Gjest Emea Skrevet 25. oktober 2013 #26 Skrevet 25. oktober 2013 Pressefotograf eller frilancefotograf som formidler historier om verden og mennesker. Eller forsker innen basalfag.
mbea Skrevet 25. oktober 2013 #27 Skrevet 25. oktober 2013 drømmer om å bli revisor... men av en eller annen grunn gikk jeg markedsføring... regner med det blir noe etterutdanning etterhvert på meg.
Iiiiik Skrevet 25. oktober 2013 #28 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg har drømmeyrket faktisk! Vil ikke avsløre her hva det er, da blir jeg for lett gjenkjennelig.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #29 Skrevet 25. oktober 2013 Lege utenlands i Leger uten grenser.Neppe. Er et helvete !!Anonymous poster hash: 2254f...824 Hvordan vet du det? Fortellfortell!Anonymous poster hash: eb9d3...d0a Har jobbet i krigssoner, og har sett og opplevd helt sinnsyke ting. Er flere år siden nå, men er traumatisert ennå, og har ofte mareritt. Hadde lenge en drøm å gjøre det, og gjorde det til slutt. INGENTING kan forberede deg på noe så jævlig som bombeskadde barn. Anonymous poster hash: 2254f...824
Virginia. Skrevet 25. oktober 2013 #30 Skrevet 25. oktober 2013 Lege utenlands i Leger uten grenser.Neppe. Er et helvete !!Anonymous poster hash: 2254f...824 Hvordan vet du det? Fortellfortell!Anonymous poster hash: eb9d3...d0a Har jobbet i krigssoner, og har sett og opplevd helt sinnsyke ting. Er flere år siden nå, men er traumatisert ennå, og har ofte mareritt. Hadde lenge en drøm å gjøre det, og gjorde det til slutt. INGENTING kan forberede deg på noe så jævlig som bombeskadde barn. Anonymous poster hash: 2254f...824 Uff . Trodde ikke du hadde personlig erfaring, men at du korrekt antok at det var slik. Nå tenkte jeg ikke spesielt på krigssoner for min del, men jeg kan tenke meg at det må være helt grusomt å se det du beskriver. Skal innrømme at jeg ikke vet om jeg hadde taklet det uten å bli kraftig traumatisert selv.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #31 Skrevet 25. oktober 2013 Er det svært høyt snitt på jordmor siden "alle" vil bli det? Anonymous poster hash: 3d4fe...d52
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #32 Skrevet 25. oktober 2013 Statautorisert tolk Anonymous poster hash: d1e7b...dd4
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #33 Skrevet 25. oktober 2013 Jordmor, og jeg er på god vei nå Anonymous poster hash: 85461...6a3
stratosku Skrevet 25. oktober 2013 #34 Skrevet 25. oktober 2013 Har hatt planer om jordmor hele livet, men nå er jeg begynt å helle over mot helsesøster. Skal ta videreutdanning til høsten, så får skolen bestemme hvor jeg får plass (om jeg får det)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #35 Skrevet 25. oktober 2013 Lege.. Gjerne barnelege på sykehus Anonymous poster hash: 64cab...65b
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #36 Skrevet 25. oktober 2013 Gründer og økonomidirektør som jeg også er, mao jeg har drømmeyrket mitt :-) Anonymous poster hash: 967ee...1f7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #38 Skrevet 25. oktober 2013 Jordmor her og! Er sykepleier, så det er jo ikke umulig å få til, det bare er vanskelig. Hvorfor mener du det er vanskelig? Rent praktisk sett, jeg må først jobbe 1 år 100% stilling som sykepleier (og da helst relatert, som f.eks på gyn, barneavd e.l.) før jeg kan søke. Jeg rakk aldri det før jeg ble alenemor med nyfødt baby fo 7 år siden. Nå jobber jeg med forsikring. Og så er det det økonomiske aspektet. Fullt opp med huslån, og ikke lett å skulle bli student igjen. Men det er nå en drøm! VI får se om det er mulig å få til etterhvert....er allerede straks 35 så klokka tikker jo litt og... Anonymous poster hash: 4bc11...dfb
MammantilNurket Skrevet 25. oktober 2013 #39 Skrevet 25. oktober 2013 Forsker! Jeg vil forske på ASD (Autismespekterforstyrrelser) og skrive bøker om dette
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #40 Skrevet 25. oktober 2013 Er det svært høyt snitt på jordmor siden "alle" vil bli det? Anonymous poster hash: 3d4fe...d52 Ikke høyt snitt men en lang vei å gå. Sykepleien, jobbe et år, skole to år..blir 6 år det. De fleste jeg vet om har tatt jordmorutdanningen etter at de har fått barn å det er et ganske krevende studium men mye praksis og oppgaver og mange synes det er slitsomt, det syntes iallfall jeg... Anonymous poster hash: c6030...4de
tuss2011 Skrevet 25. oktober 2013 #41 Skrevet 25. oktober 2013 Jordmor her og! Er sykepleier, så det er jo ikke umulig å få til, det bare er vanskelig.Hvorfor mener du det er vanskelig? Rent praktisk sett, jeg må først jobbe 1 år 100% stilling som sykepleier (og da helst relatert, som f.eks på gyn, barneavd e.l.) før jeg kan søke. Jeg rakk aldri det før jeg ble alenemor med nyfødt baby fo 7 år siden. Nå jobber jeg med forsikring. Og så er det det økonomiske aspektet. Fullt opp med huslån, og ikke lett å skulle bli student igjen. Men det er nå en drøm! VI får se om det er mulig å få til etterhvert....er allerede straks 35 så klokka tikker jo litt og... Anonymous poster hash: 4bc11...dfb Åja, trodde det var skolen du mente som vanskelig Håper du får oppfylt drømmen din
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #42 Skrevet 25. oktober 2013 Er det svært høyt snitt på jordmor siden "alle" vil bli det? Anonymous poster hash: 3d4fe...d52 Ikke høyt snitt men en lang vei å gå. Sykepleien, jobbe et år, skole to år..blir 6 år det. De fleste jeg vet om har tatt jordmorutdanningen etter at de har fått barn å det er et ganske krevende studium men mye praksis og oppgaver og mange synes det er slitsomt, det syntes iallfall jeg... Anonymous poster hash: c6030...4de Ikke høyt snitt? Du må ha nesten bare toppkarakterer for å komme inn. Snittet ligger nærmere A. Anonymous poster hash: fd5d9...e4b
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #43 Skrevet 25. oktober 2013 Er det svært høyt snitt på jordmor siden "alle" vil bli det? Anonymous poster hash: 3d4fe...d52 Ikke høyt snitt men en lang vei å gå. Sykepleien, jobbe et år, skole to år..blir 6 år det. De fleste jeg vet om har tatt jordmorutdanningen etter at de har fått barn å det er et ganske krevende studium men mye praksis og oppgaver og mange synes det er slitsomt, det syntes iallfall jeg... Anonymous poster hash: c6030...4de Ikke høyt snitt? Du må ha nesten bare toppkarakterer for å komme inn. Snittet ligger nærmere A. Anonymous poster hash: fd5d9...e4b Snittet på hva? Sykepleierstudiene? Anonymous poster hash: d4f41...6fc
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #44 Skrevet 25. oktober 2013 Drømmen min var å bli sykepleier å jobbe med onkologi og barn. Men etter en stund som sykepleier og ansatt på en avdeling med barn med kreft, så angrer jeg litt på valget. Det er fordi det er alltid for få på jobb. Vet ikke hvor lenge jeg orker denne brannslukkingen lenger. Anonymous poster hash: 29a9e...77b
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #45 Skrevet 25. oktober 2013 Ambulansesjåfør/teknikker. Er utdannet noe heeelt annet, trives der og. Anonymous poster hash: c482a...314
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #46 Skrevet 25. oktober 2013 Drømmen min er å jobbe med barn og ungdom, forebygge rus og kriminalitet. Anonymous poster hash: 40747...0f4
Virginia. Skrevet 25. oktober 2013 #47 Skrevet 25. oktober 2013 Forsker! Jeg vil forske på ASD (Autismespekterforstyrrelser) og skrive bøker om dette Ja, forsker kunne gjerne jeg også tenkt meg å jobbe som . Innen psykologi eller tverrfaglige områder.
mama_82 Skrevet 25. oktober 2013 #48 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg er tannlege. Kunne ikke tenkt meg noe annet. Synes det er kjempegøy og gleder meg til å gå på jobb hver dag (når jeg ikke er i permisjon med baby da )
Twintipp og himmelblå Skrevet 25. oktober 2013 #50 Skrevet 25. oktober 2013 Føler selv jeg har drømmejobben og drømmeyrket. Er vernepleier og godt i gang på 2 året med videreutdanning og master i psykososialt arbeid med barn og unge. Hvis jeg måtte velge noe annet, så hadde det vært lege. Men, måtte veid kraftig frem og tilbake på om jeg var villig til å påta meg det ansvaret. Er veldig interresert i atferdsforstyrrelser/problematikk, så håper dette blir springbrettet videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå