Gå til innhold

Hvorfor drar enslige kvinner til Danmark for befruktning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi de har lyst på barn!!!

Men barnet da? Barnets rett til en far da?

Anonymous poster hash: e2bc6...d33

Det er faktisk mulig å møte en fantastisk mann etter man har fått barn også, som blir som en god pappa for barnet.

Dessuten så er ikke det å ha en biologisk far ensbetydende med å ha en pappa som stiller opp, gidder å være der og er snill og god.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dro til Danmark fordi jeg ønsket meg et barn, men ikke en mann. Det hastet pga jeg fikk beskjed om at jeg muligens måtte fjerne livmoren og de sa rett ut at ville jeg ha barn måtte jeg sette i gang.

Var ikke i et forhold så Storkklinikken ble løsningen da jeg ikke syns noe om å dra ut på byen å dra ut på byen for å skaffe seg et barn på den måten... Det ble mest realt å gjøre det på min måte! Var kun 23 år da jeg måtte ta avgjørelsen men har ikke angret en dag siden :)

Har i dag verdens flotteste datter å har vært så heldig å bli støttet opp av alle rundt meg. Hele bygda vet om hvordan barnet mitt er blitt til og har bare blitt møtt med positive tilbakemeldinger ;) end of story

Skrevet

Jeg skjønner lysten på å få barn altså, men jeg synes det er fryktelig egoistisk! Snakk om å kun tenke på seg selv.

Anonymous poster hash: ac2af...01a

Dette må være den tåpeligste kommentaren jeg har lest på lenge. Så det er mer egoistisk å reise til Danmark for å bli gravid enn det er å bli gravid sammen med en mann? Hvem tenker du på når du ble/blir gravid, kun på barnet du får? Skrulle! 

Anonymous poster hash: e2974...e32

Skrevet

Jeg skjønner lysten på å få barn altså, men jeg synes det er fryktelig egoistisk! Snakk om å kun tenke på seg selv.

Dette må være den tåpeligste kommentaren jeg har lest på lenge. Så det er mer egoistisk å reise til Danmark for å bli gravid enn det er å bli gravid sammen med en mann? Hvem tenker du på når du ble/blir gravid, kun på barnet du får? Skrulle!

Selvfølgelig er det mer egoistisk å med vilje få barn alene enn sammen med en annen. Hva i alle dager er skrullete med det? Hehe..

Skrevet

Hvorfor spør du så dumt?

Anonymous poster hash: e3f7b...b57
Skrevet

Synes det er egoistisk, kun fokus på egne behov og ønsker, slik som ellers i dette samfunnet. Bestemme noe så avgjørende på vegne av barnet: DU SKAL ALDRI FÅ OPPLEVE DIN FAR!

Barnemishandling!

Anonymous poster hash: 613ca...2e6

Skrevet

Så lenge du ikke snakker om fosterbarn evt adoptivbarn. Så er det å få barn uansett kun en egoistisk handling uavhengig av måten det gjøres på.

Anonymous poster hash: 335ef...ddd

Ja, å få barn er en egoistisk handling. Men å bevisst få barn som aldri vil ha en far er veldig mye mer egoistisk!!

Skrevet

Det er mer egoistisk å tviholde på barnefaren selv om forholdet halter, kun fordi barnet skal ha en far, enn å bli enslig mor. Det er mange varianter av egoisme ute og går når det kommer til det å få barn.

Skrevet

Min beste venninne dro til Danmark. Jeg synes det er høl i huet, da hun har litt under gjennomsnittet grei økonomi, jobber lang dager og langt unna. Barnet er det første som blir levert i barnehagen HVER eneste dag, 06.45, og hentes ikke før 16.55. Mor kan aldri delta på noe i bhg, som foreldrekaffe, møter, lucia eller annet. Mor har også lite eller ingen kontakt med familie, og dermed ALDRI avlastning, noe som resulterer i en sliten mamma som ikke orker å ta en eneste kamp med barnet sitt, og ungen har blitt verdens mest ufyselige 5 åring, dessverre.

Jeg forstår at man ønsker seg barn, men mener at det er ingen menneskerett. Det er ikke alltid alt klaffer når en familien med mor og far får barn heller, men når man velger å putte et uskyldig barn inn i en hverdag som kun består av jobb, middag og søvn er det tragisk og trist.

Jeg og min venninne kan ikke diskutere dette overhodet, vi har veldig forskjellig syn. I det ene øyeblikket kan hun si at hun innser at det ble mye tøffere enn forventet og at hun burde forstått at hun var for gammel da hun gjorde dette (er nå 43 år), mens i neste øyeblikk kjøper hun sperm av samme barn for å gjøre det sammen enda engang!

Anonymous poster hash: 6bec0...659

Dette var trist å lese.

Anonymous poster hash: dbd6f...99c

Skrevet

Synes det er egoistisk, kun fokus på egne behov og ønsker, slik som ellers i dette samfunnet. Bestemme noe så avgjørende på vegne av barnet: DU SKAL ALDRI FÅ OPPLEVE DIN FAR!

Barnemishandling!

Anonymous poster hash: 613ca...2e6

Egoistisk? Ja kanskje det, men når det kommer til stykke er vel det meste vi gjør egoistisk i grunn ;)  det kommer bare an på vinklingen en velger :P

Hvis du ser på dette som barnemishandling så vil jeg si at terskelen din er rimelig lav. Min datter vet hvordan hun har blitt til å vi har allerede besøkt storkklinikken samt vært med på storktreff (treff for oss som altså driver med barnemishandling....).

Hun har spurt litt om hvorfor hun ikke har noen pappa men ifølge henne selv trenger hun ikke det heller. starter da å ramse opp mange av oss rundt seg noe som sier meg at hun føler seg trygg og ivaretatt. Å ja, jeg vet at det kan komme problemer senere men det kan det jammen om man er i et parforhold også...

Hovedsaken for et barn slik jeg ser det, er at barnet blir ivaretatt å opplever at det er elsket og har et godt nettverk rundt seg. Nettverket trenger heller ikke å være så stort bare det ivaretar barnets behov!

Så hvordan kan du forklare det at det å velge å få et donorbarn er barnemishandling? Kan til en viss grad innrømme at det er egoistisk å få barn, men det gjelder uansett for alle som har fått barn..

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å forstå barneønsket til dem som gjør det.

Anonymous poster hash: 8cb9e...b68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...