Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 I helgene? Har dere annenhver dag oppe? Og hvor greit er det at partneren sover da? Hvordan gjør dere det med frokosten, spiser alltid den som står opp frokost med barna eller venter dere til den andre står opp? Om det ikke er langt på dag såklart.. Anonymous poster hash: d2d9d...0c3
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Nei, vi står opp sammen rundt kl 8.. Mannen sover som regel på sofaen til mini skal legge seg kl 11-12, så sover han et par timer i sengen. Jeg er A-menneske, så jeg står iblant opp før resten av gjengen. Anonymous poster hash: 6f3f1...c1e
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Mannen står opp med barnet så sover jeg ut. Når jeg kommer ned så går han og legger seg et par timer igjen. Jeg får ikke sove hvis jeg først har stått opp, men det gjør han så da har vi gjort det på den måten. Ungen våkner ofte i 530 tiden. Anonymous poster hash: 535f3...bbf
Jern-Erna Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 annenhver dag i helgen.. men prøver å begrense litt hvor lenge den andre sover - kommer litt an på hvordan uka har vært og hvor trøtte vi er.. den som står opp spiser frokost med barna, og så spiser den andre frokost når han/hun står opp! og så samles vi til lunsj senere på dagen.. noen dager går samboer og legger seg igjen en time eller to når minstemann sover lur midt på dagen
☆☆☆ Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 Ja, men er ikkje nazi på det. No i jaktsesongen er han ofte ute av huset før stå opp-tid, og då blir det sjølvsagt meg som står opp med ho. Dagen etter også ofte, sida han må ta att søvn. Men då blir det "vaktskifte" etterkvart, og eg legg meg att..
SmellyCat Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 Som regel, men mannen jobber i perioder nesten døgnet rundt. Da får han sove i helgene. Den som står opp spiser ofte litt med ungene, samt at vi spiser sammen når sistemann står opp.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Nå er jeg alenemor til tre, men min eks var aldri villig til å dele på å stå opp i helgene. Han "klarte ikke" å våkne og stå opp. Så om jeg skulle få opp ham måtte jeg mase og holde på så lenge at jeg ble sint, og da var det uansett umulig å sove igjen . Han hjalp meg aldri når barna var babyer, hjalp meg aldri med våkenettene. Kunne aldri overraske med å stå opp og gi meg kaffe på senga f.eks, ikke en gang når jeg hadde bursdag. Jeg ble mildt sagt drittlei, og følte meg lite verdsatt ja! Anonymous poster hash: b8ef8...428
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 Vi har vanskelige netter, så mannen tar natta og jeg står opp med barna. Da styrer jeg med frokost og mannen får sove 1-3 timer ekstra, avhengig av om det er hverdag eller helg. Anonymous poster hash: 1ed5c...d8d
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg sover alltid lenge. Han og ungene spiser en skive, også spiser vi frokost sammen. Men, nå er de to eldste så store at de klarer seg selv, så mesteparten av tiden står vi opp sammen.
Håper<3 Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Ja. Han har lørdager og jeg har søndager.
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 annenhver dag i helgen.. men prøver å begrense litt hvor lenge den andre sover - kommer litt an på hvordan uka har vært og hvor trøtte vi er.. den som står opp spiser frokost med barna, og så spiser den andre frokost når han/hun står opp! og så samles vi til lunsj senere på dagen.. noen dager går samboer og legger seg igjen en time eller to når minstemann sover lur midt på dagen Samme her
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Ja, vi bytter på, men det er ikke fast en dag hver. Hvis en er ekstra trøtt en helg, står den andre opp begge dagene. Nå er jeg småsyk og mannen står opp begge dager. (ser ikke ut til at jeg sovner igjen, men det er en annen sak) Noen ganger legger den første seg igjen når den andre står opp. Jeg sover sjelden lenger enn til 9-10 uansett. Mannen kan sove lenger, men står opp tidligere hvis vi skal noe spesielt. Anonymous poster hash: d1836...1f0
Tired mama Skrevet 27. oktober 2013 #13 Skrevet 27. oktober 2013 Her har vi en dag hver i helgen. Men denne dagen byttes på, kommer an på om den ene har vært ute kvelden før. Men ja, vi bytter på. Noe annet skulle egentlig bare mangle!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #14 Skrevet 27. oktober 2013 Vi har et vennepar hvor de alltid står opp samtidig nemlig. Derfor jeg lurte, for synes det de gjør er mer "lite vanlig" enn det vi gjør da! Hi Anonymous poster hash: d2d9d...0c3
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #15 Skrevet 27. oktober 2013 Ingenting som heter å sove UTPÅ Anonymous poster hash: 6011b...c24
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #17 Skrevet 27. oktober 2013 Mannen liker å stå opp tidlig, jeg sent.. Perfekt! Anonymous poster hash: fe197...8b8
Jippipippi Skrevet 27. oktober 2013 #18 Skrevet 27. oktober 2013 Vi bytter på det, en dag hver. Vi gir ungene litt mat, så spiser vi frokost/lunsj sammen når den andre står opp! Noen helger må begge opp, ungene er med på endel aktiviteter. Da tar vi det igjen når det passer.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #19 Skrevet 27. oktober 2013 Nei. Mannen er skikkelig A-menneske så han ligger og vrir seg i sengen og venter på at ungene skal våkne, når de endelig kommer tuslende i seks, halv syv tiden spretter han opp med dem. Jeg ligger gjerne til 8-8.30 i helgene. Men ingen trenger å stå opp med ungene lenger da, de er mellom 4 og 12 år og kan fint stå opp og sette på barne-TV selv, men mannen elsker å stå opp med dem. Når jeg står opp klokken åtte sitter de gjerne å spiller et brettspill, pusler puslespill, tegner eller noe sånt sammen med pappa. Så spiser vi frokost når jeg kommer. Anonymous poster hash: 700c1...20c
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #20 Skrevet 27. oktober 2013 Vi har ikke noen fast avtale, men det varierer hvem som står opp. Kommer an på hvordan natta har vært. Han tar mer på nettene enn meg, så da står jeg oftere opp og han får ligge litt lengre. Om natta har vært ok, men det er tidlig start tar ofte han det. Særlig nå som jeg er gravid tar han veldig mye mer netter og tidligere morgener. Vi tilpasser hvem som trenger det mest. Anonymous poster hash: 65ef0...b84
Mamma_til_2 Skrevet 27. oktober 2013 #21 Skrevet 27. oktober 2013 Ingenting som heter å sove UTPÅ Anonymous poster hash: 6011b...c24 joho det er det så desså!!!
Plutselig_gravid Skrevet 27. oktober 2013 #22 Skrevet 27. oktober 2013 Nå for tiden er det jeg som står tidlig opp hver dag. Er i permisjon med lillegutt på 6 uker. Samboer jobber for tiden 150 prosent nattevakt. Også de fleste helger. Siden lillebror og jentene på 2 og 4 stort sett sover greit om natten så er det egentlig en selvfølge for meg at min samboer får sove litt ut etter nattevaktene de dagene han har fri. Men han pleier ikke sove så lenge på fridagene sine da. Jeg står opp i 8-tiden. Han står som regel opp før 10 Dessuten er han i koma når han sover og han er ikke lett å vekke.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #23 Skrevet 27. oktober 2013 Vanligvis ja. Men nå for tiden står han opp med begge ungene av den enkle grunnen at minsten holder meg våken flere timer hver natt, så skal jeg fungere må jeg få meg litt søvn. Han jobber stort sett ettermiddager, så han står opp i ukedagene også selv om jeg er i permisjon Anonymous poster hash: 3a034...763
Gjest Hercule Poirot Skrevet 27. oktober 2013 #24 Skrevet 27. oktober 2013 Ingenting som heter å sove UTPÅ Anonymous poster hash: 6011b...c24 joho det er det så desså!!! Joda, det heter å sove utpå, eller å sove frampå, alt etter som hvor i landet man kommer fra. Og det er helt sikkert mange flere betegnelser på fenomenet. Hos oss bytter vi ikke på, men det er fordi mannen er A-menneske og jeg er B, evt. C, D, E eller F... Ungene var ikke store før de lærte at å vekke mamma i helgene var fy-fy, så lenge vi ikke skulle ut på noe. ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #25 Skrevet 27. oktober 2013 Mannen tar nattevåk og står opp med de eldste barna. Jeg tar nattevåk og står opp med babyen. Anonymous poster hash: 6f2b6...230
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå