Gå til innhold

Bare jeg som ikke ble arrangert Babyshower for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser alle har babyshower. Er det blitt så vanlig det nå eller?

Anonymous poster hash: 3f42e...c4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk det heller ikke. Men jeg har ikke så mange venner..

Anonymous poster hash: a7f34...e4c
Skrevet

Har du arrangert for andre? Eller venninner av deg har arrangert for andre?

Kanskje de har fått inntrykk av at du ikke ønsker å ha? At du kan ha sagt noe om det.......

Mange faktorer som kan spille inn.

Anonymous poster hash: cd114...902
Skrevet

Ikke jeg heller med noen av mine 3 barn. Men har ikke savnet det heller da, eller gitt noen hint om at jeg ønsker det :)

Skrevet

Har ikke blitt arrangert babyshower for noen av mine fire barn. Har heller ikke blitt arrangert for noen av mine venninners mangfoldige barn.

Babyshower er ikke vanlig her i alle fall, og godt er det. Synes det er noe tull. Er greit å lage en sammenkomst for gøy, bare fordi. Men å lage en babyshower, der fokuset skal være den gravide og babyen, og folk må ha med gaver og det er fokuset. Nei, takke meg til :)

Anonymous poster hash: 85510...61f
Skrevet

Babyshower? Nordmenn skal stjele absolutt alt fra amerikanerne.

Anonymous poster hash: 395b6...f3a

Skrevet

Jeg har tre barn. Ingen babyshower på meg heller...

Anonymous poster hash: b9342...7a4
Skrevet

Har tre barn og har ikke hatt babushower. Har ikke hatt noe behov for det heller.

Skrevet

Tre barn og ingen babyshower på meg, savner det ikke heller:) Har inntrykk av at det har blitt veldig pop bare siste året. Kan sikkert være kos og hyggelig å ha en liten "fest" med venninner, men jeg hadde aldri turt å feire babyen før den faktisk var født...

Skrevet

Har inntrykk av at dette kanskje er mer populært blant litt yngre mødre enn meg (er 37), og bare i enkelte områder av landet. Jeg kjenner nok av damer med barn, og har hverken hørt om eller vært i en eneste baby shower.

Anonymous poster hash: 56752...5f5
Skrevet

Vært i babyshower til venninner! Stiller opp, men synes det er noe tull! Føler det blir feil å feire og kjøpe gaver osc før babyen er født! Er jo ingen garantier tenker jeg! Så skal en komme med gave før babyen er født i tillegg til når enn møter babyen ute! Er jo litt kleint å møte opp uten noen ting når du møter babyen selv om du har gitt gave ved babyshower... Er jo nok en amerikansk tradisjon som blir adoptert. I Norge har det vel vært mer naturlig å komme med gaver når babyen er født!

Jeg har ikke hatt dette med noen av mine barn og håper at jeg slipper denne gangen også! Vet det er i beste mening! Men synes det er så kleint! Setter mer pris på en liten sammenkomst av vennepar da babyen er ute! Da er jo alt gått greit og er mer fokus på å la dem få møte nurket istede for fokus på gaver.....

Anonymous poster hash: cb5dc...601

Skrevet

Aldri hatt.
Har vore i et til ei venninde, men det blei arrangert av "internasjonale kollegaer" av henne.

Anonymous poster hash: e4fc8...d17
Skrevet

Jeg fikk heller ikke, fordi jeg gav beskjed om at jeg ikke ønsket det:)

Samles ellers med venner, og fikk skjønne gratulasjoner uten at det måtte settes av en hel fest til det. For meg som prerson hadde det vært ukomfortabelt :)

Slik ble det med begge mine. Veldig fornøyd med det

Skrevet

Jeg er gravid nå, men tror ikke jeg får babyshower. Har ei god venninne, ellers bare venner som jeg treffer et par ganger i året og holder litt kontakt med på facebook. Den "venne-gjengen" holder for hverandre da, og jeg har vært invitert i et. Synes det er koselig å samles med litt god mat og babyprat, men gavene kunne ventet til etter fødsel for min del.

Anonymous poster hash: 62623...13f
Skrevet

Vært i babyshower til venninner! Stiller opp, men synes det er noe tull! Føler det blir feil å feire og kjøpe gaver osc før babyen er født! Er jo ingen garantier tenker jeg! Så skal en komme med gave før babyen er født i tillegg til når enn møter babyen ute! Er jo litt kleint å møte opp uten noen ting når du møter babyen selv om du har gitt gave ved babyshower... Er jo nok en amerikansk tradisjon som blir adoptert. I Norge har det vel vært mer naturlig å komme med gaver når babyen er født!

Jeg har ikke hatt dette med noen av mine barn og håper at jeg slipper denne gangen også! Vet det er i beste mening! Men synes det er så kleint! Setter mer pris på en liten sammenkomst av vennepar da babyen er ute! Da er jo alt gått greit og er mer fokus på å la dem få møte nurket istede for fokus på gaver.....

Anonymous poster hash: cb5dc...601

Enig!

Anonymous poster hash: 40a0a...44e

Skrevet

Ikke noe babyshower her heller. Ikke vanlig i min vennekrets :)

Anonymous poster hash: 335a9...ee8
Skrevet

Kjenner ingen som har hatt babyshower. Har bare sett det på amerikanske tv-serier.

Skrevet

Har aldri hatt det og har aldri arrangert for andre. :)

Skrevet

Ingen babyshower for mine 3 barn, og jeg har heller ikke vært i noen babyshower. Tror ikke det er så veldig vanlig her vi bor i alle fall.

Anonymous poster hash: c3a34...a4a
Skrevet

3 barn og ikke hatt eller noen gang vært i. Ei venninne nevnte noe om å ha det, men folk sa henne i mot mht at det er vel mer vanlig å gi gave når ungen er ute. Enig. Jeg ville ikke dratt om jeg ble bedt. Noe stort tull i et overflodssamfunn

Anonymous poster hash: 52fa7...603

Skrevet

Har aldri hatt babyshower - og jeg har tre barn!

Ingen jeg kjenner har hatt det heller, og jeg har ganske mange venner og bekjente.

Rett og slett ikke vanlig her. enda.

Anonymous poster hash: 31c3a...318
Skrevet

Jeg fikk det ikke med min første, men fikk det nå i sommer mens jeg gikk gravid med nr 2. 

Det var litt rart fordi for det første så var den så tidlig.. I uke 20, da er det jo ingen garantier for at ting går bra engang..

Den andre grunnen jeg syns det var litt rart var at jeg fikk gaver, og jeg føler det er å "jinxe" med at ting går bra. Syns også det var bedre å få gaver etter barnet var født for da har man litt mer oversikt over hva en trenger o.l.

Grunn nr 3, det var egentlig ikke så veldig mange av mine venner jeg ønsket å ha der.. Mer et slags gamle bekjente treff.. 

For all del, superkoselig at de tok seg tid til å feire babyen for og med meg. Det viser jo at de bryr seg og alt det der.. Men jeg ville nå kanskje gjort ting litt annerledes dersom jeg skulle arrangert noe lignende for en av mine venner.

Jeg er "ung mor" på 23.

Anonymous poster hash: 6012b...f4e
Skrevet

Jeg synes babyshower er tull og tøys. Er blitt invitert i to (bekjente og ikke nær omgangskrets) og har takket pent nei. Mor og barn har fått gave (samt at jeg har med mat på barselbesøk) når ungen er ute.

HI, er dette vanlig i din gjeng? Da kan jeg jo forstå at du blir lei deg. Jeg tror babyshower heller er unntaket enn regelen enn så lenge her i Norge.

Anonymous poster hash: e4fac...696

Skrevet

Jeg fikk det. Jeg synes det var koselig med en venninnekveld med god mat og gode venner før ammetåken tok overhånd. Etter fødselen orket jeg ikke så mye besøk. Gavene var ikke så viktig, men å få en jentekveld med meg i fokus var faktisk veldig kjekt:)

Jeg har vært til flere venninner og har sett at enkelte har veldig gavefokus, store kurver med alt mulig rart. Jeg har strikket et lite pledd og kanskje kjøpt en bitering i gave. Etter fødsel har jeg tatt med mat og kanskje en liten ting til mor(ullammeinnlegg, massasjeolje, en god te eller lignende).

Men når det er sagt så forstår jeg hvorfor folk ikke ønsker det og at mange synes det blir litt vel mye.

Anonymous poster hash: dc19f...ff2

Skrevet

Jeg har ikke "fått" noe babyshower med nr 1, tror ikke det kommer noe nå med nr 2 heller. Det passer meg helt utmerket, jeg har mye mer sans for vår egen tradisjon. :)

Anonymous poster hash: ae04f...f9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...