Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 vil ha din ærlige mening. jeg strever så mye med kjøkkenet, og nå er jeg endelig på riktig vei. men jeg tror med dette her så blir det lite plass ved vasken, hva mener du? Anonymous poster hash: dc084...86d
Moosh Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 Veldig fin, men jeg tror jeg ville hatt en lenger øy for det trengs litt mer plass rundt platetoppen når du lager mat. Snakker av erfaring. Jeg ville hengt øyen fast på skapene på høyre side. Da får du en hestesko. Og da blir det ganske likt mitt kjøkken som jeg er veldig fornøyd med ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Veldig fin, men jeg tror jeg ville hatt en lenger øy for det trengs litt mer plass rundt platetoppen når du lager mat. Snakker av erfaring. Jeg ville hengt øyen fast på skapene på høyre side. Da får du en hestesko. Og da blir det ganske likt mitt kjøkken som jeg er veldig fornøyd med ;-) Men da får jeg ikke utnyttet venstre siden av kjøkkenet. det blir stygt å fortsette med kjøkkenelementer hvis jeg skal ha halvøy. Anonymous poster hash: dc084...86d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #4 Skrevet 5. november 2013 Jeg ville droppet det vitrineskapet som står på den benkesiden hvor vasken er. Da får du bedre plass rundt vasken. Hele kjøkkenet er jo nokså lite, men det er det vel ikke så mye å gjøre med. Anonymous poster hash: f5217...658
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #5 Skrevet 5. november 2013 Jeg ville droppet det vitrineskapet som står på den benkesiden hvor vasken er. Da får du bedre plass rundt vasken. Hele kjøkkenet er jo nokså lite, men det er det vel ikke så mye å gjøre med. Anonymous poster hash: f5217...658 Plassen på kjøkkenet kan jeg ikke gjøre noe med, det er bare sånn. Anonymous poster hash: dc084...86d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 Veldig fin, men jeg tror jeg ville hatt en lenger øy for det trengs litt mer plass rundt platetoppen når du lager mat. Snakker av erfaring. Jeg ville hengt øyen fast på skapene på høyre side. Da får du en hestesko. Og da blir det ganske likt mitt kjøkken som jeg er veldig fornøyd med ;-) Men da får jeg ikke utnyttet venstre siden av kjøkkenet. det blir stygt å fortsette med kjøkkenelementer hvis jeg skal ha halvøy. Anonymous poster hash: dc084...86d Skjønner ikke hva du mener med det? Ville også hatt større øy og fjernet vitrineskapet ved vasken. Anonymous poster hash: 90e08...abb
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #7 Skrevet 5. november 2013 Jeg ville ikke hatt tre overskap med glassdører, max 2. Har ikke så stort kjøkken selv og skapene blir fulle, fulle vitrineskap er ikke så pent... Jeg ville nok ikke hatt kokeplater på øy i det hele tatt, det blir for liten plass rundt komfyren til å legge fra seg ting mens du jobber. Jeg ville hatt øya til å bake o.l. på og hatt kokeplatene på vegg. Men dette er jo smak og behag da, det du blir superfornøyd med trenger ikke være det jeg ønsker meg. Anonymous poster hash: e8d05...2b5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #8 Skrevet 5. november 2013 Veldig fin, men jeg tror jeg ville hatt en lenger øy for det trengs litt mer plass rundt platetoppen når du lager mat. Snakker av erfaring. Jeg ville hengt øyen fast på skapene på høyre side. Da får du en hestesko. Og da blir det ganske likt mitt kjøkken som jeg er veldig fornøyd med ;-) Beklager, jeg misforsto deg litt På høyre siden ved vasken så kommer det dobbel kjøleskap, og det er ikke plass til mer. Den veggen må stå fritt, uten elementer, ellers så kan jeg ikke ha kjøkkenøy. Rommet er på 13kvm. Anonymous poster hash: dc084...86d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #9 Skrevet 5. november 2013 Hadde helt klart savnet benkeplass rundt vasken ja:-( Har du plass til å gjort kjøkkenøyen dobbel? Slik at du får skap fra begge sider? Kjøkkenet er ikke stort og jeg hadde savnet skapplass. Hadde også satt inn overskap på samme vegg som stekeovn og kjøleskap står på. Anonymous poster hash: ca2f4...e45
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Hadde helt klart savnet benkeplass rundt vasken ja:-( Har du plass til å gjort kjøkkenøyen dobbel? Slik at du får skap fra begge sider? Kjøkkenet er ikke stort og jeg hadde savnet skapplass. Hadde også satt inn overskap på samme vegg som stekeovn og kjøleskap står på. Anonymous poster hash: ca2f4...e45 .. Anonymous poster hash: aad60...9e6
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #11 Skrevet 5. november 2013 Jeg ville ikke hatt tre overskap med glassdører, max 2. Har ikke så stort kjøkken selv og skapene blir fulle, fulle vitrineskap er ikke så pent... Jeg ville nok ikke hatt kokeplater på øy i det hele tatt, det blir for liten plass rundt komfyren til å legge fra seg ting mens du jobber. Jeg ville hatt øya til å bake o.l. på og hatt kokeplatene på vegg. Men dette er jo smak og behag da, det du blir superfornøyd med trenger ikke være det jeg ønsker meg. Anonymous poster hash: e8d05...2b5 Takk for innspill jeg vil ha kjøkkenøy med kokeplate på, det har alltid vært min drøm. Anonymous poster hash: dc084...86d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #12 Skrevet 5. november 2013 Jeg trives med liten plass rundt stekeplatene, da må man holde mer orden rundt seg når man lager mat, blir mer effektiv da Eneste jeg ville endret, er vitrineskapene, hadde beholdt et av de med nød, men synes ikke vitrineskap har noe på små kjøkken å gjøre, der trenger man skapplassen, og er ikke pent med oppfylte vitrineskap. Anonymous poster hash: c2ab3...b8d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #13 Skrevet 5. november 2013 Hadde helt klart savnet benkeplass rundt vasken ja:-( Har du plass til å gjort kjøkkenøyen dobbel? Slik at du får skap fra begge sider? Kjøkkenet er ikke stort og jeg hadde savnet skapplass. Hadde også satt inn overskap på samme vegg som stekeovn og kjøleskap står på. Anonymous poster hash: ca2f4...e45 Ikke mulig å ha kjøkkenøyen større, da det ikke er mer plass til å gjøre det Anonymous poster hash: dc084...86d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #14 Skrevet 5. november 2013 Folkens, hvis jeg tar det ene vitrineskapet vekk, det som står ved vasken, hva burde jeg ha der da istedenfor? Vil ikke ha noe på benken, men vil ikke ha tom hjørne heller. Setter pris på deres innspill, tusen takk. Hilsen hi. Anonymous poster hash: dc084...86d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #15 Skrevet 5. november 2013 Veldig fin, men jeg tror jeg ville hatt en lenger øy for det trengs litt mer plass rundt platetoppen når du lager mat. Snakker av erfaring. Jeg ville hengt øyen fast på skapene på høyre side. Da får du en hestesko. Og da blir det ganske likt mitt kjøkken som jeg er veldig fornøyd med ;-) Beklager, jeg misforsto deg litt På høyre siden ved vasken så kommer det dobbel kjøleskap, og det er ikke plass til mer. Den veggen må stå fritt, uten elementer, ellers så kan jeg ikke ha kjøkkenøy. Rommet er på 13kvm. Anonymous poster hash: dc084...86d Kjøkkenet er altfor lite til å ha en kjøkkenøy. Å ha en øy med 30 cm på hver side av kokeplaten er ikke praktisk. Skal man ha øy, må den være stor. Jeg ville byttet ut de overskapene som står på benken med vanlige skap, og fjernet ett av høyskapene for å få mer luft og benkeplate. Det kan fort virke veldig fullt og ruvende om dere skal ha 120 cm høyskap på ene siden og 120 cm dobbelt kjøleskap på andre siden. Anonymous poster hash: 90e08...abb
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #16 Skrevet 5. november 2013 Folkens, hvis jeg tar det ene vitrineskapet vekk, det som står ved vasken, hva burde jeg ha der da istedenfor? Vil ikke ha noe på benken, men vil ikke ha tom hjørne heller. Setter pris på deres innspill, tusen takk. Hilsen hi. Anonymous poster hash: dc084...86d Et vanlig overskap i rekke med de andre overskapene. Anonymous poster hash: 90e08...abb
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #17 Skrevet 5. november 2013 Veldig fin, men jeg tror jeg ville hatt en lenger øy for det trengs litt mer plass rundt platetoppen når du lager mat. Snakker av erfaring. Jeg ville hengt øyen fast på skapene på høyre side. Da får du en hestesko.Og da blir det ganske likt mitt kjøkken som jeg er veldig fornøyd med ;-)Beklager, jeg misforsto deg litt På høyre siden ved vasken så kommer det dobbel kjøleskap, og det er ikke plass til mer. Den veggen må stå fritt, uten elementer, ellers så kan jeg ikke ha kjøkkenøy.Rommet er på 13kvm.Anonymous poster hash: dc084...86d Kjøkkenet er altfor lite til å ha en kjøkkenøy. Å ha en øy med 30 cm på hver side av kokeplaten er ikke praktisk. Skal man ha øy, må den være stor. Jeg ville byttet ut de overskapene som står på benken med vanlige skap, og fjernet ett av høyskapene for å få mer luft og benkeplate. Det kan fort virke veldig fullt og ruvende om dere skal ha 120 cm høyskap på ene siden og 120 cm dobbelt kjøleskap på andre siden. Anonymous poster hash: 90e08...abb Kjøkkenøy skal jeg ha, og for meg så er ikke det lite med plass på den. Hvor har jeg skrevet at kjøleskapet blir 120cm? Anonymous poster hash: dc084...86d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #18 Skrevet 5. november 2013 Jeg ville ikke hatt tre overskap med glassdører, max 2. Har ikke så stort kjøkken selv og skapene blir fulle, fulle vitrineskap er ikke så pent... Jeg ville nok ikke hatt kokeplater på øy i det hele tatt, det blir for liten plass rundt komfyren til å legge fra seg ting mens du jobber. Jeg ville hatt øya til å bake o.l. på og hatt kokeplatene på vegg. Men dette er jo smak og behag da, det du blir superfornøyd med trenger ikke være det jeg ønsker meg. Anonymous poster hash: e8d05...2b5 Takk for innspill jeg vil ha kjøkkenøy med kokeplate på, det har alltid vært min drøm. Anonymous poster hash: dc084...86d Det er mye man vil ha, men er det ikke plass så er det ikke plass... :-/ Anonymous poster hash: 90e08...abb
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #19 Skrevet 5. november 2013 Hvor mange mennesker bor det i husholdningen deres? Her er vi ganske mange, og når en til to voksne og gjerne et par-tre barn også romsterer på kjøkkenet blir det trangt. Du lager middag, mannen hjelper til, barna skal dekke bordet osv, dere kommer til å måtte gnu dere rundt hverandre og kræsje, fly i veien og irritere hverandre tror jeg dessverre. Ville nok ikke hatt kjøkkenøy på et såpass lite kjøkken, det blir for trangt. Anonymous poster hash: e8d05...2b5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #20 Skrevet 5. november 2013 Jeg ville ikke hatt tre overskap med glassdører, max 2. Har ikke så stort kjøkken selv og skapene blir fulle, fulle vitrineskap er ikke så pent... Jeg ville nok ikke hatt kokeplater på øy i det hele tatt, det blir for liten plass rundt komfyren til å legge fra seg ting mens du jobber. Jeg ville hatt øya til å bake o.l. på og hatt kokeplatene på vegg. Men dette er jo smak og behag da, det du blir superfornøyd med trenger ikke være det jeg ønsker meg. Anonymous poster hash: e8d05...2b5 Takk for innspill jeg vil ha kjøkkenøy med kokeplate på, det har alltid vært min drøm. Anonymous poster hash: dc084...86d Det er mye man vil ha, men er det ikke plass så er det ikke plass... :-/ Anonymous poster hash: 90e08...abb Men det er plass til den, ellers hadde den ikke vært på bilde Anonymous poster hash: dc084...86d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #21 Skrevet 5. november 2013 Veldig fin, men jeg tror jeg ville hatt en lenger øy for det trengs litt mer plass rundt platetoppen når du lager mat. Snakker av erfaring. Jeg ville hengt øyen fast på skapene på høyre side. Da får du en hestesko.Og da blir det ganske likt mitt kjøkken som jeg er veldig fornøyd med ;-)Beklager, jeg misforsto deg litt På høyre siden ved vasken så kommer det dobbel kjøleskap, og det er ikke plass til mer. Den veggen må stå fritt, uten elementer, ellers så kan jeg ikke ha kjøkkenøy.Rommet er på 13kvm.Anonymous poster hash: dc084...86d Kjøkkenet er altfor lite til å ha en kjøkkenøy. Å ha en øy med 30 cm på hver side av kokeplaten er ikke praktisk. Skal man ha øy, må den være stor. Jeg ville byttet ut de overskapene som står på benken med vanlige skap, og fjernet ett av høyskapene for å få mer luft og benkeplate. Det kan fort virke veldig fullt og ruvende om dere skal ha 120 cm høyskap på ene siden og 120 cm dobbelt kjøleskap på andre siden. Anonymous poster hash: 90e08...abb Kjøkkenøy skal jeg ha, og for meg så er ikke det lite med plass på den. Hvor har jeg skrevet at kjøleskapet blir 120cm? Anonymous poster hash: dc084...86d Et kjøleskap er 60 cm, så da blir vel et dobbelt kjøleskap 120 cm? Eller er det 90 cm? Uansett er det stort. Hvorfor spør du om du allerede har bestemt deg og ikke er interessert i å endre på tegningen? En ting er hvordan det ser ut på tegningen, en annen ting er hvordan det fungerer i praksis. Jeg har bygget tre kjøkken selv og har lært en ting eller to på veien. Det man vil ha og som er fint er ikke alltid like praktisk. Anonymous poster hash: 90e08...abb
Iiiiik Skrevet 5. november 2013 #22 Skrevet 5. november 2013 Jeg ville droppet alle vitrineskapene. De to ved vindusveggen ville jeg erstattet med overskap (regner med at du trenger den skapplassen). Det på samme vegg som vasken ville jeg ikke erstattet med noe som helst. Evt en åpen hylle med plass til noen fine bruksting. Du kan jo ikke gjøre noe med at kjøkkenet er lite, men når det skal presses inn så mye, virker det enda mindre. Jeg ville nok heller ikke hat dobbelt kjøleskap på et såpass lite kjøkken.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #23 Skrevet 5. november 2013 Jeg ville ikke hatt tre overskap med glassdører, max 2. Har ikke så stort kjøkken selv og skapene blir fulle, fulle vitrineskap er ikke så pent... Jeg ville nok ikke hatt kokeplater på øy i det hele tatt, det blir for liten plass rundt komfyren til å legge fra seg ting mens du jobber. Jeg ville hatt øya til å bake o.l. på og hatt kokeplatene på vegg. Men dette er jo smak og behag da, det du blir superfornøyd med trenger ikke være det jeg ønsker meg. Anonymous poster hash: e8d05...2b5 Takk for innspill jeg vil ha kjøkkenøy med kokeplate på, det har alltid vært min drøm. Anonymous poster hash: dc084...86d Det er mye man vil ha, men er det ikke plass så er det ikke plass... :-/ Anonymous poster hash: 90e08...abb Men det er plass til den, ellers hadde den ikke vært på bilde Anonymous poster hash: dc084...86d Det er plass på bildet ja, men det betyr ikke at det ikke er trangt og brukervennlig. Anonymous poster hash: 90e08...abb
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #24 Skrevet 5. november 2013 Veldig fin, men jeg tror jeg ville hatt en lenger øy for det trengs litt mer plass rundt platetoppen når du lager mat. Snakker av erfaring. Jeg ville hengt øyen fast på skapene på høyre side. Da får du en hestesko.Og da blir det ganske likt mitt kjøkken som jeg er veldig fornøyd med ;-)Beklager, jeg misforsto deg litt På høyre siden ved vasken så kommer det dobbel kjøleskap, og det er ikke plass til mer. Den veggen må stå fritt, uten elementer, ellers så kan jeg ikke ha kjøkkenøy.Rommet er på 13kvm.Anonymous poster hash: dc084...86d Kjøkkenet er altfor lite til å ha en kjøkkenøy. Å ha en øy med 30 cm på hver side av kokeplaten er ikke praktisk. Skal man ha øy, må den være stor. Jeg ville byttet ut de overskapene som står på benken med vanlige skap, og fjernet ett av høyskapene for å få mer luft og benkeplate. Det kan fort virke veldig fullt og ruvende om dere skal ha 120 cm høyskap på ene siden og 120 cm dobbelt kjøleskap på andre siden. Anonymous poster hash: 90e08...abb Kjøkkenøy skal jeg ha, og for meg så er ikke det lite med plass på den.Hvor har jeg skrevet at kjøleskapet blir 120cm?Anonymous poster hash: dc084...86d Et kjøleskap er 60 cm, så da blir vel et dobbelt kjøleskap 120 cm? Eller er det 90 cm? Uansett er det stort. Hvorfor spør du om du allerede har bestemt deg og ikke er interessert i å endre på tegningen? En ting er hvordan det ser ut på tegningen, en annen ting er hvordan det fungerer i praksis. Jeg har bygget tre kjøkken selv og har lært en ting eller to på veien. Det man vil ha og som er fint er ikke alltid like praktisk. Anonymous poster hash: 90e08...abb Jeg har ikke bestemt meg enda Anonymous poster hash: dc084...86d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2013 #25 Skrevet 5. november 2013 Folkens, hvis jeg tar det ene vitrineskapet vekk, det som står ved vasken, hva burde jeg ha der da istedenfor? Vil ikke ha noe på benken, men vil ikke ha tom hjørne heller. Setter pris på deres innspill, tusen takk. Hilsen hi. Anonymous poster hash: dc084...86d Er ikke mulig å få skap i samme str, uten glassdører da? Jeg for min sin del likte kjøkkenet, alt foruten de vitrineskapene, om man absolutt skal ha det ene der, så ville jeg beholdt det ved vasken jeg. Anonymous poster hash: c2ab3...b8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå