Gå til innhold

Voksne folk og snapchat!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aaaahhh!!! Holder på å bli sprø!!

Fjortisdattera mi installerte snapchat på mobilen min, det er visst sånn hun kommuniserer best for tiden ;) .. Greit nok..

MEN, plutselig har flere av mine bekjente begynt å sende meg selfies daglig, opptil flere ganger om dagen! Whaaat?? Jeg driiiiter da i om du har tatt et bilde av deg selv når du kjører bil, har sminket deg eller sitter på bussen! Og hvorfor sender du bilde av ungen din som støvsuger, av vinglasset ditt, av at du ligger på sofaen, at du er på vei ut døra, av bikkja di som sover, maten du spiser etc etc etc!

Herregud, vi er i tredveårene! :P

En ting er å sende til de man vet bryr seg, men til naboen som du møter 4 ganger i året ved postkassa? (og hvordan finner de meg egentlig? Jeg har ikke navnet mitt som brukernavn..)

Den eneste jeg sender snap til, bortsett fra dattera mi, er ei venninne. Men da går det i å sende bilde av fx en jakke "Er dette noe Lisa vil arve/bruke?", eller hun har ommøblert og jeg ber henne sende bilde (så sender hun snap istedenfor sms siden det er gratis) osv... Men selfies som bare er svada? Sender dere virkelig dette tullet her?? :D

Jeg er ikke generelt imot Snapchat, må presisere det, men voksne mennesker som bomber andre med uinteressante bilder og filmer??.. EN i ny og ne er greit, men flere ganger i uka, og opptil hver dag, flere ganger daglig? Er dette virkelig vanlig blant folk som er over 30 år??

Hilsen gamlemor som tydeligvis er sååååå avleggs ;)

Anonymous poster hash: b39f4...ae7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg over 30 da, ikke samboer heller, her blir det mye brukt. Jeg er ikke såå hyppig på å sende snap da, men syns til tider det er greit å ha. sambo på 26 terroriserer jo med snap o.O Flirte litt da min far på over 50 la meg til som venn !! men det er igrunnen sjeldent han sender bilde. Kansje en smule merkelig med dem som sender 20 snap av seg selv daglig, skal si meg enig i den..

Anonymous poster hash: 17f83...2a6
Skrevet

Jeg er over 30 og synes snapchat er kjempekoselig. Nå skal det sies at jeg kun har relativt gode venner der som sender meg bilder/filmer, men noen av dem bor f.eks langt unna, og da føler jeg at jeg får et så mye bedre innblikk i hverdagen deres enn når jeg snakker med dem på andre måter. Koselig å se bilder og små filmsnutter av barna som leker, baker, synger osv. Eller ha morsomme samtaler med venninner i form av ansiktsuttrykk osv. Jeg er nok litt for ung til sinns, for jeg tar imot slike morsomme apps med åpne armer. ;)

Skrevet

Jeg snapper med mine søsken, kjærestene deres og foreldrene mine. Vi sender både selfies, grusomme grimaser og små hverdagsblikk.

Anonymous poster hash: b1c15...6bd

Skrevet

Jeg er visst utrolig gammel for jeg aner ikke hva selfies og snapchat er ;)

Anonymous poster hash: 768fe...6d9
Skrevet

Snapchat er jo en super måte å dele bilder på, men jeg er litt sjokkert over hva enkelte sender til meg. OG brukernavnene deres! :o Slike man lo av da man var 13, og lurte gutter på MSN. Ala "Mr.Wank" og "Tequilajenta". 

Men folk sender maange selfies, og jeg er så lei av å få helt like bilder konstant, bare med litt annen lyssetting. Maange bilder av smoothies, cupcakes og kaffekopper fra kafeer, og selvfølgelig av TV-/Pc-skjermer med Kjekt å dele, men jeg ser dem om og om igjen, nesten helt like! 

Nå er vi i begynnelsen av tyveårene, men det blir bare kjedelig, sånn at jeg ikke sjekker Snapchat på flere dager, og går gjerne glipp av interessante snaps. 

Anonymous poster hash: e260f...637
Skrevet

Jeg bruker snapchat bittelitt, men bare til to andre venner som jeg vet bryr seg ;) jeg syns det er artig å få korte glir av de andre to sine liv og koser meg med snappene jeg får tilsendt.

Skrevet

Snapchat er jo en super måte å dele bilder på, men jeg er litt sjokkert over hva enkelte sender til meg. OG brukernavnene deres! :o Slike man lo av da man var 13, og lurte gutter på MSN. Ala "Mr.Wank" og "Tequilajenta". 

Men folk sender maange selfies, og jeg er så lei av å få helt like bilder konstant, bare med litt annen lyssetting. Maange bilder av smoothies, cupcakes og kaffekopper fra kafeer, og selvfølgelig av TV-/Pc-skjermer med Kjekt å dele, men jeg ser dem om og om igjen, nesten helt like! 

Nå er vi i begynnelsen av tyveårene, men det blir bare kjedelig, sånn at jeg ikke sjekker Snapchat på flere dager, og går gjerne glipp av interessante snaps. 

Haha, jeg er 37 og det fantes verken mobiltelefon eller internett i folks hjem før jeg ble ca. 19 år. "...jenta mi", fikk jeg nesten lyst til å tilføye nå ;)

Skrevet

...og msn kom vel til verden da jeg var ca 21- 22 ;)

Skrevet

Jeg er over 30 og synes Snap er kjempegøy :D

Skrevet

Hva er selfies?

Anonymous poster hash: 73e82...e53
Skrevet

Mamma er 43 og er flittig bruker av snapchat :P Vi snapper maange ganger for dag, men vi bor på hversin kant av landet, og det er en fin måte å kommunisere på og holde kontakten på en litt annen måte.

Selv er jeg tidlig i 20-årene og sender alt mulig rart. Meg selv, barnet, klær, dorullen, mat og gud vet hva jeg har i nærheten når jeg snapper. Kan ha lange samtaler på snap med venner og familie, fremfor å bruke tekstmelding. Kjempegreit! Snart hatt det i 1 år, og jeg er fremdeles like hyppig bruker av det. Hjelpes :P

Anonymous poster hash: e3e86...819
Skrevet

Jeg er over 30 og synes snapchat er kjempekoselig. Nå skal det sies at jeg kun har relativt gode venner der som sender meg bilder/filmer, men noen av dem bor f.eks langt unna, og da føler jeg at jeg får et så mye bedre innblikk i hverdagen deres enn når jeg snakker med dem på andre måter. Koselig å se bilder og små filmsnutter av barna som leker, baker, synger osv. Eller ha morsomme samtaler med venninner i form av ansiktsuttrykk osv. Jeg er nok litt for ung til sinns, for jeg tar imot slike morsomme apps med åpne armer. ;)

Samme her :D

Skrevet

Haha, jeg er 37 og det fantes verken mobiltelefon eller internett i folks hjem før jeg ble ca. 19 år. "...jenta mi", fikk jeg nesten lyst til å tilføye nå ;)

Jada jada, gamla. Poenget var?:)

Anonymous poster hash: 67d58...6f6

Skrevet

Ok, ok.. Jeg begynner å se mønsteret  :fnise:

Men til dere som er ivrige brukere, sender dere til gud og enhver mann på lista deres eller begrenser dere det til de dere vet syns det er moro?

For selv om man er på snapchat så er det faktisk ikke alle som setter pris på å bli "spammet" ned av selvbilder av deg. Så hvordan velger dere ut hvem som får snappene dine? 

Jeg veit jeg høres skikkelig snerpete ut, altså.. Men blir bare så irritert når det renner inn av uinteressante snapper av folks ansikt i øst og vest  :balltre:  :regler:

Skrevet

Hadde snap men syntes det var meningsløst. Særlig når folk jeg nesten ikke kjenner sender fjortisbilder av seg selv (bambiøyne og trutmunn)

Og jeg må også si at jeg lurte på HVORDAN de fant meg.

Sånn ellers må jeg si at jeg er lei den perfekte verden alle tar bilde av. Masse fine filter og redigering. Man kan ikke legge ut bilde av en soloppgang uten å være innom instagram.

Jeg er nok generelt en sur kjærring så jeg burde vel ikke uttale meg. :-)

Skrevet (endret)

Jeg sender hverdagssnap bare til noen få, til de jeg vet setter pris på det. Sender aldri mange bilder av det samme.

Hvis jeg gjør noe spesielt (konsert, bursdag etc) kan jeg sende til alle. Har kuk familie og venner på lista da.

Det er jo kjempelett å finne kjentes brukernavn, da. 😄😝

Endret av Fruen i huset
Skrevet

Etter at My Story kom legger jeg stort sett ut der istedet 😉 Da kan de som ønsker å se mine snap oppsøke de selv 😄

Skrevet

Folk finner deg fordi du har registrert deg med mobilnummer også. Ellers er det umulig å finne. Til informasjon, er hele poenget med snapchat å dele korte glimt fra hverdagen. Det betyr noen ganger bilde av et vinglass, en rettebunke på jobb eller en sovende tass. Jeg kan ikke forstå hvordan det kan være irriterende engang, du har jo frivillig blitt med på dette. Du behøver ikke å bruke mer enn et sekund per bilde. Skal nevnes at jeg ikke engang irriterer med over Facebook da, jeg er kanskje over snittet inneforstått med "hvis du er med på leken, må du tåle steken".

Anonymous poster hash: 1b96e...123

Skrevet

Folk finner deg fordi du har registrert deg med mobilnummer også. Ellers er det umulig å finne. Til informasjon, er hele poenget med snapchat å dele korte glimt fra hverdagen. Det betyr noen ganger bilde av et vinglass, en rettebunke på jobb eller en sovende tass. Jeg kan ikke forstå hvordan det kan være irriterende engang, du har jo frivillig blitt med på dette. Du behøver ikke å bruke mer enn et sekund per bilde. Skal nevnes at jeg ikke engang irriterer med over Facebook da, jeg er kanskje over snittet inneforstått med "hvis du er med på leken, må du tåle steken".

Altså, det blir litt feil å si.. 

Så hvis jeg har snapchat så må jeg bare finne meg i at naboen (som jeg ikke kjenner spesielt godt) sender 5 bilder hver dag av seg selv i forskjellige positurer?  

Jeg forstår prinsippet, å dele små hverdagsbilder, men hvorfor sende til alle på lista og ikke bare til de du vet liker dette eller har interesse av hva du driver med?

Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor voksne mennesker føler behov for å sende et bilde av seg selv mens de kjører bil, hvorfor er dette viktig for andre å se?

Sorry, men jeg ser det bare ikke  :nei:

Skrevet

Så hvis jeg har snapchat så må jeg bare finne meg i at naboen (som jeg ikke kjenner spesielt godt) sender 5 bilder hver dag av seg selv i forskjellige positurer?

Jeg forstår prinsippet, å dele små hverdagsbilder, men hvorfor sende til alle på lista og ikke bare til de du vet liker dette eller har interesse av hva du driver med?

Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor voksne mennesker føler behov for å sende et bilde av seg selv mens de kjører bil, hvorfor er dette viktig for andre å se?

Sorry, men jeg ser det bare ikke :nei:

Naboen finner deg bare hvis du har registrert deg med nummer (som ikke er et sjakktrekk hvis du vil ha færrest mulig på snapchat). Det finnes også en innstilling der du kan godta hvem du har på lista - hvis noen legger deg til, kan du avslå. Man skaper sine egne problemer. Er det så problematisk, kan du slette profilen og lage en ny. Hele hovedtanken bak snapchat er tross alt bildedeling, og det blir litt for dumt å klage over det når man har lastet ned selv. Er ikke naboen sin feil at du ikke satte deg ordentlig inn i programmet og fant ut at det kanskje ikke er så lurt å la alle sende seg snaps eller legge inn nummeret, hvis det er det siste du ønsker.

Skrevet

Jeg er 21 år og skjønner ikke hva som er så spennende med snapchat. Alle trenger da ikke å vite hva jeg gjør til en hver tid. Er blitt mer spennende å fortelle på sosiale medier hva man gjør, enn å bare kose seg og være tilstede i øyeblikket. Når jeg virkelig koser meg, er ikke det første jeg tenker på at jeg må dele det. Nå følte jeg jeg gammel:P

Skrevet

Sorry, men jeg ser det bare ikke :nei:

Naboen finner deg bare hvis du har registrert deg med nummer (som ikke er et sjakktrekk hvis du vil ha færrest mulig på snapchat). Det finnes også en innstilling der du kan godta hvem du har på lista - hvis noen legger deg til, kan du avslå. Man skaper sine egne problemer. Er det så problematisk, kan du slette profilen og lage en ny. Hele hovedtanken bak snapchat er tross alt bildedeling, og det blir litt for dumt å klage over det når man har lastet ned selv. Er ikke naboen sin feil at du ikke satte deg ordentlig inn i programmet og fant ut at det kanskje ikke er så lurt å la alle sende seg snaps eller legge inn nummeret, hvis det er det siste du ønsker.

Fortsatt ikke enig!

Jeg står også oppført i telefonkatalogen. Det gir ikke dermed andre klarsignal til å ringe meg 14 ganger om dagen, til alle døgnets tider. Bare fordi man er tilgjengelig betyr ikke at man er fritt vilt. Og hvorfor skal jeg måtte skjule meg eller blokkere numre sånn at ikke oppmerksomhetssyke mennesker skal bombe meg med selfies??

Jeg har ikke lagt til mange på lista mi. Og jeg sender kanskje 3 snapper i uka. Jeg sier jo ikke at jeg er imot selve snapchat'en, jeg bruker den jo selv en sjelden gang, men jeg spør igjen: hvorfor skal vi måtte finne oss i at noen regelrett bomber oss med bilder PÅ VÅR EGEN TELEFON? En ting er å legge ut bilder på sin egen insta, fb osv, men de sender dem faktisk til min private mobil. Skjønner dere virkelig ikke at dette kan være irriterende for andre? Eller føler dere dere litt truffet nå? Beklager, men det er faktisk ikke alle som setter pris på dette. Betyr det da at vi må slette oss fra snapchat fordi andre ikke tenker på hva eller hvem de sender til? Seriøst?

Skrevet

Man kan jo velge å kun få Snap av de man har lagt til som venn.

Skrevet

Man kan jo velge å kun få Snap av de man har lagt til som venn.

Joda, men problemet er at man som oftest godkjenner dem man kjenner, men at de da tar helt av. Det vet man jo ikke før etter problemet starter. Jeg er som sagt over 30 år og bruker snap innimellom. Men jeg ante virkelig ikke at andre på min alder bomber folk med snapper. Trodde ikke det var vanlig, trodde man bare bruker det om det er noe spesielt man ønsker å dele, ikke for å sende duckfacebilder til andre voksne. Og det er jo litt pinlig å måtte slette naboen fordi jeg føler hun nesten terroriserer meg ;)

Skjønner dere virkelig ikke forskjellen eller får jeg ikke godt nok fram hva jeg mener? Det er forskjell på 4 snapper daglig kontra en i ny og ne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...