Gå til innhold

Dere med 1.klassinger, vet de hva en los er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I "Geitekillingen som kunne telle til ti" er det med en los synes jeg å huske, men jeg vet egentlig ikke hva det er engang..en fyr på båt?? Og jeg er litt eldre enn en førsteklassing :PAnonymous poster hash: 5d84b...6d0

I "Geitekillingen som kunne telle til ti" er det med en los synes jeg å huske, men jeg vet egentlig ikke hva det er engang..en fyr på båt?? Og jeg er litt eldre enn en førsteklassing :PAnonymous poster hash: 5d84b...6d0

http://no.wikipedia.org/wiki/Los

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er direkte trist at så mange voksne damer ikke vet hva los betyr.

Det er et ord en burde forstå betydningen av dersom en har Norsk som morsmål, uavhengig om en bor i Oslo sentrum eller i et kystsamfunn.

Og ikke forstå betydningen av dette i voksen alder vitner om et særdeles dårlig ordforråd i sitt eget morsmål.

Det er ikke akkurat et fremmedord.

Finn frem bøker og les, les, les! Det gir et rikere ordforråd, også til voksne damer...

Anonymous poster hash: bd951...d28

Helt enig, det er supertrist... I kveld skal jeg tenne et lys for de stakkars damene som ikke vet hva en Los er :P

Skrevet

Jeg synes det er direkte trist at så mange voksne damer ikke vet hva los betyr.

Det er et ord en burde forstå betydningen av dersom en har Norsk som morsmål, uavhengig om en bor i Oslo sentrum eller i et kystsamfunn.

Og ikke forstå betydningen av dette i voksen alder vitner om et særdeles dårlig ordforråd i sitt eget morsmål.

Det er ikke akkurat et fremmedord.

Finn frem bøker og les, les, les! Det gir et rikere ordforråd, også til voksne damer...

Anonymous poster hash: bd951...d28

Ja uff, vi burde gi dem spesialundervisning eller stenges inne på institusjon. Det er jo kunnskap som gir er en god prognostisk prediktor ift hvordan man klarer seg i livet. Alzheimerpasienter utredes med klokketesten og alle andre bør utredes med lostesten.

Eller kanskje du kan lose de uvitende gjennom havet av ukjente ord og uoverkommelige hindringer slik at de ikke går på et skjær for de er fremme i den trygge havnen som beleste morgere med et rikt ordforråd.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...