Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #26 Skrevet 3. november 2013 Er du helt sikker på at det er trygdesvindel? at de ikke bare er gode venner og samarbeider godt om barnet? Såfall så må du tenke på at ettersom hu ikke jobber, som du sier at hun er sikkert avhengig av de pengene til husleie, barnehage osv. Her hos oss var folk mistenksomme, vi har hatt ett godt samarbeid med barnet. Har han annen hver helg og bf er sammen med han på onsdager ettersom han er på jobb hele resten av uka forutenom helgene. Kan hende vi ser han til middag hjemme hos oss i løpet av helgen der barnet er hos meg. Vi er IKKE sammen, har hatt sex sammen par ganger å slikt. Men vi er BARE BESTEVENNER. Det pga vi var bestevenner før vi ble sammen. Hos oss var det ikke noe komplisert brudd, vi var begge enige. Men jeg har ikke billappen så han ender med og måtte kjøre meg til butikken på handling og slikt til tider. Det jeg prøver og si er at du må være helt sikker på at det er trygdesvindel. Du sier de bor hver for seg og da må du tenke på at det er dobbelt opp med husleie, strøm regning, tv regning, internett regning osv. Så hu tjener jo ingenting på det egentlig så lenge de bor hver for seg. Anonymous poster hash: ed312...b73 Det er nok ikke sånn at eneste kriterie for å være aleneforsørger er at man bor hver for seg.. Om man er kjærester og velger å ikke bo sammen kvalifiserer er det likevel ikke sikkert at man kvalifiserer til aleneforsørgerstønader.... Har man et ekteskapslignende forhold og tenker å flytte sammen på sikt er man ikke aleneforsørger - punktum.... Om hun trenger pengene er irrelevant, oppfyller man ikke kravene for å få stønad så får man finne andre løsninger enn å snylte velferdsstaten.... Anonymous poster hash: 0b21a...563
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #27 Skrevet 3. november 2013 Ja ville meldt i fra og fått stoppet tyven. Det er deg og meg og alle hun stjeler fra, og det er ikke små summer heller. Anonymous poster hash: bb1da...4bf
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #28 Skrevet 3. november 2013 Er du helt sikker på at det er trygdesvindel? at de ikke bare er gode venner og samarbeider godt om barnet? Såfall så må du tenke på at ettersom hu ikke jobber, som du sier at hun er sikkert avhengig av de pengene til husleie, barnehage osv. Her hos oss var folk mistenksomme, vi har hatt ett godt samarbeid med barnet. Har han annen hver helg og bf er sammen med han på onsdager ettersom han er på jobb hele resten av uka forutenom helgene. Kan hende vi ser han til middag hjemme hos oss i løpet av helgen der barnet er hos meg. Vi er IKKE sammen, har hatt sex sammen par ganger å slikt. Men vi er BARE BESTEVENNER. Det pga vi var bestevenner før vi ble sammen. Hos oss var det ikke noe komplisert brudd, vi var begge enige. Men jeg har ikke billappen så han ender med og måtte kjøre meg til butikken på handling og slikt til tider. Det jeg prøver og si er at du må være helt sikker på at det er trygdesvindel. Du sier de bor hver for seg og da må du tenke på at det er dobbelt opp med husleie, strøm regning, tv regning, internett regning osv. Så hu tjener jo ingenting på det egentlig så lenge de bor hver for seg. Anonymous poster hash: ed312...b73 Det er nok ikke sånn at eneste kriterie for å være aleneforsørger er at man bor hver for seg.. Om man er kjærester og velger å ikke bo sammen kvalifiserer er det likevel ikke sikkert at man kvalifiserer til aleneforsørgerstønader.... Har man et ekteskapslignende forhold og tenker å flytte sammen på sikt er man ikke aleneforsørger - punktum.... Om hun trenger pengene er irrelevant, oppfyller man ikke kravene for å få stønad så får man finne andre løsninger enn å snylte velferdsstaten.... Anonymous poster hash: 0b21a...563 Det jeg mener er om hi dr sikker på at de er kjærester å ikke bare gode venner slik som vi Anonymous poster hash: ed312...b73
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #29 Skrevet 3. november 2013 Jeg og barnefar har et veldig godt samarbeid om barna.vi er gode venner og prater ofte sammen. Han kommer på middag 2 ganger i uka som ekstra samvær siden minste barnet er såpass liten fortsatt. Vi drar til Sverige sammen 1-2 ganger i mnd (fordi jeg ikke har lappen) og han har barna på samvær oftere enn vi i utgangspunktet ble enige om, da jeg er mye syk. Han drar og handler for meg om jeg trenger hjelp til det. Jeg får ikke OS, men bidrag,ekstra barnetrygd og forsørgertillegg i uføretrygda mi. Er jeg navsvindler også da, når vi har så tett kontakt? Her er overhodet ikke snakk om et ekteskapslignende forhold, ei heller i fremtiden. Vi overnatter ikke hos hverandre, har ikke sex eller annen fysisk nærhet heller. Dette er bare en far som stiller opp ekstra for barna sine fordi han valgte å få barn med en som er syk, men vi fungerer ikke som et par, så vi gikk fra hverandre for ungenes beste (voldsomme krangler). Melder noen meg til nav, tror jeg jeg begynner å le! Anonymous poster hash: e4759...f75
Trultemor85 Skrevet 3. november 2013 #30 Skrevet 3. november 2013 Gjør det du mener er rett. Men kan ikkr skjønne at hun gjør det for pengenes skyld hvis de allikevel betaler to bosteder da.. Samme for meg, jeg får ikke tilbake skattepengene uansett, og finnes verre ting de går til.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #31 Skrevet 4. november 2013 Jeg er 100% sikker, så utover det trenger jeg vel ikke å utdype mine bevis.Hun gjør dette her for å få mer penger, hun jobber ikke.De bor hver for seg, men har 50/50 deling i praksis. Han har god jobbb, så han greier seg selv. HI Anonymous poster hash: 051ad...996 Har dei samme adresse ? Kan ha godt forhold sjølv om 50 /50 alle er ikkje like. Anonymous poster hash: c5370...7e7
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #32 Skrevet 4. november 2013 Men hvis dem ikke bor sammen er hun jo per definisjon aleneforsørgere, da dem har 2 hushold. Anonymous poster hash: 8324c...2c6
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #33 Skrevet 4. november 2013 Jeg snyltet for 5 år siden. Har ikke litt dårlig samvitighet en gang. Ble gravid på videregående og barnefar skulle ut i læra. Hadde jeg godt fra han hadde jeg hatt rett på en haug med stønader. Hadde hatt over 20 000 inn i mnd som jeg da helt fint kunne levd på. Men siden jeg var sammen med barnefar fikk jeg 900 kr på kontoen i mnd (barnetrygd) å det var det. var ikke snakk om og få noe hjelp. Lærlinglønnen til bf var på 8000 i mnd. Mener dere vi skulle klare å leve på det ? Det er faktisk helt på tryne at de som er ett parr ikke får noe hjelp bare fordi man er to. Tjener far såpass at hans intekt holder så ja da synes jeg ikke man har krav på os. Men i sitvasjoner hvor bf faktisk ikke tjener nok burde man ha krav på noe. De oppfordrer jo rett å slett til at man skal gå fra hverandre og bli alene forsørger forda får man hjelp. jeg slyltet som sakt i ett år. første levet året til minsten. Begynte å jobbe når han fikk barnehageplass og tok skole i tilegg. Så i dag har både jeg og barnefaren utdannelse og gode jobber. Skatter og bidrar til samfunnet. De som snylter kun for og få mere eller fordi de ikke gidder jobbe, det er ikke greit. Men det finnes faktisk de som virkelig trenger hjelp Anonymous poster hash: 2f2ac...8ef
Syrin84 Skrevet 4. november 2013 #34 Skrevet 4. november 2013 Jeg sa ifra til NAV at jeg kom til å bli samboer. Søkte da barnetilsyn. Fikk bare beskjed om å si fra når d hadde gått 12 mnd. Så kan jo hende enkelte tenker at jeg svindler? Jaja. Uansett, hun har barnet 50%. Har barnet barnehage? Har hun mulighet til å jobbe 50% og bare når barnet er hos far? Går hun skole? Må hun eventuelt avslutte en utdanning fordi hun er alene 50 med barnet? Ess. D er jo så mye som kan spille inn. Kanskje hun ikke har rett på foreldrepenger og barnet er under barnehage alder? Syns d er vanskelig jeg. Kanskje alternativet blir mindre samvær hos far da. Hvis hun skal ha mulighet til å holde hus.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #35 Skrevet 4. november 2013 Meldte ifra om en bekjent som svindlet til seg godt og vel over 500 000 (over flere år), men nav har fortsatt ikke gjort en dritt. Anonymous poster hash: d813b...3f2
Anonym bruker Skrevet 4. november 2013 #36 Skrevet 4. november 2013 Men hvis dem ikke bor sammen er hun jo per definisjon aleneforsørgere, da dem har 2 hushold.Anonymous poster hash: 8324c...2c6 Mener du virkelig det? Er ikke så enkelt. Jeg skulle gjerne flyttet til hjembyen, mens mannen bodde her og pendlet til oss. Uten at vi går fra hverandre. Da vil vi ha to husstander, og jg er jo i praksis alene med barna. MEN det er ikke sånn det funker dessverre. Vi har ikke råd til det, og jeg vil ikke gå fra han. Jeg hadde meldt ifra, synes ikke det er greit. Om man ikke klarer seg, som noen over her mener, får man søke sosialhjelp. Anonymous poster hash: 3b104...d82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå