Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #1 Skrevet 3. november 2013 Ville du ha meldt ifra til NAV? Er snakk om stønader som ensligforsørger, selv om mor ikke er ensligforsørger. Anonymous poster hash: 051ad...996
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #2 Skrevet 3. november 2013 ja, det ville jeg, og det har jeg gjort flere ganger. det er viktig at ikke folk får ta penger fra felleskapet. gjør nok mennesker det, kan vi ikke ha stønadsordninger mer, for det blir for dyrt. da blir det jo ille for deg og meg om vi skulle havne i en situasjon der vi trenger trygdeordningene. bor hun sammen ny kjæreste kan hun gjøre dette i ett år og fremdeles motta støtte. Anonymous poster hash: 06adb...8bb
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #3 Skrevet 3. november 2013 Ja det ville jeg absolutt gjort... Det er fellesskapet hun svindler og hun risikerer både krav om tilbakebetaling og fengsel.. Aleneforsørger stønaden er en av de stønadene det svindles mest med dessverre og fortsetter det sånn vil nok de gode ordningene vi har forsvinne eller iallefall bli mye strengere.... Anonymous poster hash: 0b21a...563
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #4 Skrevet 3. november 2013 nei, ikke om det var en venn.... Anonymous poster hash: 3815f...70a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #5 Skrevet 3. november 2013 Ville meldt i fra. Irriterende at folk snylter til seg mine skattepenger. Anonymous poster hash: 00b41...396
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #6 Skrevet 3. november 2013 Selvfølgelig hadde jeg meldt fra! Det er dine og mine skattepenger som svindles! Da folk gjør slik fjernes til slutt godene, veldig trist for de som virkelig hadde trengt dem. Anonymous poster hash: 68c38...f1a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #7 Skrevet 3. november 2013 nei jeg feier kun for min egen dør Anonymous poster hash: ffc7c...1de
Ugl@ ruger... Skrevet 3. november 2013 #8 Skrevet 3. november 2013 Synes det er en samfunnsplikt å melde fra. Finnes andre muligheter, enten kan man jobbe, er man arbeidsledig eller syk finnes det andre velferdsordninger, uten at man trenger å ty til trygdesvindel.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #9 Skrevet 3. november 2013 Hvorfor skal man godta at venner bedriver trygdesvindel? Anonymous poster hash: 051ad...996
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #10 Skrevet 3. november 2013 Kan man melde anonymt, eller vil den man melder få vite hvem som har meldt? HI Anonymous poster hash: 051ad...996
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #11 Skrevet 3. november 2013 Kommer helt an på grunnen. Kjenner til et par hvor de kun har hans inntekt, siden hun er hjemme med barn som ikke har fått bhg plass, enda de etter alderen har krav på det. For mye utgifter i forhold til inntekten, men siden faren tjente en krone mer enn maks beløpet, fikk de null hjelp, de har ingen gjeld, men likevel ingen hjelp. De gikk med 5000 i minus pr mnd, og viste ikke hvordan de skulle klare seg. De hadde prøvd å få tak i dagmamma, prøvd å ordne barnepass 50% så mor kunne jobbe osv, men ingenting. Hun har overgangsstønad nå, skammer seg over å snylte, men det står om ungene deres, når man går 5 mnd på rad og spiser 1 måltid (en kopp med ris pr dag) for at ungene skal få nok mat og ha klær på kroppen, så mener jeg de gjorde det rette. Er jo ikke rett å snylte på staten, men når man faller i gråsonen slik så har man ikke store valget igjen, når ungene i slutten av mnd kun kan få 1-2 måltider pr dag, fordi det ikke er mer penger.. De prøvde ALT før de gikk til dette, men null hjelp fra noe sted. Anonymous poster hash: 83ec5...5a0
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 3. november 2013 #12 Skrevet 3. november 2013 Er du 100% sikker på at de driver med dette? Vi ble meldt for trygdesvindel (påstand om at jeg mottok OS) i stedefor å gå rett i mappa mi, så ble det mye styr, bare for at NAV måtte ta seg selv for det, jeg fikk ikke OS, jeg fikk midlertidig AAP, bare fordi jeg fikk utbetalt pengene mine på samme tid OS ble innbetalt, så bestemte vist noen ser for at jeg gikk på OS.. Ikke noe moro tid for oss.. Men vil tro OS er mer enn jeg fikk, jeg fikk 8400 etter trukket skatt.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #13 Skrevet 3. november 2013 Ja, er 100% sikker. HI Anonymous poster hash: 051ad...996
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #14 Skrevet 3. november 2013 Klart jeg hadde meldt fra. Tjuveri er ikke noe jeg ser gjennom fingrene med og det går utover oss alle når folk stjeler fra felleskassa Anonymous poster hash: 4f74e...f9a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #15 Skrevet 3. november 2013 Hvis du er 100% sikker så synes jeg du skal melde. Det er ikke greit å stjele fra fellesskapet. Jeg har også lyst på OS, men siden jeg er sammen med barnefar så må jeg jobbe ved siden av studiene. Tenk om alle skulle snylta, da hadde vi hatt høye skatter. Anonymous poster hash: 3655c...31b
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #16 Skrevet 3. november 2013 Kommer helt an på grunnen. Kjenner til et par hvor de kun har hans inntekt, siden hun er hjemme med barn som ikke har fått bhg plass, enda de etter alderen har krav på det. For mye utgifter i forhold til inntekten, men siden faren tjente en krone mer enn maks beløpet, fikk de null hjelp, de har ingen gjeld, men likevel ingen hjelp. De gikk med 5000 i minus pr mnd, og viste ikke hvordan de skulle klare seg. De hadde prøvd å få tak i dagmamma, prøvd å ordne barnepass 50% så mor kunne jobbe osv, men ingenting. Hun har overgangsstønad nå, skammer seg over å snylte, men det står om ungene deres, når man går 5 mnd på rad og spiser 1 måltid (en kopp med ris pr dag) for at ungene skal få nok mat og ha klær på kroppen, så mener jeg de gjorde det rette. Er jo ikke rett å snylte på staten, men når man faller i gråsonen slik så har man ikke store valget igjen, når ungene i slutten av mnd kun kan få 1-2 måltider pr dag, fordi det ikke er mer penger.. De prøvde ALT før de gikk til dette, men null hjelp fra noe sted. Anonymous poster hash: 83ec5...5a0 vet du hva ? HELT ENIG !!! ta heller å kutt ned på de j**** polakkene/rumenerne som kommer hit og jobber litt og får kontantsøtte osv.. Er det barnefamilier som må synke såpass å begå trygdesvindel for å forsørge ungene sine, så er det noe galt med ordningene i dette landet !! Jeg vil heller at pengene mine skal gå til det (unger i hovedsak som ville vært FATTIGE) enn mange andre ting som "felleskassa" går til..... alt er ikke svart hvitt "bare jobb ekstra". attpåtil hadde dette vært venner hadde jeg IKKE meldt i fra. Ta en prat med dem og hør hvorfor de gjør det og hvordan ting ligger an.. Anonymous poster hash: 3815f...70a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #17 Skrevet 3. november 2013 Ja, er 100% sikker. HI Anonymous poster hash: 051ad...996 Hva er dine bevis, og vet du hvorfor de gjør det? Anonymous poster hash: 83ec5...5a0
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #18 Skrevet 3. november 2013 Kommer helt an på grunnen. Kjenner til et par hvor de kun har hans inntekt, siden hun er hjemme med barn som ikke har fått bhg plass, enda de etter alderen har krav på det. For mye utgifter i forhold til inntekten, men siden faren tjente en krone mer enn maks beløpet, fikk de null hjelp, de har ingen gjeld, men likevel ingen hjelp. De gikk med 5000 i minus pr mnd, og viste ikke hvordan de skulle klare seg. De hadde prøvd å få tak i dagmamma, prøvd å ordne barnepass 50% så mor kunne jobbe osv, men ingenting. Hun har overgangsstønad nå, skammer seg over å snylte, men det står om ungene deres, når man går 5 mnd på rad og spiser 1 måltid (en kopp med ris pr dag) for at ungene skal få nok mat og ha klær på kroppen, så mener jeg de gjorde det rette. Er jo ikke rett å snylte på staten, men når man faller i gråsonen slik så har man ikke store valget igjen, når ungene i slutten av mnd kun kan få 1-2 måltider pr dag, fordi det ikke er mer penger.. De prøvde ALT før de gikk til dette, men null hjelp fra noe sted. Anonymous poster hash: 83ec5...5a0 vet du hva ? HELT ENIG !!! ta heller å kutt ned på de j**** polakkene/rumenerne som kommer hit og jobber litt og får kontantsøtte osv.. Er det barnefamilier som må synke såpass å begå trygdesvindel for å forsørge ungene sine, så er det noe galt med ordningene i dette landet !! Jeg vil heller at pengene mine skal gå til det (unger i hovedsak som ville vært FATTIGE) enn mange andre ting som "felleskassa" går til..... alt er ikke svart hvitt "bare jobb ekstra". attpåtil hadde dette vært venner hadde jeg IKKE meldt i fra. Ta en prat med dem og hør hvorfor de gjør det og hvordan ting ligger an.. Anonymous poster hash: 3815f...70a Hvor langt er du villig til å strekke deg? Det er greit å stjele fra felleskassa, sier du. Vil det også være greit å stjele i butikken, rane folk på gata og å gjøre innbrudd når man er fattig med barn? Skal man ikke melde fra da heller? Det verste er at det er sjelden de virkelige fattige som stjeler og svindler. De som svindler og stjeler er ofte latsekker som tenker at det er bedre å snylte på systemet enn å jobbe for pengene. Anonymous poster hash: 4f74e...f9a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #19 Skrevet 3. november 2013 Jeg er 100% sikker, så utover det trenger jeg vel ikke å utdype mine bevis. Hun gjør dette her for å få mer penger, hun jobber ikke. De bor hver for seg, men har 50/50 deling i praksis. Han har god jobbb, så han greier seg selv. HI Anonymous poster hash: 051ad...996
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #20 Skrevet 3. november 2013 Du kan melde anonymt Men om de bor hver for seg og har barna 50/50 i praksis så må trygdekontoret undersøke saken siden da har far barna for mye for at mor skal kunne få os. Anonymous poster hash: 095e8...9ad
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #21 Skrevet 3. november 2013 Jeg er 100% sikker, så utover det trenger jeg vel ikke å utdype mine bevis. Hun gjør dette her for å få mer penger, hun jobber ikke. De bor hver for seg, men har 50/50 deling i praksis. Han har god jobbb, så han greier seg selv. HI Anonymous poster hash: 051ad...996 Meld! Anonymous poster hash: 7ce7b...82d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #22 Skrevet 3. november 2013 så ha i allefall baller nok til å melde i fra med eget navn ! det er jo tydeligvis ikke en person du "bryr" deg mye om.. JEG hadde evt heller sagt til vedkommende at "det du gjør er ikke greit, si fra deg OS eller så melder jeg" - ja, du mister en "venn" men virker ikke som du bryr deg om det? du redder hvertfall en unge fra å mista mora si til fengsel for noe sånt. Anonymous poster hash: 3815f...70a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #23 Skrevet 3. november 2013 så ha i allefall baller nok til å melde i fra med eget navn ! det er jo tydeligvis ikke en person du "bryr" deg mye om.. JEG hadde evt heller sagt til vedkommende at "det du gjør er ikke greit, si fra deg OS eller så melder jeg" - ja, du mister en "venn" men virker ikke som du bryr deg om det? du redder hvertfall en unge fra å mista mora si til fengsel for noe sånt. Anonymous poster hash: 3815f...70a Hvorfor i all verden skal HI lage masse ubehag for seg selv? Har ikke noe med å ha baller å gjøre å melde anonymt. Det er til pass til den som svindler å lure på hvem som har meldt.... Anonymous poster hash: 68c38...f1a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #24 Skrevet 3. november 2013 Meld anonymt! Hvis det skulle vise seg å være feil, så ikke ødelegg vennskapet. Men syns du skal melde det inn, systemet vårt er tuftet på en viss dose tillitt, og de som ikke kan forholde seg til det, er med på å svekke det hele... Anonymous poster hash: cc5fe...1e7
Anonym bruker Skrevet 3. november 2013 #25 Skrevet 3. november 2013 Er du helt sikker på at det er trygdesvindel?at de ikke bare er gode venner og samarbeider godt om barnet?Såfall så må du tenke på at ettersom hu ikke jobber, som du sier at hun er sikkert avhengig av de pengene til husleie, barnehage osv. Her hos oss var folk mistenksomme, vi har hatt ett godt samarbeid med barnet.Har han annen hver helg og bf er sammen med han på onsdager ettersom han er på jobb hele resten av uka forutenom helgene.Kan hende vi ser han til middag hjemme hos oss i løpet av helgen der barnet er hos meg.Vi er IKKE sammen, har hatt sex sammen par ganger å slikt.Men vi er BARE BESTEVENNER.Det pga vi var bestevenner før vi ble sammen.Hos oss var det ikke noe komplisert brudd, vi var begge enige.Men jeg har ikke billappen så han ender med og måtte kjøre meg til butikken på handling og slikt til tider. Det jeg prøver og si er at du må være helt sikker på at det er trygdesvindel.Du sier de bor hver for seg og da må du tenke på at det er dobbelt opp med husleie, strøm regning, tv regning, internett regning osv.Så hu tjener jo ingenting på det egentlig så lenge de bor hver for seg. Anonymous poster hash: ed312...b73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå