Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Guttungen på 9 vil ta hull i ene øret pga en popmusiker han liker har det. Er i tvil om jeg skal si ja. Kan det vokse pent igjen senere om han vil ha det vekk når han blir eldre? Anonymous poster hash: 8ca7c...2cc
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Det er like tåplig på gutter som på jenter og kan gi like mange problemer. Anonymous poster hash: 41e56...2aa
HvittHus Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Hullet vil neppe vokse igjen, men mindre synlig blir det med årene. Sønnen min tok hull på samme alder, men har ikke brukt dobb de siste fem årene. Nå ser man nesten ikke hullet lenger.
Gjest Morn du Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Hvorfor ikke sier nå jeg Men hullet vil nok synes litt selv om det gror.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Det er like tåplig på gutter som på jenter og kan gi like mange problemer. Anonymous poster hash: 41e56...2aa Mener du det er tåpelig på generelt grunnlag å ta hull i ørene, eller mente du kun ett hull var tåpelig? Og hvis du tenker det, hvorfor? Anonymous poster hash: 8ca7c...2cc
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Hvorfor ikke sier nå jeg Men hullet vil nok synes litt selv om det gror. Han er en viljesterk gutt som er sykt musikkinteressert. Så på en måte tenker jeg at det er greit. Samtidig ser jeg at det å gjøre ting med kroppen på den måten kanskje kan vente litt. Takk for svar. Anonymous poster hash: 8ca7c...2cc
PrinsesseHengepupp Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 Min piercet seg når han var 8. Fortsatt like fornøyd nå, 4 år etter. Men, han piercet seg da. Hadde aldri skutt hull i ørene på små barn, jente eller gutt.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 Det er like tåplig på gutter som på jenter og kan gi like mange problemer. Anonymous poster hash: 41e56...2aa Mener du det er tåpelig på generelt grunnlag å ta hull i ørene, eller mente du kun ett hull var tåpelig? Og hvis du tenker det, hvorfor? Anonymous poster hash: 8ca7c...2cc Tåplig å stikke hull i barn bare av forfenglighet uansett om det er et eller 10 hull. Anonymous poster hash: 41e56...2aa
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 Vær så snill å ikke gjør det! Anonymous poster hash: ede21...0bc
Jippipippi Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 Det hadde jeg sagt nei til! Rett og slett fordi jeg ikke synes det er pent. Sikkert veldig gammeldags
bønni Skrevet 6. november 2013 #11 Skrevet 6. november 2013 Hvis du bestemmer at det er ok, så vær så snill å oppsøk et seriøst piercing-studio og få hullet laget der. Ikke bare skyt det hos frisør eller andre som bruker sånn "pistol". Det blir penere, mer hygienisk, og de vet mer hva de driver med i forhold til never. Om han virkelig hadde villet, over tid, hadde jeg sikkert vært tilbøyelig til å la han få lov, synes det kunne vært kult ;-D Men min smak spiller forsåvidt ingen rolle for din avgjørelse.
Gjest Julia1984 Skrevet 6. november 2013 #12 Skrevet 6. november 2013 Helt klart nei hadde det vært for min del!!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #14 Skrevet 6. november 2013 Nei, ikke så lenge han er et barn. Samme om det er hull i ørene eller hull i tungen. Hva hvis han kommer som 13-åring og vil ha en prins albert fordi hans idol har det da? Hvilket argument skal du bruke da som ikke gjaldt hull i ørene? Så lenge han er et barn så får han pent la være. Når han blir 18 så bestemmer han selv over sin egen kropp. Jeg vet jeg er streng, men enkelte ting må man faktisk si nei til, samme hva barna mener om det. Nei, man kan ikke stikke hull i og forandre på kroppen som man vil bare fordi ens idol gjør det. Ikke så lenge man er barn. Anonymous poster hash: a9172...a68
Elsker livet Skrevet 6. november 2013 #15 Skrevet 6. november 2013 Jeg hadde sagt nei fordi jeg hadde vært helt i mot. Så fikk han heller fikse det når han ble gammel nok til å ta seg til piercingstudioet, forklare der hva han vil, betale etter seg og deretter kjøpe inn det som trengs av renseutstyr og ordne med det hygieniske selv.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #16 Skrevet 6. november 2013 aldri om guttungen vår får ta hull i ører. det er ram støgt! Anonymous poster hash: eb69c...ade
MissMagica Skrevet 6. november 2013 #17 Skrevet 6. november 2013 Synes ikke det er særlig pent med hull i øret på gutter, men om han virkelig ønsket seg det skulle han fått lov.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #18 Skrevet 6. november 2013 ikke å¨en gutt, fordi det er STYGT! men på jente, ja. så har ikke noe me det å gjøre Anonymous poster hash: 50eca...9d2
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #19 Skrevet 6. november 2013 Jeg syns verken gutter eller jenter på 9 år skal ta hull i ørene, liker ikke tanken på at de må regulere seg i lek og aktivitet fordi de skal oppspjåkes med smykker som sitter fast i kroppen. Gutter og jenter må kunne rulle seg rundt på bakken og i søla uten at dobben skal sette seg fast eller skitten skal lage infeksjon. Hvis han fortsatt ønsker det om et par-tre års tid og er ferdig med leken, så greit nok. Men ikke et barn, ungdommer leker ikke på samme måte som barn, så de kan styre mer selv. En 9 åring skal helst henge i trærne og møkke til klæne Anonymous poster hash: de362...c59
*Miss Marple* Skrevet 6. november 2013 #20 Skrevet 6. november 2013 Nei, ikke så lenge han er et barn. Samme om det er hull i ørene eller hull i tungen. Hva hvis han kommer som 13-åring og vil ha en prins albert fordi hans idol har det da? Hvilket argument skal du bruke da som ikke gjaldt hull i ørene? Så lenge han er et barn så får han pent la være. Når han blir 18 så bestemmer han selv over sin egen kropp. Jeg vet jeg er streng, men enkelte ting må man faktisk si nei til, samme hva barna mener om det. Nei, man kan ikke stikke hull i og forandre på kroppen som man vil bare fordi ens idol gjør det. Ikke så lenge man er barn. Anonymous poster hash: a9172...a68 Hva er en prins Albert? Jeg kjenner litt at jeg er delt i meningen min om hull i øret på en gutt. Mitt første instinkt ville å sagt klart nei, for hull i ørene på gutter er det mest harry jeg ser, men jeg måtte nok tenkt meg godt om siden jeg syns det er ok at jenter tar hull i ørene i den alderen. Likestillingen bør jo gjelde begge veier
Gjest Anybody Skrevet 6. november 2013 #21 Skrevet 6. november 2013 Hadde sagt nei av den enkle grunn at jeg syntes hull i ørene på gutter er direkte stygt.
DramaMama Skrevet 6. november 2013 #22 Skrevet 6. november 2013 Jeg ser ikke problemet. Er vel ikke noe verre at en gutt gjør det enn en jente. Synes ikke det er spesielt fint, men man kan ta det ut igjen og arret blir ikke veldig synlig. Men gå for all del til et profesjonelt piercingstudio.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #23 Skrevet 6. november 2013 Nei, ikke så lenge han er et barn. Samme om det er hull i ørene eller hull i tungen. Hva hvis han kommer som 13-åring og vil ha en prins albert fordi hans idol har det da? Hvilket argument skal du bruke da som ikke gjaldt hull i ørene? Så lenge han er et barn så får han pent la være. Når han blir 18 så bestemmer han selv over sin egen kropp. Jeg vet jeg er streng, men enkelte ting må man faktisk si nei til, samme hva barna mener om det. Nei, man kan ikke stikke hull i og forandre på kroppen som man vil bare fordi ens idol gjør det. Ikke så lenge man er barn. Anonymous poster hash: a9172...a68 Hva er en prins Albert? Jeg kjenner litt at jeg er delt i meningen min om hull i øret på en gutt. Mitt første instinkt ville å sagt klart nei, for hull i ørene på gutter er det mest harry jeg ser, men jeg måtte nok tenkt meg godt om siden jeg syns det er ok at jenter tar hull i ørene i den alderen. Likestillingen bør jo gjelde begge veier Hei, det tenker jeg og, det med likestilling. Jenta mi maser på hull, mange i hennes klasse (2 klasse) har det, men synes hun får vente til hun er 10-11. Takk for alle svar og syn på dette. Det veier tyngst at det er et inngrep i kroppen synes jeg. Han bør bli litt eldre før han tar et valg med en slik konsekvens. Tror jeg må stå imot til han blir mer ungdom. Han kan jo forandre mening innen da. HI Anonymous poster hash: 8ca7c...2cc
Edelweis Skrevet 6. november 2013 #24 Skrevet 6. november 2013 begge mine jenter på 5 og 7 år har hull i ørene så om guttungen vil ha det når han blir eldre så kan jeg vel ikke nekte han det heller. jeg liker hull i ørene på jentene, men har ikke tenkt så mye over det på gutter enda. hmm..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2013 #25 Skrevet 6. november 2013 Ja, det synes jeg. Når min blir 9 og evt. vil ha hull i øret skal han få det Synes det er drøyt å skyte ørene på babyer og toddlere fordi foreldrene vil det, men en gutt på 9 som sier han vil ha det er helt innafor. Anonymous poster hash: a55c5...b29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå