Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Håper det ikke er arvelig, for da kommer jeg til å være kvalm i 8 måneder til :P Her blir kvalmen bare verre og verre for hver dag som går. Det går bra så lenge jeg slapper av, men med en gang jeg rører på meg er den der. Håper det blir bedre til ferien er over. Ellers er jeg trøtt og slapp.

Er 5+6 i dag, noe som betyr 2 uker til UL :D Håper alt går bra frem til da. Tiden går forferdelig sakte kjenner jeg, så det føles ut som en evighet. Har visst om graviditeten i 3 uker, men det kjennes allerede ut som det har gått flere måneder. Er glad for hver dag den lille har klamret seg fast <3

Noen som har vært på UL i uke 8? Ser man antydning til en liten baby?:)

Fortsetter under...

Jeg ble kvalm samme dag som jeg forventet at tante rød skulle banke på. Trodde det bare var stress i noen dager. Hadde nettopp sendt eksen (den blivende pappa) hjem til portugal, og hatt mye mas med stefaren min inn og ut av sykehus o.l, så tenkte ikke noe særlig på det, men bestemte meg for å ta en test, og klokka 11:20 på julaften stod det svart på grått at jeg skal bli mamma. Hihi, merkeligste jula hittil! Men like blid! 

Har snakket en del med mamma, og hun visste det fra første dag at hun skulle ha meg. Med de 3 andre søsknene mine hadde hun ikke peiling før hun var nesten 5 mnd på vei. Blødde som normalt og var ikke uvel i det hele tatt. Merkelig det der, hvordan kroppen gir så blandede signaler. :o 

Med risiko for å høres litt ekkel ut, så har det kommet ganske tykk rosabrun utflod i hele dag. Den ser rett og slett litt skitten ut. Det er ikke mye av gangen som kommer, men det har vedvart hele dagen. Krysser fingre for at alt likevel er som det skal. Vet jo at mange andre har veldig like symptomer i akkurat det stadiet jeg er på nå. 

Ingefær te hjalp forøvrig veldig på kvalmen! :D Har klart å spise en hel brødskive med kokt skinke, og et par sukkererter. \o/ Hurra! 

marmamma: lykke til på UL! Hvor mye koster en tidlig ul? Vet virkelig ikke om jeg klarer å vente helt til uke 18! Jeg har bare vært klar over spira i 3 dager, men er utålmodig så det synger allerede. :P 

Mamma har aldri vært kvalm eller dårlig, men hun har had jævlg tøffe fødsler, bla total ruptur, mens jeg har vært mye dårlig under svangerskapene, men føder superlett uten å få så mye som en rift. Men, godt man er heldig med noe....

Håper det ikke er arvelig, for da kommer jeg til å være kvalm i 8 måneder til :P Her blir kvalmen bare verre og verre for hver dag som går. Det går bra så lenge jeg slapper av, men med en gang jeg rører på meg er den der. Håper det blir bedre til ferien er over. Ellers er jeg trøtt og slapp.

Er 5+6 i dag, noe som betyr 2 uker til UL :D Håper alt går bra frem til da. Tiden går forferdelig sakte kjenner jeg, så det føles ut som en evighet. Har visst om graviditeten i 3 uker, men det kjennes allerede ut som det har gått flere måneder. Er glad for hver dag den lille har klamret seg fast <3

Noen som har vært på UL i uke 8? Ser man antydning til en liten baby?:)

Har vært på UL i uke 8 med nr 3, så et "noe", fikk se hjerteslag, men kan ikke påstå å si at det så menneskelig ut på noen som helst måte, mer som ei bønne ;) Endret av Juleugl@ ruger i skjul....

Jeg ble kvalm samme dag som jeg forventet at tante rød skulle banke på. Trodde det bare var stress i noen dager. Hadde nettopp sendt eksen (den blivende pappa) hjem til portugal, og hatt mye mas med stefaren min inn og ut av sykehus o.l, så tenkte ikke noe særlig på det, men bestemte meg for å ta en test, og klokka 11:20 på julaften stod det svart på grått at jeg skal bli mamma. Hihi, merkeligste jula hittil! Men like blid! 

Har snakket en del med mamma, og hun visste det fra første dag at hun skulle ha meg. Med de 3 andre søsknene mine hadde hun ikke peiling før hun var nesten 5 mnd på vei. Blødde som normalt og var ikke uvel i det hele tatt. Merkelig det der, hvordan kroppen gir så blandede signaler. :o 

Med risiko for å høres litt ekkel ut, så har det kommet ganske tykk rosabrun utflod i hele dag. Den ser rett og slett litt skitten ut. Det er ikke mye av gangen som kommer, men det har vedvart hele dagen. Krysser fingre for at alt likevel er som det skal. Vet jo at mange andre har veldig like symptomer i akkurat det stadiet jeg er på nå. 

Ingefær te hjalp forøvrig veldig på kvalmen! :D Har klart å spise en hel brødskive med kokt skinke, og et par sukkererter. \o/ Hurra! 

marmamma: lykke til på UL! Hvor mye koster en tidlig ul? Vet virkelig ikke om jeg klarer å vente helt til uke 18! Jeg har bare vært klar over spira i 3 dager, men er utålmodig så det synger allerede. :P

Høres skikkelig slemt ut, men er nesten litt godt å høre at vi er flere i samme måned som blør litt... Det gjør det litt mer "trygt" på en måte... *Rødme*

Jeg selv blødde bittelitt rosa på papiret når jeg tørket meg i går kveld, og ble selvfølgelig livredd... Nå når jeg har lest at det er veldig vanlig (og gynekologen min advarte meg på forhånd om at det kunne skje), så er jeg litt mer avslappet. Iallefall med tanke på at jeg foreløpig ikke har blødd noe mer. :)

Så lenge du ikke blør mye, så er det nok ingen fare! :) :) :)

Jeg skal på tidlig UL mandag 6. januar. Da er jeg 7+3, og håper å kunne se et lite bankende hjerte... <3 Går hos min faste gynekolog som er privatpraktiserende, og da koster det 900,-. Hun heter Ija Meløe og holder til hos Vika Fysikalske i Oslo. Dersom du ikke synes det blir for langt å dra kan jeg anbefale henne på det sterkeste! Føler meg fantastisk godt ivaretatt! :)

Annonse

Juleugl@: jeg er så glad for knekkebrød/tomat tipset! Fungerer greit med agurk også. Topper med majones jeg da. Føler med deg med kvalmen din. Jeg synes av og til min er ille, men det er jo bare peanøtter i forhold til deg.

Har vært mye bedre noen dager nå, men i dag er jeg kvalm igjen. Men jeg er absolutt oppegående altså.

Er 8+4 i dag, og ringte Riksen for å høre om jeg var satt opp på time til duotest. Søknaden var mottatt, men det var visst en del som skulle ha time før meg. Hadde håpet jeg kunne tatt blodprøvene snart, men må vel bare smøre meg med tålmodighet. Håper jeg får time før jeg er over i uke 13, for tror jeg kan få problemer med å skjule det etterhvert. Vil gjerne ha duotesten før vi forteller jeg er gravid.

Litt spent på å fortelle det på jobb etterhvert. Skal straks tilbake etter permisjon, også blir jeg bare i ca 6,5 mnd før det er ny permisjon..

Høres skikkelig slemt ut, men er nesten litt godt å høre at vi er flere i samme måned som blør litt... Det gjør det litt mer "trygt" på en måte... *Rødme*

Jeg selv blødde bittelitt rosa på papiret når jeg tørket meg i går kveld, og ble selvfølgelig livredd... Nå når jeg har lest at det er veldig vanlig (og gynekologen min advarte meg på forhånd om at det kunne skje), så er jeg litt mer avslappet. Iallefall med tanke på at jeg foreløpig ikke har blødd noe mer. :)

Så lenge du ikke blør mye, så er det nok ingen fare! :) :) :)

Jeg skal på tidlig UL mandag 6. januar. Da er jeg 7+3, og håper å kunne se et lite bankende hjerte... <3 Går hos min faste gynekolog som er privatpraktiserende, og da koster det 900,-. Hun heter Ija Meløe og holder til hos Vika Fysikalske i Oslo. Dersom du ikke synes det blir for langt å dra kan jeg anbefale henne på det sterkeste! Føler meg fantastisk godt ivaretatt! :)

Synes ikke det er slemt i det hele tatt jeg! :) Det hjalp ihvertfall meg en hel masse å lese at det ikke bare er meg. Snakket også med ei venninne i dag, som blødde mye mer enn meg når hun var rundt 5 uker på vei, og hun har ei nydelig snuppe på 3 år nå, så puster mye lettere ut nå enn jeg gjorde i dag tidlig. :) 

900 er ikke galt i det hele tatt! Skal absolutt vurderes. Takk for tipset <3 

Får se om jeg får lurt noen til å kjøre meg ut. ;) Blir litt kronglete med tog og buss og greier når jeg ikke er kjent. Vi mossinger går oss veldig lett bort i storbyen. xD  

Blør litt jeg også. Ikke mye, men litt på papiret av og til. Har gjort dette et par uker (ikke hver dag). Har vært på tidlig UL og sett et bankende hjerte.

Har fremdeles symptomer i høyeste grad, så håper dette går bra. Men blir nok lange dager frem til ny UL like over nyttår.

Vi har fått time på Riksen til Duotest, jeg vil være 10 uker på vei da.

Blør litt jeg også. Ikke mye, men litt på papiret av og til. Har gjort dette et par uker (ikke hver dag). Har vært på tidlig UL og sett et bankende hjerte.

Har fremdeles symptomer i høyeste grad, så håper dette går bra. Men blir nok lange dager frem til ny UL like over nyttår.

Vi har fått time på Riksen til Duotest, jeg vil være 10 uker på vei da.

Er det blodprøver da, eller ultralyd? Eller begge deler? Hvor tidlig søkte du? Det ble mange spørsmål det :D

Og så er jeg litt nysgjerrig på hvor gammel du er siden du kaller deg gamlemor. Må ikke svare på det altså. Er straks 39 selv.

Jeg er ca 5+2 å er egentlig fin i formen. Litt uggen noen ganger ikke plagsom kvalm men kasta opp på julaften :/ Synes det er litt vansklig og sjule dette for alle, har allerede fått masse spørsmål som jeg har lurt meg unna. I morgen skal vi på vennejulebord der jeg må be om veldig godt stekt kjøtt (de serverer biff) og i tilegg vil folk se jeg ikke drikker, kan bli vanslig og lure seg unna den. Vil ikke si noe siden jeg er så kort på vei og har allerede hatt en SA i januar.

Søkte når jeg var 7 uker på vei.

Er virkelig Gamlemor her, over 43 år ved termin. Ønsket oss en til i mange år, men flere år siden vi "gav opp" det prosjektet. Så dette kom som en stor, men gledelig overraskelse.

Første timen da, så da er det vel bare blodprøven regner jeg med?? Stod egentlig ikke noe om det i brevet.

Da får jeg sikkert svar snart jeg også, selv om hun hørtes litt "kostbar" ut på telefonen. Søknaden ble sendt da jeg var midt i uke 6.

Så flott å være så "gammel" og at det fortsatt kan dukke opp en gledelig overraskelse :) Fertilitet og alder er jo ikke akkurat bestevenner! Den i magen her er også en veldig stor overraskelse. Førstemann brukte vi 7 år og mange ivf-forsøk på- denne bare dukket opp. Jeg ammer fortsatt, og det var ikke akkurat stor hyppighet på sengevals da denne ble unnfanget. Ikke prøvde vi heller. Så om det går bra nå, får vi 2 mirakler. Mirakel på hver sin måte :)

(Jeg synes ikke 43 er gammelt altså. Du er sikkert i din beste alder- akkurat som jeg :) )

Annonse

God jul godtfolk! I morgen drar vi hjem igjen etter julegilde uten like både hos mine og mannens foreldre, og GUD så deilig det skal bli å kunne ligge langstrakt på sofaen, lese bok og spise akkurat hva jeg vil og slippe unna liksomdrikking av vin. Det er litt slitsomt å skulle holde ting hemmelig merker jeg, ihvertfall når kvalmen har satt inn og en er ganske så trøtt og sliten. blir rett og slett godt med litt hverdag! Inne i uke 8 nå, og begynner å se klare endringer på kroppen alt, puppene er opp et par størrelser og magen er konstant oppblåst, føler meg småfeit :( Håper treningen går bedre igjen snart, gått skikkelig trått i det siste...

Men kos dere nå videre, nå er det ikke mange ukene igjen før vi en etter en hopper over i andre trimester og kan ta livet litt mer med ro! :)

Tror ikke det tok mer enn snaut 2 uker fra legen min bestilte timen på Riksen, til vi fikk svar.

Overraskelse hos dere også da TanteTroll, så gøy!

Vi ser jo at vi kommer til å bli "gamle" foreldre, eldste vår er tenåring. Men av og til slår skjebnen til, tydligvis.

Neeeeei! Nå hoppet akkurat treåringwn min ned på fanget med knærne først mens jeg satt på gulvet. Hun traff meg rett i lysken og benet som livmoren ligger bak - på den siden jeg vet fosteret ligger - med begge knærne. Vil ikke at det skal være hun som er grunnen til det går galt. Blir helt stiv av skrekk. En fødselslege jeg kjenner sa akkurat at det var vanskelig å si for det kom Ann på hvordan hun traff, men at det som regel gikk bra. Hvis jeg begynte å blø nå så var det tegn på at det ikke gikk bra. Krysser fingre og tenker at jeg ikke kan ha så uflaks. Måtte vel være den værste måten i hele verden å miste på i alle fall. Stakkars, jenta mi, hun så at jeg ble helt stiv før jeg startet å gråte for det var så vondt. Har roet henne ned nå (for hun ble selvsagt lei seg når jeg fikk vondt). Hun vil uansett aldri få vite hva enn som skjer. For et drama for et lite hverdagsuhell. 😓 Men ting vil jo helst gå bra!!!!

Neeeeei! Nå hoppet akkurat treåringwn min ned på fanget med knærne først mens jeg satt på gulvet. Hun traff meg rett i lysken og benet som livmoren ligger bak - på den siden jeg vet fosteret ligger - med begge knærne. Vil ikke at det skal være hun som er grunnen til det går galt. Blir helt stiv av skrekk. En fødselslege jeg kjenner sa akkurat at det var vanskelig å si for det kom Ann på hvordan hun traff, men at det som regel gikk bra. Hvis jeg begynte å blø nå så var det tegn på at det ikke gikk bra. Krysser fingre og tenker at jeg ikke kan ha så uflaks. Måtte vel være den værste måten i hele verden å miste på i alle fall. Stakkars, jenta mi, hun så at jeg ble helt stiv før jeg startet å gråte for det var så vondt. Har roet henne ned nå (for hun ble selvsagt lei seg når jeg fikk vondt). Hun vil uansett aldri få vite hva enn som skjer. For et drama for et lite hverdagsuhell. Men ting vil jo helst gå bra!!!!

Uff, det går stort sett bra. Ligger svært godt beskyttet, men forstår du blir litt redd. Fort gjort at barn er litt uheldige i sin iver. Har selv ei aktiv frøken på6 år som liker å bruke både meg og pappan som klatresrativ og hoppeslott. Hun er lita lett og tynn for alderen, men blir fort litt mye for meg å kravlende oppover for så å bære henne på skuldrene for tida slik kun er vant med.

Du får ta det litt rolig, men jeg tror det går bra.

Er i 8 uke selv L-8, og føler meg også konstant oppblåst. Men puppene tror jeg er ganske like. Er ellers i fin form så skal ikke klage. Merker jeg smiler av lykke for hver uke jeg kommer på appen min :D haha! Har sluttet å se på papiret etter toaletturer nå. Tok sin tid, hehe! Ha en super dag fine damer! Fikk med meg at vi har fått oss Facebookgruppe nå? Ææ litt skummelt, men også gøy :D

Er i 8 uke selv L-8, og føler meg også konstant oppblåst. Men puppene tror jeg er ganske like. Er ellers i fin form så skal ikke klage. Merker jeg smiler av lykke for hver uke jeg kommer på appen min :D haha! Har sluttet å se på papiret etter toaletturer nå. Tok sin tid, hehe! Ha en super dag fine damer! Fikk med meg at vi har fått oss Facebookgruppe nå? Ææ litt skummelt, men også gøy :D

Kan jeg spørre hvilken app du har?:)

Kan jeg spørre hvilken app du har?:)

Jeg har to :D Svangerskapsapp, og hello baby til pampers. Den sistnevnte får man se 3 D bilde av hvordan babyen ser ut. Det er litt gøy :D

Endret av Fillibobba

Neeeeei! Nå hoppet akkurat treåringwn min ned på fanget med knærne først mens jeg satt på gulvet. Hun traff meg rett i lysken og benet som livmoren ligger bak - på den siden jeg vet fosteret ligger - med begge knærne. Vil ikke at det skal være hun som er grunnen til det går galt. Blir helt stiv av skrekk. En fødselslege jeg kjenner sa akkurat at det var vanskelig å si for det kom Ann på hvordan hun traff, men at det som regel gikk bra. Hvis jeg begynte å blø nå så var det tegn på at det ikke gikk bra. Krysser fingre og tenker at jeg ikke kan ha så uflaks. Måtte vel være den værste måten i hele verden å miste på i alle fall. Stakkars, jenta mi, hun så at jeg ble helt stiv før jeg startet å gråte for det var så vondt. Har roet henne ned nå (for hun ble selvsagt lei seg når jeg fikk vondt). Hun vil uansett aldri få vite hva enn som skjer. For et drama for et lite hverdagsuhell. Men ting vil jo helst gå bra!!!!

Uff, det går stort sett bra. Ligger svært godt beskyttet, men forstår du blir litt redd. Fort gjort at barn er litt uheldige i sin iver. Har selv ei aktiv frøken på6 år som liker å bruke både meg og pappan som klatresrativ og hoppeslott. Hun er lita lett og tynn for alderen, men blir fort litt mye for meg å kravlende oppover for så å bære henne på skuldrene for tida slik kun er vant med.

Takk for gode ord. Jeg har dessverre fått litt blod. Bittelitt bare, men ikke så god følelse. Vet at det er vanlig med litt rosa slim, men dette er mitt tredje svangerskap og jeg har aldri hatt det. Så det er ikke normalt for meg. Får håpe at det ikke begynner å blø skikkelig eller at noe har skjedd med babyen. Uff, ikke noe god følelse, men kan jo ikke gjøre annet enn å vente... 😢

Takk for gode ord. Jeg har dessverre fått litt blod. Bittelitt bare, men ikke så god følelse. Vet at det er vanlig med litt rosa slim, men dette er mitt tredje svangerskap og jeg har aldri hatt det. Så det er ikke normalt for meg. Får håpe at det ikke begynner å blø skikkelig eller at noe har skjedd med babyen. Uff, ikke noe god følelse, men kan jo ikke gjøre annet enn å vente...

Krysser fingrene for deg. Å blø litt trenger ikke være farlig, jeg blødde masse med nr 3, gikk bra det også. Falt ned ei trapp bla pga at jeg besvimte pga dehydrering og lavt blodsukker.

Jeg har ligget rett ut i hele dag, sovet bort dagen. Kun da ikke kvalmen plager meg. Mann og de to minste, pluss hund er hos svigers, så kun meg og tenåringen, katt og kaninen her hjemme, og de greier seg fint mens jeg sover.

Desperat snart etter å slippe unna kvalmen, akkurat i dag angrer jeg nesten på at jeg gikk med på et barn til. Var mannen som maste, jeg var egentlig ferdig med dette her. Hadde et veldig tøft svangerskap for 7 år siden, dette er ikke lovende start. Blir jeg verre/ ikke bedre snart så havner jeg på sjukhus. I dag har jeg tisset kun en gang og bare litt :-( alt jeg drikker og spiser kommer opp igjen og kreftene mine er ikke all verden. Tungt å holde en ipad mini :-(

Har så lyst til å ringe mannen å be ham komme hjem, bare gråter, jeg makter ikke dette her! Trenger ham, men får så dårlig samvittighet. Han trenger nok pusterom. Pluss at jeg løy om at jeg var i ok form for å skåne ham da han ringte tidligere i dag, angrer litt nå. Men trodde at jeg skulle bli bedre. Skulle nesten tro jeg hadde omgangsyken, men har jo ikke sett folk overhode i jula pga kvalmen, kun nærmeste og ingen av de er syke.

Forbanna helvetets hypermesis møkk!!! Argh! Unnskyld....blir bare så fortvila.

Takk for gode ord. Jeg har dessverre fått litt blod. Bittelitt bare, men ikke så god følelse. Vet at det er vanlig med litt rosa slim, men dette er mitt tredje svangerskap og jeg har aldri hatt det. Så det er ikke normalt for meg. Får håpe at det ikke begynner å blø skikkelig eller at noe har skjedd med babyen. Uff, ikke noe god følelse, men kan jo ikke gjøre annet enn å vente...
Krysser fingrene for deg. Å blø litt trenger ikke være farlig, jeg blødde masse med nr 3, gikk bra det også. Falt ned ei trapp bla pga at jeg besvimte pga dehydrering og lavt blodsukker.

Jeg har ligget rett ut i hele dag, sovet bort dagen. Kun da ikke kvalmen plager meg. Mann og de to minste, pluss hund er hos svigers, så kun meg og tenåringen, katt og kaninen her hjemme, og de greier seg fint mens jeg sover.

Desperat snart etter å slippe unna kvalmen, akkurat i dag angrer jeg nesten på at jeg gikk med på et barn til. Var mannen som maste, jeg var egentlig ferdig med dette her. Hadde et veldig tøft svangerskap for 7 år siden, dette er ikke lovende start. Blir jeg verre/ ikke bedre snart så havner jeg på sjukhus. I dag har jeg tisset kun en gang og bare litt :-( alt jeg drikker og spiser kommer opp igjen og kreftene mine er ikke all verden. Tungt å holde en ipad mini :-(

Har så lyst til å ringe mannen å be ham komme hjem, bare gråter, jeg makter ikke dette her! Trenger ham, men får så dårlig samvittighet. Han trenger nok pusterom. Pluss at jeg løy om at jeg var i ok form for å skåne ham da han ringte tidligere i dag, angrer litt nå. Men trodde at jeg skulle bli bedre. Skulle nesten tro jeg hadde omgangsyken, men har jo ikke sett folk overhode i jula pga kvalmen, kun nærmeste og ingen av de er syke.

Forbanna helvetets hypermesis møkk!!! Argh! Unnskyld....blir bare så fortvila.

Uff, ring legen for å be om sjekk på sykehus. Det er jo bedre å få hjelp før du får ketoner. Husker at du skrev at du ikke ville ha medisiner, men be legen om å gi deg sin vurdering. For meg har det hjulpet med zofran og det regnes som ufarlig (tar ikke bort kvalme, men den dempes så man klarer å holde på maten). Og kanskje er det allerede på tide med intravenøst. Klem fra en med hyperemesis til en annen

Ps ring mannen og fortell hvordan det er. Hvis jeg var han så hadde jeg blitt irritert på deg rett og slett fordi du skyver han unna når du har det så tøft. Skjønner at motivet ditt bare er supergodt, men hva om noe skjer med deg når han ikke er der. Er ikke tid for å være martyr nå. Du trenger hjelp. Kanskje besteforeldre kan hjelpe med barna noen dager mens mannen kommer hjem til deg litt? Stor klem ❤

Endelig kom beste kjæresten hjem fra sine foreldre hvor han har vært siden lille juleaften! <3 Har feiret jul hjemme hos hver våre familier nåå når vi ennå ikke har barn.

Men fyyyy så godt at han kom hjem, -med rosebukett i hånden og take-away-kinamat som om han visste at jeg har vært superslappis på sofaen i hele dag, og ikke engang har giddet å lage meg mat. :)

Får liksom ikke til å vise han nok hvor taknemlig jeg er for at han er akkurat den han er nå når jeg er så trøtt og slapp... Får så dårlig samvittighet og er redd han tror det er sånn her det kommer til å være nå fremover. :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...