Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Dere som har barn fra før, har dere hatt en følelse på kjønn som har vært riktig? Plutselig fått for meg at det er en gutt, merkelig. Haha! Kan jo fort være en jente, bare jeg som innbilder meg at det er en liten gutt ;)

Jeg tok feil jeg. :-P var så sikker på gutt, mens gubben var sikker på jente og han hadde riktig han. ;-) men vi får se denne gangen. Jeg har guttefølelse allerede og tror på det til det motsatte eventuelt er bevist! :-P

Fortsetter under...

Jeg har litt murringer og merker det stort sett i korsryggen. Meen det går fint! Også er jeg sulten veldig fort etter at jeg har spist. Pleier jeg ikke være!

Forresten leste en artikkel om bmi og merker jeg blir litt ja.. For når jeg regner ut min bmi er den 24,5. Helt i grenseland på overvektig. Og her sitter jeg med "six pack" og trener mye. Er det slik at jeg kommer til å få kjeft av jordmor for at jeg kommer til å bli "overvektig" i svangerskapet? Er jo et fryktelig tullete mål dette bmigreiene.. Ork! Så at hvis man var over 30 måtte man spesialfølges |-) Jaja, er jo ikke så veldig bekymret siden jeg vet selv at jeg ikke er feit, synes bare det er rart de er så opphengt i det målet..

BMi skal du ikke bry deg så mye om. Jeg har trent fittness tidligere, da hadde jeg en BMI på 23. Nå har jeg en bmi på 21, men er ikke i nærheten like godt trent som da. Er i ok form, men har mindre tid og energi til trening enn da jeg var 20 år og kun hadde et barn å holde rede på.

Agreed! De fleste som trener mye/er sterke har høy bmi siden muskler veier mye. En jeg kjenner fikk ikke livsforsikring fordi han jf bmi var svært overvektig. Mannen er bare knallsterk og i superform. Utrolig teit!

Har alle sammen stikkinger i livmoren/magen?

Har litt stikkinger innimellom. Hadde en god del rundt IKM, men føler det er litt mer når jeg må tisse. I natt våknet jeg med ganske vondt, men har ikke kjennt noe etterpå, så håper det ikke var noe "farlig".

Ok. Jeg hadde inntrykk av at alle hadde stikkinger, og trodde det var noe "galt" med meg. Mest frykt fordi jeg opplevde MA i August, så klarer ikke slappe av. ca. 2 uker siden kvalmen kom, men idag har jeg ikke vært kvalm så får litt panikk da også. huff, skal ikke være lett å gå gravid. Tidlig UL imorgen, er da 7+1. Håper det går bra!

Jeg har litt murringer og merker det stort sett i korsryggen. Meen det går fint! Også er jeg sulten veldig fort etter at jeg har spist. Pleier jeg ikke være!

Forresten leste en artikkel om bmi og merker jeg blir litt ja.. For når jeg regner ut min bmi er den 24,5. Helt i grenseland på overvektig. Og her sitter jeg med "six pack" og trener mye. Er det slik at jeg kommer til å få kjeft av jordmor for at jeg kommer til å bli "overvektig" i svangerskapet? Er jo et fryktelig tullete mål dette bmigreiene.. Ork! Så at hvis man var over 30 måtte man spesialfølges |-) Jaja, er jo ikke så veldig bekymret siden jeg vet selv at jeg ikke er feit, synes bare det er rart de er så opphengt i det målet..

BMi skal du ikke bry deg så mye om. Jeg har trent fittness tidligere, da hadde jeg en BMI på 23. Nå har jeg en bmi på 21, men er ikke i nærheten like godt trent som da. Er i ok form, men har mindre tid og energi til trening enn da jeg var 20 år og kun hadde et barn å holde rede på.

Agreed! De fleste som trener mye/er sterke har høy bmi siden muskler veier mye. En jeg kjenner fikk ikke livsforsikring fordi han jf bmi var svært overvektig. Mannen er bare knallsterk og i superform. Utrolig teit!

Kjenner flere i offshorebransjen som sliter med å få gidkjent legeattest pga at de har høy BMI, kroppsbyggere det her er snakk om, så fedme er ikke problemet. Snes de burde gå bort ifra BMI å begynne å måle fettprosent i de tilfellene.

Høl i hue er det!

Formen er litt bedre i dag, så da ble det en joggetur opp grusveiene her jeg bor, ca 4 km, bra stigning og variasjon. Veldig greit når turløypa like ved er søkkvåt og myrete.

Blir spennende med tidlig UL i morgen. Jeg skal også det, og er da 7+3. Gruer meg litt, men gleder meg mest! Lykke til :)

Ok. Jeg hadde inntrykk av at alle hadde stikkinger, og trodde det var noe "galt" med meg. Mest frykt fordi jeg opplevde MA i August, så klarer ikke slappe av. ca. 2 uker siden kvalmen kom, men idag har jeg ikke vært kvalm så får litt panikk da også. huff, skal ikke være lett å gå gravid. Tidlig UL imorgen, er da 7+1. Håper det går bra!

Annonse

Jeg var ikke i porsgrunn men brukte den gyn som henviste meg dit :)

Er litt langt for oss til porsgrunn :) men skal begynne på lutinus igjen da . Legen var sjokkert over at jeg bare fikk beskjed om å bruke det i to uker . Hun mente jeg ihverfall skulle ha det til uke 10. Er visst vanlig å gå på det en stund ... Men ikke lett å få tak i om dagen . Produsenten har visst gått tom og apoteket får ikke bestilt . Skal prøve ett par steder i morgen som de på apoteket sa kunne ha noen få igjen :)

Da har man vært på første svangerskapskontroll, og vil egentlig påstå at jeg sitter igjen med mer spørsmål enn svar, dessverre :(

Er 7+6 idag, men hun kunne vist ikke ta blodprøve før jeg var akkurat 8 uker, så jeg må tilbake i morgen eller fredag.. trudde ikke en dag hadde så masse og si, tar jo faktisk over en halvtime å kjøre til legen..
Og ikke kunne hun svare på noen av spørsmålene jeg hadde.. :( Vurderer sterkt jordmortime etter uke 12!

Er det noen som vet om exu kan påvises i uke 5 eller er det for tidlig å påvise for liten hcg-stigning? Har tatt ny digital CB nå, forrige uke viste den Gravid 1-2, og nå 2-3. Virker jo lovende, men skal til legen i morgen pga disse menssmertene.

Da har man vært på første svangerskapskontroll, og vil egentlig påstå at jeg sitter igjen med mer spørsmål enn svar, dessverre :(

Er 7+6 idag, men hun kunne vist ikke ta blodprøve før jeg var akkurat 8 uker, så jeg må tilbake i morgen eller fredag.. trudde ikke en dag hadde så masse og si, tar jo faktisk over en halvtime å kjøre til legen..

Og ikke kunne hun svare på noen av spørsmålene jeg hadde.. :( Vurderer sterkt jordmortime etter uke 12!

Høres rart ut. Jeg tok blodprøver i dag og er bare 7+1! Bytt til jordmor!! Eller lege dersom du føler for det

Annonse

Høres rart ut. Jeg tok blodprøver i dag og er bare 7+1! Bytt til jordmor!! Eller lege dersom du føler for det

Trur hun bare var ute etter å være vanskelig.. Spesielt hvis du e 7+1 og fikk tatt blodprøvene ;o

Hun er egentlig ikke fastlegen min, siden fastlegen min er sykemeldt. Men å være så vanskelig syns jeg er dårlig.. Fikk ta urinprøve, men måtte komme tilbake for å ta blodprøvene siden jeg bare var 7+6. Kjente jeg ble irritert :(

Så skal kontakte jordmor på nyåret og fortsette oppfølgingen hos jordmor! 

Er litt langt for oss til porsgrunn :) men skal begynne på lutinus igjen da . Legen var sjokkert over at jeg bare fikk beskjed om å bruke det i to uker . Hun mente jeg ihverfall skulle ha det til uke 10. Er visst vanlig å gå på det en stund ... Men ikke lett å få tak i om dagen . Produsenten har visst gått tom og apoteket får ikke bestilt . Skal prøve ett par steder i morgen som de på apoteket sa kunne ha noen få igjen :)

Det var lurt, å gå til gyn i stedet. Syns også det er litt langt, men for oss et det bare halvannen time. Men hadde vært kortere å kjøre til nærmeste by, ja :)

Jeg fikk Crinone i stedet for Lutinus. Min private gyn sa at det var uenighet i fagmiljøet om hvor lenge man får progesteronstøtte, men han mente at de fleste har kortet ned tiden til bare to uker. Han var enig med dem i at jeg ikke trengte mer, men han skrev ut mer så jeg skulle slippe å bekymre meg. Føles veldig trygt å ha det :)

Veldig bra at første kontroll var vellykket! !

Trur hun bare var ute etter å være vanskelig.. Spesielt hvis du e 7+1 og fikk tatt blodprøvene ;o

Hun er egentlig ikke fastlegen min, siden fastlegen min er sykemeldt. Men å være så vanskelig syns jeg er dårlig.. Fikk ta urinprøve, men måtte komme tilbake for å ta blodprøvene siden jeg bare var 7+6. Kjente jeg ble irritert :(

Så skal kontakte jordmor på nyåret og fortsette oppfølgingen hos jordmor!

Det er noen prøver som skal tas etter uke 12, men aldri hørt om at før/etter uke 8 skulle være noe. De etter uke tolv gjelder for de av oss som er rh- og kan utvilke antistoffer mot graviditeten. Rart. Ellers så anbefaler jeg å bytte mellom jordmor og lege, litt fordi det er et par ting jordmor ikke gjør, som å skrive sykemelding hvis det er behov for det osv. Men det er absolutt bedre å gå til jordmor på mange måter, så synes så absolutt du skal gjør det.

Har hørt at de ikke får lov til å selge det lengre. Bedre å bruke Cyclogest. Mindre klin også.

Anonymous poster hash: 39bf9...bb2

Merker det er lett å bli bekymret. Det hadde vært veldig trist om jeg fortalte og mistet etterpå for eksempel... og tristere jo lengre jeg kommer.

Hvor vanlig er det å miste etter 7 uker, .. det skulle jeg gjerne visst.

Bekymrer meg nok unødvendig, men off, ikke gøy å tenke tanken... :murvegg:

Det var lurt, å gå til gyn i stedet. Syns også det er litt langt, men for oss et det bare halvannen time. Men hadde vært kortere å kjøre til nærmeste by, ja :)

Jeg fikk Crinone i stedet for Lutinus. Min private gyn sa at det var uenighet i fagmiljøet om hvor lenge man får progesteronstøtte, men han mente at de fleste har kortet ned tiden til bare to uker. Han var enig med dem i at jeg ikke trengte mer, men han skrev ut mer så jeg skulle slippe å bekymre meg. Føles veldig trygt å ha det :)

Veldig bra at første kontroll var vellykket! !

Vi har ca 1,5 vi også men de i porsgrunn sa vi kunne ta den ul her :)

Vet ikke egentlig om det regnes som svangerskapskontroll det i dag? Fikk ikke bilde(😔) eller noen papirer eller noe . Bare beskjed om at jeg skal tilbake i uke 9!

Tror ikke det er henne jeg kommer til å gå til for svangerskapskontroll heller . Med de to andre har jeg brukt en jordmor jeg tenkte å bruke denne gangen også :)

Har hørt at de ikke får lov til å selge det lengre. Bedre å bruke Cyclogest. Mindre klin også.

Så dumt :( det burde jo hun vite da.. Jeg har kun resept på lutinus og gyn har juleferie fra i dag så har ikke mulighet til å få henne til å skrive ut noe annet heller .

Så dumt :( det burde jo hun vite da.. Jeg har kun resept på lutinus og gyn har juleferie fra i dag så har ikke mulighet til å få henne til å skrive ut noe annet heller .

Men hvis apoteket ikke har det du skal ha, pleier de å gi et tilsvarende preparat. Snakk med apoteket, du. Hvis du må ha en annen resept, så kan du sikkert forklare situasjonen for fastlegen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...