Gå til innhold

MÅ vi gi noe til de som ringer på? (Halloween barn).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en stor greie med Halloween i området vi har bodd i alle år. De som ikke har ønsket barn på døra har hengt opp en lapp på døra hvor det står "Vi feirer ikke Halloween"

Det har alltid blitt respektert av ungene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en stor greie med Halloween i området vi har bodd i alle år. De som ikke har ønsket barn på døra har hengt opp en lapp på døra hvor det står "Vi feirer ikke Halloween"

Det har alltid blitt respektert av ungene

Det enkle er ofte det beste :)

Skrevet

Syntes det er helt idiotisk å ikke ville gi noe godt eller frukt eller hvertfall rosiner da.

Dette er jo bare for at barna våre skal ha det morro å kose seg !!!

Hvorfor være så jævlig vanskelig og vrang å sur ?????

Slapp av litt å nyt livet !

Ungene elsker jo dette , kle seg ut  å spørre etter godis .

Koselig å se på barna som smiler å ler å koser seg.

Vi pynter å kler oss ut å kjøper inn godis ,  barna våre elsker at vi gjør litt ekstra å de andre barna sier vi er best å komme til.

Barna fortjener vel en slik morsom dag vel   ?

Anonymous poster hash: bac65...b90

Så vi er vanskelig, vrange og sure når vi ikke har penger til å stille med noe på døra når "dere" ringer på? Nei, da får jeg spurte ned på NAV og kreve penger på flekken. Eller.................

Anonymous poster hash: 12d39...2b1

Skrevet

Syntes det er helt idiotisk å ikke ville gi noe godt eller frukt eller hvertfall rosiner da.

Vi pynter å kler oss ut å kjøper inn godis ,  barna våre elsker at vi gjør litt ekstra å de andre barna sier vi er best å komme til.

Så vi er vanskelig, vrange og sure når vi ikke har penger til å stille med noe på døra når "dere" ringer på? Nei, da får jeg spurte ned på NAV og kreve penger på flekken. Eller.................

Et år bakte jeg sjokoladekake i langpannen og pakket små stykker i gladplast - det gjorde stor lykke! Og det kostet ikke mange kronene, altså :)

Skrevet

Gi noe SKIKKELIG kjipt i år: en bit tanntråd, én rosin, en trankapsel (eller enda bedre stå klar med flaske og spiseskje) eller en fluortablett til hver? Ryktene kommer til å gå og neste år vil det garantert ikke komme noen :D

Håper ikke mitt barn kommer til deg. Hva sier dine barns venner om at du holder på sånn? Jeg hadde blitt flau. Uansett kan du heller si at du ikke har noe godteri å gi bort og heller sende de videre.

Anonymous poster hash: ca328...a5e

Jeg syns å huske at Mammantilnurket egentlig gleder seg vilt til å feire Halloween når poden blir større, men at hun bare gir forslag til hva man kan gjøre dersom man ikke ønsker besøk. 

Anonymous poster hash: 8efc0...abb

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Da åpner du døra, skryter av hvor fine de er og sier "Jeg er lei for det, men jeg har dessverre ikke noe godteri. Ha en fin tur videre". Og så smiler du blidt og sender dem videre.

Så enkelt. 

Skrevet

Her er det kjøpt inn godt i tilfelle det skulle dukke opp noen på døra.

Jeg er ikke supertillhenger av Halloween selv, men dukker det opp noen så skal de få noe.

Men tror neppe det kommer noen, for her i bygda tror jeg alle skal på HalloVenn fest.

Poden går heller ikke Halloween enda, og blir vel HalloVenn fest når han blir stor nok.

Men jeg skjønner ikke denne evige kranglinga om Halloween. Noen synes det er gøy og lar barna gå.

Andre synes ikke noe om denne nye skikken.

For dere som ikke liker det, så slå av lyset. Og er dere redd noen skal ringe på, så skriv en lapp og heng på døra :"VI FEIRER IKKE HALLOWEEN".

Anonymous poster hash: b898f...6d0
Skrevet

Da jeg var tretten laget meg og en venninne "godteposer" til dem. (På den tiden var det mest klassekamerater og litt yngre barn som gikk)
Vi tok en serviett, litt gavebånd, puttet i hundefôr, småstein og tennbriketter i dem. Kjempegøy! (Understreker at jeg gikk i 8. klasse)

Men til mindre barn, så vil jeg ikke ta sjansen. Hvert fall ikke om foreldrene er med ;) 

Skrevet

Gi noe SKIKKELIG kjipt i år: en bit tanntråd, én rosin, en trankapsel (eller enda bedre stå klar med flaske og spiseskje) eller en fluortablett til hver? Ryktene kommer til å gå og neste år vil det garantert ikke komme noen :D

Håper ikke mitt barn kommer til deg. Hva sier dine barns venner om at du holder på sånn? Jeg hadde blitt flau. Uansett kan du heller si at du ikke har noe godteri å gi bort og heller sende de videre.

Anonymous poster hash: ca328...a5e

Glemte du humoren igjen på trappa da du kom hjem fra jobb, anonym?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...