Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #26 Skrevet 26. oktober 2013 JEg skjønner veldig godt hva du mener HI. Jeg synes også det er helt teit at far MÅ ta ut permisjon. min mann driver også eget firma og det blir vanskelig å ta ut perm. når jeg er ferdig med perm har jeg ingen jobb å gå tilbake til så jeg skal over på dagpenger (så fremt at jeg ikke får jobb under perm da). så far utsetter fedrekvoten til jeg har fått jobb. og skal da ta ut 2 dager i uka mens de andre skal barnet være hos dagmamma! Er jo ikke noe annet å gjøre, med mindre Erna får fingeren ut av rumpa litt fort! Hu vil jo ha vekk denne dumme regelen! Veldig lett for folk med mye penger eller de som har mulighet til å ta perm å si man syter, men hvis man ikke skjønner at full barnehage når en unge er 7,5 mnd gammel er dumt burde man kanskje la være å få barn... Skjønner ikke hvorfor man ikke skal få kontantstøtte før ungen er 12 mnd. gammel heller, mens barnehageplass det får jo ikke vi før lenge etter at min perm er over? Kan bli gal av alle regler! Anonymous poster hash: a370a...fce Du er veldig opptatt av å få i bytter og spann, men veldig lite opptatt av hva du skal gi igjen til samfunnet. At din mann har en slik arbeidsituasjon kan ikke samfunnet ta ansvar for. At du har satt deg selv i en situasjon hvor du ikke har skaffet deg en økonomisk trygghet i forhold til den livssituasjonen dere har, kan ikke samfunnet ta ansvar for. Norge har meget gode ordninger, og det burde du være fornøyd med. Jeg synes synd på samfunnet Norge som må forholde seg til innbyggere med holdninger som du har. Anonymous poster hash: 85e6b...382
Groosalugg Skrevet 26. oktober 2013 #27 Skrevet 26. oktober 2013 Det pussige er jo at kvinner som driver eget firma klarer å ta ut 3 uker perm før fødsel, samt 14 uker etter.. Gjerne fellesperioden også. Merkelig det der.. Din mann kan jo ta perm f.eks 2 dager i uka. De dagene jobber du. På den måten blir jo din permisjon utvidet også. I tillegg kan far ta ut ferie mens du jobber. Hvis du ikke har jobb å gå til så kan du jo kanskje ta sikte på å jobbe ekstravakter i helger når far har fri. Mange muligheter bare man vil se dem.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #28 Skrevet 26. oktober 2013 Hva hadde du gjort om det var omvendt, hi? Er rimelig sikker på at du ville gjort hva som helst for å ha permisjon! Merkelig at mannfolka alltid er så uunnværlige. Anonymous poster hash: a0b19...674
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #29 Skrevet 26. oktober 2013 Hva hadde du gjort om det var omvendt, hi? Er rimelig sikker på at du ville gjort hva som helst for å ha permisjon! Merkelig at mannfolka alltid er så uunnværlige. Anonymous poster hash: a0b19...674 I sånne forhold er vel gjerne mannen den som er mer hjemmeværende? Jeg har ingen problemer med å begynne å jobbe igjen jeg (hvis jeg har en jobb), det jeg har problemer med er å levere fra meg en baby til ukjente mennesker! Anonymous poster hash: a370a...fce
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #30 Skrevet 26. oktober 2013 Du vil ikke få dagpenger om du er hjemme etter permisjonen er ferdig om du ikke er å regne som reell arbeidssøker - for å være reell arbeidssøker MÅ du ha tilgjengelig barnepass som kan stille på kort (1-2) dagers varsel... Permisjonsordningen ER generøs og det er også helt opp til en selv om man vil benytte den eller ei... Sorry, ingen sympati herfra... Anonymous poster hash: 6039a...b10 Min svigerinne fikk nettopp innvilget dagpenger da hun var ferdig med perm og jobben ikke hadde mer jobb til henne. men hun har ingen barnehageplass før 1 januar. så hvordan kunne hun få det da? å ikke får far ta ut perm heller så lenge mor er hjemme på dagpenger? jeg skjønner veldig lite her! Da svindler din svigerinne nav.. Det står helt klart og tydelig at man MÅ være reell arbeidssøker for å få dagpenger og i det ligger det å kunne stille på kurs eller jobb på kort varsel. Man får jo penger for å være arbeidssøker så da sier det seg selv at det er nettopp det man skal gjøre - søke jobber og være aktiv for å få jobb!!! Det stilles ingen krav til mors aktivitet når far tar ut fedrekvoten så mor kan fint gå på dagpenger samtidig som far tar ut fedrekvote.... Anonymous poster hash: 6039a...b10 Hun svindler ikke. unnskyld meg, men synes du er lite frekk når du er så bastant. det er faktisk nav som har ordnet med dette for henne nå ettersom hun ikke hadde noe jobb å gå tilbake til. i utgangspunktet var hun ansatt, men de hadde ingen oppdrag hun kunne starte på nå. hun bor i en veldig liten kommune som er veldig usentral! ikke alle sammen har mulighet til å ta ulønnet perm. og jeg synes det blir for teit å vifte med "da skulle du kanskje ikke valgt å fa barn akkurat nå" kortet for hver gang noen nevner dette. dessuten kan du takke nei til 2 jobber før du må ta en, så man er vel reel arbeidssøker likevel. og barnepass den ene dagen man må på møte med nav ordner seg sikkert! tviler på hun blir satt på noe kurs når hun har høyere utdanning og bare trenger en ledig stilling innenfor det hun er utdannet som! Dagpenger er ikke og skal ikke være et alternativ til ulønnet permisjon! Når man velger å få barn må man også forsørge disse barna - DITT ansvar - ikke statens! Sorry men jeg blir irritert når folk tar seg friheter på statens regning!!!! Jobbsøker kurs kan gå over 6 uker og kreve oppmøte daglig i 7,5 timer, og hva om hun får en jobb? Det er slettes ikke sånn at man kan takke nei til jobber og fortsatt få dagpenger - om det vil man i beste fall få en tidsbestemt utestengelse og i verste fall miste retten til dagpenger! 5. Vilkår om hel- og deltidsarbeidFtrl. § 4-5 første ledd bokstav c 5.1. HovedregelStønadsmottaker må være villig til å søke og til å ta imot arbeid uavhengig av om det er på heltid og deltid. Den som uten rimelig grunn setter generelle begrensninger med hensyn til stillingsprosent, er ikke å anse som reell arbeidssøker. Stønadsmottaker kan heller ikke si opp eller takke nei til arbeid fordi arbeidet ikke har den stillingsprosenten som vedkommende ønsker seg. 8.2.1. Foreldre med små barnStønadssøkere med små barn må på forhånd ha innrettet seg slik at noen kan passe barna på kort varsel. Det skal likevel gis en frist på ikke mindre enn to dager, til å skaffe barnepass for å kunne tiltre i arbeid/tiltak. Ved innkalling til NAV, må frammøte kunne skje på kort varsel. Barn er å anse som små inntil de har fullført fjerde skoleår. Barn som har spesielle behov dokumentert fra helsepersonell i kommunen, kan anses som "små" inntil fylte 18 år. Dette gjelder også enslige forsørgere som mottar dagpenger. Mottar de overgangsstønad, gjelder egne regler. Manglende barnepass anses ikke som "rimelig grunn". Vedkommende må også kunne ta arbeid som begynner før barnehagens åpningstid eller slutter senere enn stengningstiden. Dette kravet gjelder imidlertid ikke for dem som er godkjent som deltidsarbeidssøkende grunnet omsorg for små barn. Dersom man er godkjent som lokal arbeidssøker, og har eneansvar for små barn, kan man takke nei til arbeid som medfører at det tidsmessig ikke lar seg gjøre å levere og hente barn(a) innenfor barnehagens åpningstid. Det beror på en konkret vurdering av faktum i saken om tilbudet er aktuelt for den som er godkjent som lokal arbeidssøker, og som da i utgangspunktet må kunne godta inntil en times reisevei. Anonymous poster hash: 6039a...b10
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #31 Skrevet 26. oktober 2013 Men et eller annet må jo utbetales uansett om det er dagpenger eller ikke, kan jo ikke kreve at en mor uten jobb skal leve uten noenting... Og drit i det pisset om at jeg burde spart penger før osv. for den ungen her er ikke planlagt, men jeg bruker ikke abort som prevensjon i motsetning til mange andre! Hadde tenkt til å bli gravid neste år når huset er ferdigbygd og jeg hadde fått fast jobb, men sånn ble det ikke og ferdig med det... Jeg får jo bare bo hjemme i leiligheten "min" noen måneder, få pappapermen overført til meg + at jeg da vil få nesten 5000 i overgangsstønad, dobbel barnetrygd osv. Staten som taper på det, ikke jeg! Anonymous poster hash: a370a...fce
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #32 Skrevet 26. oktober 2013 Du vil ikke få dagpenger om du er hjemme etter permisjonen er ferdig om du ikke er å regne som reell arbeidssøker - for å være reell arbeidssøker MÅ du ha tilgjengelig barnepass som kan stille på kort (1-2) dagers varsel... Permisjonsordningen ER generøs og det er også helt opp til en selv om man vil benytte den eller ei... Sorry, ingen sympati herfra... Anonymous poster hash: 6039a...b10 Min svigerinne fikk nettopp innvilget dagpenger da hun var ferdig med perm og jobben ikke hadde mer jobb til henne. men hun har ingen barnehageplass før 1 januar. så hvordan kunne hun få det da? å ikke får far ta ut perm heller så lenge mor er hjemme på dagpenger? jeg skjønner veldig lite her! Da svindler din svigerinne nav.. Det står helt klart og tydelig at man MÅ være reell arbeidssøker for å få dagpenger og i det ligger det å kunne stille på kurs eller jobb på kort varsel. Man får jo penger for å være arbeidssøker så da sier det seg selv at det er nettopp det man skal gjøre - søke jobber og være aktiv for å få jobb!!! Det stilles ingen krav til mors aktivitet når far tar ut fedrekvoten så mor kan fint gå på dagpenger samtidig som far tar ut fedrekvote.... Anonymous poster hash: 6039a...b10 Hun svindler ikke. unnskyld meg, men synes du er lite frekk når du er så bastant. det er faktisk nav som har ordnet med dette for henne nå ettersom hun ikke hadde noe jobb å gå tilbake til. i utgangspunktet var hun ansatt, men de hadde ingen oppdrag hun kunne starte på nå. hun bor i en veldig liten kommune som er veldig usentral! ikke alle sammen har mulighet til å ta ulønnet perm. og jeg synes det blir for teit å vifte med "da skulle du kanskje ikke valgt å fa barn akkurat nå" kortet for hver gang noen nevner dette. dessuten kan du takke nei til 2 jobber før du må ta en, så man er vel reel arbeidssøker likevel. og barnepass den ene dagen man må på møte med nav ordner seg sikkert! tviler på hun blir satt på noe kurs når hun har høyere utdanning og bare trenger en ledig stilling innenfor det hun er utdannet som! Hun trenger ikke bhg plass, men barnepass som på kort varsel kan ta ungen. Dette kan være f.eks en bestemor/far eller en hjemmeværende venninne. Kanskje derfor hun fikk dagpenger. Man kan IKKE takke nei til 2 jobber og fortsette å få dagpenger. Det er en vandrehistorie uten hold i. Anonymous poster hash: 2c939...ec5
*Yuna* Skrevet 26. oktober 2013 #33 Skrevet 26. oktober 2013 Det pussige er jo at kvinner som driver eget firma klarer å ta ut 3 uker perm før fødsel, samt 14 uker etter.. Gjerne fellesperioden også. Merkelig det der.. Din mann kan jo ta perm f.eks 2 dager i uka. De dagene jobber du. På den måten blir jo din permisjon utvidet også. I tillegg kan far ta ut ferie mens du jobber. Hvis du ikke har jobb å gå til så kan du jo kanskje ta sikte på å jobbe ekstravakter i helger når far har fri. Mange muligheter bare man vil se dem. Signerer.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #34 Skrevet 26. oktober 2013 Har en mann som er daglig leder i et lite firma med to andre ansatte der de ikke kan ta inn ekstrahjelper for å avlaste. Og jammen har han ikke klart å avvikle hele permisjonen på 12 uker før poden er 15 måneder! Har delt det opp og tatt mesteparten gradert. Og argumentet med at du ikke har jobb etter endt permisjon kommer du ingen vei med. Du har ganske lang tid å søke ny jobb på! Jeg søkte selv på alt relevant som ble utlyst mens jeg var i permisjon, og var klar til å begynne å søke på det som ikke var relevant også når je fikk jobb to måneder før permisjonen var slutt. Vi har en fantastisk permisjonsordning som sikrer barnet tid med begge foreldrene. Vil noen være hjemme lengre, eller at den ene ikke skal ta ut sin del er det helt greit for meg. Men ikke forvent at fellesskapet skal betale for det! Med så generøse ordninger må staten stille noen krav! Anonymous poster hash: ea37a...7f1
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #35 Skrevet 26. oktober 2013 Det pussige er jo at kvinner som driver eget firma klarer å ta ut 3 uker perm før fødsel, samt 14 uker etter.. Gjerne fellesperioden også. Merkelig det der.. Din mann kan jo ta perm f.eks 2 dager i uka. De dagene jobber du. På den måten blir jo din permisjon utvidet også. I tillegg kan far ta ut ferie mens du jobber. Hvis du ikke har jobb å gå til så kan du jo kanskje ta sikte på å jobbe ekstravakter i helger når far har fri. Mange muligheter bare man vil se dem. HI vil ikke ha råd, hun vil ha vår velsignelse til å svindle til seg penger hun ikke har krav på. På tross av at Norge (og Sverige) har de desidert beste permisjonsordningene i hele verden, så er ikke ordningen bra nok for henne. Så hun skal svindle til seg penger i stedet. Penger som heller kunne ha gått til å gi barna hennes en bedre barnehage og skole. Får håpe at hun klarer å oppdra barna sine til å tenke lengre enn nesa rekker, for slike enorme velferdsgoder som vi har i Norge i dag finnes neppe om 30 år. Anonymous poster hash: ca01c...b12
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #36 Skrevet 26. oktober 2013 Vi sendte ungen i barnehage når hun var 1,5 år. For å løse det økonomiske var far hjemme i ulønnet permisjon og med kontantstøtte, mens jeg jobbet alt jeg kunne. Jeg hadde vel en uke fri tilsammen i den perioden. Det var kjempeslitsomt, og jeg fikk se familien lite. Ungen og pappaen har hatt en fantastisk sommer sammen, og vi slapp å sende barnet tidlig i barnehage. Jeg overtok forresten en måned av pappas permisjon. Måtte ha sykemelding og legeerklæring på at han ikke kunne ta seg av barnet (gipset arm og satt i rullestol etter en ulykke) Anonymous poster hash: 1866d...e3d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #37 Skrevet 26. oktober 2013 Det pussige er jo at kvinner som driver eget firma klarer å ta ut 3 uker perm før fødsel, samt 14 uker etter.. Gjerne fellesperioden også. Merkelig det der.. Din mann kan jo ta perm f.eks 2 dager i uka. De dagene jobber du. På den måten blir jo din permisjon utvidet også. I tillegg kan far ta ut ferie mens du jobber. Hvis du ikke har jobb å gå til så kan du jo kanskje ta sikte på å jobbe ekstravakter i helger når far har fri. Mange muligheter bare man vil se dem. HI vil ikke ha råd, hun vil ha vår velsignelse til å svindle til seg penger hun ikke har krav på. På tross av at Norge (og Sverige) har de desidert beste permisjonsordningene i hele verden, så er ikke ordningen bra nok for henne. Så hun skal svindle til seg penger i stedet. Penger som heller kunne ha gått til å gi barna hennes en bedre barnehage og skole. Får håpe at hun klarer å oppdra barna sine til å tenke lengre enn nesa rekker, for slike enorme velferdsgoder som vi har i Norge i dag finnes neppe om 30 år. Anonymous poster hash: ca01c...b12 I tillegg til at pengene kunne blitt brukt til bedre ting, så fører svindlere til at de som har reelt behov for støtte blir mistenkeliggjort. HI, det er ikke statens eller noen andres skyld om dere ikke vil benytte dere av den permisjonen som tilbys. Det gir dere ingen rett til å svindle om dere ikke klarer å spare penger. Hvis dere begge må jobbe, så må dere få noen andre til å passe barnet, sånn er det bare. Hvis dere må jobbe samtidig, selvfølgelig. Som ansatt i et lite firma kan mannen kanskje tilpasse sin arbeidstid til når det passer med din, men det aner meg at du har grunner til at det ikke går også. Anonymous poster hash: 10f56...05d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #38 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg driver eget selskap med 3 ansatte. Selvfølgelig kunne ikke jeg gå ut i permisjon da jeg fikk barn uten å lagt planer. Jeg ansatte en ekstra person mens jeg hadde permisjon og avtalte med NAV at jeg kunne gjøre noen ting som å betale regninger og litt krontollarbeid mens jeg hadde permisjon. Dessuten planla vi det slik at mannen tok permisjon mens det var mest hektisk og jeg i roligere perioder. Hvorfor er det vanskeligere for en mann? Anonymous poster hash: deaa4...db8
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #39 Skrevet 26. oktober 2013 Det er ikke no generøst tilbud fra staten, det er jo tvang! Jeg setter IKKE ungen min i barnehage 9 timer om dagen, kanskje mer, når den er 7,5 mnd. gammel... Og dessuten har jeg egentlig ikke noe jobb å gå tilbake til med mindre jeg får komme tilbake der jeg er vikar nå, så det ender jo med at NAV må utbetale dagpenger, kontantstøtte og mye mer om de ikke lar faren slippe pappapermen. Ser ikke logikken dems med det Men man får jo ikke kontantstøtte før ungen er 1 år gammel (hvorfor i all verden?), hva får man i mellomtiden da? Er vel ingen som velger å jobbe noen mnd. for så å gå hjemme igjen? Håper Erna får gjennom det med å bli kvitt den teite tvangen! Anonymous poster hash: a370a...fce Beklager, men snakk om å være bortskjemt. Du skal være glad du bor i dette landet og får nyte godt av denne fantastiske ordningen i det hele tatt. En bekjent av meg bor i Belgia, og der får mor 3 måneders permisjon og far får kun 14 dager i forbindelse med fødsel. That's it! Det vanlige der er at barna blir sendt i barnehagen fra de er 3 måneder gamle og er der til de er 3 år. Deretter er det førskole. Og det er ingen minstepris på barnehageplass heller. Anonymous poster hash: cfec7...308
Elina Skrevet 26. oktober 2013 #40 Skrevet 26. oktober 2013 Kjenner faktisk til flere som har skiftet adresse på papiret kun for å få overført fars permisjon. De motar eller søkte ikke om overgangsstønad da. Det var kun for omgå systemet. Hun ene vet jeg sa det til saksbehandler som ikke sa noe på det, men sa kun at skjemaene så bra ut. Hun fikk overført den Så tror faktisk ikke det er ulovlig engang!?
Edelweis Skrevet 26. oktober 2013 #41 Skrevet 26. oktober 2013 Nå må dere gi dere. HI har ikke sagt hun skal snylte eller klaget på hvor mye penger vi i norge får fra staten under perm hun klager på at vi ikke kan velge selv hvem som skal motta pengene. Må da vel komme på det samme om det er mor som mottar alt eller deler likt med far, summen fra staten blir ikke større fordi. Og jeg er helt enig. Det skulle vært valgfritt.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #42 Skrevet 26. oktober 2013 jeg foreslår at du brekker armen på gubben din Anonymous poster hash: fc328...7c6
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #43 Skrevet 27. oktober 2013 Kjenner faktisk til flere som har skiftet adresse på papiret kun for å få overført fars permisjon. De motar eller søkte ikke om overgangsstønad da. Det var kun for omgå systemet. Hun ene vet jeg sa det til saksbehandler som ikke sa noe på det, men sa kun at skjemaene så bra ut. Hun fikk overført den Så tror faktisk ikke det er ulovlig engang!? Hvis jeg faktisk kan gjøre det OG blir boende med gubben så søker jo ikke jeg overgangsstønad heller... Må jeg fysisk flytte gjør jeg jo selvfølgelig det! Men vi er ikke samboere nå og kommer ikke til å være det når søknadene sendes inn, så egentlig "svindler" jeg heller ikke om jeg søker om pappapermen... De kan jo ikke gjøre om vedtaket lenge etterpå? Vi vet jo ikke når huset er ferdig feks. Anonymous poster hash: a370a...fce
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #44 Skrevet 27. oktober 2013 Nå må dere gi dere. HI har ikke sagt hun skal snylte eller klaget på hvor mye penger vi i norge får fra staten under perm hun klager på at vi ikke kan velge selv hvem som skal motta pengene. Må da vel komme på det samme om det er mor som mottar alt eller deler likt med far, summen fra staten blir ikke større fordi. Og jeg er helt enig. Det skulle vært valgfritt. "Jeg får jo bare bo hjemme i leiligheten "min" noen måneder, få pappapermen overført til meg + at jeg da vil få nesten 5000 i overgangsstønad, dobbel barnetrygd osv. Staten som taper på det, ikke jeg!" Hvis ikke dette er å planlegge å svindle så vet ikke jeg altså all den tid de faktisk i utgangspunktet er kjærester/samboere.. Og nå er det nå en gang sånn at når nav gir en penger for å være hjemme med barna kan det også settes krav til stønadsmottagerne på lik linje som det gjøres med dagpenger, sykepenger etc.... Stortinget har bestemt at en del av permisjonen er forbeholdt far og satt strenge krav for overføring av denne til mor.. Enn så lenge er det den virkeligheten HI må forholde seg til.... Anonymous poster hash: 6039a...b10
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #45 Skrevet 27. oktober 2013 Nå må dere gi dere. HI har ikke sagt hun skal snylte eller klaget på hvor mye penger vi i norge får fra staten under perm hun klager på at vi ikke kan velge selv hvem som skal motta pengene. Må da vel komme på det samme om det er mor som mottar alt eller deler likt med far, summen fra staten blir ikke større fordi. Og jeg er helt enig. Det skulle vært valgfritt. "Jeg får jo bare bo hjemme i leiligheten "min" noen måneder, få pappapermen overført til meg + at jeg da vil få nesten 5000 i overgangsstønad, dobbel barnetrygd osv. Staten som taper på det, ikke jeg!" Hvis ikke dette er å planlegge å svindle så vet ikke jeg altså all den tid de faktisk i utgangspunktet er kjærester/samboere.. Og nå er det nå en gang sånn at når nav gir en penger for å være hjemme med barna kan det også settes krav til stønadsmottagerne på lik linje som det gjøres med dagpenger, sykepenger etc.... Stortinget har bestemt at en del av permisjonen er forbeholdt far og satt strenge krav for overføring av denne til mor.. Enn så lenge er det den virkeligheten HI må forholde seg til.... Anonymous poster hash: 6039a...b10 Det er jo ikke å planlegge å svindle, jeg blir jo da alenemor noen mnd. og skal ha det enhver alenemor har krav på... Anonymous poster hash: a370a...fce
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #46 Skrevet 27. oktober 2013 Kjenner faktisk til flere som har skiftet adresse på papiret kun for å få overført fars permisjon. De motar eller søkte ikke om overgangsstønad da. Det var kun for omgå systemet. Hun ene vet jeg sa det til saksbehandler som ikke sa noe på det, men sa kun at skjemaene så bra ut. Hun fikk overført den Så tror faktisk ikke det er ulovlig engang!?Hvis jeg faktisk kan gjøre det OG blir boende med gubben så søker jo ikke jeg overgangsstønad heller... Må jeg fysisk flytte gjør jeg jo selvfølgelig det! Men vi er ikke samboere nå og kommer ikke til å være det når søknadene sendes inn, så egentlig "svindler" jeg heller ikke om jeg søker om pappapermen... De kan jo ikke gjøre om vedtaket lenge etterpå? Vi vet jo ikke når huset er ferdig feks. Anonymous poster hash: a370a...fce Jo det er ulovlig. Du er jo ikke aleneforsørger! Dessuten er det lovpålagt å melde flytting med en gang en flytter. Sånn er det bare! Anonymous poster hash: 00a54...282
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #47 Skrevet 27. oktober 2013 Nå må dere gi dere. HI har ikke sagt hun skal snylte eller klaget på hvor mye penger vi i norge får fra staten under perm hun klager på at vi ikke kan velge selv hvem som skal motta pengene. Må da vel komme på det samme om det er mor som mottar alt eller deler likt med far, summen fra staten blir ikke større fordi. Og jeg er helt enig. Det skulle vært valgfritt. "Jeg får jo bare bo hjemme i leiligheten "min" noen måneder, få pappapermen overført til meg + at jeg da vil få nesten 5000 i overgangsstønad, dobbel barnetrygd osv. Staten som taper på det, ikke jeg!" Hvis ikke dette er å planlegge å svindle så vet ikke jeg altså all den tid de faktisk i utgangspunktet er kjærester/samboere.. Og nå er det nå en gang sånn at når nav gir en penger for å være hjemme med barna kan det også settes krav til stønadsmottagerne på lik linje som det gjøres med dagpenger, sykepenger etc.... Stortinget har bestemt at en del av permisjonen er forbeholdt far og satt strenge krav for overføring av denne til mor.. Enn så lenge er det den virkeligheten HI må forholde seg til.... Anonymous poster hash: 6039a...b10 Det er jo ikke å planlegge å svindle, jeg blir jo da alenemor noen mnd. og skal ha det enhver alenemor har krav på... Anonymous poster hash: a370a...fce Du får fortsette å overbevise deg selv om det. Anonymous poster hash: cfec7...308
løve2012 Skrevet 27. oktober 2013 #48 Skrevet 27. oktober 2013 Dette skattepengene våre går til altså.... herrefred for en umoden og "bortskjemt drittunge-mentalitet. ta ansvar er mitt eneste råd, som du sikkert ikke vil høre uansett...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #49 Skrevet 27. oktober 2013 Men et eller annet må jo utbetales uansett om det er dagpenger eller ikke, kan jo ikke kreve at en mor uten jobb skal leve uten noenting... Og drit i det pisset om at jeg burde spart penger før osv. for den ungen her er ikke planlagt, men jeg bruker ikke abort som prevensjon i motsetning til mange andre! Hadde tenkt til å bli gravid neste år når huset er ferdigbygd og jeg hadde fått fast jobb, men sånn ble det ikke og ferdig med det... Jeg får jo bare bo hjemme i leiligheten "min" noen måneder, få pappapermen overført til meg + at jeg da vil få nesten 5000 i overgangsstønad, dobbel barnetrygd osv. Staten som taper på det, ikke jeg! Anonymous poster hash: a370a...fce "Men et eller annet må jo utbetales uansett om det er dagpenger eller ikke, kan jo ikke kreve at en mor uten jobb skal leve uten noenting..." Sosialstøtte? Herlighet, hvorfor ikke planlegge en smule og spare litt penger? Du har jo faktisk et helt svangerskap å planlegge på, samt din egen permisjonstid. Du er av dem som bare vil ha og ha, men ikke gi noe tilbake. Og for å få både i pose og sekk, så er det til og med greit å svindle. Slutt å syte, Norge har verdens beste permisjonsordning. Men de gode permisjonsordningene blir nok fort en saga blott hvis de blå-blå får viljen sin, ser du, så da kan dere jo sitte der med skjegget i postkassa. Anonymous poster hash: 84561...d56
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #50 Skrevet 27. oktober 2013 Men et eller annet må jo utbetales uansett om det er dagpenger eller ikke, kan jo ikke kreve at en mor uten jobb skal leve uten noenting... Og drit i det pisset om at jeg burde spart penger før osv. for den ungen her er ikke planlagt, men jeg bruker ikke abort som prevensjon i motsetning til mange andre! Hadde tenkt til å bli gravid neste år når huset er ferdigbygd og jeg hadde fått fast jobb, men sånn ble det ikke og ferdig med det... Jeg får jo bare bo hjemme i leiligheten "min" noen måneder, få pappapermen overført til meg + at jeg da vil få nesten 5000 i overgangsstønad, dobbel barnetrygd osv. Staten som taper på det, ikke jeg! Anonymous poster hash: a370a...fce "Men et eller annet må jo utbetales uansett om det er dagpenger eller ikke, kan jo ikke kreve at en mor uten jobb skal leve uten noenting..." Sosialstøtte? Herlighet, hvorfor ikke planlegge en smule og spare litt penger? Du har jo faktisk et helt svangerskap å planlegge på, samt din egen permisjonstid. Du er av dem som bare vil ha og ha, men ikke gi noe tilbake. Og for å få både i pose og sekk, så er det til og med greit å svindle. Slutt å syte, Norge har verdens beste permisjonsordning. Men de gode permisjonsordningene blir nok fort en saga blott hvis de blå-blå får viljen sin, ser du, så da kan dere jo sitte der med skjegget i postkassa. Anonymous poster hash: 84561...d56 Helt enig. Jeg blir kvalm av holdninger som de hi viser her. Anonymous poster hash: 10f56...05d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå