Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Melder meg inn her jeg! Termin 21 august, med første barn. 32 år og bor på Rena. Samboer med barnefaren som for tiden er ute i Afghanistan frem til april. Bor på en liten plass, men kanskje det er noen rundt der med ca samme termin!? Vi kommer til å flytte tilbake til trheim i løpet av få år, men er ofte på besøk i bartebyen pga familie.

Elverum her, termin 28. AUg

Fortsetter under...

Fikk positiv test i går, i går og i dag har jeg hatt kramper i magen.... Er det ekte eller bare at jeg kjenner etter? Er det farlig?

Med forrige prøvde vi ikke så fælt, og tok lang til før jeg fant ut at jeg var gravid. Graviditeten gikk bra, og jeg var aldri bekymret (mest fordi jeg var uvitende sikkert)

er 7 uker i dag. vet ikke hvor jeg evt skulle dratt for å få en kontroll. dårlig følelse av hele greia, men som du sier er det jo fortsatt mulighet for at alt er bra med den lille.

Husk at det er normalt med små blødninger tidlig i svangerskapet. Og det er et godt tegn at det ikke er rødt. Har du smerter?

Jeg ville ringt/dratt på legevakta. Da kan du få UL. De kan se hjerteslag allerede fra uke 6.

Hei kjære jenter!!!

Håper det er greit jeg slenger meg med :)

Vet dere hva??? Nå har jeg tatt flere tester som har vært negative (billigstrimler). Jeg har sittet her å nærmest grått over blendahvite tester, og tenkt at jeg kanskje ikke har hatt eggløsning (noe er galt med kroppen...), syklusen er helt på tur, jeg kan sikkert aldri bli gravid osv...

Men jeg ville være godt forberedt til en evt ny pp, så jeg bestilte et lass med tester, fikk de i posten i går, tok en test til (billigstrimmel), den var fortsatt like blendahvit...

MÅTTE bare ta en ekstra i dag (en CB), siden jeg skal reise til den "store byen" og nærmest har drømt om både røykelaks, fenalår og salami :D :biggrin: :D Og vet dere hva??? Den lyyyyste mot meg!!! "Gravid" :) :) :)

Jaja tenkte jeg (pessimist som jeg er...) den er sikkert feil... Men jeg hadde bestilt med ukeindikator også, og tok selvfølgelig den også, bare for å dobbeltsjekke :D Og den og lyyyste mot meg :D "Gravid 1-2" :) :) :)

Hehe. og da ble det plutselig billigstrimmel også, tror dere den var positiv??? NEEEEIII, blendahvit...

Så all den bekymringen var helt unødvendig... Drittstrimmler :D

Så her gikk det faktisk på første forsøk!!!! :) :) *lykkelig*

Nå må jeg ta meg litt i nakken, og ikke bli helt overivrig :D maaange mnd igjen ennå, og mye kan skje :)

Kosthold jenter??? Hva spiser man når man er gravid?? Selvfølgelig sunt, men er det noe ekstra man bør passe på å få i seg?? Jeg tar sånn folsyre eller hva d heter, folat kanskje?? :D

Terminen er foresten regnet ut til å være ca 24.aug :)

Velkommen etter! :D

Kjøp deg Lifeline Care kosttilskudd for gravide på apoteket! :) Det har jeg gjort :)

1 tablett med div vitaminer/ blåbærtablett

1 mineraltablett

og 2 kapsler med omega-3

som skal taes hver dag :)

Endret av Twiiie

nå ble jeg virkelig deppa. var på toalettet å da kom det masse brunt på papiret. gikk ikke å tørke det bort for det var bare mer lengre opp. kjenner det murrer litt i magen, litt sviende følelse sånn litt over navelen. nå vil jeg bare grine.. :cry3:

Jeg hadde også sånn i uke 6, men har gått helt fint og hjertet banke på ul en uke etterpå :) hadde i tillegg smerter i ryggen... Håper det går bra med deg :) klem

Annonse

Kommet inn i uke 8, 7+1, og formen er litt bedre føles det som. Men det kan komme av at jeg har vært syk den sisste uken og nå er bedre. Håper at alt står bra til med lille i magen, som denne uka får ferdig navlesnor og er på størrelse med tommelneglen min.. lest jeg hehe. :)

Fortsatt ømme pupper og ganske slapp, men litt mindre uggen.. men kan komme av at jeg spiste bra i går.. har funnet ut at det hjelper å spise, selv om jeg ikke har lyst på noe mat. :P

Endelig funnet noe som funker å spise før det blir langt på ettermiddag, tynne fiberknekkebrød, med litt vita hjertegod lett, pluss tomatskiver med bittelitt Maldonsalt og nykvernet pepper på, pluss en kopp med svak earl grey te...

Blir litt spesiell Jul for meg, med min matlyst kjenner jeg, og mannen har tatt totalt av siden han har tatt over det meste av Juleforbereldelsene, handla inn mat, snop, frukt osv nok til at vi kan ta inn storfamilien hver dag hele jula. Verste av alt er at fyren faktisk kan pakke inne gaver, pent! Hvorfor har jeg ikke oppdaget det på de 9 årene jeg har delt seng og hjem med ham??? Det er jo en av de kjedeligste oppgavene jeg vet om, jeg er nemlig ikke flink til å pakke inn gaver, legge bokbind ol. Derfor ender jeg ofte opp med disse svindyre gaveposene i frustrasjonen ;-)

Har vært og smugtittet litt her de siste dagene! Vet ikke helt om jeg tør og melle meg inn:-D hadde mitt 3. Prøverørsforsøk i oktober/november! Ble gravid, men mistet 22. November! Nå ee jeg da visr altså gravid igjen! ...på den naturlige måten! Er 4+1 i dag:-) har hatt en MA, to SA og en kjemisk, så jeg har vert innom noen forumsider det siste året:-D pgs av dette er jeg veldig forberett på å miste igjen, men er jo gravid nå ivertfall:-) har vært inne på en del terminkalkulatorer, og fått termin alt fra 28. August til 1. September! Hadde vert fint med 1. September siden det er min fødselsdag! Så da hadde det jo blitt julegave og fødselsdagsgave i ett;-)

Endelig funnet noe som funker å spise før det blir langt på ettermiddag, tynne fiberknekkebrød, med litt vita hjertegod lett, pluss tomatskiver med bittelitt Maldonsalt og nykvernet pepper på, pluss en kopp med svak earl grey te...

Blir litt spesiell Jul for meg, med min matlyst kjenner jeg, og mannen har tatt totalt av siden han har tatt over det meste av Juleforbereldelsene, handla inn mat, snop, frukt osv nok til at vi kan ta inn storfamilien hver dag hele jula. Verste av alt er at fyren faktisk kan pakke inne gaver, pent! Hvorfor har jeg ikke oppdaget det på de 9 årene jeg har delt seng og hjem med ham??? Det er jo en av de kjedeligste oppgavene jeg vet om, jeg er nemlig ikke flink til å pakke inn gaver, legge bokbind ol. Derfor ender jeg ofte opp med disse svindyre gaveposene i frustrasjonen ;-)

Takk for tomat-tipset! Jeg hadde helt "glemt" at det gikk an å spise :D Skal prøves på knekkebrød i morgen tidlig. Startet dagen med å kaste opp. VesleTrollet på straks 11 mnd ble forlatt i stua mens mor brakk seg. Hvilket hun syntes var helt topp, for da fikk hun utfolder seg med ulovligheter :)

Matlysta her er på bunn, men må spise for ikke å være kvalm. Mange matvarer jeg brekker meg ved tanken på (og jeg MÅ tenke på dem :P ).

Jeg bruker egentlig jern pga lave jernlagre etter svangerskap og amming, men jeg får så vondt i magen av dem at jeg tar en pause over jula. Orker ikke å ha vondt i "begge ender".

Takk for tomat-tipset! Jeg hadde helt "glemt" at det gikk an å spise :D Skal prøves på knekkebrød i morgen tidlig. Startet dagen med å kaste opp. VesleTrollet på straks 11 mnd ble forlatt i stua mens mor brakk seg. Hvilket hun syntes var helt topp, for da fikk hun utfolder seg med ulovligheter :)

Matlysta her er på bunn, men må spise for ikke å være kvalm. Mange matvarer jeg brekker meg ved tanken på (og jeg MÅ tenke på dem :P ).

Jeg bruker egentlig jern pga lave jernlagre etter svangerskap og amming, men jeg får så vondt i magen av dem at jeg tar en pause over jula. Orker ikke å ha vondt i "begge ender".

Tips til naturlig jern er å lage wok med brokkoli i, så får du i det litt ekstra, lur spinat i maten osv. Tenkt jeg skal kjøpe meg en juice maskin å begynne å lage frisk juice med diverse grønnsaker i, sliter med maten selv. Regner med at jeg får noe gavekort som kan brukes på sånt, ut å handle i romjula i hvertfall.

Jeg spiser allerede ganske mye brokkoli, leverpostei på brødskiva ol. Tok jern fra uke 10 i svangerskapet, likevel sank lagrene, og gikk ytterligere ned etter amming i 9 måneder. Ammer fortsatt, så det forsvinner vel jern både til melk og nytt magetroll. Må nok fortsette med jern etter en liten juleferie :)

Her ble det knekkebrød med tomat til kvelds i går og frokost i dag. Byttet ut te med cola :P

Annonse

Ugg ugg.. En oppdatering fra fronten her.. Formen er forsåvidt grei! I går var vi i rakfisklag til mine foreldre og klarte på snedig vis å unngå at ingen la merke til at jeg kun spiste lefse, smør, rømme og eggerøre!

De siste dagene har matlysten vært nesten på bånn, særlig på formiddagen - noe som igjen fører til at humøret og energinivået blir deretter. I dag har mannen i huset satt juletreet på fot og fått det noenlunde i vater.. Før en hormonell frue ikke lengre syns treet var fint og var på tur til å kjøpe et nytt.. Hihi.. Men forøvrig uproblematiske dager - krysser fingre for at det fortsetter!

Hei kjære jenter!!!

Vet dere hva??? Nå har jeg tatt flere tester som har vært negative (billigstrimler). Jeg har sittet her å nærmest grått over blendahvite tester, og tenkt at jeg kanskje ikke har hatt eggløsning (noe er galt med kroppen...), syklusen er helt på tur, jeg kan sikkert aldri bli gravid osv...

Men jeg ville være godt forberedt til en evt ny pp, så jeg bestilte et lass med tester, fikk de i posten i går, tok en test til (billigstrimmel), den var fortsatt like blendahvit...

MÅTTE bare ta en ekstra i dag (en CB), siden jeg skal reise til den "store byen" og nærmest har drømt om både røykelaks, fenalår og salami :D :biggrin: :D Og vet dere hva??? Den lyyyyste mot meg!!! "Gravid" :) :) :)

Jaja tenkte jeg (pessimist som jeg er...) den er sikkert feil... Men jeg hadde bestilt med ukeindikator også, og tok selvfølgelig den også, bare for å dobbeltsjekke :D Og den og lyyyste mot meg :D "Gravid 1-2" :) :) :)

Hehe. og da ble det plutselig billigstrimmel også, tror dere den var positiv??? NEEEEIII, blendahvit...

Nå må jeg ta meg litt i nakken, og ikke bli helt overivrig :D maaange mnd igjen ennå, og mye kan skje :)

Kosthold jenter??? Hva spiser man når man er gravid?? Selvfølgelig sunt, men er det noe ekstra man bør passe på å få i seg?? Jeg tar sånn folsyre eller hva d heter, folat kanskje?? :D

Gratulerer så mye!:) Jeg har også regnet meg frem til termin 24 august. Men til meg var testen. 3+?

Hei kjære jenter!!!

Gratulerer så mye!:) Jeg har også regnet meg frem til termin 24 august. Men til meg var testen. 3+?

Testen regner bare fosterets alder. Fosteret er altså over 3 uker gammelt, mens du er over 5 uker på vei :)

Regna ut fra syklus, men slutta på pillen i okt så d kan være litt uregelmessig syklus også, så det er mulig jeg har blitt gravid noe senere, siden det bare stod 1-2 på testen :) jeg tok jo billigstrimler som var negative, fant det ikke ut før jeg tok CB, og da var billigstrimlene fortsatt negative. Men terminen blir nok i slutten av aug. uansett :)

Æsj jenter, er redd fordi jeg mangler de vanlige symptomene. Ingen ømme bryster og Ingen kvalme. Noen andre som har det sånn? Er 6+2. Har ikke hatt noen blødninger, er trøtt(det er jeg alltid), mye matlyst og tissetrengt(er jeg alltid. Så eneste som er nytt er matlyst og at jeg røyter enormt.. Noen andre som har hatt det sånn??

Æsj jenter, er redd fordi jeg mangler de vanlige symptomene. Ingen ømme bryster og Ingen kvalme. Noen andre som har det sånn? Er 6+2. Har ikke hatt noen blødninger, er trøtt(det er jeg alltid), mye matlyst og tissetrengt(er jeg alltid. Så eneste som er nytt er matlyst og at jeg røyter enormt.. Noen andre som har hatt det sånn??

Tror ikke du skal henge deg så mye opp i det, syptomene varierer fra person til person og fra et svangeskap til neste. Jeg har 3 fullførte svangerskap og to SA bak meg, dette er da mitt sjette på en måte. Da jeg mistet hadde jeg den ene gangen lite symptomer, den andre gangen mye symtomer. Slik har det vært med de velykkede som har resultert i friske fine babyer også.

Det finnes ingen garantier, alltid en risiko for at man kan miste, men sånn er det med alt i livet, kan bli skillt, kan bli syk, det kan begynne å brenne. Men det er ikke bra å gå rundt å engste seg for dette. Vi får ta de forhåndsregler vi kan ta, leve sunt og være snille med oss selv.

Du har et par klassiske symptomer i hvertfall, å engste seg er faktisk veldig typisk gravid. Va kjempe engstelig da jeg ventet nr 3 og var kjempedårlig.

Jeg har tre svangerskap bak meg der et gikk bra og det svangerskapet som resulterte i en baby var det med minst symptomer i starten. Jeg hadde litt rar luktesans og stakk et par ganger i magen i uke 6-7 når jeg trente. ellers var jeg helt som før helt til det smalt rett etter uke 7. Kvalm, svimmel, energiløs, lavt jernlager osvosv.  

Er i uke 7 nå. Hatt kanskje antydning til litt murring i puppene en gang og litt bedre luktesans ellers bare veldig mageknip, oppblåst på kvelden og veldig mensenmurringer så har jo nå ventet på mensen eller SA i noen uker nå kan du si:) 

En blir bekymret om en ikke har symptomer, om en har men har "feil" symptomer, om en har symptomer men de blir borte noen timer, ja. det er generellt mye å bekymre seg over:) 

Har heller ingen symptomer i det heletatt, godt men hadde jo bære fint med noen tegn på at det er noe der.

er 7 uker i dag. vet ikke hvor jeg evt skulle dratt for å få en kontroll. dårlig følelse av hele greia, men som du sier er det jo fortsatt mulighet for at alt er bra med den lille.

Husk at det er normalt med små blødninger tidlig i svangerskapet. Og det er et godt tegn at det ikke er rødt. Har du smerter?

Jeg ville ringt/dratt på legevakta. Da kan du få UL. De kan se hjerteslag allerede fra uke 6.

tror nokk det er jeg som går konstan rundt å er livredd for at noe galt skal skje. så når noe kommer ut som jeg ikke mener burde være dær så blir jeg  elt fortvilt.

dette har nå skjedd noen ganger men det blir liksom bare med det brune. ikke noe spesielle smerter, sånn utenom mensmertene jeg i grunn har hatt siden jeg fant ut om graviditete.

fått roet meg litt ned med detta nå å må mare skjønne å få det inn i hode at slik er det bare og det er helt normalt. men det er lettere sakt enn gjort. hehe. så min lille spire skal bare klore seg fast å slutte å skremme meg :hjertesmil:  :bond::hjertesmil:  

Her går det i enkle wienertoast (loff, skinke og ost). Og i Pepsi Max. Også folatpiller. Ikke verdens hverken mest spennende eller verdens mest næringsrike kosthold... Men det får duge så lenge. Er ganske sliten så jeg har litt dårlig samvittighet for barna som opplever mamma med litt kort lunte 😨😖😢 blir heldigvis mye kos også. Godt far er i humør i alle fall... ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...