Gå til innhold

reise bort fra baby på 8 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det galskap?

Er jeg som skal bort, far har permisjon med lille, blir borte i 5 dager på kurs gjennom jobben:/:/

Pappaen har vært hjemme i 8 uker nå:)

Anonymous poster hash: e6bd8...2aa

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Går fint, er jo sammen med pappa'n sin

Skrevet

Håper du tuller, man reiser ikke fra en åtte mnd gammel baby i fem dager selv om det er jobb! Hva er det du tenker på?? I følge barnepsykologer bør man max være borte det samme antall timer som det babyen er antall mnd. (f eks 8mnd gml baby MAX 8 timer!!!) Og det er max av hva man bør være borte. Foreslår at du leser litt om emne iforhold til hva fagfolk mener hvis du vil babyene beste og ikke hører på alle din hønene er som sier "ingen fare, det går så fint"

Anonymous poster hash: 38fab...863

Skrevet

Det hadde ikek jeg gjort heller. 1 natt. Kaaaaaanskje 2, men ikke 5dager

Anonymous poster hash: 3311a...0f6
Skrevet

Off...angrer skikkelig, får ikke denne jobben uten dette kurset:(

Skrevet

Hadde jeg aldri gjort!

Anonymous poster hash: 1e644...192

Skrevet

Velge drømmejobben eller ikke... vet ikke hva jeg skal gjøre nå..kurset er fra mandag til fredag:/

Skrevet

Det går nok helt fint. Jeg har en jobb med medleverturnus. Har vært borte flere døgn mens pappa er med babyen fra den var 6mnd, og det har gått helt fint. Babyen kjenner meg igjen og alt er fint.

Hysteriske mødre noen altså.

Anonymous poster hash: 682d5...875

Skrevet

Helt uaktuelt.

Anonymous poster hash: 0a517...a7a

Skrevet

Det går nok helt fint. Jeg har en jobb med medleverturnus. Har vært borte flere døgn mens pappa er med babyen fra den var 6mnd, og det har gått helt fint. Babyen kjenner meg igjen og alt er fint.

Hysteriske mødre noen altså.

tusen takk for svar:) ble skikkelig dårlig av alle svarene jeg fikk av dem, angret skikkelig på at jeg fulgte jobbveien..selv med bedre arb. tider i forhold til babyen.. ble mere oppmuntret nå:)

Skrevet

Kan ikke far og barn bli med på hotellet?

Jeg hadde ikke dratt bort så lenge!

Jeg ammet fremdeles en god del på den tiden. Barnet hadde aldri roet seg uten puppen på kveld/natt uten.

Skrevet

Håper du tuller, man reiser ikke fra en åtte mnd gammel baby i fem dager selv om det er jobb! Hva er det du tenker på?? I følge barnepsykologer bør man max være borte det samme antall timer som det babyen er antall mnd. (f eks 8mnd gml baby MAX 8 timer!!!) Og det er max av hva man bør være borte. Foreslår at du leser litt om emne iforhold til hva fagfolk mener hvis du vil babyene beste og ikke hører på alle din hønene er som sier "ingen fare, det går så fint"

Anonymous poster hash: 38fab...863

Foreslår at man blir kjent med eget barn og lære at alle er forskjellig enn å grave seg ned i teori og "sånn er alle barn"

Skrevet

Jeg ammet fremdeles en god del på den tiden. Barnet hadde aldri roet seg uten puppen på kveld/natt uten.

vi tenkte på det, men hun tar bare flaske..og hvordan får varmet og vasket det etter hvert måltid?, og all maten hun spiser? Blir jo litt liten lekeplass og hun liker bare og sove ute i vognen om dagen, skal til oslo på kurs:/

Skrevet

vi tenkte på det, men hun tar bare flaske..og hvordan får varmet og vasket det etter hvert måltid?, og all maten hun spiser? Blir jo litt liten lekeplass og hun liker bare og sove ute i vognen om dagen, skal til oslo på kurs:/

Det er jo mye enklere med et barn som tar flaske, så klart. Men jeg var i Tyrkia med min på 6-7 mnd. Hadde med en reisevannkoker på hotellrommet som jeg brukte til å varme vann, koke smokker og flasker. Det var en med innebygget varmeelement.

Hadde med 1 pk grøt, ellers spiste hun frukt og maten de hadde på hotellet. Det var aldri noe problem.

Ta med babycall og finn en egnet cafe, et sted på hotellet hvor barnet kan ligge utenfor i vognen på en veranda etc der dere kan se barnet. Da kan far lese avis, drikke kaffe osv mens barnet sover. Eller han kan trille tur.

I Oslo er det mange fine steder å ta med barna på, både lekeplasser, åpen barnehage og andre arrangementer, så det er null problem for far å aktivisere. :)

Skrevet

Om det hjelper deg så skal jeg reise vekk fra tvillingjentene mine i fire døgn. De er 6 mnd, og jeg skal på venninnetur. Jeg har ingen kvaler med det. Jeg støtter deg, og synes du ikke skal la de usikre mammaene her inne styre samvittigheten din.

Anonymous poster hash: 0888b...5de

Skrevet

Babyen er jo hjemme med hovedomsorgspersonen sin iom at pappa har permisjon nå.

Det er jo ingen ønskesituasjon, men noen ganger må man bare gjøre det beste ut av ting.

Jeg syns du skal reise med god samvittighet, de som jobber offshore er jo borte mye lenger og barna knytter seg veldig godt til de også.

Skrevet

Herregud, hva er det med dere hysteriske folka her inne??? Baby er jo med pappaen sin, en omsorgsperson på lik linje med mammaen. Og når HI ikke ammer er det og mye lettere for alle parter. Nå må dere roe druen, pakke sammen hysterian deres. Skremmer jo vettet av folk. Jeg reiste 2 uker bort i slengen jeg fra barnet var 10 mnd fordi det er jobben min. 6 åringen her er en trygg og god og har ingen varige mén. Så lenge baby er med pappaen er det ingen problem!

Anonymous poster hash: 8b83c...06e

Skrevet

Jeg hadde tatt  med babyen og pappaen. Hadde ikke orket å være borte så lenge. Kun av egoistiske grunner, babyen tar nok ikke skade av det. Men JEG hadde ikke orket å være borte fra babyen min så lenge. Aldri i livet!

Anonymous poster hash: ae326...daa
Skrevet

Om det hjelper deg så skal jeg reise vekk fra tvillingjentene mine i fire døgn. De er 6 mnd, og jeg skal på venninnetur. Jeg har ingen kvaler med det. Jeg støtter deg, og synes du ikke skal la de usikre mammaene her inne styre samvittigheten din.

Anonymous poster hash: 0888b...5de

:( Grøsser. Hilsen en på 33 som den dag i dag har tilknytning til min mormor og ikke mor, nettopp pga at mor hadde den holdningen til sin baby. Sikkert enda mer fravær, men..

Anonymous poster hash: fd404...3c0

Skrevet

Mine foreldre var ikke "hysteriske". Til tross for at alt ellers var bra så mangler jeg tilknytning til dem. Stoler ikke på dem og savner dem ikke når jeg ikke ser dem. Både helsesøster og psykolog har påpekt at det nok er fordi de var så lite "hysteriske". Mine foreldre trodde også at jeg var trygg og såkalt harmonisk frem til jeg var voksen. Barn har en tendens til å late som. Jeg ville IKKE reist fra en 8mnd gammel baby så lenge. Det har med kunnskap å gjøre, ikle hysteri. Idag vet vi at det kan være skadelig. Det er politisk korrekt å si at mor og far er like trygge for barnet - vitenskap sier at det ikke stemmer før de er flere år. Frem til da vil de aller fleste babyer foretrekke den som har vært mest med dem de første månedene.

Dessuten - stol på magefølelsen HI. Tror den forteller deg dette hvis du hører etter.

Anonymous poster hash: 86962...b18

Skrevet (endret)

Til deg som svarte at man skal være borte kun like lenge som barnet er i antall mnd? Hva med oss som jobber som leger går 24-30 timers vakter? Vi har faktisk ikke permisjon til barnet er 30 mnd. For ett dustesvar. Babyen er jo sammen med pappaen sin, som er like mye forelder som mor. For ett hysteri det er her.

God tur Hi og gratulerer med drømmejobben.

Fredagsklem til deg

Endret av Pento
Skrevet

Jeg ville gjort det, fordi du får en jobb som er bedre for familielivet. Å tenke fremover er ofte det beste man kan gjøre i en slik situasjon, og jeg vil tro barnet vil ta mer skade av en annen jobb hvor du kanskje jobber skift, lange vakter etc, fremfor at du en gang i livet til barnet mens far har permisjon er borte i 5 dager. Faktisk så kan det vel kanskje bare bli tre dager, om du får se baby før du reiser på mandagen, og får se baby før den legger seg på fredagen? Det går jo an å skype også, så får barnet treffe deg, selv om det er gjennom en skjerm. 

Jeg vil tro det er tøffest for deg å reise, ikke barnet. 

Anonymous poster hash: ea1a3...bd4
Skrevet

Jeg ville gjort det, fordi du får en jobb som er bedre for familielivet. Å tenke fremover er ofte det beste man kan gjøre i en slik situasjon, og jeg vil tro barnet vil ta mer skade av en annen jobb hvor du kanskje jobber skift, lange vakter etc, fremfor at du en gang i livet til barnet mens far har permisjon er borte i 5 dager. Faktisk så kan det vel kanskje bare bli tre dager, om du får se baby før du reiser på mandagen, og får se baby før den legger seg på fredagen? Det går jo an å skype også, så får barnet treffe deg, selv om det er gjennom en skjerm.

Jeg vil tro det er tøffest for deg å reise, ikke barnet.

Anonymous poster hash: ea1a3...bd4

Å bruke skype er en god ide hvis HI velger å reise:) Ellers tror jeg at frasen om at det er verst for mor er feil og kun konstruert for å dempe dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: 86962...b18

Skrevet

Herregud for en gjeng med dramaqueens :-O babyen vil ikke hate deg når han/hun blir større fordi du reiser bort i 5 dager, forholdet deres vil nok være basert på andre ting :P

Babyen skal være med pappaen! Ikke en bestemor han ser et par ganger i uka.

Babyen har da mer igjen for at mor får seg jobb enn at hun skal sette seg i kassa på rimi og tjene 30 kroner i timen fordi damene på dib ikke godkjenner at hun reiser på kurs. Herreguuuud...

Hi, ta valget selv ;) hvos babyen har en god pappa reiser du. Har han en pappa som helst sitter og trykker på mobilen enn å leke med baby, så ikke dra ;)

Vi reiste bort en dag (uten overnatting) da baby var 4 uker. Var nødt, og ville ikke ha med baby (operasjon). Vi slet med å få baby til å sove på dagtid, men hos mormor hadde babyen sovet masse og kost seg. Ifølge noen her, så skulle vi bare kunne være borte fra babyen i underkant av en time ved 4-ukers alder. Haha, ja jøss ;)

Anonymous poster hash: d9a2c...d9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...