Gå til innhold

Hvor mye koster julegavene dere gir til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: ba61e...3b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

500 til hver ca. Den nyfødte får ingenting da :-)

Skrevet

I år har vi spleiset med de å kjøpt iPad til dem begge. De har spinkelt og spart, og betalt halvparten selv. Blitt enig om at det var julegave

Anonymous poster hash: 6a592...4b6

Skrevet

I år har vi spleiset med de å kjøpt iPad til dem begge. De har spinkelt og spart, og betalt halvparten selv. Blitt enig om at det var julegave

Anonymous poster hash: 6a592...4b6

Men hvor mye la dere ut for ipadene da?

Anonymous poster hash: ba61e...3b9

Skrevet

1000-1500 MEN dette er også "kjedelige" gaver de skulle fått i løpet av høst/vinteren uansett som ullundertøy, vinterklær, truser, sokker, vanter..  o.l 

Sånn typisk leke eller julegave gave rundt 500.. (spill, akebrett, leke o.l)

Anonymous poster hash: 4ec74...76c
Skrevet

Pappaen til guttungen sa i går han ville legge seg på 500 i julegave i år.

Jeg gjør nok ca det samme.

Anonymous poster hash: 49c91...fed

Skrevet

Om alt går som det skal ca 10.000-13.000 kr hver :)

Skrevet

Hva i all verden skal dere kjøpe?

Anonymous poster hash: 9799a...057

Skrevet

I år tenker mannen å kjøpe hver deres ipad mini. Jeg vet ikke hva de koster. Mulig det bli noe småtteri utenom, men er ikke nødvendig. Det pleier å bli mer enn nok gaver.

Skrevet

Elsker livet da... mer er ikke nødvendig? Det var sinnsykt mye da.

Kjøper for mellom 150-300 kr til mine, synes de får fine gaver da :) 

Skrevet

Varierer, spørs i grunn hva de ønsker seg. Her er det ikke slik at alle må få for akkurat samme sum. Det er forskjell på hva en tenåring ønsker seg/ trenger og det en 6-8 åring ønsker seg/ trenger. Feks så får jeg feks et helt skift for feks 500 kr til en av jentene, mens det knapt er nok til en t- skjorte til fjortisen.

Vil ikke skrive noen sum her, for da blir det vel skuddpremie på ugler her inne...hihi.. Men vi har gitt gaver som feks PS3, DS osv...kremt....

Skrevet

I år tenker mannen å kjøpe hver deres ipad mini. Jeg vet ikke hva de koster. Mulig det bli noe småtteri utenom, men er ikke nødvendig. Det pleier å bli mer enn nok gaver.

Et tips, vi hadde planlagt å kjøpe iPad mini (jeg har det selv) til ungene, men så kjøpte mannen seg en Samsung galaxy tab, Ble så fornøyd med den at han bestilte to til de minste her også ( wi-fi), kom på litt over tusenlappen pr stykk med frakt...

Skrevet

Har ingen fast sum egentlig, det kommer jo litt an på hva vi får lyst til å kjøpe..

Som regel mellom 1000-1500 kr. Kvier meg ikke for å bruke 2000 dersom det vi ønsker å kjøpe koster såpass, men da er det jo fordi det er noe konkret, f.eks slalomski eller tv til rommet etc.

Syns 150-300 kr var fryktelig lite. Hva får man for 150 kr i dag liksom. Det er jo nesten det man kjøper for til barnas venner til bursdagen, altså en smågave i mine øyne.

Anonymous poster hash: f863a...188
Skrevet

Et tips, vi hadde planlagt å kjøpe iPad mini (jeg har det selv) til ungene, men så kjøpte mannen seg en Samsung galaxy tab, Ble så fornøyd med den at han bestilte to til de minste her også ( wi-fi), kom på litt over tusenlappen pr stykk med frakt...

Ps... iPad mini kostet 2500kr i sommer, over dobbelt så dyrt, ikke verdt det egentlig. Tviler på at de har satt ned prisen så veldig mye, Apple er ikke akkurat kjent for å kjøre sine produkter på kampanje før de nærmest er totalt utrangerte.

Skrevet

takk for tipset :) Men mannen her er sånn teknisk duppedings interessert og vet akkurat hva han vil ha.

Skrevet

Ps... iPad mini kostet 2500kr i sommer, over dobbelt så dyrt, ikke verdt det egentlig. Tviler på at de har satt ned prisen så veldig mye, Apple er ikke akkurat kjent for å kjøre sine produkter på kampanje før de nærmest er totalt utrangerte.

Jeg må bare si meg sterkt uenig.. Jeg er i utgangspunktet ikke fan av apple-produkter, pga deres totale mangel på evne til å samarbeide med resten av verden, jeg har f.eks samsung telefon.

MEN, galaxy tab kan ikke måle seg med Ipad, og i hvertfall ikke til barn. Jeg vet om flere som har kjøpt galaxy tab når de egentlig hadde tenkt å kjøpe ipad, og som har angret noe veldig. De er ikke like enkel og brukervennlig, noe som er et stort pluss når barn skal bruke de. Ipad står alene på toppen i så måte, det må jeg bare få si. Vi hadde tenkt å kjøpe galaxy tab, men ombestemte oss etter nøye vurderinger og testing. Verdt pengene!

Anonymous poster hash: f863a...188

Skrevet

Det varierer helt fra år til år. Hittil i år har jeg kjøpt gaver til 5åringen min for ca 1300,-. Skal kjøpe nytt akebrett i tillegg + litt annet småplukk, så det blir vel ca 2000,-. Vi har knapt noe familie, så det blir i hovedsak bare gaver fra oss.

Anonymous poster hash: 19377...3d1

Skrevet

Hun får 1000 kr på konto, også noen gaver. Men henne hater gaver foreløpig, snart 3 år. Samme til bursdag som er i januar. Ting hun må ha, får hun ikke i gave, det får henne utenom.

Anonymous poster hash: b557f...00e

Skrevet

Ipad til små barn? Snakk om perler for svin..

Folk i andre land sparer lenge for å skaffe seg en ipad som de kan benytte i forretningsøyemed eller fordi de er studenter. Her i Norge kjøper vi slikt til barna slik at de kan leke med den. Bare trist spør du meg :( Noe er riv ruskende galt med dette overforbruk-samfunnet! 

Anonymous poster hash: e2f1d...23f
Gjest Julia1984
Skrevet

Spørs helt hva de ønsker seg eller trenger, men fra 1000-2500 kan det fort bli.

I år skal 6 åringen få ny seng som han ønsker seg. I tillegg får han småting som sprettball, fargeblyanter og en lego city eske.

Skrevet

Ipad til små barn? Snakk om perler for svin..

Folk i andre land sparer lenge for å skaffe seg en ipad som de kan benytte i forretningsøyemed eller fordi de er studenter. Her i Norge kjøper vi slikt til barna slik at de kan leke med den. Bare trist spør du meg :( Noe er riv ruskende galt med dette overforbruk-samfunnet! 

Anonymous poster hash: e2f1d...23f

Mindre overforbruk å kjøpe ipad enn masse plastleker.

Skrevet

S I N N S Y K T !

Anonymous poster hash: 866c4...08c

Skrevet (endret)

S I N N S Y K T !

Anonymous poster hash: 866c4...08c

Mener å ha lest før at det er fordi de skal på ferie eller noe. Så hun regner hele den turen som julegave tror jeg. 

Jeg er usikker, men regner med å legge meg på rundt 500 kr til hver. Antakelig en snowracer til hver av dem. De har ikke hatt ordentlige akebrett/ snowracer på tre år eller noe. Og kanskje nye hjelmer som kan brukes til skøyter og aking. 

Endret av Mandala
Skrevet

Det har ingenting med pris å gjøre for vår del. Gutten min er bare 17 mnd enda, men har ikke fått mye utenom jul eller bursdag enda. Jeg ønsker å kjøpe lekekjøkkenet fra Kidkraft til jul og det koster 1800kr. Det betyr ikke at det blir like dyre gaver hver gang. Men kommer aldri til å kjøpe for mindre enn 500 vil jeg tro...

Anonymous poster hash: 7ed8d...834
Skrevet

Det stemmer det Mandala :) Vi skal til New York og feire jul sammen med søsteren min som bor der borte :) Det kommer til å bli tidenes julegave for min 6 åring som savner tante og fettere veldig og som spør hver uke om vi snart kan besøke de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...