Gå til innhold

AUGUST 2014 baby

Anbefalte innlegg

Vestlandsfanden, så forferdelig!!

Så det var mye snakk om å fortelle på julaften lenger opp her, det skal vi også. Er 7 uker på vei da, og uten noe blødning og murringer her og der går jeg ut fra at alt er bra :) Hvis ikke, tenker jeg at det er fint at de nærmeste vet om det ;) Har forresten kjøpt babyklær i dag, hihi.. Premie for at jeg fikk juleferie i dag og eksamen overstått!

Håper dere alle fine jenter får en fin kveld videre :) Her skal jeg på julebord :)

Fortsetter under...

Hjelpes. Jeg tok nettopp en runde med selvbruningssprayen i ansikt og på hender. Tenkte ikke på at det kunne være skadelig, før jeg var ferdig og alt har tørka. Først da søker jeg det opp her inne, og ser at man ikke bør gjøre det?? :( Hormonpanikk på gang her nå!

Æsj!

Hjelpes. Jeg tok nettopp en runde med selvbruningssprayen i ansikt og på hender. Tenkte ikke på at det kunne være skadelig, før jeg var ferdig og alt har tørka. Først da søker jeg det opp her inne, og ser at man ikke bør gjøre det?? :( Hormonpanikk på gang her nå!

Æsj!

Hoppe i dusjen og ta en god skrubb kanskje?

Æsj!

Er en god halvtime siden, men skal jaggu meg gjøre det!

Ja, dette er faktisk nr 3 så enda hyggeligere. Enda noen uker til 2 trimeste. Trøtt, sliten, kvalm og slapp. Men det er som normalt ihvertfall. Godt det gikk bra med dere til tross for sykehusinnleggelse.

Lykke til videre til deg :-)

Nr 3 for meg også!! 😊 2007 og 2010 barn fra før. Kjenner meg igjen i formen din, men jeg står enda på beina så da er jeg fornøyd for nå. Gleder meg til vi er over i neste tri! ❤😍👍

Annonse

Æsj!

Det går nok bra :)

Æsj!

Ja, nå har jeg roet meg ned :) Hehe, noen ganger blir jeg helt hysterisk. Enkelte dager kjenner jeg ikke helt igjen meg selv :P

Æsj!

Ja, nå har jeg roet meg ned :) Hehe, noen ganger blir jeg helt hysterisk. Enkelte dager kjenner jeg ikke helt igjen meg selv :P

Opplever det samme selv, følelser som går amokk innimellom. haha :P

Ser enkelte har bekymringer og SA/MA er tema. Nå er det slik at det vanligvis vil gå bra, jeg har den tro at ting skjer av en grunn, på godt og vondt. Har selv opplevd noe grusomt da jeg var ung, men hadde ikke det skjedd så hadde jeg ikke blitt den jeg er nå. Det handler ikke om rettferdighet heller, jeg har alltid vært en ganske snill person. Livet i sin helhet er med på å forme oss som mennesker.

Vi får ta vare på oss selv så godt vi kan. Når det gjelder fortelle/ ikke fortelle så er mitt agument i forhold til å fortelle nettopp det at de rundt oss kansje vil ta litt mer hensyn, forvente litt mindre enn om de ikke vet noe.

Alle våre nærmeste familie og et par av mine venninner vet nå om at jeg er gravid. Godt å få støtte og omsorg :-)

Huff jeg har min første tidlige ul i morgen og jeg er overbevist om at det ikke er liv . Vet ikke hvorfor . Har ikke blødd eller hatt vondt . Men ømme pupper forsvant over natten, og kvalm har jeg ikke vært i det hele tatt . Tenker det er fordi hcg er synkende :( Er 6 uker i dag . Gruer meg skikkelig :(

Huff jeg har min første tidlige ul i morgen og jeg er overbevist om at det ikke er liv . Vet ikke hvorfor . Har ikke blødd eller hatt vondt . Men ømme pupper forsvant over natten, og kvalm har jeg ikke vært i det hele tatt . Tenker det er fordi hcg er synkende :( Er 6 uker i dag . Gruer meg skikkelig :(

Det er ikke så uvanlig at ømme pupper kommer og går- alt er nok bra :)

Vet du hva, enkelte dager er puppene mindre ømme og kvalmen fraværende her også, slik var det med de friske og raske barna mine.

Endret av Juleugl@ ruger i skjul....

Annonse

Off, kan ikke være no godt å føle det sån. Tenk at du vet ingenting før det er bevist.

Ul i morgen kan vise en lys levende liten sprell. :)

Tusen takk dere❤

Sikkert riktig ang kvalmen og pupper. Det er bare det at puppene har vært så utrolig vonde helt siden en uke før ikm . Og plutselig i dag er det akkurat som noen har stukket hull på de .

Men følelsen min på dette er så sterk . Nesten så jeg ikke vil dra i morgen , om det ikke er liv vil jeg ikke vite det :(

Men må jo bare ta meg sammen .

Takk for oppmuntring dere❤

Tusen takk dere❤

Sikkert riktig ang kvalmen og pupper. Det er bare det at puppene har vært så utrolig vonde helt siden en uke før ikm . Og plutselig i dag er det akkurat som noen har stukket hull på de .

Men følelsen min på dette er så sterk . Nesten så jeg ikke vil dra i morgen , om det ikke er liv vil jeg ikke vite det :(

Men må jo bare ta meg sammen .

Takk for oppmuntring dere❤

Det kommer til å gå kjempefint! :) Tenk så fint det skal bli for deg å endelig få bekreftet at det ER liv!

Jeg er bare i uke 4, men har ikke hatt noen symptomer bortsett fra murringer i magen, og at jeg plutselig blir helt utmattet og bare vil sove. :)

Hei Nikoline!!

Mine ømme pupper forsvant plutselig, og kom tilbake enda verre en fire dagers tid etterpå. Har heller ikke vært kvalm, bare veldig sliten og uvel. Begynte å bli uvel da jeg var 6+4. Er 7 uker i morgen. Skal på ul når jeg er 7+2, altså på fredag. Jeg veksler mellom å være positivt håpefull og å tenke at dette er for godt til å være sant og at det bare er et spørsmål om tid før det går galt. Veldig slitsomt.

Men det går sikkert bra med oss begge! Ikke vær stressa for at du ikke er kvalm, det er enda veldig tidlig :)

Denne gangen har jeg jevnt over vært dårlig siden jeg først ble det. De andre gangene har symptomene svinget fra å være veldig fremtreden til å være ikke eksisterende. Har innimellom ikke hatt et eneste symptom, men endte opp med å få to friske finr barn. Noen dager er man helt symptomfri..og da kan man jo lure. Som oftest er det ikke noe å bekymre seg for. En sjelden gang går det galt. Er sikker på at alt er som det skal. Lykke til uansett nicoline :-)

lykke til dere som skal på UL i dag :)

Her har imunforsvaret tatt juleferie allerede, jeg har ikke vært syk på lang tid, men denne uka har jeg liggi rett ut. Halsen verker og hodet banker, kroppen trenger tydeligvis en liten Time out.

Hei NikolineE!

Jeg hadde det på nøyaktig samme måte forleden dag og i går morges. Ømheten i puppene var borte, og jeg var hellig overbevist om at det ikke var noe der. Og så forsvant plutselig den følelsen i går formiddag, aner ikke hvorfor :) Er jo kvalm og kaster opp hele tiden, men det gjorde jeg mesteparten av tiden under exu-en også.

Jeg skal på UL i morgen, og hååååper at spira sitter på riktig plass, og at alt ser fint ut.

Masse masse lykke til på UL i dag, håper sånn at alt er i orden med ditt lille knøtt. Heia, heia! :duskedame: Skal du også på UL, Rosarose?

Gooood bedring, Lunagold, håper du slipper unna fort, og får sovet det av deg :sovne:

Lykke til på UL jenter! Spennende :)

Her har også immunforsvaret tatt ferie.. Er virkelig aldri syk ellers, sist jeg var dårlig var sist graviditet, det vil si over tre år siden... Skal til legen etterpå, så tenkte be om at de kunne ta hcg-prøver også da? Bare spør man eller må det være noe spesielt? Jaja, da kan jeg jo bruke eventuell antibiotika som unnskyldning for å ikke drikke vin i julen ;)

Jeg var så dum å ta en strimmeltest i dag . Bare for å få bekreftet at hcg fortsatt var høy . Det skulle jeg aldri ha gjort .

Strimmeltesten jeg tok på torsdag var super sterk . Gravid streken var sterkere enn kontroll streken . Tenkte at den ville vært sånn i dag også om hcg fortsatt var stigende .

Måtte sånn tisse at i stedenfor å ta test i kopp som jeg har gjort tidligere, tisset jeg rett på strimmelen . Når jeg var ferdig synes jeg ikke den oppførte seg som jeg forventet. Den trakk seg liksom ikke opp og testen så ikke våt ut . Ble ikke rosa eller noe. Måtte kjenne på den for å finne ut at den faktisk var våt ( sorry detaljer altså ) og ingen av strekene kom før det var gått 3 min . Da kunne man skimte en svak gravidstrek. Ikke var den rett heller , tykk på midten og slørete oppe og nede . Så kom kontrollstreken sakte frem . Det samme med den , men etterhvert ble den sterkere enn gravidstreken . Så nå er jeg jo ihverfall overbevist om at hcg er dalende ...

Huff skulle aldri testet... Ihverfall ikke ved å tisse på strimmel !

Hei NikolineE!

Jeg hadde det på nøyaktig samme måte forleden dag og i går morges. Ømheten i puppene var borte, og jeg var hellig overbevist om at det ikke var noe der. Og så forsvant plutselig den følelsen i går formiddag, aner ikke hvorfor :) Er jo kvalm og kaster opp hele tiden, men det gjorde jeg mesteparten av tiden under exu-en også.

Jeg skal på UL i morgen, og hååååper at spira sitter på riktig plass, og at alt ser fint ut.

Masse masse lykke til på UL i dag, håper sånn at alt er i orden med ditt lille knøtt. Heia, heia! :duskedame: Skal du også på UL, Rosarose?

Gooood bedring, Lunagold, håper du slipper unna fort, og får sovet det av deg :sovne:

Tusen takk :))

Er deilig å høre at jeg ikke er alene om å føle sånn . Merker jeg er i overkant negativ ...

Nå vil jeg bare få denne ul overstått . Det værste er usikkerheten.😳

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...