Gå til innhold

Gutt på 9 vil ha hull i øret. OK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville latt en 9 åring få lov.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 7 år har, han hadde ønsket seg det i 2 år før han fikk.

Skrevet

Hvis jeg skal gjøre det i Oslo. er det noen som kan anbefale et sted de gjør det skikkelig? (noen snakket om piercing studio heller enn "skyte" hull)

HI

Anonymous poster hash: 8ca7c...2cc
Skrevet

Klarer gutten din å stelle det og holde det rent? Hva slags dobb bruker han?

Skrevet

Klarer gutten din å stelle det og holde det rent? Hva slags dobb bruker han?

Vi vasket med vann morgen og kveld de to første ukene, men det var egentlig ingenting å vaske.

Har dobbel fra innsettingen enda.

Skrevet

Bare fordi jeg er sykt fordomsfull: tenker med en gang alenemor i begynnelsen av tjueårene som stæsjer opp sønnen Chris-Andre med hanekam og hull i øret.

Skrevet

Bare fordi jeg er sykt fordomsfull: tenker med en gang alenemor i begynnelsen av tjueårene som stæsjer opp sønnen Chris-Andre med hanekam og hull i øret.

Hehe, jeg er "gammel mor" og godt gift, og fra beste vestkant. Men sønnen min vil likevel ha hanekam og øredobb. Merkelig hva?  

Kanskje han ble forbyttet på sykehuset?

HI

Skrevet

Jeg kan anbefale Pinpoint piercing i Oslo, ligger i Strøget, mellom Torggata og Storgata. Ser kanskje litt heftig ut, men de er meget profesjonelle, hygiensike og har etiske retningslinjer. Har erfaring med piercing på voksne og barn derfra.

Anonymous poster hash: 4fd7e...558
Skrevet

*Miss Marple*, on 06 Nov 2013 - 13:42, said:

Hva er en prins Albert?

Jeg kjenner litt at jeg er delt i meningen min om hull i øret på en gutt.

Mitt første instinkt ville å sagt klart nei, for hull i ørene på gutter er det mest harry jeg ser, men jeg måtte nok tenkt meg godt om siden jeg syns det er ok at jenter tar hull i ørene i den alderen. Likestillingen bør jo gjelde begge veier :P

Gutt eller jente, samme for min del, jeg er likestilt i hvordan jeg ser på saken. Å gjøre ting med kroppen, forandre på deg, gjøre den til, for å se ut som sitt idol eller på annen måte for å tilfredsstille andre er helt uaktuelt for min del. Hjelper ikke om så hele klassen har hulle i ørene og om så bestevenninnen har 10 hull i hvert øre, fortsatt nei, vente med til han blir voksen. Da har han fått et litt annet perspektiv på det å gjøre om på kroppen for utseendets skyld. Anonymous poster hash: a9172...a68
Skrevet

*Miss Marple*, on 06 Nov 2013 - 13:42, said:

Hva er en prins Albert?

Jeg kjenner litt at jeg er delt i meningen min om hull i øret på en gutt.

Mitt første instinkt ville å sagt klart nei, for hull i ørene på gutter er det mest harry jeg ser, men jeg måtte nok tenkt meg godt om siden jeg syns det er ok at jenter tar hull i ørene i den alderen. Likestillingen bør jo gjelde begge veier :P

Gutt eller jente, samme for min del, jeg er likestilt i hvordan jeg ser på saken. Å gjøre ting med kroppen, forandre på deg, gjøre den til, for å se ut som sitt idol eller på annen måte for å tilfredsstille andre er helt uaktuelt for min del. Hjelper ikke om så hele klassen har hulle i ørene og om så bestevenninnen har 10 hull i hvert øre, fortsatt nei, vente med til han blir voksen. Da har han fått et litt annet perspektiv på det å gjøre om på kroppen for utseendets skyld. Anonymous poster hash: a9172...a68

Jeg følger absolutt argumentet ditt, selv om det er klart at i vår kultur er hull i ørene sett på som ganske tradisjonell og uskyldig kroppsalterering sammenlignet med for eksempel tatoveringer.

Når synes du de skal velge selv da? Voksen sier du, mener du først når de blir 18?

Skrevet

Jeg kan anbefale Pinpoint piercing i Oslo, ligger i Strøget, mellom Torggata og Storgata. Ser kanskje litt heftig ut, men de er meget profesjonelle, hygiensike og har etiske retningslinjer. Har erfaring med piercing på voksne og barn derfra.

Anonymous poster hash: 4fd7e...558

Takk for tips! Da vet jeg om det i tilfelle vi kommer frem til at det er tingen. 

HI

Skrevet

Kjempe tøft! Vil ta på min 8 åring, men han er så redd for at det skal gjøre vondt ;)

Anonymous poster hash: 222a1...629
Skrevet

Nei til gutter og ja til jenter! (Hadde jeg hatt ei jente hadde hun fått det før hun begynte på skolen om hun selv ønsket det, sønnen min derimot kommer ikke til å få! Men jeg kan lett bli med han når han er gammel nok til å gjøre det selv).

Er for likestilling men ikke til alt. MEN det er derfor det er så bra at vi mennesker er så forskjellige!

Lykke til med valget!

Anonymous poster hash: ede21...0bc
Skrevet

Jeg hadde sagt nei.. Akuratt på det punktet er jeg en dårlig mor, jeg forskjellsbehandler barna mine. Her har tatt hull i ørene på jentene, men om guttene hadde spurt hadde jeg nok svart nei ;) Rett og slett fordi jeg synes hull i ørene på gutter er dødsharry. :P Heldigvis har dem aldri spurt, jeg hater forskjellsbehandling!!

Skrevet

Hul i ørene på gutter er skikkelig harry

Anonymous poster hash: c5521...6a2

Skrevet

Selv om jeg ikke syns det er så veldig pent hadde jeg latt han få lov :)

Skrevet

Hehe, jeg er "gammel mor" og godt gift, og fra beste vestkant. Men sønnen min vil likevel ha hanekam og øredobb. Merkelig hva?  

Kanskje han ble forbyttet på sykehuset?

HI

OMG.. du beskrev nettopp min svigerinne, og sønnen har akkurat det navnet også. hehe.. fikk kaffen i i vrangstrupen her nå :P

Anonymous poster hash: 0b03f...96f

Skrevet

Ble veldig nysgjerrig på hvilken musiker han liker!

Anonymous poster hash: 7c021...224

Skrevet

Jeg kjenner en på 8 med hull i ørene. Jeg syntes han er utrolig fin med 'diamanten' sin. Forbildet er David Beckham'. Jeg ville sagt ja. Er vel bare fint å pynte seg vel :-).

Anonymous poster hash: dd304...13d

Skrevet

Og jeg ville vel ikke kalt det et inngrep. Det er et lite tynt hull som knapt nok syns, og det gror. En føflekk/fregne syns bedre om man er redd for at de ikke er plettfrie. Mine gutter ville fått lov hvis de ville.

Anonymous poster hash: dd304...13d

Skrevet

Jeg hadde sagt ja om min sønn hadde ønsket seg det. Om han ikke ønsket å ha det seinere er det jo bare å ta den ut.

Anonymous poster hash: 8a5d4...3f5

Skrevet

Jeg ville latt jentungen fått lov når hun blir ni, så da måtte såklart en eventuell gutt også fått lov.

Men jeg ville latt han eller hun "mase" litt. Det er viktig at de er helt sikre på dette, derfor ville jeg kanskje sagt at; Ja, dersom du er flink å gjør oppgavene dine hjemme, så skal du få hull i ørene i sommerferien.

Skrevet

Ja vel. Da er alle guttene her harry. Fedrene også! Ha ha, dere er så utrolig kjerringer enkelte av dere! Kjønnsdiskriminerende, reaksjonære kjerringer, faktisk... Jenter skal få være så tøffe de bare har lyst til, guttejenter er bare kult, de har vilje og styrke og vil bli til noe stort, ikke sant? Mens gutter... Nei, de skal være som de alltid har vært! Ikke lov å ha idoler eller yrkesønsker "utenfor boksen", være opptatt av utseende eller pynte seg.

La nå gutten få ta hull i øret! Det er ingen big deal. Utenfor den mest hippe Oslogryta er dette helt normalt hos både gutter og jenter fra første klasse av! Det spørs litt på hvor godt grokjøtt han har, men tar han ut øredobben for godt vil hullet sannsynligvis gro igjen og forsvinne helt etter et par måneder.

Nå i dag skal man heller ikke drive og dreie daglig på øredobben, og vaske og rense i ukesvis slik vi gjorde da vi selv tok hull (for jeg regner med at ALLE dere mødre tok hull som barn selv?). Fordi man har funnet ut at dette bare øker sjansen for infeksjoner. Og øredobben gror ikke fast om man lar den være i fred, slik de trodde før. Så nå er det bare forsiktig spritvask de aller første dagene, resten fikser seg selv. Gutten kan bade, klatre og herje som vanlig.

Anonymous poster hash: e99c5...6fe
Skrevet

Jeg ville sagt nei.

Da jeg var 13 år ville jeg ha hull i både øyenbrynet, navlen og tungen. Heldigvis nektet foreldrene mine meg det, er så glad for jeg ikke har en hel haug med stygge arr!

Anonymous poster hash: 3e421...b52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...