Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fått første kontroll hos lege når jeg er 8+1... Er det alt for tidlig da eller? Burde jeg utsette til uke 12?

Tror det er ganske vanlig å ha førstegangskontroll hos lege ca 8 uker deretter er det normalt med en annegangskontroll hos jordmor i uke 12:)

Jeg har fått første kontroll hos lege når jeg er 8+1... Er det alt for tidlig da eller? Burde jeg utsette til uke 12?

Tror det er ganske vanlig å ha førstegangskontroll hos lege ca 8 uker deretter er det normalt med en annegangskontroll hos jordmor i uke 12:)

Er opp til legen. Jeg selv skal ikke til lege før i uke 12. :-P

Fått time til legen på fredag, avbestillt privat ul da jeg kommer til å bli henvist til tidlig ul pga hypermesis. Tar heller orivat ul i uke 12/13.

Men det som verre er er blødningen jeg fikk i sta, dårlig følelse, blør friskt enda, mindre enn ved mens, men må bruke et lite bind. Har blødd i andre svangerskap der det har gått bra, men nå er jeg litt redd. Orker ukke legevakta, uansett ingenting de kan gjøre nå. Får bare vente å se.

For et styr første trimester er :(

Fått time til legen på fredag, avbestillt privat ul da jeg kommer til å bli henvist til tidlig ul pga hypermesis. Tar heller orivat ul i uke 12/13.

Men det som verre er er blødningen jeg fikk i sta, dårlig følelse, blør friskt enda, mindre enn ved mens, men må bruke et lite bind. Har blødd i andre svangerskap der det har gått bra, men nå er jeg litt redd. Orker ukke legevakta, uansett ingenting de kan gjøre nå. Får bare vente å se.

Off, håper alt er i orden, ja litt av et styr.

Annonse

Håper det går bra, Juleugl@! Som du sier så er det jo ikke uvanlig å blø litt, men hjertet hoppe raskt opp i halsen likevel.

Har ikke blitt noe sex her heller siden jeg testa positivt. Mannen vil, men jeg er over hodet ikke i form!

I stad hadde jeg litt lyse brun utflod. Kjenner alt er skummelt om dagen! Men håper jeg bare overtolker ting! Og Google burde vært forbudt for gravide ;-)

Off, har ikke mye lyst på sex om dagen, synes det er skummelt, selv om jeg vet at det ikke er farlig å ha det. Kjipt, men det går vel over, kanskje det hjelper å komme litt lengre på vei. Hva med dere?

Helt normalt, er sånn het også, null lyst, men vet av erfaring den vanligvis er tilbake og vel så det i andre trimester. Heldigvis serd et ut til at blødningen stopper, kun bittelitt spor i sta, har ingen smerter, er 6+ 5 etter mine beregninger. Ekkelt er det uansett, jeg vet at uansett så er dette mitt siste svangerskap, så skal det bli en baby til her må dette gå bra, for dette her tørr jeg ikke utsette meg for flere ganger.

Off, har ikke mye lyst på sex om dagen, synes det er skummelt, selv om jeg vet at det ikke er farlig å ha det. Kjipt, men det går vel over, kanskje det hjelper å komme litt lengre på vei. Hva med dere?

Har det sånn jeg også... Stakkars beste kjæresten som venter i tålmodighet... Hehe... Vet det ikke er farlig men er likevel litt redd for at det blir for mye bevegelse for den lille. Og sist jeg fikk orgasme freaka jeg ut etterpå fordi jeg var redd for at det skulle skade eller støte ut babyen.... Får lette hjerte og hodet når jeg skal til legen i neste uke, så føler jeg meg kanskje litt mer avslappet etterpå. :)

Annonse

Tror dere legen kan finne hjertelyd så tidlig som 8+1? Er ikke ul..kanskje jeg bestiller time til tidlig ul bare for å se at hjertet slår....

De gjør nok ikke det, mange leger som ikke engang vil prøve ved 12 uker, for det er til og med vanskelig da. For å se noe sikkert er det nok innvendig ul som må til så tidlig. :)

Tror dere legen kan finne hjertelyd så tidlig som 8+1? Er ikke ul..kanskje jeg bestiller time til tidlig ul bare for å se at hjertet slår....

De gjør nok ikke det, mange leger som ikke engang vil prøve ved 12 uker, for det er til og med vanskelig da. For å se noe sikkert er det nok innvendig ul som må til så tidlig. :)

Æsj så kjedelig... Kjenner jeg er ganske bekymra, uten å egentli ha noe grunn til det.... Er det mange som velger tidlig/innvendig UL, som ikke egentli har noe problemer, men som bare vil se at hjertet banker?

Æsj så kjedelig... Kjenner jeg er ganske bekymra, uten å egentli ha noe grunn til det.... Er det mange som velger tidlig/innvendig UL, som ikke egentli har noe problemer, men som bare vil se at hjertet banker?

Det er veldig vanlig. Tror samtlige av mine venninner har vært til tidlig ul. Jeg var sist for å fastsette termin ;) Skal nå også da jeg alt hadde time 10 jan. Mulig jeg hadde bestilt time uansett altså.

Tar sjansen på å komme inn her jeg og:) Venter nr 2 nå og er 27 år. Rakk aldri å få stabile sykluser etter fødsel så er litt usikker på termin, men tror det blir rundt 20 aug. Lillegutt her er nå 6 mnd så vil bli to tette her:)

Fryktelig lite symptomer her, og sist hadde jeg masse. Så håper alt er greit. Får ikke tatt noen sjekk før neste uke pga ferieavvikling på legesenteret og hos gynokologen. Håper det er en spire som klamrer seg fast selv om dette ikke var planlagt:) Eneste jeg kjenner er tretthet, hodepine og bekkenplager på venstre side

Jeg var på UL 8+0, har lange sykluser så ville vite termin, og ville se hjerte slå. :) vurderer en til, men enn så lenge er magefølelsen bra! Og kan ikke akkurat si at symptomene har forsvunnet. Har blitt forkjøla i tillegg så her blir det en ensom nyttårsaften, mannen jobber kveld og jeg orker ikke ta med lillegutt ut på middag:(

Hva er deres planer i kveld??:)

Hva er deres planer i kveld??:)

Her blir det nok den dølleste nyttårsaften i manns minne... Vi hadde mulighet til å dra til svingerforeldrene, men har blitt så mye reising i julen, at vi velger å bli hjemme. Formen er ikke akkurat storartet, så har følelsen av at dt blir tidlig kveld... Får kanskje stå opp igjen til rakkettene. I fjor våknet iallefall lillemor ca halv tolv, da 1 1/2 år, og var helt i hundre... :-) "bang!" Ble ett av hennes første ord ;-)

Hei jenter :)

Jeg ringte legekontoret i går, men fikk beskjed om at det var jordmor som tok første kontroll. Så jeg måtte ringe henne etter nyttår. Når er det vanlig å ha første kontroll? Er litt usikker på terminen, og hvor langt jeg er på vei, men er i hvertfall 5+6, kanskje mer :)

Hei jenter :)

Jeg ringte legekontoret i går, men fikk beskjed om at det var jordmor som tok første kontroll. Så jeg måtte ringe henne etter nyttår. Når er det vanlig å ha første kontroll? Er litt usikker på terminen, og hvor langt jeg er på vei, men er i hvertfall 5+6, kanskje mer :)

Jeg ringte jordmor først fordi jeg helst vil gå til henne, men jeg fikk beskjed om at legen måtte ta første kontroll uansett. Også kunne jeg få time hos jordmor på neste kontroll.  Hmm.. Disse kontorene gjør som det passer seg tror jeg! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...