Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #51 Skrevet 22. oktober 2013 Avdelingsleder på hotell. 420 000 kr i året. Anonymous poster hash: 7dc5b...f4b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2013 #52 Skrevet 22. oktober 2013 Salgskonsulent 800 000,- i året! Anonymous poster hash: bb0a7...971
Sint naken biltyv Skrevet 23. oktober 2013 #53 Skrevet 23. oktober 2013 Jobber i Statoil Hydro. Gadd ikke gå mere skole etter ungdomsskolen, og jeg klarte å få en fot innen Statoil. Siden har jeg fått mange kurs, og ligger på godt over 1 mill i året nå. Men skal sies at jeg er livredd for å miste jobben, for jeg har absolutt ingenting å falle tilbake på. Ligger litt tynt an, desverre, siden de skal kutte ned på bemanningen her jeg jobber. Så da går selvfølgelig de uten utdannelse ut først. Har hatt det storveis i jobben, men først nå som jeg sitter med barn, hus og bil ser jeg viktigheten av å ha noe å falle tilbake på. Skal jeg nå plutselig gå fra 1 mill i året til å bli student og leve på studielån i mange år. Huff, jeg angrer på mine valg som ungdom!!! Anonymous poster hash: 3ac9d...7c6 Eh Ehm, jeg jobber også i Statoil, "Statoil Fuel and Retail" !!!! Anonymous poster hash: b9436...3f8 Hahahaha, statoil hydro..... *fniiise*Jeg jobber med salg, null utdanning og over en mill i lønn
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #54 Skrevet 23. oktober 2013 Assisterende butikksjef med ca 380 000,- i året Anonymous poster hash: 4ce08...92f
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #55 Skrevet 23. oktober 2013 Opratør. 650 000 i året. Anonymous poster hash: 99f07...873
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #56 Skrevet 23. oktober 2013 Forsikring. 700 000 i året. + bonuser og overtid, ender vel på ca 800 000 tenker jeg. Jobbet meg opp fra trainee-stilling som 20-åring til mellomleder. Anonymous poster hash: 783e2...28c
Silverfox Skrevet 23. oktober 2013 #57 Skrevet 23. oktober 2013 Konsulent statlig. Samme oppgaver som den fylkeskommunale førstesekretæren over her.Så jeg kan søke jobb som konsulent uten utdanning? Er konsulent ert penere ord for kontormedarbeider? Anonymous poster hash: fa217...f45 Tja, om det er så mye penere vet jeg ikke, men ja, jeg er kontormedarbeider. Har ansvar for ekspedisjon, telefon, bestillinger av alt utstyr på instituttet, faktura, post, melde fra om mangler til rette instans, nøkler, romreservasjoner, utlån av utstyr og tilhørende brukerstøtte osv osv. Også kalt potet. Vanligvis kreves det minimum bachelor, men jeg hadde 10 års erfaring fra det private. Du høres litt mer ut som en resepsjonist. Anonymous poster hash: 80fda...2c1 Ja, det kan man vel kalle meg. Her hvor jeg jobber er de skikkelig jålete og opptatt av at vi har en ekspedisjon, ikke en resepsjon. Uten utdanning som jeg er så skjønner jeg ikke helt hva the big deal er. Griner på nesen gjør de også hvis noen kaller studentene for elever..
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2013 #58 Skrevet 23. oktober 2013 Det er godt å se at man faktisk kan komme noen plass uten utdannelse også. Skjønner det er dumt for de som har slitt seg gjennom flere år med skole som. Har mindre i lønn enn de som ikke har utdannelse, men jeg er en av de som ikke klarer skole. Men jeg fungerer derimot VELDIG bra i praksis. Jeg står på, har god arbeidsmoral og er slett ikke en som satt på ræven og ikke gadd å utdanne seg. Det som er litt trist i dag er at man trenger utdannelse til det meste. Eller det er en stor fordel. Det forstår jeg jo. Dumt å bruke mye tid på å lære opp, men syns de uten utdannelse også burde fått en sjanse. Vi kan være minst like gode! Anonymous poster hash: 3210a...8d7
Silverfox Skrevet 23. oktober 2013 #60 Skrevet 23. oktober 2013 Det er godt å se at man faktisk kan komme noen plass uten utdannelse også. Skjønner det er dumt for de som har slitt seg gjennom flere år med skole som. Har mindre i lønn enn de som ikke har utdannelse, men jeg er en av de som ikke klarer skole. Men jeg fungerer derimot VELDIG bra i praksis. Jeg står på, har god arbeidsmoral og er slett ikke en som satt på ræven og ikke gadd å utdanne seg. Det som er litt trist i dag er at man trenger utdannelse til det meste. Eller det er en stor fordel. Det forstår jeg jo. Dumt å bruke mye tid på å lære opp, men syns de uten utdannelse også burde fått en sjanse. Vi kan være minst like gode! Anonymous poster hash: 3210a...8d7 Og så er det jo faktisk slik at mange års erfaring er helt på linje med en bachelor eller en master. Man lærer og utvikler seg når man er i arbeid også, og jeg for min del har gått gradene. Før kunne jeg faktisk ha litt mindreverdighetskomplekser for at jeg var uutdannet, og det skulle vel egentilg bare blitt verre av å jobbe i det miljøet jeg er i nå, men nei. Jeg kan ting som folk med 7 års utdanning ikke forstår bæret av, og det har flere ganger hendt at de rett og slett ikke hadde kommet gjennom dagen uten min type ekspertise. Snobberi er en uting. Vi klarer oss ikke uten leger, men vi klarer oss ikke uten folk som er villige til å rydde opp dritten vår heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå