Gå til innhold

Har dine barn dunjakker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifjor fikk jeg arve to dunjakker av søsteren min, og det er først da jeg forsto hvor vanvittig mye varmere en dunjakke er sammenlignet med en vanlig vinterjakke. Så har jeg da ei snuppe som ikke bruker ull og ikke andre lange undertøysformer heller. Hun sier at ingen på skolen bruker dress enda. Så jeg vurderer sterkt å kjøpe en dunjakke til henne, men føler det er litt mye penger å legge i en jakke, samt at hun jo faktisk har en hel del yttertøy allerede, men da i form av dresser og vanlige vinterjakker.. 

Anonymous poster hash: afb0f...320
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Har kjøpt på salg da, kjøpte sist en Stormberg dunjakke, fjorårets modell, til 200 kr på XXL.

Anonymous poster hash: 21929...e62
Skrevet

Nei, har ikke så mye penger at jeg kan kjøpe dunjakke til barna,  :grine:

Anonymous poster hash: beae3...d5d
Skrevet

Her har ettåringen en sånn kjempetynn fra Cubus. Er neppe faktisk dun i den, men den er skikkelig god og varm selv om. Jeg har samme fra dameavdelingen.

Anonymous poster hash: c8693...e2a

Skrevet

Det er STOR forskjell på Dunjakke og Dunjakke. Altaå; detkan gjerne kalles dunjakke, men det er veldig stor forkjsell på hvor mye dun det faktisk er i jakkene og hvor mye/hva slags annet fyllstoff!

Ordentlige dunjakker koster en liten formue synes jeg. Dessynen er yttermaterialet ofte ganske tynt og lite slitesterkt. Derfor synes jeg ikke det egner seg spesielt godt til barn som er i "leke-alderen"

Husk at barn stort sett er i aktivitet, og de trenger gjerne ikke like mye tykt yttertøy som oss voksne som er mer i laber aktivitet! regner med du selv ikke ville finne på å ta en løpetur i dunjakken? (for å sette det litt på spissen)

Etter min mening holder en vanlig god vinterjakke helt fint. Hvis hun selv synes dete r kalt, går det jo an å benytte et mellomlag av f.eks fleece eller ull (finnes mye fine ulljakker :)).

Men for all del; det er jo du som selv må kjenne på hva slags klær barnet ditt trenger i forhold til aktivitet, vær og temperatur, kostnader osv :)

Anonymous poster hash: 45ce1...372
Skrevet

Hm, bra poeng #6... Hun er en smule mer aktiv enn meg ;)

Anonymous poster hash: afb0f...320
Gjest Julia1984
Skrevet

Vet ikke om det er "ekte dun", men de har i hvertfall gode og varme "dunjakker" som fungerer bra!

Skrevet

ja, alle 3 har dunjakker fra Bergan. Utrolig gode og varme som bare tas frem når frosten kommer...

Anonymous poster hash: fe89c...987
Skrevet

Det har de. Den ene betalte jeg 200 kr for på stormberg. Var satt ned fra 1000 kr. Syns selv dun er mye varmere, regulerer temperaturen og er bedre å bevege seg i enn jakker med termofyll.

Skrevet

I øyeblikket, nei. Det har slengt innom noen dunjakker opp gjennom årene, arv og loppis og fretex, uten at det har gjort noen som helst kvalitetsmessig forskjell på vintrene.

Skrevet

Eldste på 10 år har dunjakke. Kostet ca 1000 tror jeg. Fikk den til jul i fjor av besteforeldre.

Den er skikkelig varm og god. 

Har selv en simpel dunjakke fra cubus. Den er også varm og god. Trenger ikke mer enn en t-skjorte under. Den holder meg varm i mange minus!

Så min erfaring er at en dunjakke til 500 er supergod. MEN, den billige sorten blir det fort hull i og dunet tyter ut. Så til barn som leker anbefaler jeg ikke det :)

Skrevet

pleier å ha dunjakka fra Bergans, den kan som regel brukes 2 sesonger men da har vi brukt dress i bhg som uteklær...

Nå som hun går på skolen så vet jeg det blir mye til å bare ta på jakka i friminuttene og det er som noen sier VARMT å løpe rundt i dunjakke, så i år har vi gått for todelt fra Polarn o pyret. Varm nok i massevis den vinterjakka og tilhørende bukse som tas på når de er ute i mer enn 10 min..

Anonymous poster hash: c7c35...e9d
Skrevet

Nei, hverken jeg eller mine barn har noen gang hatt dunjakke. Mulig det er fordi vi ikke vet hva vi går glipp av, men vi klarer oss helt fint. :)

Anonymous poster hash: ab650...7c9
Skrevet

Nei.  Mulig dei får når dei kjem i skulealder.

Skrevet

Ja.

Har kjøpt på salg da, kjøpte sist en Stormberg dunjakke, fjorårets modell, til 200 kr på XXL.

Anonymous poster hash: 21929...e62

Enig! Men jeg betalte 500 kr i stormberg butikken :o hadde kostet 1000 kr.

Anonymous poster hash: 2ebe3...f42

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ja, i år har de det. Kjøpt på salg hos Stormberg. 

Vi voksne har også dunjakker, mannen har en Bergans og jeg har en fra Stormberg og en fra Nordheim. 

Skrevet

Barnet mitt har dunjakke som kostet under 200 på outlet, bruker den nå på 2. sesongen.

Anonymous poster hash: fafe8...332

Skrevet

Nei. Vet dere hva din er og hvordan det produseres? :( Altfor mange fugler mapper fjærer av levende. Det er skremmende mye din på markedet.

Anonymous poster hash: 66929...408

Skrevet

*dun

Anonymous poster hash: 66929...408

Skrevet

Ja. Kjøpte etter. Sesongen i fjor til halv pris.

Skrevet

Kjøpte dunjakke på xxl, 100 kr for Vossatassarjakke. Den har 50%dun og 50% syntetisk fiber. Fjorårets modell.

Anonymous poster hash: 518e3...df8

Skrevet

2 åringen min bruker ikke dunjakke nei,men han har en tjukk å varm jakke.

Anonymous poster hash: 8781b...c4a
Skrevet

Nei, hverken jeg eller poden har dunjakke. Dunindustrien er noe jævelskap. Verre dyremishandling skal man lete lenge etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...