Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #51 Skrevet 27. oktober 2013 Hvis jenta uansett er oppe i grålysningen så er det jo ikke noe stress å bli levert kl 07. Så lenge hun hentes tidlig så hu ikke får altfor lange dager i bhg. Hadde seriøst solgt 2-seteren, hva gjør du f eks om mannen har tatt "barnebilen" og de ringer fra bhg og ungen din er syk? Anonymous poster hash: 3f440...e87
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #52 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har ikke lest gjennom alle svarene her, men om poenget er at du alltid har levert, og er lei av det, ville jeg heller sagt annenhver uke, enn annenhver dag. Da blir det mer kontinuitet i det både for dere, barnet og personalet. (Forøvrig synes jeg ikke at barn skal måtte leveres så tidlig som 06:45 om de ikke må. Ser heller ikke problemet med at du kam hente til fots enkelte dager hvor far har levert, og du har begynt tidlig. En og annen kort dag er gullgjev!) Anonymous poster hash: fe102...e31
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #53 Skrevet 27. oktober 2013 Hvis jenta uansett er oppe i grålysningen så er det jo ikke noe stress å bli levert kl 07. Så lenge hun hentes tidlig så hu ikke får altfor lange dager i bhg. Hadde seriøst solgt 2-seteren, hva gjør du f eks om mannen har tatt "barnebilen" og de ringer fra bhg og ungen din er syk? Anonymous poster hash: 3f440...e87 Burde absolutt hatt en annen type bil ja :/ Han har denne gjennom jobbe. Og kan bruke den fritt, så vi sparer jo mye penger på det. Betaler bare drivstoff. Han jobber i nærheten, så hvis hun blir syk kan han hente hi Anonymous poster hash: e60e6...e84
Collette Skrevet 27. oktober 2013 #54 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg synes at du skal levere kl 9, mannen hente kl 15 og ikke forstyrre deg før 16.30. Han kan evt. begynne på middagen sammen med barnet. 7-15 er lenge i barnehagen. Det med bilen må dere finne ut av.
soleia Skrevet 27. oktober 2013 #55 Skrevet 27. oktober 2013 Hadde absolutt prøvd å få til at ein leverte og den andre henta. Det går an å skru av airbagen på dei fleste bilar om ein kontaktar bilverkstad. Desverre kan det koste ein del, men eg hadde vore villig til å prioritere at barnet fekk kortare dagar i bhg, og som ein bonus vert det enklare for foreldra og. Det er tidleg å byrje i bhg før kl 07.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #56 Skrevet 27. oktober 2013 Det er ganske dyrt med firmabil. Selv om dere ikke bruker bilen annen enn til/fra jobb så skal dere skatte av det. Gjør dere ikke det så kan dere få en skikkelig baksmell og bot når det kommer i dagens lys. Mange misforstår disse reglene, men det er altså slik det er. Dessuten siden det er en firmabil, og han ikke eier selskapet selv, så vil vel neppe firmaet være så glade for at dere koplet ut airbagen på verksted. Jeg ville bytte ut bilen med en vanlig, privat bil, så en kan hente og en levere. Ellers synes jeg det er rimelig å dele på ansvaret og jobben, så er det opp til dere å finne beste måten å dele det på. Anonymous poster hash: baa7b...114
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #57 Skrevet 27. oktober 2013 Det er ganske dyrt med firmabil. Selv om dere ikke bruker bilen annen enn til/fra jobb så skal dere skatte av det. Gjør dere ikke det så kan dere få en skikkelig baksmell og bot når det kommer i dagens lys. Mange misforstår disse reglene, men det er altså slik det er. Dessuten siden det er en firmabil, og han ikke eier selskapet selv, så vil vel neppe firmaet være så glade for at dere koplet ut airbagen på verksted. Jeg ville bytte ut bilen med en vanlig, privat bil, så en kan hente og en levere. Ellers synes jeg det er rimelig å dele på ansvaret og jobben, så er det opp til dere å finne beste måten å dele det på. Anonymous poster hash: baa7b...114 Firmaet betaler skatt av dette, så det er en fin gode han har. Lederne får bilen sponset, de andre ansatte har GPS i bilen, for å se om de bruker den utenom. Usikker på om det er ok at han kobler ut airbagen, men verdt å høre hi Anonymous poster hash: e60e6...e84
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #58 Skrevet 27. oktober 2013 Dersom jeg hadde hjemmekontor ville jeg levert slik at barnet ikke fikk så lange dager. Så kunne far hente. Så hadde jeg rett og slett heller jobbet litt om kvelden når barnet legger seg, regner med det er ganske tidlig siden det er opp så tidlig. JEG ville gjort slik fordi jeg ville prioritert barnets beste i en periode de er små, og du har jo faktisk mulighet til å jobbe hjemme. Slitsomt er det sikkert å måtte jobbe når det er kveld, men det er snakk om prioritering. Anonymous poster hash: 9b34a...723
Gjest kattkatt Skrevet 27. oktober 2013 #59 Skrevet 27. oktober 2013 Du vil at ungen skal grytidlig i barnehagen fordi du ikke gidder å dra ut selv? Spesielt og egoistisk, spør du meg - mannen har uansett tidligmorgen og skal derfor ha enda tidligere? Merkeligste jeg har hørt.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #60 Skrevet 27. oktober 2013 Du vil at ungen skal grytidlig i barnehagen fordi du ikke gidder å dra ut selv? Spesielt og egoistisk, spør du meg - mannen har uansett tidligmorgen og skal derfor ha enda tidligere? Merkeligste jeg har hørt.Snakk om å vri på ting! Hvorfor skal han kun ha privilegiet å starte tidlig og slutte tidlig? Jeg vil også begynne 7 og ha rolige morgener innimellom. Det handler ikke om å gidde, men om å dele på ting. Barnet er uansett våkent hva er forskjellen å være der fra 7-15 kontra 8-16? Nå er vi hvertfall blitt enige hi Anonymous poster hash: e60e6...e84
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. oktober 2013 #61 Skrevet 27. oktober 2013 Om og gjøre og bli kvitt ungen fortes mulig syns jeg det hører ut som... Hvorfor levere så tidlig når du ikke må.... Anonymous poster hash: e5ab2...7a1 fordi dess tidligere hun kan starte dagen dess tidligere kan hun også ta kvelden, og benytte flere timer sammen med barnet? Er timene på morgenen mer verdt enn ettermiddagen? Ellers støtter jeg forslaget om å få koblet ut airbagen, det har vi gjort på vår også, og bytte på henting og levering.
bønni Skrevet 27. oktober 2013 #62 Skrevet 27. oktober 2013 Hva ble løsningen da, HI? Så bra dere ble enige om noe. Og jeg elsker å jobbe i de tidligste morgentimene selv, da fungerer hjernen på topp, og jobben går mye fortere enn utover dagen. Så skjønner godt at du ikke vil ha alle formiddagene klusset til av levering.
Gjest kattkatt Skrevet 27. oktober 2013 #63 Skrevet 27. oktober 2013 Du vil at ungen skal grytidlig i barnehagen fordi du ikke gidder å dra ut selv? Spesielt og egoistisk, spør du meg - mannen har uansett tidligmorgen og skal derfor ha enda tidligere? Merkeligste jeg har hørt.Snakk om å vri på ting!Hvorfor skal han kun ha privilegiet å starte tidlig og slutte tidlig? Jeg vil også begynne 7 og ha rolige morgener innimellom. Det handler ikke om å gidde, men om å dele på ting. Barnet er uansett våkent hva er forskjellen å være der fra 7-15 kontra 8-16? Nå er vi hvertfall blitt enige hi Anonymous poster hash: e60e6...e84 Høres ut som et kjærlighetsfylt forhold der man ønsker det beste for hverandre. Not.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. oktober 2013 #64 Skrevet 27. oktober 2013 Men barnet er våkent fra tidligtidlig uansett...og om mamma sitter hjemme og koser seg med henne på morgenen, og kanskje ikke får kommet igang med jobben før 09, må mamma jobbe senere på ettermiddagen og blir blir da utilgjengelig for familien slik. Hvor enkelt er det å få jobbet i fred når barnet kommer hjem klokken tre og mamma må fortsette å jobbe til halv fem? Å ha barnehagetid fra 7 til 15 er slett ikke verst.
Wopi Skrevet 28. oktober 2013 #65 Skrevet 28. oktober 2013 Dersom ungene uansett er våkne, er det da ikke stress for dem å bli levert kl 07. Da kommer de jo tidligere hjem også, da vel?
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. oktober 2013 #66 Skrevet 28. oktober 2013 Det er ganske dyrt med firmabil. Selv om dere ikke bruker bilen annen enn til/fra jobb så skal dere skatte av det. Gjør dere ikke det så kan dere få en skikkelig baksmell og bot når det kommer i dagens lys. Mange misforstår disse reglene, men det er altså slik det er. Dessuten siden det er en firmabil, og han ikke eier selskapet selv, så vil vel neppe firmaet være så glade for at dere koplet ut airbagen på verksted. Jeg ville bytte ut bilen med en vanlig, privat bil, så en kan hente og en levere. Ellers synes jeg det er rimelig å dele på ansvaret og jobben, så er det opp til dere å finne beste måten å dele det på. Anonymous poster hash: baa7b...114 Firmaet betaler skatt av dette, så det er en fin gode han har. Lederne får bilen sponset, de andre ansatte har GPS i bilen, for å se om de bruker den utenom. Usikker på om det er ok at han kobler ut airbagen, men verdt å høre hi Anonymous poster hash: e60e6...e84 Må bare kommentere dette. Mannen har og firmabil (som han skatter av, vel og merke) og han sa han måtte koble ut airbag pga barn, og det var helt ok.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #67 Skrevet 28. oktober 2013 Ikke lest hele tråden. Du kan levere med familiebilen og då kjøre på jobben til mannen og bytte bil med han slik at han har familiebilen til å hente barnet med på ettermiddagen. Da slipper barnet stå klar når barnehagen åpner, og får litt kortere dager. Viss det er 3 km til barnehagen og den åpner 6.45, mannen begynner på jobb kl 7, så kan det jo ikke være snakk om lange avstander. Jeg hadde enkelt gjort dette 3 ganger i uken og latt mannen levere og hente to dager. Hadde tenkt dette er bedre for barnet og heller jobbet inn litt på kveldstid dersom jeg kom på minus med arbeidstiden. Anonymous poster hash: 811c4...7b2
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #68 Skrevet 28. oktober 2013 Hva er egentlig så galt med å levere barna i barnehagen tidlig. Er det noe verre å levere 7 enn 8? Jeg jobber i barnehage og begynner ofte 7. Det er den fineste tiden på hele dagen. Man har god tid til å ta i mot barna som kommer, lager frokost og har god tid til å sitte å prate med dem. Det er ikke så mange som kommer så tidlig, men de som gjør det storkoser seg ved frokosten. Fra kvart på 8 - 8 så kommer rushet, og da har man ikke like god tid og det er mye mer hektisk. Så jeg kan ikke se hvorfor det er så ille at barna kommer rundt 7, så lenge de ikke er der omtrent til stenging Anonymous poster hash: d8517...39e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #69 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg får vondt i magen av å høre om barn som går i barnehagen så tidlig... De er små en gang og da må det jo være deilig å nyte det lille menneske med frokost og kos hjemme før hun skal ut? 06.45 er jo nesten natta. Anonymous poster hash: 08d7b...28e
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #70 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg burde nok gitt mer opplysninger i hovedinnlegget -ønsket mitt var annenhver dag -Barnet er alltid våken på slaget 6, så hun blir ikke dratt ut av senga. Far jobber rett ved bhg så hun får ikke ekstra lange dager. Blir hentet rett etter 15. -vi har kun en familiebil, jeg har hentet og levert i alle år (vi har også ett større barn på skolen). Det er ikke til å stikke under en stol at jeg til tider syns det har vært slitsomt. Betyr ikke at jeg ikke gidder å levere. -Jeg ønsker også å begynne 7 på jobb innimellom, slik at jeg kan slutte tidlig. Har en del tidsfrister på dagtid som gjør at jeg ikke alltid kan ta inn arbeidet på kvelden. I morgen skal han levere og jeg gleder meg til å være ferdig på jobb 15 Takk for alle råd, tips og innspill hi Anonymous poster hash: e60e6...e84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå