Gå til innhold

Baby døde etter kosmetisk inngrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn kan det gå når foreldrene ikke er fornøyd med den babyen de har fått og velger å endre på babyens utseende.

Er jeg for hard mot dem? Tipper at babyen ikke mener det, eller vent, nei... babyen kan ikke mene noe som helst. Babyen fikk ikke velge selv og nå er han død

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Barnet-la-alene-pa-benken-mens-legen-bare-var-opptatt-i-telefonen-7379866.html

Anonymous poster hash: 8e75f...ff1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist at uskyldige barn dør uansett grunn. 

Men hvor mange barn  må dø for at de må igjennom dette unødvendige ritualet. ?

de kan få flere barn, pytt pytt, de viste at det er en risiko ved en slik operasjon og alikevel gjore de det.,

Anonymous poster hash: 87745...d15
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de MÅ gjøre dette. Men de har kanskje vært hos HEEEEELT feil lege også?

Kanskje han aldri burde vært lege.

Helt grusomt at den lille gutten skulle dø.

Anonymous poster hash: 229c5...f5b
Skrevet

Sov søtt lille skatte barn!

Rosen

Som en rose er du -
liten og vár
Nå er du der,
oppe hos Far

- Blesha Torp

Anonymous poster hash: 87745...d15
Skrevet

Omskjæring som ikke er medisinsk begrunnet er barbarisk og primitivt. Jeg føler ikke annet enn forakt for foreldre som utsetter barna sine for sånt.

Anonymous poster hash: e27a2...d7e

Skrevet

Jeg skjønner faktisk ikke at dette er lov i Norge, eller verden for den slags skyld! Hadde det ikke vært meningen at gutter skulle ha forhud så hadde de ikke blitt født med det! Religion, kultur og hygiene er de dårligste unnskyldningen foreldre kan komme med, det finnes ingen unnskyldning for å "fikse" på underlivet til små barn med mindre det er av medisinske grunner!

Du finner ekstremt sjeldent menn som frivillig vil la seg omskjære, men de har ingen problemer med å gjøre det mot babyer/barn...

Stakkars liten (og alle andre små som opplever dette, gutter og jenter)!

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg syns kanskje dere er litt vel harde mot foreldrene her!! Jeg er mot omskjæring, bare så det er sagt. Men så må man her ta høyde for kulturelle forskjeller, det er (desverre) lov å gjøre dette mot sine barn, og disse menneskene har dette som et sterkt grunnlag i sin tro. Jeg prøver ikke å bortforklare hvor grusomt omskjæring er, men husk at vi snakker om foreldre som her trodde de gjorde det beste for barnet sitt, og så mistet det. De har det nok helt sikkert forferdelig med seg selv!

Stakkars, stakkars baby, som ikke fikk leve pga den troen foreldrene har, for ja, det er derfor den døde, selv om det muligens ville fått et helt annet utfall om de hadde truffet på en annen lege/andre leger. For her var det svikt på mange plan! Og stakkars foreldre, som må leve med den viten at det var deres avgjørelse som gjorde at de aldri får se barnet sitt vokse opp. Tragisk sak, på så utrolig mange plan!

Skrevet

Kjenner at jeg syns det er uendelig trist for den lille gutten at han har foreldre som er villige til å la han dø pga sin religiøse overbevisning. Men kjenner og at jeg ikke greier å synes synd på foreldrene i det hele tatt. De vet risikoen!

Skrevet

Omskjæring er grusomt, men for disse er det dessverre tradisjon. Det virkelige tragiske her er at legen ikke har forklart godt nok hva de skal se etter, og at foreldrene tydeligvis ikke har forstått hva å se etter. Å blø mye er for meg en selvfølge at ikke er normalt hos en baby, de sier de trodde det var normalt, her er det mangel på kunnskap som rår! Stakkars baby som døde fordi han ble omskåret, og fikk komplikasjoner som

Foreldrene ikke forstod! De burde jo bare dratt rett til legevakta med han!!!!! Uff og uff.

Anonymous poster hash: 78145...759

Skrevet

Jeg syns kanskje dere er litt vel harde mot foreldrene her!! Jeg er mot omskjæring, bare så det er sagt. Men så må man her ta høyde for kulturelle forskjeller, det er (desverre) lov å gjøre dette mot sine barn, og disse menneskene har dette som et sterkt grunnlag i sin tro. Jeg prøver ikke å bortforklare hvor grusomt omskjæring er, men husk at vi snakker om foreldre som her trodde de gjorde det beste for barnet sitt, og så mistet det. De har det nok helt sikkert forferdelig med seg selv!

Stakkars, stakkars baby, som ikke fikk leve pga den troen foreldrene har, for ja, det er derfor den døde, selv om det muligens ville fått et helt annet utfall om de hadde truffet på en annen lege/andre leger. For her var det svikt på mange plan! Og stakkars foreldre, som må leve med den viten at det var deres avgjørelse som gjorde at de aldri får se barnet sitt vokse opp. Tragisk sak, på så utrolig mange plan!

Det er bra de har det forferdelig med seg selv, de burde reflektere over dette resten av livet. Det var jo tross alt de som valgte å utsette barnet for dette unødvendige inngrepet, vel viten om risiko,

De bor jo i den vestlige verden og burde kunne veie komplikasjoner og legeviten opp mot kultur her,

Anonymous poster hash: 777fe...3fa

Skrevet

Ånei, pappaen vet jeg faktisk hvem er! Så ufattelig trist at et lite barn døde av et slikt inngrep. :(

Men skjønner ikke hvorfor de ikke dro på legevakta...

Anonymous poster hash: 7c9ac...7a8
Skrevet

Dere snakker om disse folkene, og dem osv. 

Hva tenker dere da om amerikanere? 80% av amerikanske menn er omskjært. Og de er helt uavhengig av religion og etnisitet. 

Skrevet

Dere snakker om disse folkene, og dem osv.

Hva tenker dere da om amerikanere? 80% av amerikanske menn er omskjært. Og de er helt uavhengig av religion og etnisitet.

Men det blir mindre og mindre av denne barbariske skikken i USA nå, og større og større motstand! Heldigvis!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151925115951877&set=a.107320196876.93765.53650881876&type=1

Skrevet

Synes ikke synd i foreldrene, men så inderlig vondt for den stakkars gutten som tapte livet på grunn av foreldrenes idioti!

Anonymous poster hash: a9b85...9f4
Skrevet

Jeg syns det mest skremmende her ikke er at foreldrene ikke skjønte at babyen blødde for mye og at de ikke tok kontakt med legevakta el, men at legene på legekontoret ikke ante hva de skulle gjøre med en baby som helt tydelig holdt på å dø.

"men jeg er i tvil om at legen kunne nok til å identifisere det som skjedde, og til å yte adekvat førstehjelp eller basal førstehjelp" har ambulansepersonalet skrevet i sin rapport om dette og jeg syns det er ekstremt skremmende at ikke en lege som ikke kan førstehjelp skal få lov til å ta i mot pasienter. Antagelig jobber han på dette legekontoret med andre ting enn å omskjære babyer også, så hvem vet hvilke andre feil han gjør. Håper han aldri mer får jobbe som lege!

Anonymous poster hash: 34ee6...80f
Skrevet

Typisk normenn dere ikke forstår noe ting.

Anonymous poster hash: a4bef...bd0
Skrevet

Uff ;(  helt grusomt. de skulle sette helt stopper for det i Norge,for dette er noe de har tatt med seg. Synes det er trist at det er lov.

Skrevet

Jeg er ingen tilhenger av omskjæring, men det er svært sjelden det fører til alvorlige skader eller dødsfall. Foreldre som lar guttene sine gå gjennom dette ritualet er like opptatt av å gjøre det som er best for barnet som alle andre.

De fleste utsetter barna sine for noe som er potensielt farlig, som å pusse opp barneromet eller la tiåringen få kjøre firhjuling.

Anonymous poster hash: 0b53e...1bf

Skrevet

Dette er en utrolig tragisk sak, stakkars lille baby, og stakkars stakkars foreldre! Jeg er også imot omskjæring, men jeg tror ikke disse foreldrene var noe mindre glade i ungen sin enn andre, og de har det helt forferdelig nå. Selvsagt er det synd på dem! Det legekontoret høres veldig useriøst ut.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Syns det er helt SYKT at dere 'unner' foreldrene dette. Skam dere!

Skrevet

Jeg er ingen tilhenger av omskjæring, men det er svært sjelden det fører til alvorlige skader eller dødsfall. Foreldre som lar guttene sine gå gjennom dette ritualet er like opptatt av å gjøre det som er best for barnet som alle andre.

De fleste utsetter barna sine for noe som er potensielt farlig, som å pusse opp barneromet eller la tiåringen få kjøre firhjuling.

Anonymous poster hash: 0b53e...1bf

Omskjæring er en av de ledende årsakene til barnedød i USA, så å sammenligne med å pusse opp barnerommet blir en tanke søkt...

Anonymous poster hash: b8b43...a1f

Skrevet

Syns det er helt SYKT at dere 'unner' foreldrene dette. Skam dere!

Syns det er sykt at folk kan forsvare slike beist. 

Det aller beste hadde vært om dette var ulovlig og at barnet ble fratatt disse idiotene av noen foreldre. Trist at barn må dø, men håper episoder som dette er mer på å gjøre det ulovlig.

Skrevet

Typisk normenn dere ikke forstår noe ting.

Anonymous poster hash: a4bef...bd0

Nøyaktig hva er det vi ikke forstår?

Og for å ha det klinkende klart; Jeg er i mot omskjæring fordi det er unødvendig og primitivt, ikke fordi jeg er Norsk.

Skrevet

Om man først skal utføre slikt, så burde vel foreldrene selv forsikre seg at de viste hva de skulle være obs på, hvilke farer som kunne oppstå av et slikt inngrep ol?

Her i Norge har ikke omskjæring vært vanlig så lenge som i andre land, de som utfører inngrepene er jo som nybegynnere i forhold til legene i hjemlandene deres ol.

Forferdelig at barn må miste livet, fordi foreldrene ikke gjør seg 100% innforstått med alt. Er lett å skylde på leger, slik de gjør, mens sannheten er at det går først og fremst på de selv, de er barnets foreldre, de burde gjøre seg 100% sikker på at de forsto og viste alt de burde, de burde gjort det beste for barnet sitt.

Min mening er også at det er å droppe omskjæring, men når de først er dumme nok til å gjøre det, så burde de sikret barnet, ved å _vite_ alt de burde.

Anonymous poster hash: 087ca...e93
Skrevet

Om man først skal utføre slikt, så burde vel foreldrene selv forsikre seg at de viste hva de skulle være obs på, hvilke farer som kunne oppstå av et slikt inngrep ol?

Her i Norge har ikke omskjæring vært vanlig så lenge som i andre land, de som utfører inngrepene er jo som nybegynnere i forhold til legene i hjemlandene deres ol.

Forferdelig at barn må miste livet, fordi foreldrene ikke gjør seg 100% innforstått med alt. Er lett å skylde på leger, slik de gjør, mens sannheten er at det går først og fremst på de selv, de er barnets foreldre, de burde gjøre seg 100% sikker på at de forsto og viste alt de burde, de burde gjort det beste for barnet sitt.

Min mening er også at det er å droppe omskjæring, men når de først er dumme nok til å gjøre det, så burde de sikret barnet, ved å _vite_ alt de burde.

Anonymous poster hash: 087ca...e93

Død skjer overalt, selv i land hvor de har gjort dette i tusenvis av år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...