Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 De to-tre siste dagene har flere venner av meg postet linker til forskjellige nettsteder som ikke er spesielt muslimvennlige. Dette går på feks at muslimer skal nekte oss og feire jul, at det er muslimers feil at NRK skal sladde alle kors i 17. maisendingen på tv (som om det i det hele tatt er mulig, lykke til med toget som er fullt av flagg). De skriver gjerne en tekst noe lignende dette; se og kom der ut av landet, det er frivillig å komme hit, bare å reise tilbake osv. Jeg blir så oppgitt! Jeg er ikke rasist og syns at utlendinger gjerne kan komme til Norge om de lærer seg språket, respekterer norsk kultur og bidrar i samfunnet. Skjønner ikke at folk tør å poste slike ting. Linke til tvilsomme nettsider som ikke kan vise til gode kilder og er skrevet av høyreekstremister. Hva skjer i hodene til folk? Anonymous poster hash: 6cb1c...8ed
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Det jeg synes er det skumleste er at folk er helt ukritiske til saker som ligger på nettet. De tar alt for god fisk, og blir skikkelig provosert av at gislefoss må bytte fornavn f.eks. Hva med å tenke litt før du reagerer? Kan det være en spøk? Er alt som står på nettet sant?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Du kan gjerne ha på skyggelappene, men ser du ikke hva som skjer med Norge? Anonymous poster hash: ad273...b91
Nullstress;) Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Det er ren frustrasjon! Rett og slett! Skal NRK sladde alle kors på 17 mai feiringen???
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Hvem er det som har "skyggelappene" på når man ukritisk poster hva som helst på Facebook? Du kan gjerne ha på skyggelappene, men ser du ikke hva som skjer med Norge? Anonymous poster hash: ad273...b91 Anonymous poster hash: 6cb1c...8ed
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Mange norske muslimer feirer 11/9 med kake og legger det ut på facebook. Vet ikke hva som er verst jeg... Anonymous poster hash: 1b187...b52
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 Det blir direkte latterlig når folk tror på feks at Kristen Gislefoss må skifte navn, eller at man skal sladde alle kors (feks korset i det norske flagget) eller at vi skal bli nektet å feire jul... Som HI sier, hva med å være bittelitt kildekritisk?? Jeg lurer ærlig talt på intelligensen til enkelte mennesker... At noen artikler er skrevet av useriøse "moro-sider" eller høyre-ekstreme paranoide mennesker, nei det er visst ikke så nøye... At det går an... Anonymous poster hash: 86c39...523
Gjest Frøken Regine Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 Folk bør sjekke kildene sine bedre
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 Er greit med utlendinger, men når dem begynner og skal nekte Norge og få være Norge, da har det gått for langt.... Det ender med at vi bli utlendinger i vårt eget land... Stå på, og slipp inn flere av dem.... Anonymous poster hash: 9d89c...55f
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 Folk vil bedras. Anonymous poster hash: f6e2c...146
Nullstress;) Skrevet 6. november 2013 #11 Skrevet 6. november 2013 Navnbytte er salvsagt tull! Men jeg syntes da å nekte en ansatt i nrk å bruke kors, også kunne blitt tatt som tull... Men det er det ikke Man skal ta imot, man skal hjelpe, man skal godta at alle er forskjellige. Man skal innese at vi faktisk bor i et flott og (relativt) trygt lang, og det er ikke rart mange velger å flykte hit. Man må også forstå at det å komme som krigsflyktning ikke er lett, og at traumene som pftest er store. Man må innese at de trenger hjelp, psykisk, og vil trenge hjelp i lang tid fremover. Men man burde også kunne stille krav. Lær deg norsk! Itegrer deg! Følg norske lover og regler! Vi respekterer din tro, respekter vår! Man må kunne få lov til å heve stemmen uten å ble kalt rasist!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #12 Skrevet 6. november 2013 Det blir direkte latterlig når folk tror på feks at Kristen Gislefoss må skifte navn, eller at man skal sladde alle kors (feks korset i det norske flagget) eller at vi skal bli nektet å feire jul... Som HI sier, hva med å være bittelitt kildekritisk?? Jeg lurer ærlig talt på intelligensen til enkelte mennesker... At noen artikler er skrevet av useriøse "moro-sider" eller høyre-ekstreme paranoide mennesker, nei det er visst ikke så nøye... At det går an... Anonymous poster hash: 86c39...523 Intelligens er nøkkelordet. Det er utelukkende folk med lavere intelligens som poster slikt av mine Facebook-venner og -bekjente. God underholdning, men litt skremmende alt de tror på,... Anonymous poster hash: f1d99...c7f
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #13 Skrevet 6. november 2013 Mange norske muslimer feirer 11/9 med kake og legger det ut på facebook. Vet ikke hva som er verst jeg... Anonymous poster hash: 1b187...b52 Kan du gi en link til dette? det har jeg aldri sett, og jeg kjenner en del muslimer. Det de derimot gjør er å ta avstand fra terrorisme fordi ekte muslimer ikke skal bedrive terrorisme. Anonymous poster hash: 425f0...aae
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #14 Skrevet 6. november 2013 Mange norske muslimer feirer 11/9 med kake og legger det ut på facebook. Vet ikke hva som er verst jeg...Anonymous poster hash: 1b187...b52 Kan du gi en link til dette? det har jeg aldri sett, og jeg kjenner en del muslimer. Det de derimot gjør er å ta avstand fra terrorisme fordi ekte muslimer ikke skal bedrive terrorisme. Anonymous poster hash: 425f0...aae Mange muslimer er bra, men har faktisk hørt om di som feirer det. Ikke jeg som sa det over Anonymous poster hash: 9d89c...55f
det er berre mordi Skrevet 6. november 2013 #15 Skrevet 6. november 2013 Navnbytte er salvsagt tull! Men jeg syntes da å nekte en ansatt i nrk å bruke kors, også kunne blitt tatt som tull... Men det er det ikke Er det muslimane som har nekta dei ansatte i NRK å bruke kors?
mammsen84 Skrevet 6. november 2013 #16 Skrevet 6. november 2013 syke mennesker finnes dessverre enten de er muslimer eller ei….man må være litt kildekritisk og ikke ta alt for god fisk…var mange på facebook som gikk ut med ganske heftige rasistiske statuser før man visst hvem som stod bak 22.07 også dessverre… så manbør alltid vite hva man uttaler seg om før man uttaler seg synes nå jeg da ellers kan det bli litt pinlig
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #17 Skrevet 6. november 2013 Jeg har kun sett linker til blogger og diverse andre merkelige sider med info om at norge nå skal fjerne kors både her og der, og at det er innvandrernes skyld. Samme med at vi skal nektes å feire jul fordi muslimene kan bli støtt! Herregud, har alt dette kommet av den lille saken om nrk damen?!! Det her tar jo helt av. Anonymous poster hash: 02ae0...30f
CaptainHindsight Skrevet 6. november 2013 #18 Skrevet 6. november 2013 Navnbytte er salvsagt tull! Men jeg syntes da å nekte en ansatt i nrk å bruke kors, også kunne blitt tatt som tull... Men det er det ikke Er det muslimane som har nekta dei ansatte i NRK å bruke kors? Det er det som er så trist. Det er helt andre krefter som krever den graden av religionsnøytralitet, men til syvende og sist er det helt andre grupper som må ta skylden. Det er en helt feilslått måte å prøve å legge til rette for andre.
det er berre mordi Skrevet 6. november 2013 #19 Skrevet 6. november 2013 Navnbytte er salvsagt tull! Men jeg syntes da å nekte en ansatt i nrk å bruke kors, også kunne blitt tatt som tull... Men det er det ikke Er det muslimane som har nekta dei ansatte i NRK å bruke kors? Det er det som er så trist. Det er helt andre krefter som krever den graden av religionsnøytralitet, men til syvende og sist er det helt andre grupper som må ta skylden. Det er en helt feilslått måte å prøve å legge til rette for andre. Ja, eg er klar over det, men tviler på at "2trollunger" har fått med seg dette.
Jern-Erna Skrevet 6. november 2013 #20 Skrevet 6. november 2013 Haha.. Er det seriøst noen som tror at Kristen Gislefoss må bytte navn? Hihihi.. *lersåjegfårvondtimagen*
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #21 Skrevet 6. november 2013 Mange norske muslimer feirer 11/9 med kake og legger det ut på facebook. Vet ikke hva som er verst jeg... Anonymous poster hash: 1b187...b52 Kan du gi en link til dette? det har jeg aldri sett, og jeg kjenner en del muslimer. Det de derimot gjør er å ta avstand fra terrorisme fordi ekte muslimer ikke skal bedrive terrorisme. Anonymous poster hash: 425f0...aae http://www.youtube.com/watch?v=W5BtQgTGOI4 Her ikke så ukjent at de gjør dette... Mannen min er fra Canada og gikk igjennom et norskkurs her. Der ble han kjent med mange muslimer, og de poster mye sykt på facebook. Noen har vi slettet, noen anmeldte vi, og andre har sperret oss. Anonymous poster hash: 1b187...b52
Nullstress;) Skrevet 6. november 2013 #22 Skrevet 6. november 2013 joda, jeg har fått med meg dette. jeg har også fått meg med at på den skolen i drammen hvor elevene ble nektet å bruke nisseluer så de ikke skulle støte noen, var det rektor som hadde satt den reglen. der var det muslinske mødre som gikk ut i avisen og sa at dette hadde ikke de noe med, og det var absolutt ikke noe problem at barn på skolen gikk med nisseluer. men jeg har også fått med meg at man ikke kan ha juleverksteder på skolene, høre på julesanger i bhg, få besøk av nissen i bhg, forde de muslinske foreldrene "nekter" det... jeg har også opplevd at et barn ikke fikk fargelegge det norske flagget i forbinnelse med 17, mai!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #23 Skrevet 6. november 2013 jeg har også opplevd at et barn ikke fikk fargelegge det norske flagget i forbinnelse med 17, mai! Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 1b187...b52
Nullstress;) Skrevet 6. november 2013 #24 Skrevet 6. november 2013 fordi det var det norske flagget, familien ville ikke feire denne dagen. om det hadde noe med korset å gjøre, vet jeg ikke! det er den eneste gangen jeg har opplevd dette, bare så det er sagt. samme familien som nektet å være med på alt som var av juleforberedelser, nisse, påsken osv...
Jallow B Skrevet 6. november 2013 #25 Skrevet 6. november 2013 Mange norske muslimer feirer 11/9 med kake og legger det ut på facebook. Vet ikke hva som er verst jeg... Anonymous poster hash: 1b187...b52 Hvor mange tror du det faktisk er, sammenlignet med hvor mange muslimer det er i Norge? Hvilken del skal man fokusere på..? Navnbytte er salvsagt tull! Men jeg syntes da å nekte en ansatt i nrk å bruke kors, også kunne blitt tatt som tull... Men det er det ikke Man skal ta imot, man skal hjelpe, man skal godta at alle er forskjellige. Man skal innese at vi faktisk bor i et flott og (relativt) trygt lang, og det er ikke rart mange velger å flykte hit. Man må også forstå at det å komme som krigsflyktning ikke er lett, og at traumene som pftest er store. Man må innese at de trenger hjelp, psykisk, og vil trenge hjelp i lang tid fremover. Men man burde også kunne stille krav. Lær deg norsk! Itegrer deg! Følg norske lover og regler! Vi respekterer din tro, respekter vår! Man må kunne få lov til å heve stemmen uten å ble kalt rasist! Er det muslimer, humanetikere, eller ateister som har gådd imot korsbruken? Åh, stemmer, det vet vi faktisk ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå