scarecrow2011 Skrevet 11. november 2013 #76 Skrevet 11. november 2013 Vet ikke hva totalsummen blir, men blir ikke flere tusen. De får noe leker de ønsker seg samt klær som de har ønsket seg lenge ( angry birds). Kanskje noen synes klær er kjedelig men det synes ikke mine barn heldigvis.
Dailis Skrevet 11. november 2013 #77 Skrevet 11. november 2013 Hjelp, kan ikke barn få klær/ vinterklær til jul? Her ønsker ett par av de seg sånne og slike klær. Og de får det. En ønsker seg ski og får det. Vi måtte vel kjøpt skiene uansett, men han får det til jul. De får noe småtterier i tillegg, leker/lege/spill.
Appelsinpiken Skrevet 11. november 2013 #78 Skrevet 11. november 2013 De får ofte ting de trenger som ski, kjelker .ol. Og så får de en liten leke fra søsknene sine. Men med stor familie blir det overflod av alt, så de lider absolutt ingen nød
Iiiiik Skrevet 11. november 2013 #79 Skrevet 11. november 2013 har ikke råd til å kjøpe julegaver til barna...vil arve leker til dem..de blir kjempe glad ..håper at vi finner noen som vil glede oss... Hvor gamle er barna dine da? Mine unger får alltid en blanding av nyttig og morsomt av oss. Prisen varierer fra år til år og den er ikke den samme for alle tre heller. Vi har strammet inn overfor familie og kuttet ut gavebytte med venner. Det blir så skrekkelig mye gaver under treet og særlig da de var mindre, mistet de interessen før de var i mål. I år mistenker jeg at alle tre trenger nye skisko og da blir det gjerne nytt skiutstyr totalt. Å kjøpe bare skoene er jo like dyrt som en pakke. Hvis de trenger ski, blir det sikkert julegave. De to yngste får en leke eller to i tillegg, den eldste ønsker seg PS4, så hun får sikkert penger sånn at hun kan spare til den.
lucisa Skrevet 11. november 2013 #80 Skrevet 11. november 2013 har ikke råd til å kjøpe julegaver til barna...vil arve leker til dem..de blir kjempe glad ..håper at vi finner noen som vil glede oss... Hvor gamle er barna dine da? Mine unger får alltid en blanding av nyttig og morsomt av oss. Prisen varierer fra år til år og den er ikke den samme for alle tre heller. Vi har strammet inn overfor familie og kuttet ut gavebytte med venner. Det blir så skrekkelig mye gaver under treet og særlig da de var mindre, mistet de interessen før de var i mål. I år mistenker jeg at alle tre trenger nye skisko og da blir det gjerne nytt skiutstyr totalt. Å kjøpe bare skoene er jo like dyrt som en pakke. Hvis de trenger ski, blir det sikkert julegave. De to yngste får en leke eller to i tillegg, den eldste ønsker seg PS4, så hun får sikkert penger sånn at hun kan spare til den. 7 år,4,5 år, 2,5 år, 10 mnd...vi har ingen familie her, vi kommer fra annet land, så blir ingenting fra dem heller
ulydia Skrevet 11. november 2013 #81 Skrevet 11. november 2013 har ikke råd til å kjøpe julegaver til barna...vil arve leker til dem..de blir kjempe glad ..håper at vi finner noen som vil glede oss... Hvor gamle er barna dine da? Mine unger får alltid en blanding av nyttig og morsomt av oss. Prisen varierer fra år til år og den er ikke den samme for alle tre heller. Vi har strammet inn overfor familie og kuttet ut gavebytte med venner. Det blir så skrekkelig mye gaver under treet og særlig da de var mindre, mistet de interessen før de var i mål. I år mistenker jeg at alle tre trenger nye skisko og da blir det gjerne nytt skiutstyr totalt. Å kjøpe bare skoene er jo like dyrt som en pakke. Hvis de trenger ski, blir det sikkert julegave. De to yngste får en leke eller to i tillegg, den eldste ønsker seg PS4, så hun får sikkert penger sånn at hun kan spare til den. 7 år,4,5 år, 2,5 år, 10 mnd...vi har ingen familie her, vi kommer fra annet land, så blir ingenting fra dem heller Send meg adressen din på pm til meg, så kan jeg kanskje skrape sammen noen leker dere kan arve. Hva liker barna dine å leke med da?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #82 Skrevet 11. november 2013 Vi har i vår familie blitt enige om å ligge på et edruelig nivå når det gjelder gaver. Til nevøer og nieser gir vi for 100-150. I snitt pleier vi å gi for ca 500 til våre barn, men babyen får nok ingenting, ser ikke vitsen i det I år kjøpte vi et ekstra sett med kontroller til wii-en, slik at de kan spille to stk av gangen, så da har de fått beskjed om at det er julepresangen i år. Men de kommer til å få en liten ting i tillegg på selve dagen. En gang innimellom får de dyrere gaver hvis det er noe spesielt de trenger, f.eks sykkel eller nye ski. MEn det betyr ikke at alle får dyrere presanger det året. Slikt jevner seg ut. Fordelen med å ligge på et edruelig nivå, er at de blir ordentlig takknemlige for gavene de får, selv om det så bare er sokker. (Ja, faktisk ) Fikk totalt makk ett år, ene gutten vi feiret jul med, var misfornøyd og begynte å kjefte (!) hver gang han fikk en myk pakke. Han gadd ikke engang pakke de opp Anonymous poster hash: 14d16...692
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #83 Skrevet 11. november 2013 Det blir nok ikke så veldig mye penger på gaver i år, siden jeg er student. Men de skal få seg noen leker til 500 kr hver ca. Eldstemann skal sende smokkene sine til julenissen, og har ønsket seg en kranbil tilbake, så da regner jeg med at nissen kommer med det på julaften.. Anonymous poster hash: fd1c4...cf6
Soon to be mum Skrevet 11. november 2013 #84 Skrevet 11. november 2013 Om alt går som det skal ca 10.000-13.000 kr hver S I N N S Y K T ! Anonymous poster hash: 866c4...08c Mener å ha lest før at det er fordi de skal på ferie eller noe. Så hun regner hele den turen som julegave tror jeg. Godt mulig, det vet jeg ikke noe om, men når hun selv ønsker seg Gavekort på klær Nytt kjøkken Michael Kors veske Ny mobil Tur til New York Ny sofa Bunad Nye lamper så tenker jeg at dette er kravstore mennesker, særlig med tanke på at hun ikke jobber Anonymous poster hash: 866c4...08c Ok... I min naivitet trodde jeg faktisk at det var lov å ønske seg hva som helst her i verden, og så er det opp til giver å bestemme seg for om mottaker får noe hun/han ønsker seg, eller noe helt annet.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2013 #85 Skrevet 11. november 2013 Jeg vurderer symaskin til 8-åringen. Det vil koste mellom 2 og 3 tusen. 7-åringen tror jeg får skrivebord og stol. Det blir kansje litt billigere, men ikke så mye. Julekalendrene kom på ca 300 til hver og så får de en julestrømpe med blad, snop og hoppestrikk. Det har jeg ikke kjøpt enda, men blir nok ca 130,- på hver der. Anonymous poster hash: bc91f...f93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå