1-2-3 <3 Skrevet 28. oktober 2013 #26 Skrevet 28. oktober 2013 Får helt vondt av gutten din. Tydeligvis er assistenten ganske åpen på at dette har skjedd, noe som får meg til å undres på om pedlederen kanskje vet om at dette er praksis??? Anonymous poster hash: 3e17c...3a4 Hvorfor går du utifra at dette var en assistent? De er ikke nødvendigvis mer egnet til å jobbe i bhg fordi de er ped.ledere el barne og ungdomsarbeider.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #27 Skrevet 28. oktober 2013 Hvis det var på grunn av at han ikke spiste maten, men satt pent og rolig ved bordet likevel, blir det helt feil. Hvis han derimot satt utrolig ved bordet og forstyrret de andre barna synes jeg det er helt greit at han blir fjernet fra situasjonen. Han skal ikke sitte alene på et annet rom, men en voksen kunne ha vært der sammen med han. Det er ikke greit at et barn forstyrrer alle de andre barna i diverse situasjoner. Anonymous poster hash: bd921...8f9
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #28 Skrevet 28. oktober 2013 Dette ville jeg faktisk tatt opp med pedleder. Ikke ok å sette barn i skammekrok i barnehage, spesielt ikke å sette han inn på et eget rom. Helt forkastelig. Ja, den voksne fikk vist sin makt, barnet har jo ikke noe det kan stille opp med. Er selv pedleder og har opplevd flere assistenter som synes dette kunne vært ok. Men aldri i verden om de får lov!! Ta en samtale med pedleder du. Anonymous poster hash: 3e17c...3a4 "Får lov"? Om du er aldri så mye pedleder, så bestemmer ikke du ene og alene hvordan praksisen på huset skal være! Anonymous poster hash: 00f66...d41
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #29 Skrevet 28. oktober 2013 Dette ville jeg faktisk tatt opp med pedleder. Ikke ok å sette barn i skammekrok i barnehage, spesielt ikke å sette han inn på et eget rom. Helt forkastelig. Ja, den voksne fikk vist sin makt, barnet har jo ikke noe det kan stille opp med. Er selv pedleder og har opplevd flere assistenter som synes dette kunne vært ok. Men aldri i verden om de får lov!! Ta en samtale med pedleder du. Anonymous poster hash: 3e17c...3a4 "Får lov"? Om du er aldri så mye pedleder, så bestemmer ikke du ene og alene hvordan praksisen på huset skal være! Vi er da alle voksne folk! Anonymous poster hash: 00f66...d41
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #30 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg har selv jobbet i barnehage, og vi måtte av og til fjerne barn fra diverse situasjoner. Ikke i et eget rom, men måtte for eksempel sitte på plassen sin for å roe seg ned. Avdelingen var bygget i åpen løsning. så barnet var aldri alene, men det satt ikke en voksen rett ved siden av barnet heller. Etterpå snakket vi sammen om hvorfor de måtte roe seg litt ( "Husker du hva som skjedde med ....? Derfor måtte du sitte litt på plassen din til du ikke var så sint lenger"). Å sette noen på et eget rom er ikke greit, men du sier at han ville ikke ha maten og "ble sint". Så egentlig ble han ikke satt bort fordi han ikke ville spise, men reaksjonen hans. Hvordan ble han sint? Å være sint kan bety å furte, men det kan og bety å slå noen i ansiktet. Hva mener du løsningen er om et barn blir utagerende sint? Anonymous poster hash: f05cf...c29
Iiiiik Skrevet 28. oktober 2013 #31 Skrevet 28. oktober 2013 "Får lov"?Om du er aldri så mye pedleder, så bestemmer ikke du ene og alene hvordan praksisen på huset skal være! Vi er da alle voksne folk! Anonymous poster hash: 00f66...d41 Men det er da vel ped.lederen som er din faglige leder på jobb? Hvis man går på jobben med innstillingen at siden man er voksen, så bestemmer man selv, da er jeg glad jeg ikke er din leder! Og så er jeg glad du ikke er assistent der mine barn har gått i barnehage. Jeg ville ikke syntes dette var OK, HI og det ville jeg tatt opp med barnehagen.
klishe89 Skrevet 28. oktober 2013 #32 Skrevet 28. oktober 2013 Hva f? Det er IKKE greit. Har satt en unge i time-out en gang. Den ungen bannet, spyttet, slo og sparket. De skal IKKE!!! settes inn på et rom. Jeg satt sammen med barnet, men med ryggen til.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #33 Skrevet 28. oktober 2013 Hvis barnet ble sint, så ser ikke noe problem i at han ble fjernet fra bordet. Hvis en unge blir sint i den forstand at han blir høylytt, forstyrrer de andre, blir utagerende osv, så synes jeg fint barnet kan fjernes fra situasjonen. de andre barna har da også krav på matro, og ingen synes vel egentlig at det er så ålreit å sitte ved siden av en som f.eks hyler eller slår rundt seg. Jeg synes også at man kan forvente at en treåring spiser noe mat ved måltidene. Han ville ikke ha varmmat og fikk da tilbud om brødskive. Han har altså fått to valgmuligheter, men ble allikevel sint. Da synes jeg faktsik ikke at det er så ille at de fjernet han fra bordet. Anonymous poster hash: 704c0...959
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2013 #34 Skrevet 29. oktober 2013 Hei igjen! Han ble sint, ja. Han verken sparket eller slo, men laget garantert litt lyd. Og det er helt greit at de ønsker å ta ham bort fra bordet hvis han skaper seg. Men å sette ham inn på et rom alene, klarer jeg ikke å godta. Hvordan skal han få et normalt forhold til mat, hvis han ikke får lov å prøve seg litt frem? Han sliter i matveien, og jeg er helt sikker på at han hadde spist skivene når han hadde vært sulten nok. HI Anonymous poster hash: a6c6b...bdf
<3 mine søte små<3 Skrevet 29. oktober 2013 #35 Skrevet 29. oktober 2013 Time out er greit i noen situasjoner. Men aldri i matsituasjon, hvis ikke ungen er sulten så ivertfall ikke straff han for det. Da sier en heller til mor eller far ved henting at barnet ikke ville ha mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå