Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #26 Skrevet 13. november 2013 Til info er dette jaktområdet rett uten for stuedøra mi. Det er 50 meter opp til første jaktstol, og så er det noen 100 meter til den neste. Området er mye brukt av ungene som bor på boligfeltet her, og vi som har hund har de siste 15 årene opparbeidet en sti, som i sin tid ble godkjent av grunneier. Nå er skog og innmark solgt til ny eier som har startet jakt på elg og rådyr. Jeg høres sikkert trassig ut, men det skal ikke være slik at det pga jakt skal bli umulig å bevege seg i nærområdet uten kraftige farger på klærne. Noen av barna må gjennom denne skogen på vei hjem fra skole, og det skal de kunne gjøre med trygghet. Jeg forstår at dette er et prinsipp for deg, men tenk deg godt om før du står for hardt på ditt. Jegere skal ikke skyte med mindre de er 100% sikre på at det er klar bane, men skulle mine barn gått gjennom et jaktterreng ville jeg hatt på de refleksvest. Om uhellet skulle være ute ville jeg ikke hatt på samvittigheten at siden jeg mente ungene ikke burde behøve sterke farger så ble de skutt... Du trenger ikke kjøpe nye klær eller noen ting, men det er deg ulempene er størst for om det skulle gå galt. En annen ting er at klær som synes godt er smart uansett når man er i naturen. Det gjør det mye enklere å finne savnede personer, både barn og voksne. Anonymous poster hash: fcecb...c7d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #27 Skrevet 13. november 2013 Nei, det synes jeg ikke er greit. Jegere dreper dyr bare som en sport, for moro, ikke fordi de trenger mat og skinn. Jeg mener vi burde forby jakt. Det tjener ikke noe fornuftig formål i vårt samfunn. Anonymous poster hash: ded71...329
☆☆☆ Skrevet 13. november 2013 #28 Skrevet 13. november 2013 Nei, det synes jeg ikke er greit. Jegere dreper dyr bare som en sport, for moro, ikke fordi de trenger mat og skinn. Jeg mener vi burde forby jakt. Det tjener ikke noe fornuftig formål i vårt samfunn. Anonymous poster hash: ded71...329 Jo, jakt tenar ein funksjon. No som naturen nesten er rovdyrfri takka vere oss er det behov for å regulere viltbestanden med jakt. Der dette ikkje skjer blir det sveltihjel og pine for mange dyr i løpet av vinteren, samt at bønder opplever store beiteskader. Dessutan, viltkjøt er økologisk (relativt, dyra forsyner seg gjerne av uøkologiske forbalgar om dei kjem til), kortreist, sunt og lite ressurskrevjande i forhold til det som kjem frå kjøttindustrien. Dyrevelferda er også vesentlig betre i naturen enn på båsen. Så med mindre alternativet til å ete vilt er å gå over til vegetarisk kosthald er det absolutt etisk forsvarlig å jakte.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #29 Skrevet 13. november 2013 Det er ingen regler som tilsier at man skal vente på at folk fjerner seg, så sant de ikke er i skuddsonen. Man må regne med at det skytes i jaktterreng under jakta. Takk for svar. Helt vanlig at jegere skyter når dyret er i riktig avstand. Derfor er det viktig at du som går i skogen i jaktsesongen har på klær i sterke farger, slik at du syns godt. Hilsen en som har vært med å jage hjort et par helger i knall oransj jakke. Ville ikke bli tatt for å være en hjort........ Anonymous poster hash: 570b3...520 Jeg skal ikke være nødt til å kle meg i sterke farger så lenge jeg befinner meg på en etablert tursti. En jeger skal aldri skyte med mindre han er sikker på at det er trygt. idiot.... en jeger kan ta feil, og noen kan vere ivrige på avtrekkeren, stoler du blindt på at billister er trygge bak rattet, stoler du blindt på at en hund aldri biter fordi den burde vite bedre... tenk deg litt om.. Anonymous poster hash: 4faf4...a45
HvittHus Skrevet 13. november 2013 Forfatter #30 Skrevet 13. november 2013 Det er ingen regler som tilsier at man skal vente på at folk fjerner seg, så sant de ikke er i skuddsonen. Man må regne med at det skytes i jaktterreng under jakta. Takk for svar. Helt vanlig at jegere skyter når dyret er i riktig avstand. Derfor er det viktig at du som går i skogen i jaktsesongen har på klær i sterke farger, slik at du syns godt. Hilsen en som har vært med å jage hjort et par helger i knall oransj jakke. Ville ikke bli tatt for å være en hjort........ Anonymous poster hash: 570b3...520 Jeg skal ikke være nødt til å kle meg i sterke farger så lenge jeg befinner meg på en etablert tursti. En jeger skal aldri skyte med mindre han er sikker på at det er trygt. idiot.... en jeger kan ta feil, og noen kan vere ivrige på avtrekkeren, stoler du blindt på at billister er trygge bak rattet, stoler du blindt på at en hund aldri biter fordi den burde vite bedre... tenk deg litt om.. Anonymous poster hash: 4faf4...a45 Vel jeg tar mine forholdsregler ved å ha hunden i bånd og ikke bevege meg utenfor stien. Men hva med barna som bor i området? Skal ikke disse få bruke nærområdet i redsel for å bli skutt? Isåfall må jegerne bort, for kan man ikke stole på at de ikke klarer å se forskjell på mennesker og dyr, må de faktisk vike. Og når det gjelder din lite pene karakteristikk av meg, synes jeg du skal ta den under nick!
HvittHus Skrevet 13. november 2013 Forfatter #31 Skrevet 13. november 2013 Det er ingen regler som tilsier at man skal vente på at folk fjerner seg, så sant de ikke er i skuddsonen. Man må regne med at det skytes i jaktterreng under jakta.Takk for svar. Helt vanlig at jegere skyter når dyret er i riktig avstand. Derfor er det viktig at du som går i skogen i jaktsesongen har på klær i sterke farger, slik at du syns godt. Hilsen en som har vært med å jage hjort et par helger i knall oransj jakke. Ville ikke bli tatt for å være en hjort........ Anonymous poster hash: 570b3...520 Jeg skal ikke være nødt til å kle meg i sterke farger så lenge jeg befinner meg på en etablert tursti. En jeger skal aldri skyte med mindre han er sikker på at det er trygt.Selvsagt kan du velge å ikke kle deg i sterke farger om du velger å gå tur i jaktområde. Du kan velge å kle deg som hjort eller hare, om så er. Men det er ikke særskilt smart.Så du mener at jeg skal være nødt til å kjøpe meg en oransje/gul jakke for å unngå at jegeren skyter på meg. Da er det jammen ikke mye trygt å ferdes rundt omkring. Jakt kan jo foregå overalt, så da er man faktisk nødt til å kle seg fargerikt så fort man ferdes utenfor boligområder. Herregud. Er det mulig å ei fjær til fem høns. Sett på deg en refleksvest da vel. Har du bikkje, har du vel det også. Anonymous poster hash: d5874...dcb Vel nå startet ikke jeg diskusjonen om farge på klær. Jeg mener bestemt at man skal kunne bevege seg trygt i skog og mark uten å måtte kle seg på den ene eller den andre måten. Det jeg ønsket å få klarhet i var om man faktisk skal måtte regne med å måtte skvette himmelhøyt av skudd når man beveger seg på turstier. Det må man tydligvis, så da får jeg og hunden bare forberede oss på det.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #32 Skrevet 13. november 2013 Nei, det synes jeg ikke er greit. Jegere dreper dyr bare som en sport, for moro, ikke fordi de trenger mat og skinn. Jeg mener vi burde forby jakt. Det tjener ikke noe fornuftig formål i vårt samfunn. Anonymous poster hash: ded71...329 Jo, jakt tenar ein funksjon. No som naturen nesten er rovdyrfri takka vere oss er det behov for å regulere viltbestanden med jakt. Der dette ikkje skjer blir det sveltihjel og pine for mange dyr i løpet av vinteren, samt at bønder opplever store beiteskader. Dessutan, viltkjøt er økologisk (relativt, dyra forsyner seg gjerne av uøkologiske forbalgar om dei kjem til), kortreist, sunt og lite ressurskrevjande i forhold til det som kjem frå kjøttindustrien. Dyrevelferda er også vesentlig betre i naturen enn på båsen. Så med mindre alternativet til å ete vilt er å gå over til vegetarisk kosthald er det absolutt etisk forsvarlig å jakte. Det er jo de samme som synes jakt er moro som har skutt alle rovdyrene våre. Når jegere går ut for å skyte så gjør ikke de det med motivasjonen at, "nå må jeg sikre dyrebestanden slik at ingen dyr lider til vinteren". De gjør det fordi de synes det er gøy å se dyr lide, de synes drap er moro. Hvis naturen fikk gå sin gang så ville den tatt de syke dyrene og lot de sterke dyrene få overleve slik at de beste genene gikk videre. Heller enn slik det er nå, jegere dreper både rovdyrene som skal holde orden på dyrebestanden og de tar de største og friskeste dyrene og lar de sykeste få gå i fred. Forby jakt, den tjener ikke noe formål i våre dager. Anonymous poster hash: ded71...329
☆☆☆ Skrevet 13. november 2013 #33 Skrevet 13. november 2013 Nei, det synes jeg ikke er greit. Jegere dreper dyr bare som en sport, for moro, ikke fordi de trenger mat og skinn. Jeg mener vi burde forby jakt. Det tjener ikke noe fornuftig formål i vårt samfunn. Anonymous poster hash: ded71...329 Jo, jakt tenar ein funksjon. No som naturen nesten er rovdyrfri takka vere oss er det behov for å regulere viltbestanden med jakt. Der dette ikkje skjer blir det sveltihjel og pine for mange dyr i løpet av vinteren, samt at bønder opplever store beiteskader. Dessutan, viltkjøt er økologisk (relativt, dyra forsyner seg gjerne av uøkologiske forbalgar om dei kjem til), kortreist, sunt og lite ressurskrevjande i forhold til det som kjem frå kjøttindustrien. Dyrevelferda er også vesentlig betre i naturen enn på båsen. Så med mindre alternativet til å ete vilt er å gå over til vegetarisk kosthald er det absolutt etisk forsvarlig å jakte. Det er jo de samme som synes jakt er moro som har skutt alle rovdyrene våre. Når jegere går ut for å skyte så gjør ikke de det med motivasjonen at, "nå må jeg sikre dyrebestanden slik at ingen dyr lider til vinteren". De gjør det fordi de synes det er gøy å se dyr lide, de synes drap er moro.Hvis naturen fikk gå sin gang så ville den tatt de syke dyrene og lot de sterke dyrene få overleve slik at de beste genene gikk videre. Heller enn slik det er nå, jegere dreper både rovdyrene som skal holde orden på dyrebestanden og de tar de største og friskeste dyrene og lar de sykeste få gå i fred. Forby jakt, den tjener ikke noe formål i våre dager. Anonymous poster hash: ded71...329 Ojsann.. Kunne skreve mykje om kunnskapsnivået i utsagna, men nøyer meg med å påpeike at rovdyrbestanden er politisk bestemt i norge og at fleirtalet av oss faktisk både et og likar kjøt.
HvittHus Skrevet 13. november 2013 Forfatter #34 Skrevet 13. november 2013 Til info er dette jaktområdet rett uten for stuedøra mi. Det er 50 meter opp til første jaktstol, og så er det noen 100 meter til den neste. Området er mye brukt av ungene som bor på boligfeltet her, og vi som har hund har de siste 15 årene opparbeidet en sti, som i sin tid ble godkjent av grunneier. Nå er skog og innmark solgt til ny eier som har startet jakt på elg og rådyr. Jeg høres sikkert trassig ut, men det skal ikke være slik at det pga jakt skal bli umulig å bevege seg i nærområdet uten kraftige farger på klærne. Noen av barna må gjennom denne skogen på vei hjem fra skole, og det skal de kunne gjøre med trygghet. Jeg forstår at dette er et prinsipp for deg, men tenk deg godt om før du står for hardt på ditt. Jegere skal ikke skyte med mindre de er 100% sikre på at det er klar bane, men skulle mine barn gått gjennom et jaktterreng ville jeg hatt på de refleksvest. Om uhellet skulle være ute ville jeg ikke hatt på samvittigheten at siden jeg mente ungene ikke burde behøve sterke farger så ble de skutt... Du trenger ikke kjøpe nye klær eller noen ting, men det er deg ulempene er størst for om det skulle gå galt. Jeg har ikke barn som trenger å gå gjennom skogen i dagslys, så dette er ikke noe problem for meg. Sønnen min må gjennom i mørket, men jeg antar at jegere ikke skyter i etter mørkets frembrudd
☆☆☆ Skrevet 13. november 2013 #35 Skrevet 13. november 2013 Til info er dette jaktområdet rett uten for stuedøra mi. Det er 50 meter opp til første jaktstol, og så er det noen 100 meter til den neste. Området er mye brukt av ungene som bor på boligfeltet her, og vi som har hund har de siste 15 årene opparbeidet en sti, som i sin tid ble godkjent av grunneier. Nå er skog og innmark solgt til ny eier som har startet jakt på elg og rådyr. Jeg høres sikkert trassig ut, men det skal ikke være slik at det pga jakt skal bli umulig å bevege seg i nærområdet uten kraftige farger på klærne. Noen av barna må gjennom denne skogen på vei hjem fra skole, og det skal de kunne gjøre med trygghet. Jeg forstår at dette er et prinsipp for deg, men tenk deg godt om før du står for hardt på ditt. Jegere skal ikke skyte med mindre de er 100% sikre på at det er klar bane, men skulle mine barn gått gjennom et jaktterreng ville jeg hatt på de refleksvest. Om uhellet skulle være ute ville jeg ikke hatt på samvittigheten at siden jeg mente ungene ikke burde behøve sterke farger så ble de skutt... Du trenger ikke kjøpe nye klær eller noen ting, men det er deg ulempene er størst for om det skulle gå galt. Jeg har ikke barn som trenger å gå gjennom skogen i dagslys, så dette er ikke noe problem for meg. Sønnen min må gjennom i mørket, men jeg antar at jegere ikke skyter i etter mørkets frembruddJo, skumring og grålysning er populære jakttider, i alle fall for hjort. Når det er sagt, eg er ikkje spesielt redd for å bevege meg utandørs i jaktsesongen. Det er strenge reglar både for sikker identifikasjon av målet og trygg bakgrunn før ein skyt.
Ziva Skrevet 13. november 2013 #36 Skrevet 13. november 2013 Heng bjelle på bikkja så hører jegerene at dere kommer. Restene (innvollene) av elgen tar åtselseterene seg av (rev, grevling, kråker,mus osv...), derfor blir det ofte lagt igjen på fellingsstedet. Vi vommer elgen på skuddstedet og flår elgen ved jakthytta/bålstedet. Nå er vel de fleste ferdig med elg og rådyrjakt 23 desember er jakta ferdig og da er det ikke noe rådyrjakt før 10 august 2014. Vi kjeppjager ikke turgåere fra vårt private jaktterreng så då får turgåere hos oss akseptere at vi sitter å jakter. Som jeger har man plikt til å være sikker på at man har sikker bakgrunn når man skyter.
HvittHus Skrevet 13. november 2013 Forfatter #37 Skrevet 13. november 2013 Heng bjelle på bikkja så hører jegerene at dere kommer. Restene (innvollene) av elgen tar åtselseterene seg av (rev, grevling, kråker,mus osv...), derfor blir det ofte lagt igjen på fellingsstedet. Vi vommer elgen på skuddstedet og flår elgen ved jakthytta/bålstedet. Nå er vel de fleste ferdig med elg og rådyrjakt 23 desember er jakta ferdig og da er det ikke noe rådyrjakt før 10 august 2014. Vi kjeppjager ikke turgåere fra vårt private jaktterreng så då får turgåere hos oss akseptere at vi sitter å jakter. Som jeger har man plikt til å være sikker på at man har sikker bakgrunn når man skyter. Men sitter jegeren med hørselvern, må jeg jo varsle med ei diger tute skal det hjelpe.
Ziva Skrevet 13. november 2013 #38 Skrevet 13. november 2013 Heng bjelle på bikkja så hører jegerene at dere kommer. Restene (innvollene) av elgen tar åtselseterene seg av (rev, grevling, kråker,mus osv...), derfor blir det ofte lagt igjen på fellingsstedet. Vi vommer elgen på skuddstedet og flår elgen ved jakthytta/bålstedet. Nå er vel de fleste ferdig med elg og rådyrjakt 23 desember er jakta ferdig og da er det ikke noe rådyrjakt før 10 august 2014. Vi kjeppjager ikke turgåere fra vårt private jaktterreng så då får turgåere hos oss akseptere at vi sitter å jakter. Som jeger har man plikt til å være sikker på at man har sikker bakgrunn når man skyter. Men sitter jegeren med hørselvern, må jeg jo varsle med ei diger tute skal det hjelpe. Hvis en jeger sitter med hørselvern så er det nesten 100% sikkert at det er elektroniske og da hører man den minste lyd. Har selv sittet med elektroniske hørselvern og måtte ta de av for jeg hørte "dyr" over alt
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #39 Skrevet 13. november 2013 Det er ikke sikkert han hørte dere. Man bruker hørselvern eller øreplugger når man skyter. Og ofte kan det virke nærmere enn det egentlig er Man bruker IKKE hørselvern og øreplugger på jakt, når man er på skytetrening derrimot.. En jeger trenger å bruke både syn og hørsel. Anonymous poster hash: 5118c...ea8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #40 Skrevet 13. november 2013 Nei, det synes jeg ikke er greit. Jegere dreper dyr bare som en sport, for moro, ikke fordi de trenger mat og skinn. Jeg mener vi burde forby jakt. Det tjener ikke noe fornuftig formål i vårt samfunn. Anonymous poster hash: ded71...329 Jo, jakt tenar ein funksjon. No som naturen nesten er rovdyrfri takka vere oss er det behov for å regulere viltbestanden med jakt. Der dette ikkje skjer blir det sveltihjel og pine for mange dyr i løpet av vinteren, samt at bønder opplever store beiteskader. Dessutan, viltkjøt er økologisk (relativt, dyra forsyner seg gjerne av uøkologiske forbalgar om dei kjem til), kortreist, sunt og lite ressurskrevjande i forhold til det som kjem frå kjøttindustrien. Dyrevelferda er også vesentlig betre i naturen enn på båsen. Så med mindre alternativet til å ete vilt er å gå over til vegetarisk kosthald er det absolutt etisk forsvarlig å jakte. Det er jo de samme som synes jakt er moro som har skutt alle rovdyrene våre. Når jegere går ut for å skyte så gjør ikke de det med motivasjonen at, "nå må jeg sikre dyrebestanden slik at ingen dyr lider til vinteren". De gjør det fordi de synes det er gøy å se dyr lide, de synes drap er moro. Hvis naturen fikk gå sin gang så ville den tatt de syke dyrene og lot de sterke dyrene få overleve slik at de beste genene gikk videre. Heller enn slik det er nå, jegere dreper både rovdyrene som skal holde orden på dyrebestanden og de tar de største og friskeste dyrene og lar de sykeste få gå i fred. Forby jakt, den tjener ikke noe formål i våre dager. Anonymous poster hash: ded71...329 Vet du, jeg er såpass dyrevenn at jeg synes det er bedre å skyte ned overflødig bestand heller enn å la dem sulte ihjel. Skjønner at andre som deg liker litt mindre humane måter å regulere bestanden på men alikevel... Tror du virkelig jegere liker å drepe og se at dyr har det vondt??? Det sier noe om deg altså, da har du ikke skjønt opplegget med jakt. Anonymous poster hash: 5118c...ea8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #41 Skrevet 13. november 2013 Selv om det hørtes ut som om skuddet var veldig nært så er det ikke sikkert at det var det. Så du jegeren?? Lyden bærer langt. Men med mindre du beveget deg i nærheten av skuddlinjen så ser jeg ikke problemet. En jeger skal sjekke før han skyter selvfølgelig, men å ha på seg noe med farger kan uansett være smart fordi man synes bedre på avstand. Man må jo også sikre at området bak dyret er sikkert og lettere å se en person med farger på seg på den andre siden av hogstfeltet.. Anonymous poster hash: 5118c...ea8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2013 #42 Skrevet 13. november 2013 Skogen er det lurt å kle seg i farger. Det er også lurt å hilse på jegeren, rop "hei" og vink da vet du at han har sett deg og er klar over deg. Å sitte på en tursti er ok. Det som ikke er lov er å skyte over en vei. At jegere skyter selv om det er folk i nærheten må man regne med når man ferdes i jaktterreng Det er vanlig at dyret vommes ut på stedet. Alt unntatt skjelett/skalle vil forsvinne i løpet av kort tid pga åtselsetere. Men de fleste jegere forsøker nok å legge innvollene litt ute av syne. Er selv både jeger og turgåer og mener man kommer langt med vanlig fornuft og hensyn. Anonymous poster hash: 652eb...305
Sint naken biltyv Skrevet 14. november 2013 #43 Skrevet 14. november 2013 Nei, det synes jeg ikke er greit. Jegere dreper dyr bare som en sport, for moro, ikke fordi de trenger mat og skinn. Jeg mener vi burde forby jakt. Det tjener ikke noe fornuftig formål i vårt samfunn. Anonymous poster hash: ded71...329 Jo, jakt tenar ein funksjon. No som naturen nesten er rovdyrfri takka vere oss er det behov for å regulere viltbestanden med jakt. Der dette ikkje skjer blir det sveltihjel og pine for mange dyr i løpet av vinteren, samt at bønder opplever store beiteskader. Dessutan, viltkjøt er økologisk (relativt, dyra forsyner seg gjerne av uøkologiske forbalgar om dei kjem til), kortreist, sunt og lite ressurskrevjande i forhold til det som kjem frå kjøttindustrien. Dyrevelferda er også vesentlig betre i naturen enn på båsen. Så med mindre alternativet til å ete vilt er å gå over til vegetarisk kosthald er det absolutt etisk forsvarlig å jakte. Så enig som det går an å bli:-)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #44 Skrevet 14. november 2013 Å spille hasardspill med helsa for å Ikke gå med sterke farger på prinsipp er så dumt at jeg ikke har ord -.- Jeg er oppvokst med jakt, og vi måtte alltid bruke sterke farger i skogen, uansett årstid, både pga jakt og for å være lett å se hvis vi forsvant... Hvor vanskelig er det å ta på en refleksvest? Og hvorfor leker du med helsa til bikkja di? Den burde ihvertfall ha refleksvest! Hvis den sliter seg og løper i skuddlinjen kan det gå galt. Ikke lett å se at det kommer en utrent hund i full fart gjennom buskene når man har dyret i siktet... Anonymous poster hash: e4339...78a
HvittHus Skrevet 14. november 2013 Forfatter #45 Skrevet 14. november 2013 Selv om det hørtes ut som om skuddet var veldig nært så er det ikke sikkert at det var det. Så du jegeren?? Lyden bærer langt. Men med mindre du beveget deg i nærheten av skuddlinjen så ser jeg ikke problemet. En jeger skal sjekke før han skyter selvfølgelig, men å ha på seg noe med farger kan uansett være smart fordi man synes bedre på avstand. Man må jo også sikre at området bak dyret er sikkert og lettere å se en person med farger på seg på den andre siden av hogstfeltet.. Anonymous poster hash: 5118c...ea8 Vi så posten så ja jeg vet at det kun var 50 meter opp til jegeren.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #46 Skrevet 14. november 2013 Selv om det hørtes ut som om skuddet var veldig nært så er det ikke sikkert at det var det. Så du jegeren?? Lyden bærer langt. Men med mindre du beveget deg i nærheten av skuddlinjen så ser jeg ikke problemet. En jeger skal sjekke før han skyter selvfølgelig, men å ha på seg noe med farger kan uansett være smart fordi man synes bedre på avstand. Man må jo også sikre at området bak dyret er sikkert og lettere å se en person med farger på seg på den andre siden av hogstfeltet.. Anonymous poster hash: 5118c...ea8 Vi så posten så ja jeg vet at det kun var 50 meter opp til jegeren. Det betyr likevel ikke at skuddet var 50m unna. Anonymous poster hash: d8375...28b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #47 Skrevet 14. november 2013 hvorfor skal jeg poste med nick i et anonymforum? du velger selv din egen sikkerhet. du må bare hugse at du er i en større risk for å bli skutt pga av at du går med dyr.. hva skader det deg å ta på en refleks på deg selv å din firpota venn? Anonymous poster hash: 4faf4...a45
HvittHus Skrevet 14. november 2013 Forfatter #48 Skrevet 14. november 2013 Å spille hasardspill med helsa for å Ikke gå med sterke farger på prinsipp er så dumt at jeg ikke har ord -.- Jeg er oppvokst med jakt, og vi måtte alltid bruke sterke farger i skogen, uansett årstid, både pga jakt og for å være lett å se hvis vi forsvant... Hvor vanskelig er det å ta på en refleksvest? Og hvorfor leker du med helsa til bikkja di? Den burde ihvertfall ha refleksvest! Hvis den sliter seg og løper i skuddlinjen kan det gå galt. Ikke lett å se at det kommer en utrent hund i full fart gjennom buskene når man har dyret i siktet... Anonymous poster hash: e4339...78a Jeg blir faktisk temmelig sjokkert av hva dere jegere skriver. Hvis man som jeger ikke klarer å skille folk og bytte, kan dere faktisk ikke sette dere til å skyte i et turområde. Dette området jeg bor i er mye brukt av barn. Skal de ikke kunne leke trygt i nærområdet i nesten et halvt år? Skal foreldrene her på boligfeltet måtte instruere barna om at det ikke er trygt å leke i skogen og på jordene her vi bor? Og vi som har hund skal faktisk måtte leve i redsel for at hunden kan stikke av og bli skutt. Hvis dere faktisk reelt mener at det er en fare å bevege seg i skog og mark uten refleksvest, da bør dette kjøres som en varselkampanje bredt over i media, for jeg har enda til gode å se noen gå med varselfargede klær i de tur områdene jeg beveger meg i, og der er det mye turfolk, og da er vi tydeligvis ikke trygge for å bli skutt noen av oss.
HvittHus Skrevet 14. november 2013 Forfatter #49 Skrevet 14. november 2013 hvorfor skal jeg poste med nick i et anonymforum? du velger selv din egen sikkerhet. du må bare hugse at du er i en større risk for å bli skutt pga av at du går med dyr.. hva skader det deg å ta på en refleks på deg selv å din firpota venn? Anonymous poster hash: 4faf4...a45 Hvis du skal æreskjelle noen får du faktisk være tøff nok til å bruke nick.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2013 #50 Skrevet 14. november 2013 jah nei siden jg hverken kan kontrolere HI eller jegeren. er poenget mitt likevel at man bør ta forhåndsregler. dette ble utrolig barnslig da jeg faktisk sitter her å bryr meg om hi tross hi sine prinsipper. hadde jegeren sittet her å postet om sin situasjpn skulle han fått høre det som angår han. er hi sikker på at jegeren satt med siktet mot turstien. eller satt han kanskje med ryggen mot. hun får klage til jaktlaget enn å sitte her å forlange et nick av meg for å ta meg særiøst. det blir for dumt. Anonymous poster hash: 4faf4...a45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå