Gå til innhold

MÅ vi gi noe til de som ringer på? (Halloween barn).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke noe her hjemme nå, men er det slik at jeg må kjøre til butikken for å kjøpe inn ?? 

Anonymous poster hash: 96c4d...1f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slå av utelysene. Da skal de ikke ringe på. Og du slipper å gi. Det gjør vi. Rimer gitt:-)

Anonymous poster hash: 388ad...7c9

Skrevet

Slå av utelysene. Da skal de ikke ringe på. Og du slipper å gi. Det gjør vi. Rimer gitt:-)

Hva med oss som ikke kan slå av utelysene? De slår seg på automatisk når det blir mørkt...

Skrevet

Gi noe SKIKKELIG kjipt i år: en bit tanntråd, én rosin, en trankapsel (eller enda bedre stå klar med flaske og spiseskje) eller en fluortablett til hver? Ryktene kommer til å gå og neste år vil det garantert ikke komme noen :D

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Nei, du må ikke gi noe.  Det er bare å si at du ikke har noe.

Skrevet

Gi noe SKIKKELIG kjipt i år: en bit tanntråd, én rosin, en trankapsel (eller enda bedre stå klar med flaske og spiseskje) eller en fluortablett til hver? Ryktene kommer til å gå og neste år vil det garantert ikke komme noen :D

Håper ikke mitt barn kommer til deg. Hva sier dine barns venner om at du holder på sånn? Jeg hadde blitt flau. Uansett kan du heller si at du ikke har noe godteri å gi bort og heller sende de videre.

Anonymous poster hash: ca328...a5e

Skrevet

Hva med oss som ikke kan slå av utelysene? De slår seg på automatisk når det blir mørkt...

Dukan skru ut pære eller ta sikkringen om det ikke er noen avknapp. 

Anonymous poster hash: 58d39...b54

Skrevet

Sikring staves med en "k"

Anonymous poster hash: d3794...ef1

Skrevet

I år har vi ikke kjøpt inn noe, så kommer ikke til å åpne. Ikke verre enn det :) 

Anonymous poster hash: 65250...6a4
Skrevet

Takk, men hvorfor det. Det uttales jo med kort "i". 

Skrevet

Bare til opplysning; noen barn kaster egg på de husene der de ikke får noe.. Det er et herk å få fjernet det..

Anonymous poster hash: 9423b...f18

Gjest kattkatt
Skrevet

Du kan jo bare si på en pen måte at dere ikke feirer Halloween. Men du kan ikke regne med at de ikke ringer på enten lyset er på eller av.

Skrevet

Fordi det er en konsonant og ikke vokal etter k. 

Som ordet SIKKER. To k. 

Så bøyes det til SIKRER. En k. 

Derfor "sikring" og ikke "sikkring".

Anonymous poster hash: 78574...211

Skrevet

Fordi det er en konsonant og ikke vokal etter k. 

Som ordet SIKKER. To k. 

Så bøyes det til SIKRER. En k. 

Derfor "sikring" og ikke "sikkring".

Anonymous poster hash: 78574...211

Aha! Tusen takk. 

Skrevet

Syntes det er helt idiotisk å ikke ville gi noe godt eller frukt eller hvertfall rosiner da.

Dette er jo bare for at barna våre skal ha det morro å kose seg !!!

Hvorfor være så jævlig vanskelig og vrang å sur ?????

Slapp av litt å nyt livet !

Ungene elsker jo dette , kle seg ut  å spørre etter godis .

Koselig å se på barna som smiler å ler å koser seg.

Vi pynter å kler oss ut å kjøper inn godis ,  barna våre elsker at vi gjør litt ekstra å de andre barna sier vi er best å komme til.

Barna fortjener vel en slik morsom dag vel   ?

Anonymous poster hash: bac65...b90
Skrevet

Vi lukker ikke opp. Drar forbi gardiner og slår av utelyset, men folk tar jo ikke hintet uansett.

Anonymous poster hash: 38f55...897
Skrevet

Så kjipe noen av dere er!

Hos oss er det litt øde og ingen barn kommer hit,

Vi reiser til bestemor som bor i byggefelt og jentene går en runde.

De gleder seg mest til å åpne for alle som banker på ;)

Skrevet

Syntes det er helt idiotisk å ikke ville gi noe godt eller frukt eller hvertfall rosiner da.Dette er jo bare for at barna våre skal ha det morro å kose seg !!! Hvorfor være så jævlig vanskelig og vrang å sur ????? Slapp av litt å nyt livet !Ungene elsker jo dette , kle seg ut  å spørre etter godis .Koselig å se på barna som smiler å ler å koser seg.Vi pynter å kler oss ut å kjøper inn godis ,  barna våre elsker at vi gjør litt ekstra å de andre barna sier vi er best å komme til. Barna fortjener vel en slik morsom dag vel   ? Anonymous poster hash: bac65...b90

Kunne ikke vært mer enig ;)

Skrevet

Det er jo ikke akkurat barna sin feil at denne tradisjonen har kommet mer og mer hit da.

Her vi bor er det masse småbarns familier og må si jeg ble imponert i fjor da vi gikk hvor fantastiske mange er. Skikkelig pynting utenfor og blide mennesker innenfor med godteri i kurv osv . Flere tok bilde av barna og det var kanskje bare 4% av husene som ikke lukket opp eller hadde lyset av.

Ja jeg gikk julebukk som liten selv, men det døde jo bare ut. Var Maange som aldri ga noe da heller husker jeg. Så teit når folk sier at det var bedre da .

Og lærer ungene mine å ikke gjøre knep

Selvom de ikke får noe. Opp til foreldrene det!!

Skrevet

Min lille gutt våkner om noen ringer på døra. Så er ikke fordi jeg ikke skal gi godteri her i allefall...

Anonymous poster hash: acfb6...efe

Skrevet

Jeg er så i mot denne halloween feiringen. Det er en dag som kommer fra USA, vi har ingen tradisjon på å feire den her i Norge. Denne dagen har butikkene hauset opp, slik at de skal tjene mer penger.

Her slår jeg av lamper og ringeklokker. 

Anonymous poster hash: 87d5f...201
Skrevet

Jeg er så i mot denne halloween feiringen. Det er en dag som kommer fra USA, vi har ingen tradisjon på å feire den her i Norge. Denne dagen har butikkene hauset opp, slik at de skal tjene mer penger.

Jeg jobber i butikk og jeg kan fortelle deg at vi ikke har hauset opp noe som helst, det er først i fjor vi faktisk klarte å dekke etterspørselen!

Etterspørselen etter halloween effekter tok helt av for 3-4 år siden, og butikkene hadde bare litt, alle var tomme og folk gikk fra butikk til butikk for å finne tingene og kom til tomme hyller overalt.

Dette er det definitivt barna selv som har "hauset" opp, de har sett det på TV, i filmer, på disney-channel osv og synes det ser kjempegøy ut, selvfølgelig.

Hvorfor være en sånn surpomp. Mange av de tradisjonene du liker var også nye en gang, og det var ikke vi nordmenn som fant på å dra trær inn i stua til jul, henge opp strømpe til julenissen, gå i luciatog osv, dette er ting vi har hermet etter andre. Nå er det tradisjon.

Når dine barnebarn vokser til er halloween også tradisjon.

Anonymous poster hash: 6ee8a...bab

Skrevet

Vi lukker ikke opp. Drar forbi gardiner og slår av utelyset, men folk tar jo ikke hintet uansett.

Anonymous poster hash: 38f55...897

For en hyggelig kveld dere må ha :P

Skrevet

Bare til informasjon så startet ikke halloween tradisjonene i usa :) klart det er en dag butikkene ønsker for å tjene mer penger i likhet med valentinsdag, men har vi så mange festdager at det er noen skade med å ta til oss denne?

Her får ikke mine barn gå fra hus til hus. Vi bor øde til og det er langt mellom husene.

Men hender det dukker opp noen større barn som kan farte på egenhånd så har godteri i huset i tilfelle og gresskarlykt utenfor døra. 

Ellers feirer jeg og barna med at de får litt anderledes middag vi ser på "skummel" film sammen og de kler seg ut her hjemme.

Men det er klart at de som sender barna ut for å gå på dører burde også lære de å ikke gå der lyset er slukket

Anonymous poster hash: 11361...2e9

Skrevet

Min bestemor på 79 er redd for å være alene hjemme denne dagen. Hun liker ikke å åpne døren for fremmede. Det hjelper ikke å slå av lyset. Det gjorde hun i fjor, men allikevel ringte 22(!!!) unger på døren. Hvis hun ikke åpnet, gikk de rundt huset og kikket gjennom vinduene iført masker for å "skremme".

Anonymous poster hash: e94a6...526

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...