Gå til innhold

Voksne folk og snapchat!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Hva er selfies?

 

Anonymous poster hash: 73e82...e53

Selvportrett 😊

 

Anonymous poster hash: af55d...a61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bestemor på 72 bruker snapchat flittig. Kjempekoselig, synes jeg.



Anonymous poster hash: 2ee13...679
Skrevet

 

 

 

Folk finner deg fordi du har registrert deg med mobilnummer også. Ellers er det umulig å finne. Til informasjon, er hele poenget med snapchat å dele korte glimt fra hverdagen. Det betyr noen ganger bilde av et vinglass, en rettebunke på jobb eller en sovende tass. Jeg kan ikke forstå hvordan det kan være irriterende engang, du har jo frivillig blitt med på dette. Du behøver ikke å bruke mer enn et sekund per bilde. Skal nevnes at jeg ikke engang irriterer med over Facebook da, jeg er kanskje over snittet inneforstått med "hvis du er med på leken, må du tåle steken".

 

Anonymous poster hash: 1b96e...123

Altså, det blir litt feil å si..

Så hvis jeg har snapchat så må jeg bare finne meg i at naboen (som jeg ikke kjenner spesielt godt) sender 5 bilder hver dag av seg selv i forskjellige positurer?

Jeg forstår prinsippet, å dele små hverdagsbilder, men hvorfor sende til alle på lista og ikke bare til de du vet liker dette eller har interesse av hva du driver med?

Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor voksne mennesker føler behov for å sende et bilde av seg selv mens de kjører bil, hvorfor er dette viktig for andre å se?

 

Sorry, men jeg ser det bare ikke :nei:

 

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

Naboen finner deg bare hvis du har registrert deg med nummer (som ikke er et sjakktrekk hvis du vil ha færrest mulig på snapchat). Det finnes også en innstilling der du kan godta hvem du har på lista - hvis noen legger deg til, kan du avslå. Man skaper sine egne problemer. Er det så problematisk, kan du slette profilen og lage en ny. Hele hovedtanken bak snapchat er tross alt bildedeling, og det blir litt for dumt å klage over det når man har lastet ned selv. Er ikke naboen sin feil at du ikke satte deg ordentlig inn i programmet og fant ut at det kanskje ikke er så lurt å la alle sende seg snaps eller legge inn nummeret, hvis det er det siste du ønsker.

 

Anonymous poster hash: 1b96e...123

 

Fortsatt ikke enig!

Jeg står også oppført i telefonkatalogen. Det gir ikke dermed andre klarsignal til å ringe meg 14 ganger om dagen, til alle døgnets tider. Bare fordi man er tilgjengelig betyr ikke at man er fritt vilt. Og hvorfor skal jeg måtte skjule meg eller blokkere numre sånn at ikke oppmerksomhetssyke mennesker skal bombe meg med selfies??

 

Jeg har ikke lagt til mange på lista mi. Og jeg sender kanskje 3 snapper i uka. Jeg sier jo ikke at jeg er imot selve snapchat'en, jeg bruker den jo selv en sjelden gang, men jeg spør igjen: hvorfor skal vi måtte finne oss i at noen regelrett bomber oss med bilder PÅ VÅR EGEN TELEFON? En ting er å legge ut bilder på sin egen insta, fb osv, men de sender dem faktisk til min private mobil. Skjønner dere virkelig ikke at dette kan være irriterende for andre? Eller føler dere dere litt truffet nå? Beklager, men det er faktisk ikke alle som setter pris på dette. Betyr det da at vi må slette oss fra snapchat fordi andre ikke tenker på hva eller hvem de sender til? Seriøst?

 

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

 

Jeg har snap, men jeg har bare venner jeg selv har godkjent der. Det er vel bare å slette dem du ikke vil ha der?

Skrevet

 

 

 

 

Folk finner deg fordi du har registrert deg med mobilnummer også. Ellers er det umulig å finne. Til informasjon, er hele poenget med snapchat å dele korte glimt fra hverdagen. Det betyr noen ganger bilde av et vinglass, en rettebunke på jobb eller en sovende tass. Jeg kan ikke forstå hvordan det kan være irriterende engang, du har jo frivillig blitt med på dette. Du behøver ikke å bruke mer enn et sekund per bilde. Skal nevnes at jeg ikke engang irriterer med over Facebook da, jeg er kanskje over snittet inneforstått med "hvis du er med på leken, må du tåle steken".

 

Anonymous poster hash: 1b96e...123

Altså, det blir litt feil å si..

Så hvis jeg har snapchat så må jeg bare finne meg i at naboen (som jeg ikke kjenner spesielt godt) sender 5 bilder hver dag av seg selv i forskjellige positurer?

Jeg forstår prinsippet, å dele små hverdagsbilder, men hvorfor sende til alle på lista og ikke bare til de du vet liker dette eller har interesse av hva du driver med?

Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor voksne mennesker føler behov for å sende et bilde av seg selv mens de kjører bil, hvorfor er dette viktig for andre å se?

 

Sorry, men jeg ser det bare ikke :nei:

 

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

Naboen finner deg bare hvis du har registrert deg med nummer (som ikke er et sjakktrekk hvis du vil ha færrest mulig på snapchat). Det finnes også en innstilling der du kan godta hvem du har på lista - hvis noen legger deg til, kan du avslå. Man skaper sine egne problemer. Er det så problematisk, kan du slette profilen og lage en ny. Hele hovedtanken bak snapchat er tross alt bildedeling, og det blir litt for dumt å klage over det når man har lastet ned selv. Er ikke naboen sin feil at du ikke satte deg ordentlig inn i programmet og fant ut at det kanskje ikke er så lurt å la alle sende seg snaps eller legge inn nummeret, hvis det er det siste du ønsker.

 

Anonymous poster hash: 1b96e...123

Fortsatt ikke enig!

Jeg står også oppført i telefonkatalogen. Det gir ikke dermed andre klarsignal til å ringe meg 14 ganger om dagen, til alle døgnets tider. Bare fordi man er tilgjengelig betyr ikke at man er fritt vilt. Og hvorfor skal jeg måtte skjule meg eller blokkere numre sånn at ikke oppmerksomhetssyke mennesker skal bombe meg med selfies??

 

Jeg har ikke lagt til mange på lista mi. Og jeg sender kanskje 3 snapper i uka. Jeg sier jo ikke at jeg er imot selve snapchat'en, jeg bruker den jo selv en sjelden gang, men jeg spør igjen: hvorfor skal vi måtte finne oss i at noen regelrett bomber oss med bilder PÅ VÅR EGEN TELEFON? En ting er å legge ut bilder på sin egen insta, fb osv, men de sender dem faktisk til min private mobil. Skjønner dere virkelig ikke at dette kan være irriterende for andre? Eller føler dere dere litt truffet nå? Beklager, men det er faktisk ikke alle som setter pris på dette. Betyr det da at vi må slette oss fra snapchat fordi andre ikke tenker på hva eller hvem de sender til? Seriøst?

 

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

Hersketeknikker er aldri fruktbart i en diskusjon. Dersom det er viktig informasjon for deg, kan jeg informere deg om at jeg sender mellom 1-2 snaps i måneden, mao. langt færre enn deg. Hvis det er et problem for deg å motta disse bildene, så får du gjøre noe med det, da. Hvorfor klage over en ting du faktisk enkelt kan gjøre noe med? Slett de som plager deg. Så enkelt er det.

 

Anonymous poster hash: 1b96e...123

Skrevet

 

 

 

Snapchat er jo en super måte å dele bilder på, men jeg er litt sjokkert over hva enkelte sender til meg. OG brukernavnene deres! :o Slike man lo av da man var 13, og lurte gutter på MSN. Ala "Mr.Wank" og "Tequilajenta".

 

Men folk sender maange selfies, og jeg er så lei av å få helt like bilder konstant, bare med litt annen lyssetting. Maange bilder av smoothies, cupcakes og kaffekopper fra kafeer, og selvfølgelig av TV-/Pc-skjermer med Kjekt å dele, men jeg ser dem om og om igjen, nesten helt like!

 

Nå er vi i begynnelsen av tyveårene, men det blir bare kjedelig, sånn at jeg ikke sjekker Snapchat på flere dager, og går gjerne glipp av interessante snaps.

 

Anonymous poster hash: e260f...637

Haha, jeg er 37 og det fantes verken mobiltelefon eller internett i folks hjem før jeg ble ca. 19 år. "...jenta mi", fikk jeg nesten lyst til å tilføye nå ;)

 

Anonymous poster hash: 768fe...6d9

Jada jada, gamla. Poenget var? :)

 

Anonymous poster hash: 67d58...6f6

 

 

Poenget var at innlegger refererer til hvordan hun man i sin ungdom brukte msn... skjønner :)? Og da tenker jeg at man er ung, dersom det fantes msn når man var 13.

Føler meg absolutt ikke gammel, men det går helt klart et generasjonsskille mellom oss som er over 34- 35 og vokste opp uten internett og mobil (generasjon X), og dem som har vokst opp med dette som en naturlig del av livet helt fra de var i puberteten (generasjon Y).

 

Anonymous poster hash: 768fe...6d9

Skrevet

 

Man kan jo velge å kun få Snap av de man har lagt til som venn.

Joda, men problemet er at man som oftest godkjenner dem man kjenner, men at de da tar helt av. Det vet man jo ikke før etter problemet starter. Jeg er som sagt over 30 år og bruker snap innimellom. Men jeg ante virkelig ikke at andre på min alder bomber folk med snapper. Trodde ikke det var vanlig, trodde man bare bruker det om det er noe spesielt man ønsker å dele, ikke for å sende duckfacebilder til andre voksne. Og det er jo litt pinlig å måtte slette naboen fordi jeg føler hun nesten terroriserer meg ;)

 

Skjønner dere virkelig ikke forskjellen eller får jeg ikke godt nok fram hva jeg mener? Det er forskjell på 4 snapper daglig kontra en i ny og ne...

 

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

Høres ut som du har noen venner på Snapchat som ikke har helt sosiale antenner ;P Selv har jeg bare gode venner der og har mye humor med snapchat altså ;):D Synes det er kjempefestlig, men sender ikke bilder hver dag.. Hvis jeg sender selfie er det en tanke bak, for å vise reaksjonen min eller noe sånt ;)

Skrevet

 

 

Man kan jo velge å kun få Snap av de man har lagt til som venn.

Joda, men problemet er at man som oftest godkjenner dem man kjenner, men at de da tar helt av. Det vet man jo ikke før etter problemet starter. Jeg er som sagt over 30 år og bruker snap innimellom. Men jeg ante virkelig ikke at andre på min alder bomber folk med snapper. Trodde ikke det var vanlig, trodde man bare bruker det om det er noe spesielt man ønsker å dele, ikke for å sende duckfacebilder til andre voksne. Og det er jo litt pinlig å måtte slette naboen fordi jeg føler hun nesten terroriserer meg ;)

 

Skjønner dere virkelig ikke forskjellen eller får jeg ikke godt nok fram hva jeg mener? Det er forskjell på 4 snapper daglig kontra en i ny og ne...

 

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

Høres ut som du har noen venner på Snapchat som ikke har helt sosiale antenner ;P Selv har jeg bare gode venner der og har mye humor med snapchat altså ;):D Synes det er kjempefestlig, men sender ikke bilder hver dag.. Hvis jeg sender selfie er det en tanke bak, for å vise reaksjonen min eller noe sånt ;)

 

Hahaha... Tro du meg, tanken har streifet meg, enkelte er ikke riktig vél bevart :D

 

Men ja, er akkurat dette jeg sikter til. Gjør meg ingenting å få en snap innimellom, men jeg syns 4-5 pr dag fra samme person (og da er det KUN ansiktet) er litt over the top :P 

Jeg har faktisk to av dem på lista mi. Dette er en tidligere nabo og en gammel venninne (henger ikke sammen nå lenger, men vi bor på samme sted så vi møtes jo stadig vekk). At min fjorten år gamle datter sender i øst og vest, det er liksom litt mer forståelig enn at mine to 31 og 33 år gamle bekjente gjør det :P 

 

Men har jo innsett at jeg er skikkelig kjip som ikke setter pris på dette  :balltre:

 

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

Skrevet

 

 

 

 

Man kan jo velge å kun få Snap av de man har lagt til som venn.

Joda, men problemet er at man som oftest godkjenner dem man kjenner, men at de da tar helt av. Det vet man jo ikke før etter problemet starter. Jeg er som sagt over 30 år og bruker snap innimellom. Men jeg ante virkelig ikke at andre på min alder bomber folk med snapper. Trodde ikke det var vanlig, trodde man bare bruker det om det er noe spesielt man ønsker å dele, ikke for å sende duckfacebilder til andre voksne. Og det er jo litt pinlig å måtte slette naboen fordi jeg føler hun nesten terroriserer meg ;)

 

Skjønner dere virkelig ikke forskjellen eller får jeg ikke godt nok fram hva jeg mener? Det er forskjell på 4 snapper daglig kontra en i ny og ne...

 

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

Høres ut som du har noen venner på Snapchat som ikke har helt sosiale antenner ;P Selv har jeg bare gode venner der og har mye humor med snapchat altså ;):D Synes det er kjempefestlig, men sender ikke bilder hver dag.. Hvis jeg sender selfie er det en tanke bak, for å vise reaksjonen min eller noe sånt ;)

Hahaha... Tro du meg, tanken har streifet meg, enkelte er ikke riktig vél bevart :D

 

Men ja, er akkurat dette jeg sikter til. Gjør meg ingenting å få en snap innimellom, men jeg syns 4-5 pr dag fra samme person (og da er det KUN ansiktet) er litt over the top :P

Jeg har faktisk to av dem på lista mi. Dette er en tidligere nabo og en gammel venninne (henger ikke sammen nå lenger, men vi bor på samme sted så vi møtes jo stadig vekk). At min fjorten år gamle datter sender i øst og vest, det er liksom litt mer forståelig enn at mine to 31 og 33 år gamle bekjente gjør det :P

 

Men har jo innsett at jeg er skikkelig kjip som ikke setter pris på dette :balltre:

 

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

Salg op emoticons? Kjedelig å få det inn på mobilen når jeg ikke har bestilt det. Trodde folk la fra seg slikt i tenårene? Jeg velger sikkert selv å være her inne, men det er ikke et argument - det er tross alt ikke jeg som bruker forumet feil.

 

Anonymous poster hash: 1b96e...123

Skrevet

 

 

 

 

Man kan jo velge å kun få Snap av de man har lagt til som venn.

Joda, men problemet er at man som oftest godkjenner dem man kjenner, men at de da tar helt av. Det vet man jo ikke før etter problemet starter. Jeg er som sagt over 30 år og bruker snap innimellom. Men jeg ante virkelig ikke at andre på min alder bomber folk med snapper. Trodde ikke det var vanlig, trodde man bare bruker det om det er noe spesielt man ønsker å dele, ikke for å sende duckfacebilder til andre voksne. Og det er jo litt pinlig å måtte slette naboen fordi jeg føler hun nesten terroriserer meg ;)

 

Skjønner dere virkelig ikke forskjellen eller får jeg ikke godt nok fram hva jeg mener? Det er forskjell på 4 snapper daglig kontra en i ny og ne...

 

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

Høres ut som du har noen venner på Snapchat som ikke har helt sosiale antenner ;P Selv har jeg bare gode venner der og har mye humor med snapchat altså ;):D Synes det er kjempefestlig, men sender ikke bilder hver dag.. Hvis jeg sender selfie er det en tanke bak, for å vise reaksjonen min eller noe sånt ;)
Hahaha... Tro du meg, tanken har streifet meg, enkelte er ikke riktig vél bevart :D

 

Men ja, er akkurat dette jeg sikter til. Gjør meg ingenting å få en snap innimellom, men jeg syns 4-5 pr dag fra samme person (og da er det KUN ansiktet) er litt over the top :P

Jeg har faktisk to av dem på lista mi. Dette er en tidligere nabo og en gammel venninne (henger ikke sammen nå lenger, men vi bor på samme sted så vi møtes jo stadig vekk). At min fjorten år gamle datter sender i øst og vest, det er liksom litt mer forståelig enn at mine to 31 og 33 år gamle bekjente gjør det :P

 

Men har jo innsett at jeg er skikkelig kjip som ikke setter pris på dette :balltre:

 

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

Salg op emoticons? Kjedelig å få det inn på mobilen når jeg ikke har bestilt det. Trodde folk la fra seg slikt i tenårene? Jeg velger sikkert selv å være her inne, men det er ikke et argument - det er tross alt ikke jeg som bruker forumet feil.

 

Anonymous poster hash: 1b96e...123

 

Ehhhhh.... hæ?

 

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

Skrevet

Du har lasta ned snapchat (som er en bildedelingtjeneste). Der deles det en haug med bilder, tidvis svært uinteressante, men det er tross alt tanken bak snapchat. At den brukes annerledes av andre, er er lite gyldig argument. Man bruker snapchat som man vi, aakkurat som man bruker Skype som man vil, men det er utvilsomt litt spesielt å grine på nesa hvis noen da velger å faktisk ringe deg på Skype. Henger du med?

 

Jeg synes bruk av emoticons er slitsomt. Klarer virkelig ikke voksne mennesker å uttrykke sin mening uten å måtte ty til hundrevis av hoppende ikoner? Tydeligvis ikke. Jeg får de allikevel på mobilen min, jeg får de også har inne. Jeg vil gjerne ha de vekk, men så var det jo dette med at jeg selv velger å kommunisere over sms og her inne. Hvis snilefjesene plager meg så mye, får jeg slette meg. Eventuelt velge å ignorere storforbrukere av disse fjesene. Slik som deg. Det funker på snapchat det også, forresten.

 

Anonymous poster hash: 1b96e...123

Skrevet

Du har lasta ned snapchat (som er en bildedelingtjeneste). Der deles det en haug med bilder, tidvis svært uinteressante, men det er tross alt tanken bak snapchat. At den brukes annerledes av andre, er er lite gyldig argument. Man bruker snapchat som man vi, aakkurat som man bruker Skype som man vil, men det er utvilsomt litt spesielt å grine på nesa hvis noen da velger å faktisk ringe deg på Skype. Henger du med?

 

Jeg synes bruk av emoticons er slitsomt. Klarer virkelig ikke voksne mennesker å uttrykke sin mening uten å måtte ty til hundrevis av hoppende ikoner? Tydeligvis ikke. Jeg får de allikevel på mobilen min, jeg får de også har inne. Jeg vil gjerne ha de vekk, men så var det jo dette med at jeg selv velger å kommunisere over sms og her inne. Hvis snilefjesene plager meg så mye, får jeg slette meg. Eventuelt velge å ignorere storforbrukere av disse fjesene. Slik som deg. Det funker på snapchat det også, forresten.

 

Anonymous poster hash: 1b96e...123

Hehehehe..... Du tuller, ikke sant? Du syns ikke det er forskjell på å gå inn på et offentlig forum, instagram eller facebook og lese det folk skriver på sine egne sider, kontra det at noen tar et bilde og sender direkte til min telefon, på samme måte som sms/mms? O'really?

 

Du kjører deg helt fast i uriktige påstander. Jeg skriver gang på gang at jeg ikke har noe imot snapchat i seg selv, men jeg har noe imot at noen sender meg snørrogførti bilder av seg selv ila en dag. Hadde du virkelig ikke reagert om samme dama hadde skypet deg 5 ganger daglig (siden du drar sammenligningen) om dette bare er en bekjent?

 

Enkelte gjør seg litt vanskelige innimellom..............................................

 

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

Skrevet

Jeg hadde sletta dama som hadde Skypet meg fem ganger daglig - det hjelper nemlig lite å klage, hvis man ikke velger å gjøre noe med saken. Det lærte jeg allerede i barnehagen.



Anonymous poster hash: 1b96e...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...