Gå til innhold

Hvorfor drar enslige kvinner til Danmark for befruktning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange enslige kvinner som drar til Danmark for kunstig befruktning slik at de blir alenemødre? Er det ikke bedre å finne seg en mann slik at barnet får en far?

Anonymous poster hash: e2bc6...d33
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er, SJOKK, ikke alle som finner kjærligheten og det er ikke for alle å bare skaffe seg en mann.

Jeg har ikke barn fra Danmark, men jeg vurderer det. Har et barn med en mann som var voldelig (lang historie kort, han er fradømt foreldrerett og samvær etter vold mot både meg og barnet). Jeg stoler dessverre ikke på menn lengre og jeg ønsker ikke å bo sammen med en mann lengre, men jeg ønsker meg et til barn og jeg ønsker søsken til barnet mitt.

Har ikke helt bestemt meg enda, men er i tankeboksen :)

Anonymous poster hash: f5589...89a
Skrevet

Det er ikke alle som finner den rette å starte familie med før det biologisk er for sent. Og da er Danmark et godt alternativ. 

Skrevet

Hvorfor er det så mange enslige kvinner som drar til Danmark for kunstig befruktning slik at de blir alenemødre? Er det ikke bedre å finne seg en mann slik at barnet får en far?

1. Trolig fordi de ønsker seg barn...

2. Selvfølgelig, men ikke alltid like lett å finne en som vil være far og som er egnet til det...

Men, HI - er dette virkelig så vanskelig å tenke seg til selv?

Anonymous poster hash: 805b3...3f8

Skrevet

Det tror jeg faktisk du kan tenke deg til selv...

Skrevet

vil påstå at det i noen tilfeller er bedre å ordne dette med donor, enn å finne seg ubrukelig fyr som man må forholde seg til for resten av livet..

Skrevet

vil påstå at det i noen tilfeller er bedre å ordne dette med donor, enn å finne seg ubrukelig fyr som man må forholde seg til for resten av livet..

Vil påstå at det alltid er bedre enn en "ubrukelig" og ufrivillig "donor" funnet en tilfeldig kveld på byen. 

Skrevet

Fordi de har lyst på barn!!!

Men barnet da? Barnets rett til en far da?

Skrevet

Du kan alstå ikkje tenkje deg til det sjølv?  Det er ikkje alle som finn ein mann dei ynskjer å dele livet med medan dei er i fertil alder, og så dreg dei altså til Danmark for å ordne det på eiga hand framfor å lure nokon på byen.

Skrevet

himmel og hav,du HI må være fryktelig uviten!vet du virkelig ikke svaret på det???

Om ikke er du kanskje ikke den skarpeste kniven...

Anonymous poster hash: c5989...d7a

Skrevet

Fordi det er rett for dem vel :)

Jeg kjenner en som gjorde det. Hun er lesbisk.

Datteren er like gammel som meg, og er et utrolig flott menneske. Høyt utdannet, skarp, morsom, selvsikker og utadvendt. Selv uten en far.

Gjest elisa bt
Skrevet

Det gjør de ene og alene for at du skal ha noe som du kan være moralsk forarget over. Det er tross alt viktig at de gjør dette, slik at du kan være helt sikker på at du er bedre en dem!

Skrevet

Min beste venninne dro til Danmark. Jeg synes det er høl i huet, da hun har litt under gjennomsnittet grei økonomi, jobber lang dager og langt unna. Barnet er det første som blir levert i barnehagen HVER eneste dag, 06.45, og hentes ikke før 16.55. Mor kan aldri delta på noe i bhg, som foreldrekaffe, møter, lucia eller annet. Mor har også lite eller ingen kontakt med familie, og dermed ALDRI avlastning, noe som resulterer i en sliten mamma som ikke orker å ta en eneste kamp med barnet sitt, og ungen har blitt verdens mest ufyselige 5 åring, dessverre.

Jeg forstår at man ønsker seg barn, men mener at det er ingen menneskerett. Det er ikke alltid alt klaffer når en familien med mor og far får barn heller, men når man velger å putte et uskyldig barn inn i en hverdag som kun består av jobb, middag og søvn er det tragisk og trist.

Jeg og min venninne kan ikke diskutere dette overhodet, vi har veldig forskjellig syn. I det ene øyeblikket kan hun si at hun innser at det ble mye tøffere enn forventet og at hun burde forstått at hun var for gammel da hun gjorde dette (er nå 43 år), mens i neste øyeblikk kjøper hun sperm av samme barn for å gjøre det sammen enda engang!

Anonymous poster hash: 6bec0...659
Skrevet

Mitt barn har også rett på en far, men faren nekter å forholde seg til barnet. Skulle ofte ønske jeg hadde et donorbarn slik at jeg slapp dette med å forholde meg til at fyren eksisterer, og ikke minst fordi jeg vil skåne barnet for at "pappa har ikke lyst å være pappen din".

Anonymous poster hash: 7cb7f...231
Skrevet

SPERM AV SAMME FAR! Forferdelig glipp der gitt!

Hilsen #14

Skrevet

Fordi de har lyst på barn!!!

Men barnet da? Barnets rett til en far da?

dagens kjernefamilie består ikke nødvendigvis av noen far

Anonymous poster hash: cad9c...579

Skrevet

Min beste venninne dro til Danmark. Jeg synes det er høl i huet, da hun har litt under gjennomsnittet grei økonomi, jobber lang dager og langt unna. Barnet er det første som blir levert i barnehagen HVER eneste dag, 06.45, og hentes ikke før 16.55. Mor kan aldri delta på noe i bhg, som foreldrekaffe, møter, lucia eller annet. Mor har også lite eller ingen kontakt med familie, og dermed ALDRI avlastning, noe som resulterer i en sliten mamma som ikke orker å ta en eneste kamp med barnet sitt, og ungen har blitt verdens mest ufyselige 5 åring, dessverre.

Jeg forstår at man ønsker seg barn, men mener at det er ingen menneskerett. Det er ikke alltid alt klaffer når en familien med mor og far får barn heller, men når man velger å putte et uskyldig barn inn i en hverdag som kun består av jobb, middag og søvn er det tragisk og trist.

Jeg og min venninne kan ikke diskutere dette overhodet, vi har veldig forskjellig syn. I det ene øyeblikket kan hun si at hun innser at det ble mye tøffere enn forventet og at hun burde forstått at hun var for gammel da hun gjorde dette (er nå 43 år), mens i neste øyeblikk kjøper hun sperm av samme barn for å gjøre det sammen enda engang!

Det er selvfølgelig ikke alle som er best egnet til foreldre, men det gjelder vel uansett hvilken metode som fører til at de blir foreldre.

Det at du opplever dette med din venninne betyr ikke at alle alenemødre med donorbarn er på den måten....

Anonymous poster hash: 805b3...3f8

Skrevet

Det var et fryktelig lite gjennomtenkt spørsmål, og svaret sier seg selv. Personlig synes jeg disse damene er tøffe, og de er som regel svært dedikerte alenemødre da de har planlagt hele opplegget og barnet er alltid førstepri.

Skrevet

dette synes jeg faktisk du skal gå til media med! De har bare ikke tenkt på at de heller burde finne seg en mann! Kanskje du får en nobelpris eller noe for dette  :lol:

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg barn, men dessverre har jeg ikke funnet mannen i mitt liv (og tro meg, jeg har lett..). Da jeg var 32 år følte jeg at tiden var inne, og jeg tok kontakt med en klinikk i Danmark. Resultatet ble ei nydelig jente som nå er 4 år. Livet som alenemor er godt. Vi har et godt liv, jenta mi og jeg. Ser med glede frem mot sommeren, da blir vi tre. I magen min ligger nemlig lillesøster eller lillebror.

Anonymous poster hash: 1b7de...c4e

Skrevet

Min søster er verdens beste tante. Hun elsker unger, og ingen er flinkere med barn enn henne. Hun er nå 38 år, har ikke funnet noen å dele livet sitt med. Når teknologien finnes, synes jeg det er fantastisk at hun kan (hvis det lykkes etter hvert) kan få oppfylt sitt største ønske her i livet. Jeg vet at hun vil bli en fantastisk mamma!!

Det er sikkert mye man ikke kan forstå her i livet, og jeg respekterer det. Men at det skulle være galt at noen som elsker barn, får barn på egenhånd, det skjønner ikke jeg. Selvfølgelig er det et poeng med at barnet ikke får noen far (ennå) men som hun sier, jeg har hele resten av livet på meg til å lete etter en far.. Det er nå jeg kan få barnet!

Anonymous poster hash: 9d038...b74
Skrevet

Fordi de har lyst på barn, ser at de vil ha gode evner til å ivareta barnets behov alene, ikke har møtt mannen i sitt liv enda, og ser at de ikke har lang tid på å få barn før det er for sent- antar jeg.

Skrevet

Jeg skjønner lysten på å få barn altså, men jeg synes det er fryktelig egoistisk! Snakk om å kun tenke på seg selv.

Anonymous poster hash: ac2af...01a

Skrevet

Jeg skjønner lysten på å få barn altså, men jeg synes det er fryktelig egoistisk! Snakk om å kun tenke på seg selv.

Anonymous poster hash: ac2af...01a

Så lenge du ikke snakker om fosterbarn evt adoptivbarn. Så er det å få barn uansett kun en egoistisk handling uavhengig av måten det gjøres på. 

Anonymous poster hash: 335ef...ddd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...