, for å finne ut om det er en eller to inni der. Kjenner at dette er mer spennende enn en kan tåle :P Er også usikker på termin, siden forrige UL mente at jeg var 9 dager lenger på vei enn jeg mener at jeg er. Får prøve å sove litt, så tiden går litt fortere.... ;-)

Åååh! Så spennende. Må oppdatere oss :-D jeg vil også på UL.

Skrevet

Hei!

Smågal og Google er en veldig dårlig kombinasjon. Du får GARANTERT treff som underbygger egen frykt, eller skaffer deg mer. Skal ha bra filter for å sile ut relevant og ordentlig informasjon.

Hør på legen din :)

Helt sant, så det er slutt på googlingen nå! ;) Håper bare de to nesre ukene går fort - da er det tidlig UL og 2.trimester allerede :)

Skrevet

Huff!! Vi var hjemme alene og det var faktisk deilig! Jeg var ikke helt i form og orket ikke å være rundt fulle mennesker heller, så det passet meg veldig bra å være sammen med kun min nydelige hund og herlige mann!

:( :( Neiii... håper du slutter å blø snart og at alt er bra med spiren din!! Sender deg varme tanker og store klemmer!

Tusen takk for støttende ord! :)

Jeg har ikke blødd mer nå siden, og skal på tidlig UL på mandag, så da får vi se om den lille fortsatt er på plass...

Var så sykt deilig å komme hjem fra nyttårstur i går! Merker jeg er litt hormonell og blir veldig fort sint... *Rødme* Noe som gikk ut over den fyllesyke samboeren min som når vi kom hjem i går bare la seg på tv og så på noe crap, -når leiligheten så ut som en krigssone og jeg bare "måtte" rydde, vaske og støvsuge... Hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...