Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #1 Skrevet 22. oktober 2013 Han har nå flyttet i ny bolig siden det er slutt mellom oss. Kun 2 soverom, greit nok at barna må dele soverom når de er på samvær hos far. Problemet er at han tar det største rommet, ca 20 kvm, mens det andre rommet er kanskje 12 kvm....og dette skal barna dele. Synes det er tåpelig, hadde jeg bare hatt 2 soverom i mitt hus så hadde jeg selvfølgelig tatt det minste rommet selv og latt barna fått det største! I følge far så ville han ha det største. Ferdig med den saken. Utrolig egoistisk....men kan jo ikke gjøre noe med det. Ellers alt nytt og fint da, men synes virkelig barna på 4 og 6 burde fått det største rommet. Anonymous poster hash: 9bc42...299
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #2 Skrevet 22. oktober 2013 Hvor ofte er barna hos faren? Anonymous poster hash: 29071...1b5
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #3 Skrevet 22. oktober 2013 Litt snålt er det, men om barna ikke skal ha samvær så ofte og leiligheten er liten (altså liten lagringsplass så far kanskje må lagre endel på soverommet) så kan jeg skjønne det Anonymous poster hash: eee5d...4f4
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #4 Skrevet 22. oktober 2013 Er det virkelig så ego da? De er dr jo bare annenhver helg. Han bor der hele tiden.. Kanskje de ikke tilbringer tid på rommet sitt? kanskje de har leker i stua? Kanskje han finner ut etter noen uker at de bør bytte rom? Gi han litt puterom, og sjanse til å finne ut ting selv da.. Anonymous poster hash: 55bf4...6a4
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. oktober 2013 #5 Skrevet 22. oktober 2013 dessverre fint lite du kan gjøre med det, så prøv å ikke tenke på det Når ungene blir større skjønner de nok selv.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #6 Skrevet 22. oktober 2013 De skal være hos far 40% ! Anonymous poster hash: 9bc42...299
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #7 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg syns ikke det er ego av han, for dem bor jo bare 40% av tida hos han! da er det jo greit at han tar selv i bruk det største soverommet. Og 12 kvm stort soverom til to er jo bra størrelse det da! Det er jo like stort som vårt soverom det. Hadde de bodd hos han minimum 60% av tida! da hadde jeg skjønt problemstillinga. Anonymous poster hash: 4f80b...749
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #8 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg syns ikke det er ego av han, for dem bor jo bare 40% av tida hos han! da er det jo greit at han tar selv i bruk det største soverommet. Og 12 kvm stort soverom til to er jo bra størrelse det da! Det er jo like stort som vårt soverom det. Hadde de bodd hos han minimum 60% av tida! da hadde jeg skjønt problemstillinga. Anonymous poster hash: 4f80b...749 Tror det er 12 kvm, ikke mindre i allefall....hans er vel nærmere 20. bredere... Hvorfor skal en voksen mann ha størst rom? 110 kvm stor leilighet så datakrok har han en annen plass og 2 bod. Er kun den der svære sengen hans han trenger plass til og klær! HI Anonymous poster hash: 9bc42...299
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #9 Skrevet 22. oktober 2013 Ikke ego av far nei, de ska ikke være der mest,du er kravstor Anonymous poster hash: d1a17...380
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #10 Skrevet 22. oktober 2013 Det er ikke din sak hvordan han organiserer hjemmet sitt. Anonymous poster hash: 9f6e5...947
Appelsinpiken Skrevet 22. oktober 2013 #11 Skrevet 22. oktober 2013 40 % er ikke så mye. Det er vel medregnet ferier også.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #12 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg syns ikke det er ego av han, for dem bor jo bare 40% av tida hos han! da er det jo greit at han tar selv i bruk det største soverommet. Og 12 kvm stort soverom til to er jo bra størrelse det da! Det er jo like stort som vårt soverom det. Hadde de bodd hos han minimum 60% av tida! da hadde jeg skjønt problemstillinga.Anonymous poster hash: 4f80b...749 Tror det er 12 kvm, ikke mindre i allefall....hans er vel nærmere 20. bredere...Hvorfor skal en voksen mann ha størst rom?110 kvm stor leilighet så datakrok har han en annen plass og 2 bod. Er kun den der svære sengen hans han trenger plass til og klær! HI Anonymous poster hash: 9bc42...299 Fordi han bor der hele tiden og trenger derfor mer skap plass til alle sine klær kanskje!? Man kan jo snu flisen og spør hva de to ungene som bare bor der 40% av tida trenger så stort rom til når de bor meste av tida hos deg?! Anonymous poster hash: 4f80b...749
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #13 Skrevet 22. oktober 2013 Ja han har mye klær, greit nok allikevel....de har mest leker! Får bare ta alle lekene til meg da, og bare småting til han. HI Anonymous poster hash: 9bc42...299
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #14 Skrevet 22. oktober 2013 Ja han har mye klær, greit nok allikevel....de har mest leker! Får bare ta alle lekene til meg da, og bare småting til han. HI Anonymous poster hash: 9bc42...299 Herregud så sær du er! Ungene kan vel ha lekene i stua og uansett så er ikke dette din sak! Vil du virkelig straffe barna fordi far ikke gjør som du mener er best i hans eget hjem? Anonymous poster hash: eee5d...4f4
mylittlecat Skrevet 22. oktober 2013 #15 Skrevet 22. oktober 2013 Jo det synes jeg er egoistisk. Argumentet om at barna "kun" er der 40%, holder ikke mål. Barna bruker soverom mye mer enn voksne, så totalt sett kommer nok barna til å bruke rommet sitt mer enn far. (Som tross alt IKKE trenger 20kvm til ei seng. Faktisk overrasket over at du får såpass mange negative svar her, mange egoistiske foreldre tydeligvis.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #16 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg synes det er litt egoistisk ja, men langt fra det verste en forelder kan gjøre, og det er hans valg. Anonymous poster hash: dcf5b...bb4
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #17 Skrevet 22. oktober 2013 Ja han har mye klær, greit nok allikevel....de har mest leker! Får bare ta alle lekene til meg da, og bare småting til han. HI Anonymous poster hash: 9bc42...299 Nå syns jeg du er vanskelig, 12 kvm stort soverom er det massevis plass til leker. ( vi har som sagt 12 kvm soverom her også, så jeg vet hva jeg snakker om ) Og dessuten er det ikke sikker de leker bare på soverommet, de får vel lov å leke i stue også?! Om dem har massevis av leker, kan mye av lekene oppholder i et annet rom og. Alt må da ikke skues vekk på soverommet. Får jeg lov å spørre hvor stort soverom de ungene har der hos deg? Anonymous poster hash: 4f80b...749
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #18 Skrevet 22. oktober 2013 Jo det synes jeg er egoistisk. Argumentet om at barna "kun" er der 40%, holder ikke mål. Barna bruker soverom mye mer enn voksne, så totalt sett kommer nok barna til å bruke rommet sitt mer enn far. (Som tross alt IKKE trenger 20kvm til ei seng. Faktisk overrasket over at du får såpass mange negative svar her, mange egoistiske foreldre tydeligvis. Er man virkelig egoistisk når man ikke gir barna det beste og det største hele tiden? Ikke rart at barn blir bortskjemt med den holdningen..... Anonymous poster hash: eee5d...4f4
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #19 Skrevet 22. oktober 2013 Jo det synes jeg er egoistisk. Argumentet om at barna "kun" er der 40%, holder ikke mål. Barna bruker soverom mye mer enn voksne, så totalt sett kommer nok barna til å bruke rommet sitt mer enn far. (Som tross alt IKKE trenger 20kvm til ei seng. Faktisk overrasket over at du får såpass mange negative svar her, mange egoistiske foreldre tydeligvis. Som jeg skrev til HI lenger opp, så syns jeg det er helt greit at far har det største rommet siden han har en god del klær og trenger mest sannsynlig mye skap plass. Og 12 kvm stort soverom til 2 unger er ikke smått det. For soverommet vårt er like stort så jeg vet hva jeg snakker om. Og ungene leker også mye i stue regner jeg med. Mine unger gjør det iallfall. Anonymous poster hash: 4f80b...749
det er berre mordi Skrevet 22. oktober 2013 #20 Skrevet 22. oktober 2013 Eg hadde same planene med mine soverom - at jenta skulle få det største. Så kom vi i hus, og så oppdaga eg altandøra på det største soverommet - og då blei det litt mindre aktuelt, plutseleg- Og slik blir det nok til ho er godt oppe i 20-åra;) Det er ikkje noko slikt som er tilfellet der og då?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #21 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg føler meg ganske sikker på at dersom hi hadde skrevet at det var HUN som hadde barna hos seg 40% og tok det største rommet, så hadde hun fått høre at hun var en egoistisk mor som satte egen komfort foran barnas behov for rom til lek og privatliv. Bænkers. Anonymous poster hash: b2628...914
mylittlecat Skrevet 22. oktober 2013 #22 Skrevet 22. oktober 2013 Jo det synes jeg er egoistisk. Argumentet om at barna "kun" er der 40%, holder ikke mål. Barna bruker soverom mye mer enn voksne, så totalt sett kommer nok barna til å bruke rommet sitt mer enn far. (Som tross alt IKKE trenger 20kvm til ei seng. Faktisk overrasket over at du får såpass mange negative svar her, mange egoistiske foreldre tydeligvis. Er man virkelig egoistisk når man ikke gir barna det beste og det største hele tiden? Ikke rart at barn blir bortskjemt med den holdningen..... Anonymous poster hash: eee5d...4f4 Har ikke noe å gjøre med å skjemme bort barn. Da er du over på en helt annen diskusjon. Det er snakk om å legge best mulig til rette for barna mtp plass. 12 kvm er ikke mye plass for to barn, spesielt om de begge har besøk på en gang.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #23 Skrevet 22. oktober 2013 Det er ikke din sak hvordan han organiserer hjemmet sitt. Anonymous poster hash: 9f6e5...947 Har hun sagt at det er hennes sak?Er ekstremt mye jeg ikke har noe med, som jeg likevel utveksler meninger med folk om. Anonymous poster hash: b2628...914
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #24 Skrevet 22. oktober 2013 12 kvm er ganske mye! Hos oss deler barna et soverom på denne str. Ser ikke problemet. Anonymous poster hash: 8d370...be6
HvittHus Skrevet 22. oktober 2013 #25 Skrevet 22. oktober 2013 Her hadde ikke dette vært noe spørsmål engang. Med tanke på at mannen og jeg normalt sett befinner oss 8 timer på vårt soverom, mens barna er der mange flere timer hver dag, vill de selvfølgelig ha fått det største soverommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå