Gå til innhold

Info til alle!!


elin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 Men hva har brukernavn med saken å gjøre? Høres ut som om man blir silet ut ettersom hvem man er? Bør ikke rapportering være anonymt? Dette lukter svidd, faktisk! Anonymous poster hash: 56262...fb8

Jeg vet dessverre ikke hva begrunnelsen er for at rapportene ikke kommer anonymt, men er som sagt ikke helt inne i det tekniske rundt dette. Jeg har sendt en forespørsel til Elin, og vet mer når jeg får en tilbakemelding fra henne.

Når vi mottar rapportene er fokuset på hva som er rapportert, ikke hvem som rapporterer. Det viktige er å se om det rapporterte innlegget bryter noen regler, uavhengig av hvem som har sendt denne inn.

 

Kira

Brukermoderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Kira og noen av de andre brukermoderatorene ip? Og anonym bak nicket? Anonymous poster hash: 3e8a3...94c

Nei, vi ser ikke hvem som er bak anonym. Vi ser ikke mer enn andre brukere. Den eneste forskjellen er at vi har muligheten til å redigere og slette innlegg.

 

Kira

Brukermoderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Men hva har brukernavn med saken å gjøre? Høres ut som om man blir silet ut ettersom hvem man er? Bør ikke rapportering være anonymt? Dette lukter svidd, faktisk! Anonymous poster hash: 56262...fb8

Jeg vet dessverre ikke hva begrunnelsen er for at rapportene ikke kommer anonymt, men er som sagt ikke helt inne i det tekniske rundt dette. Jeg har sendt en forespørsel til Elin, og vet mer når jeg får en tilbakemelding fra henne.

Når vi mottar rapportene er fokuset på hva som er rapportert, ikke hvem som rapporterer. Det viktige er å se om det rapporterte innlegget bryter noen regler, uavhengig av hvem som har sendt denne inn.

 

Kira

Brukermoderator

 

 

Takk for svar.

 

Anonymous poster hash: 56262...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du ser bare rapporter som folk sender inn og kan redigere/slette/stenge innlegg. Men kan ikke se nick og ip-adresse?



Anonymous poster hash: 3e8a3...94c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan brukermoderator se hvem som sender klage? Anonymous poster hash: 56262...fb8

Hei,

 

Ja, vi ser nicket og begrunnelsen dere skriver når dere rapporterer noe.

 

Kira

Brukermoderator

 

Nå ble jeg veldig overrasket. Trodde ikke dere kunne se nicket jeg.

 

Hmm, vet ikke helt hva jeg synes om det

 

Anonymous poster hash: ed023...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Kan brukermoderator se hvem som sender klage? Anonymous poster hash: 56262...fb8

Hei,

 

Ja, vi ser nicket og begrunnelsen dere skriver når dere rapporterer noe.

 

Kira

Brukermoderator

 

Nå ble jeg veldig overrasket. Trodde ikke dere kunne se nicket jeg.

 

Hmm, vet ikke helt hva jeg synes om det

 

Anonymous poster hash: ed023...1ad

 

Det er jo ikke noen anonymknapp på rapportering av innlegg.

Men om du rapporterer her inne på ris og ros kan du sikkert være så anonym du vil, her er det bare Elin som ser nicket bak.

 

Anonymous poster hash: 3d81e...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt på det som en problemstilling engang. Spiller det noen rolle om BM ser nicket til den som rapporterer da? Det er jo det det klages på som betyr noe for dem ikke hvem som gjør det? Dem har jo regler å moderere etter og dem er jo lik for alle.

 

Anonymous poster hash: db56b...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det problematisk at noen ser hvem som har rapportert noe? Jeg ser ikke problemet. De vet uansett ikke hvem de anonyme som har deltatt i tråden er. Jeg rapporterer ofte uten å ha deltatt i en tråd. Hvis du ikke serie-rapporterer grunnløse innlegg bare for å være jævlig, eller begrunner alle rappirteringer med å kopiere inn refrenget fra "the fox", forstår jeg ikke hvordan det har noe å si for deg at moderator ser nicket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det problematisk at noen ser hvem som har rapportert noe? Jeg ser ikke problemet. De vet uansett ikke hvem de anonyme som har deltatt i tråden er. Jeg rapporterer ofte uten å ha deltatt i en tråd. Hvis du ikke serie-rapporterer grunnløse innlegg bare for å være jævlig, eller begrunner alle rappirteringer med å kopiere inn refrenget fra "the fox", forstår jeg ikke hvordan det har noe å si for deg at moderator ser nicket ditt.

 

Fordi om man ser at det er en "venn" som har rapportert eller som blir rapportert så blir det helt feil at en BM skal moderere.

Det har også vært tider hvor de som har fått sett mer enn de skal ha snakket om dette videre.

 

Anonymous poster hash: 56262...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor er det problematisk at noen ser hvem som har rapportert noe? Jeg ser ikke problemet. De vet uansett ikke hvem de anonyme som har deltatt i tråden er. Jeg rapporterer ofte uten å ha deltatt i en tråd. Hvis du ikke serie-rapporterer grunnløse innlegg bare for å være jævlig, eller begrunner alle rappirteringer med å kopiere inn refrenget fra "the fox", forstår jeg ikke hvordan det har noe å si for deg at moderator ser nicket ditt.

 

Fordi om man ser at det er en "venn" som har rapportert eller som blir rapportert så blir det helt feil at en BM skal moderere.

Det har også vært tider hvor de som har fått sett mer enn de skal ha snakket om dette videre.

 

Anonymous poster hash: 56262...fb8

 

Jeg ser ikke den heller jeg da, hva har det å si om det er en "venn", de reglene de modererer etter er jo like for alle. Ikke er det riktig å holde imot de nye BM hva andre gjort tidlige heller.

 

Anonymous poster hash: db56b...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Hei!

 

Vi modererer etter beste evne, men sjekker alltid innholdet opp mot reglene først. Bryter det reglene, kvalifiserer det til moderering. Det spiller ingen rolle om det er mannen i gata eller kongen selv som har skrevet innlegget. Dere kan være trygge på at rapportene ikke på noen måte blir vurdert ut fra hvem som sender dem. 

 

Rapportene er et viktig verktøy for oss, da forumet er stort, og det kan være vanskelig å ha oversikt til en hver tid. Så vi setter stor pris på at dere rapporterer når det er noe dere reagerer på, og vi håper dere vil fortsette med dette. 

 

 

Ha en fortsatt fin fredagskveld :)

 

UndrendeUllteppe

Brukermoderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått svar fra teknisk, og vi får dessverre ikke gjort det slik at man kan rapportere anonymt.

Hvis du ikke ønsker at brukermoderatorene skal se at nicket ditt når du rapporterer, så kan du enten skrive anonymt her på Ris & ros eller sende en pm til Elin.

 

Kira

Brukermoderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hei,

 

Vi vil nå informere om at jeg har fått samme rettighetene som administrator har. Dette vil si at jeg har muligheten til å se hvem som er bak anonym, til å gi advarsler og slette brukere.

 

Kira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi vil nå informere om at jeg har fått samme rettighetene som administrator har. Dette vil si at jeg har muligheten til å se hvem som er bak anonym, til å gi advarsler og slette brukere.

Kira

det er bra at du sier fra, men da bør også ditt fulle navn vises.det må være åpenhet om hvem som har fult innsyn. Kirka er sikkert en bra person, men så lenge vi ikke vet hvem det er kan det være naboen eller kusine mi, mennesker jeg ikke ønsker skal se hva jeg skriver.

 

Anonymous poster hash: 0cc1b...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på om du ser nicket vårt istedenfor anonym uten å måtte trykke på noe? At nicket står der automatisk uansett. Samme med Elin. Eller må dere trykke og gå inn på ting for å finne nicket?

 

Det samme med mail og nick. Er det koblet sammen i innleggene for dere to? Eller må dere klikke dere rundt for å hente slik informasjon også?

 

Tilslutt vil jeg si at jeg ikke liker tanken på at "anonyme" brukere her inne som kun kan gjenkjennes gjennom nick har så stort innsyn i brukerne. I motsetning med Elin som har fornavn,etternavn og bilde. Litt lettere å ha tillit til en "du vet hvem er" ang egen personlig informasjon. 



Anonymous poster hash: 44750...b02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhørt at Kira skal kunne se nicket vårt når vi ikke aner hvem hun er.

Også uhørt at det ikke har blitt informert om dette på en skikkelig måte.



Anonymous poster hash: 03680...120
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre brukere har sitt eget for- og etternavn som nick så er det ikke noe problem at moderator ser det?

 

Synes det er bra at Kira er blitt forfremmet, for hun gjør en sabla god jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uhørt at Kira skal kunne se nicket vårt når vi ikke aner hvem hun er.

Også uhørt at det ikke har blitt informert om dette på en skikkelig måte.

 

Anonymous poster hash: 03680...120

Enig!

 

Det er kun greit hvis hennes egen anonymitet blir borte, hvis ikke så synes jeg faktisk dette er useriøst og i grunn litt uhørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?

 

Uhørt at Kira skal kunne se nicket vårt når vi ikke aner hvem hun er.

Også uhørt at det ikke har blitt informert om dette på en skikkelig måte.

 

Anonymous poster hash: 03680...120

Enig!

 

Det er kun greit hvis hennes egen anonymitet blir borte, hvis ikke så synes jeg faktisk dette er useriøst og i grunn litt uhørt.

 

Jeg er og enig i dette. Synes det er rart at de gjør dette for så å informere brukerene etterpå.Ja, hun gjør en kjempegod jobb. Men for alt jeg vet kan hun være en kollega, en i familien eller en annen jeg kjenner. Skal hun kunne se hvem vi er, så burde hun være moderator med navn og bilde så vi kan se hvem hun er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...