Gå til innhold

Gjestfrihet når gjesten er et barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Serverer du alltid noe til voksne som er innom deg? Det gjør ikke vi i vår vennekrets. Vi er ikke innom for å få mat eller drikke, men for å besøke hverandre.... Hvis det er snakk om flere timer blir det vel alltids noe, men jeg forventer aldri servering når jeg kommer hjem til noen....

Når det er sagt så serverer vi alltid barna som er på besøk noe hvis vi skal ha noe. Vann får de alltid hvis de er tørste. I dag var mellomstejenta på 6 hos en venninne fra kl 13 til 17, da hadde de ikke spist noe, men det hadde jeg heller ikke forventet.

Anonymous poster hash: 8fd9e...882
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ofte mange unger innom her hver dag, så vi har endt med å ha middag som siste måltid. Nytter ikke å planlegge middag når det plutselig er seks flere barn i huset når en kommer hjem fra jobb.

Så vi har sagt til ungene at vi har masse vann. Havregryn og cornflaks har vi masser av så det er bare å spise. Er det brød i brødboksen er det bare å forsyne seg. Ikke alltid det er det om jeg kjøper med når jeg er på jobb. Frukt er det bare å forsyne sef av, men noe annet er det ikke. To av vennene til ungene er allergiske, tildisse har vi rundstykkeri frysen de kan tine, men utover det så er det ikke ekstra servering.

Vi har måtte gjøre dette pga at det er så mange barn innom hele tiden. Planlagte ting, så blir det middag som alle oss andre. Men som sagt er middagen seint og da har de fleste gått hjem.vi hadde blitt blakke om vi skulle servert middag til alle som var innom her hver dag. Men sulte trenger de ikke, men er ikke havregryn eller brød brs nok, får de gå sultene.

Anonymous poster hash: 6fc88...a94

Skrevet

Et av nabol barna er glad i mat og spør bestandig hva vi skal ha til middag og vist det er noe godt så spør hxn om å spise middag hos oss. Aldri når vi skal ha fisk, fårikål eller annet kjedelig middag. Hxn fikk i

Lov i starten men var veldig kresen og skulle kun ha det beste og ikke potet eller annet tilbehør. Og kom alltid med at likte ikke ditt og ikke datt, og når det ble servert kake så sleika ungen kun det beste av og spiste ikke kakebunnen. Jeg ble så oppgitt at ungen får ikke spise flere ganger hos oss,eller vente inne pårommet

Anonymous poster hash: 457c2...5f5

Skrevet

Vi har også ofte huset fullt av nabounger (skolealder) når vi kommer hjem.

De får lov til å forsyne seg av brød, frokostblanding, kjeks eller frukt, og i blant også ispinner dersom vi har handlet fra isbilen. Vi bor så langt på landet at barna våre aldri noengang kommer til å kunne sykle på kiosken og handle snop med kompiser, så jeg unner dem faktisk å i blant finne noe godt hjemme hos hverandre i stedet. Som drikke kan de ta vann, melk eller saft.

Middag er kun for oss som bor her, og eventuelt inviterte gjestebarn som bor så langt unna at de ikke kan gå hjem og spise. Vi lager middag med en gang vi kommer hjem, og om det er barn på besøk da, så får de enten vente på rommet, eller vente ute til vi er ferdige med å spise. Den regelen gjelder hos naboene også, så ingen klager.  

Men vi har også ett barn som ikke helt følger reglene... Tror det barnet rett og slett går etter matlukta utenfor husene om ettermiddagene. Og er veldig glad i mat! Vi gir ikke dette barnet middag lenger, for det er tydelig at det spiser mer enn nok. Vi har fått høre at den ungen har spist middag hos flere naboer enkelte dager.

Anonymous poster hash: cb2b0...749
Skrevet

Sønnen min er av typen som kan komme hjem kl 18 halvt ihjel sulten siden han ikke har spist siden lunsj. Men, her ligger problemet i at han takker nei når han blir tilbytt mat.

Dette er en gutt som stort sett aldri innrømmet han er sulten. Dette har faktisk gått så langt at hos enkelt har vi hørt om foreldrene kan la være å spør, heller bare gi en brødskiver sammen med resten. Andre plasser ringer jeg han hjem for middag.

Så det kan ikke være at tilbudet har bært der, men han har takket nei?

Anonymous poster hash: 0d404...e3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...