Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Hvilke steder i Norge er det helt umulig å komme innpå folk, i følge dere? Her er det vestlandet i mitt tilfelle, hvor jeg nå er tilflyttet. Følgende egenskaper jeg har registrert i ca. 6 år er at vestlendinger er: - utrolig selvsentrerte - Ofte sure - Lett kranglevorne - Lukket - Avhengig av mammaen eller pappaen sin ( bor ofte lenge hjemme hos dem i voksenalder). Men Vestlandet skal selvsagt få skryt for den flotte naturen de har Jeg har også funnet meg en mann der som jeg nå er gift og fått barn med.. Men folket generelt skuffer meg, da de gir uttrykk for å mislike alt som flytter inn. Å ha feil dialekt gjør at du ikke får tilpass i lokale vennegjenger.. Trist, men sant.. Noen som har erfaring med å bytte bosted, en helt annen plass i Norge? Anonymous poster hash: e5eca...7e5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Oslofolk: -arrogante -tror Oslo er verdens navle -tror Oslo sponser resten av Norge (som jo er underholdende naivt og kunnskapsløst) -selvsentrerte (henger sammen med et av punktene over) -overfladiske -sure og uinteresserte Når det er sagt, utrolig mye hyggelig folk i Oslo! Denne type generalisering er helt på trynet. Jeg bor i en større by på vestlandet og har en helt annen oppfatning av vestlendinger enn deg. Anonymous poster hash: 4e42e...06c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Oslofolk: -arrogante -tror Oslo er verdens navle -tror Oslo sponser resten av Norge (som jo er underholdende naivt og kunnskapsløst) -selvsentrerte (henger sammen med et av punktene over) -overfladiske -sure og uinteresserte Når det er sagt, utrolig mye hyggelig folk i Oslo! Denne type generalisering er helt på trynet. Jeg bor i en større by på vestlandet og har en helt annen oppfatning av vestlendinger enn deg. Anonymous poster hash: 4e42e...06c Bor i møre og Romsdal jeg, så sier jo litt seg selv Er enig i at Østlendinger er utrolig fisefine.. Er ei dame som er inngift i min manns familie, og hun tror virkelig at hun er Guds gave til verden.. På en annen side er det litt lettere å bli kjent med enkelte Østlendinger da, og jeg har selvsagt møtt på noen hyggelige Bergensere. Men da er det gjerne menn som er blandt de hyggeligste. Anonymous poster hash: e5eca...7e5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 Afrikanere Kunne selvfølgelig sagt nordlendinger for ikke å bli tatt for å være rasist. Anonymous poster hash: 7f4d9...5cc
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Afrikanere Kunne selvfølgelig sagt nordlendinger for ikke å bli tatt for å være rasist. Anonymous poster hash: 7f4d9...5cc På hvilken måte er nordlendinger for deg? Etter hva jeg har fått med meg, så er det dialekten deres som er forferdelig støtende/ irriterende Men så er jo nordlendinger og trøndere kjent for å være utadvendte da.. Anonymous poster hash: e5eca...7e5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Afrikanere Kunne selvfølgelig sagt nordlendinger for ikke å bli tatt for å være rasist. Anonymous poster hash: 7f4d9...5cc På hvilken måte er nordlendinger for deg? Etter hva jeg har fått med meg, så er det dialekten deres som er forferdelig støtende/ irriterende Men så er jo nordlendinger og trøndere kjent for å være utadvendte da.. Anonymous poster hash: e5eca...7e5 Haha, jeg er trønder, og noen ganger skjemmes jeg litt over det. Har liksom følelsen av av vi er et ganske brautende "folkeslag". Anonymous poster hash: ef3a4...a74
monson Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Hvilke steder i Norge er det helt umulig å komme innpå folk, i følge dere? Her er det vestlandet i mitt tilfelle, hvor jeg nå er tilflyttet. Følgende egenskaper jeg har registrert i ca. 6 år er at vestlendinger er: - utrolig selvsentrerte - Ofte sure - Lett kranglevorne - Lukket - Avhengig av mammaen eller pappaen sin ( bor ofte lenge hjemme hos dem i voksenalder). Men Vestlandet skal selvsagt få skryt for den flotte naturen de har Jeg har også funnet meg en mann der som jeg nå er gift og fått barn med.. Men folket generelt skuffer meg, da de gir uttrykk for å mislike alt som flytter inn. Å ha feil dialekt gjør at du ikke får tilpass i lokale vennegjenger.. Trist, men sant.. Noen som har erfaring med å bytte bosted, en helt annen plass i Norge? Anonymous poster hash: e5eca...7e5 Ååh det er det jeg også frykter.. Og vi må muligens flytte dit :-/ (Krysser fingrene for at det blir østlandet eller midt-Norge)
Vicky Pollard Skrevet 19. november 2013 #9 Skrevet 19. november 2013 Hvilke steder i Norge er det helt umulig å komme innpå folk, i følge dere? Her er det vestlandet i mitt tilfelle, hvor jeg nå er tilflyttet. Følgende egenskaper jeg har registrert i ca. 6 år er at vestlendinger er: - utrolig selvsentrerte - Ofte sure - Lett kranglevorne - Lukket - Avhengig av mammaen eller pappaen sin ( bor ofte lenge hjemme hos dem i voksenalder). Men Vestlandet skal selvsagt få skryt for den flotte naturen de har Jeg har også funnet meg en mann der som jeg nå er gift og fått barn med.. Men folket generelt skuffer meg, da de gir uttrykk for å mislike alt som flytter inn. Å ha feil dialekt gjør at du ikke får tilpass i lokale vennegjenger.. Trist, men sant.. Noen som har erfaring med å bytte bosted, en helt annen plass i Norge? Anonymous poster hash: e5eca...7e5 Ååh det er det jeg også frykter.. Og vi må muligens flytte dit :-/ (Krysser fingrene for at det blir østlandet eller midt-Norge)Ja, du har jo rette innstillingen for at det går topp i allefall
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #10 Skrevet 19. november 2013 Synes trøndere er koselige jeg Tror nordlendinger er mer brautete.. Søringer har jeg erfart som et folk som ikke kvier seg for å snakke rett fra levra. Har en kollega på FB som av og til serverer meg litt trassige/ kvasse kommentarer, uten at jeg fyrer opp.. Anonymous poster hash: e5eca...7e5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #11 Skrevet 19. november 2013 Hvilke steder i Norge er det helt umulig å komme innpå folk, i følge dere? Her er det vestlandet i mitt tilfelle, hvor jeg nå er tilflyttet. Følgende egenskaper jeg har registrert i ca. 6 år er at vestlendinger er: - utrolig selvsentrerte - Ofte sure - Lett kranglevorne - Lukket - Avhengig av mammaen eller pappaen sin ( bor ofte lenge hjemme hos dem i voksenalder). Men Vestlandet skal selvsagt få skryt for den flotte naturen de har Jeg har også funnet meg en mann der som jeg nå er gift og fått barn med.. Men folket generelt skuffer meg, da de gir uttrykk for å mislike alt som flytter inn. Å ha feil dialekt gjør at du ikke får tilpass i lokale vennegjenger.. Trist, men sant.. Noen som har erfaring med å bytte bosted, en helt annen plass i Norge?Anonymous poster hash: e5eca...7e5 Ååh det er det jeg også frykter.. Og vi må muligens flytte dit :-/ (Krysser fingrene for at det blir østlandet eller midt-Norge)Ja, du har jo rette innstillingen for at det går topp i allefall Tro meg Jeg har vært åpen, blid og i møtekommende mot romsdalingene. Men den gangen var jeg jo også lykkelig uvitende over hva som ventet meg i den kulturen deres. Som student opplevde jeg at dette folket kun holdt seg sammen med seg og sine. Utlendinger, trøndere, bergensere, nordlendinger..osv sto ofte igjen alene eller som en gjeng med andre tilflyttere.. Anonymous poster hash: e5eca...7e5
Vicky Pollard Skrevet 19. november 2013 #12 Skrevet 19. november 2013 Hvilke steder i Norge er det helt umulig å komme innpå folk, i følge dere? Her er det vestlandet i mitt tilfelle, hvor jeg nå er tilflyttet. Følgende egenskaper jeg har registrert i ca. 6 år er at vestlendinger er: - utrolig selvsentrerte - Ofte sure - Lett kranglevorne - Lukket - Avhengig av mammaen eller pappaen sin ( bor ofte lenge hjemme hos dem i voksenalder). Men Vestlandet skal selvsagt få skryt for den flotte naturen de har Jeg har også funnet meg en mann der som jeg nå er gift og fått barn med.. Men folket generelt skuffer meg, da de gir uttrykk for å mislike alt som flytter inn. Å ha feil dialekt gjør at du ikke får tilpass i lokale vennegjenger.. Trist, men sant.. Noen som har erfaring med å bytte bosted, en helt annen plass i Norge?Anonymous poster hash: e5eca...7e5 Ååh det er det jeg også frykter.. Og vi må muligens flytte dit :-/ (Krysser fingrene for at det blir østlandet eller midt-Norge)Ja, du har jo rette innstillingen for at det går topp i allefall Tro meg Jeg har vært åpen, blid og i møtekommende mot romsdalingene. Men den gangen var jeg jo også lykkelig uvitende over hva som ventet meg i den kulturen deres. Som student opplevde jeg at dette folket kun holdt seg sammen med seg og sine. Utlendinger, trøndere, bergensere, nordlendinger..osv sto ofte igjen alene eller som en gjeng med andre tilflyttere.. Anonymous poster hash: e5eca...7e5 Nei men da stiller saken seg annerledes. Romsdalinger, usj og fy
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #13 Skrevet 19. november 2013 Hvilke steder i Norge er det helt umulig å komme innpå folk, i følge dere? Her er det vestlandet i mitt tilfelle, hvor jeg nå er tilflyttet. Følgende egenskaper jeg har registrert i ca. 6 år er at vestlendinger er: - utrolig selvsentrerte - Ofte sure - Lett kranglevorne - Lukket - Avhengig av mammaen eller pappaen sin ( bor ofte lenge hjemme hos dem i voksenalder). Men Vestlandet skal selvsagt få skryt for den flotte naturen de har Jeg har også funnet meg en mann der som jeg nå er gift og fått barn med.. Men folket generelt skuffer meg, da de gir uttrykk for å mislike alt som flytter inn. Å ha feil dialekt gjør at du ikke får tilpass i lokale vennegjenger.. Trist, men sant.. Noen som har erfaring med å bytte bosted, en helt annen plass i Norge?Anonymous poster hash: e5eca...7e5 Ååh det er det jeg også frykter.. Og vi må muligens flytte dit :-/ (Krysser fingrene for at det blir østlandet eller midt-Norge)Ja, du har jo rette innstillingen for at det går topp i allefall Tro meg Jeg har vært åpen, blid og i møtekommende mot romsdalingene. Men den gangen var jeg jo også lykkelig uvitende over hva som ventet meg i den kulturen deres. Som student opplevde jeg at dette folket kun holdt seg sammen med seg og sine. Utlendinger, trøndere, bergensere, nordlendinger..osv sto ofte igjen alene eller som en gjeng med andre tilflyttere..Anonymous poster hash: e5eca...7e5 Nei men da stiller saken seg annerledes. Romsdalinger, usj og fy Jepp Godt at noen forstår. Trasigere folk skal en lete lenger etter! Anonymous poster hash: e5eca...7e5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #14 Skrevet 19. november 2013 Hvilke steder i Norge er det helt umulig å komme innpå folk, i følge dere? Her er det vestlandet i mitt tilfelle, hvor jeg nå er tilflyttet. Følgende egenskaper jeg har registrert i ca. 6 år er at vestlendinger er: - utrolig selvsentrerte - Ofte sure - Lett kranglevorne - Lukket - Avhengig av mammaen eller pappaen sin ( bor ofte lenge hjemme hos dem i voksenalder). Men Vestlandet skal selvsagt få skryt for den flotte naturen de har Jeg har også funnet meg en mann der som jeg nå er gift og fått barn med.. Men folket generelt skuffer meg, da de gir uttrykk for å mislike alt som flytter inn. Å ha feil dialekt gjør at du ikke får tilpass i lokale vennegjenger.. Trist, men sant.. Noen som har erfaring med å bytte bosted, en helt annen plass i Norge?Anonymous poster hash: e5eca...7e5 Ååh det er det jeg også frykter.. Og vi må muligens flytte dit :-/ (Krysser fingrene for at det blir østlandet eller midt-Norge) For all del, styr unna Møre og Romsdal Du blir dømt til et evig liv i ensomhet der. Snakker av erfaring desverre.. Anonymous poster hash: e5eca...7e5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #15 Skrevet 19. november 2013 Afrikanere, folk fra midt-østen og Oslo-folk. Anonymous poster hash: b52bb...ff9
MammantilNurket Skrevet 19. november 2013 #17 Skrevet 19. november 2013 Anonyme. Grøss.Hear ye, hear ye
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #18 Skrevet 19. november 2013 Hvilke steder i Norge er det helt umulig å komme innpå folk, i følge dere? Her er det vestlandet i mitt tilfelle, hvor jeg nå er tilflyttet. Følgende egenskaper jeg har registrert i ca. 6 år er at vestlendinger er: - utrolig selvsentrerte - Ofte sure - Lett kranglevorne - Lukket - Avhengig av mammaen eller pappaen sin ( bor ofte lenge hjemme hos dem i voksenalder). Men Vestlandet skal selvsagt få skryt for den flotte naturen de har Jeg har også funnet meg en mann der som jeg nå er gift og fått barn med.. Men folket generelt skuffer meg, da de gir uttrykk for å mislike alt som flytter inn. Å ha feil dialekt gjør at du ikke får tilpass i lokale vennegjenger.. Trist, men sant.. Noen som har erfaring med å bytte bosted, en helt annen plass i Norge?Anonymous poster hash: e5eca...7e5 Ååh det er det jeg også frykter.. Og vi må muligens flytte dit :-/ (Krysser fingrene for at det blir østlandet eller midt-Norge)For all del, styr unna Møre og Romsdal Du blir dømt til et evig liv i ensomhet der. Snakker av erfaring desverre.. Anonymous poster hash: e5eca...7e5 Ikke dra hele fylket under en kam da;) Tenker vi kan si romsdalinger jeg! Makan til selvgode og arrogante mennesker fins knapt. Nordmøringer derimot oppfatter jeg som veldig hyggelige og åpne mennesker:) Anonymous poster hash: 8c0db...e7f
monson Skrevet 19. november 2013 #19 Skrevet 19. november 2013 Hvilke steder i Norge er det helt umulig å komme innpå folk, i følge dere? Her er det vestlandet i mitt tilfelle, hvor jeg nå er tilflyttet. Følgende egenskaper jeg har registrert i ca. 6 år er at vestlendinger er: - utrolig selvsentrerte - Ofte sure - Lett kranglevorne - Lukket - Avhengig av mammaen eller pappaen sin ( bor ofte lenge hjemme hos dem i voksenalder). Men Vestlandet skal selvsagt få skryt for den flotte naturen de har Jeg har også funnet meg en mann der som jeg nå er gift og fått barn med.. Men folket generelt skuffer meg, da de gir uttrykk for å mislike alt som flytter inn. Å ha feil dialekt gjør at du ikke får tilpass i lokale vennegjenger.. Trist, men sant.. Noen som har erfaring med å bytte bosted, en helt annen plass i Norge?Anonymous poster hash: e5eca...7e5 Ååh det er det jeg også frykter.. Og vi må muligens flytte dit :-/ (Krysser fingrene for at det blir østlandet eller midt-Norge) For all del, styr unna Møre og Romsdal Du blir dømt til et evig liv i ensomhet der. Snakker av erfaring desverre.. Anonymous poster hash: e5eca...7e5 Huff, er ikke noe fristende å bo på et lite sted i Møre og Romsdal eller.. Meeen, vi får se hvor karn får jobb. I verste fall så blir det 1-2år på et uønsket bo sted. Men,men, overlever jo det å da. Men, hadde bare vært greit å få flytta dit vi ønsker og bo sette oss og forbli der
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #21 Skrevet 20. november 2013 Bergensere, fordi de er så brautende på en arrogant og selvsentrert måte, og nordlendinger fordi de er generelt så brautende at det gjør meg ukomfortabel. Anonymous poster hash: b9211...f44
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 20. november 2013 #22 Skrevet 20. november 2013 Oida! Er visst fra et skikkelig upopulært folkeslag.. Har gått på skole her også, og vi tok da imot både Moldensere, Folk fra Kristiansund, Sjøholt og hele sunnmøre med åpne armer har visst gått glipp av noe... Har bodd store deler av mitt voksne liv på sunnmøre og erfarer at det kan være hakket vanskeligere å komme inn i et miljø her.. Hmm.. Kanskje noe å gjøre med sunnmøringenes forutinntatte holdning til folk fra Romsdalen? ( og hvor i romsdal er det eeegentlig dere prater om?) Har forøvrig også bodd 5 år på sørlandet, og legger inn en stemme på dem som det folkeslag som er lettest å komme i kontakt med. Har aldri hatt så mange glade og fornøyde venner som da jeg bodde der.. Kunne gå på byen aleine der og så hadde du en "vennegjeng" å prate med etter en halvtime.. Inkluderende rett og slett
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #23 Skrevet 20. november 2013 Oida! Er visst fra et skikkelig upopulært folkeslag.. Har gått på skole her også, og vi tok da imot både Moldensere, Folk fra Kristiansund, Sjøholt og hele sunnmøre med åpne armer har visst gått glipp av noe... Har bodd store deler av mitt voksne liv på sunnmøre og erfarer at det kan være hakket vanskeligere å komme inn i et miljø her.. Hmm.. Kanskje noe å gjøre med sunnmøringenes forutinntatte holdning til folk fra Romsdalen? ( og hvor i romsdal er det eeegentlig dere prater om?) Har forøvrig også bodd 5 år på sørlandet, og legger inn en stemme på dem som det folkeslag som er lettest å komme i kontakt med. Har aldri hatt så mange glade og fornøyde venner som da jeg bodde der.. Kunne gå på byen aleine der og så hadde du en "vennegjeng" å prate med etter en halvtime.. Inkluderende rett og slett Moldensere skal visst være nåkka av det verste en kan komme borti. Det er spesielt dem jeg tenker på Det kan stemme godt det at sørlendinger virker glade og fornøyde ut. Sunnmøringer har jeg ingen problemer med, men har værtfall opplevd at noen av dem har vært litt arrogante.. Men igjen Moldensere er verste sorten. Anonymous poster hash: e5eca...7e5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #24 Skrevet 20. november 2013 Bergensere, fordi de er så brautende på en arrogant og selvsentrert måte, og nordlendinger fordi de er generelt så brautende at det gjør meg ukomfortabel. Anonymous poster hash: b9211...f44 Haha, vet om en som er det i værtfall! ;D Bloggerne Rene fra Bergen.. Brrrrrrr!!! Jeg er nordlending selv, men er helt enig i at mange nordlendinger er høyrøstet og brautende av seg Men morsomme kan vi jo også være, med vårt ordforråd osv Anonymous poster hash: e5eca...7e5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #25 Skrevet 20. november 2013 Hvorfor kan nordlendinger ikke si bokstaven R? De sier "sj" i stedet for R. "Sjakkettan må ikkje sennas opp før nyttåsj". Og så denne merkelige "-an"-endingen. Det heter -ene, ikke -an. Som i "bilene", ikke "bilan". Tragisk folkeslag... Anonymous poster hash: 78759...52e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå