Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #26 Skrevet 20. oktober 2013 Hva med å bygge seg opp en formue selv? Jeg har studert og startet min egen bedrift, tjener nå opp mot en million i året. Føles godt at pengene jeg bruker og sparer har jeg jobbet hardt for selv. Trenger ikke være avhengig av andre. Det er ikke umulig å oppnå suksess hvis man tørr å satse i livet og ingenting føles bedre enn når man lykkes. Anonymous poster hash: e01ca...efb
Gilette Skrevet 20. oktober 2013 #27 Skrevet 20. oktober 2013 Skulle ønske mine foreldre fremdeles levde. Men det var ikke mitt lodd i livet å få foreldre som skulle bli gamle så vær glad så lenge du har de for jeg tror ikke det blir enklere å miste de gammel eller som meg ung. Skulle ønske mine foreldre kunne fått hilst på sine barnebarn (de to eldste er oppkalt etter dem), at min far kunne følgt meg til alters men sånn ble det bare ikke. Nå er det jo ikke slik at noen må være død for at man kan dele av formuen sin.... Jeg arver 40.000 hvert år, og har fått flere større beløp opp gjennom. Dette har gitt meg utrolige muligheter i livet jeg aldri hadde fått uten deres gavmildhet. Dette selv om jeg har vært flink og spart hele livet selv, og i tillegg til arv har en god egenskaffet egenkapital. Jeg forstår godt at andre er misunnelige og snakker derfor sjelden om det!Anonymous poster hash: ab918...1eb Var heller ikke det jeg mente. Men tro meg jeg ville mye heller hatt mine foreldre i live enn all verdens penger. Arven etter de er investert og går videre til mine barn, de barnebarna jeg så gjerne skulle ønske at fikk møte sin mormor og morfar. Det jeg prøvde å si er at ingen penger kan erstatte ett menneske, uansett beløp, og siden ingen av oss vet når døden kaller så må vi prøve å gjøre det beste ut av det vi har og verdsette det.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #28 Skrevet 20. oktober 2013 Om man er rik på kjærlighet er jo ikke noe andre definerer, det er noe du kjenner på selv. Om du lar andre menneskers syn på deg styre hvorvidt du har det bra i livet ditt eller ikke, så har du gitt bort en del av makten over eget liv. Si det til alle mobbeofre. Si det til alle homofile som hengt seg som tenåringer fordi de ble mobbet av andre og til og med av sine egne foreldre for sin legning. Si det til Amanda Todd. Du vet tydeligvis ikke hva det vil si å bli snudd ryggen til, å leve i ensomhet, uten noen som bryr seg, uten hverken foreldre, søsken, besteforeldre, venner, omgangskrets, eller noen som viser omtanke. Kjærlighet er ikke materiell. Kjærlighet er en mellommenneskelig relasjon. Hvis verden er så enkel som du hevder at den er så gjør det jo ingenting at barn mobbes på skolene. Det er mobbeofrene som må lære seg, slik du fremstiller det, å ikke gi makten til mobberne å trykke ned mobbeofferet. Det er, med andre ord, ingenting galt med å mobbe, slik du fremstiller det. Det eneste gale er å la mobbere få påvirke en. Anonymous poster hash: b3103...857
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #29 Skrevet 20. oktober 2013 Om man er rik på kjærlighet er jo ikke noe andre definerer, det er noe du kjenner på selv. Om du lar andre menneskers syn på deg styre hvorvidt du har det bra i livet ditt eller ikke, så har du gitt bort en del av makten over eget liv.Si det til alle mobbeofre. Si det til alle homofile som hengt seg som tenåringer fordi de ble mobbet av andre og til og med av sine egne foreldre for sin legning. Si det til Amanda Todd. Du vet tydeligvis ikke hva det vil si å bli snudd ryggen til, å leve i ensomhet, uten noen som bryr seg, uten hverken foreldre, søsken, besteforeldre, venner, omgangskrets, eller noen som viser omtanke. Kjærlighet er ikke materiell. Kjærlighet er en mellommenneskelig relasjon. Hvis verden er så enkel som du hevder at den er så gjør det jo ingenting at barn mobbes på skolene. Det er mobbeofrene som må lære seg, slik du fremstiller det, å ikke gi makten til mobberne å trykke ned mobbeofferet. Det er, med andre ord, ingenting galt med å mobbe, slik du fremstiller det. Det eneste gale er å la mobbere få påvirke en. Anonymous poster hash: b3103...857 Nå overtoner du vel en tanke? Anonymous poster hash: ab918...1eb
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. oktober 2013 #30 Skrevet 20. oktober 2013 Min mor er kreftsyk, og på fredag fikk vi beskjed om at behandlingen ser ut til å være vellykket og at hun dermed etter alle solemerker blir frisk og får leve. Jeg er utrolig glad for at jeg dermed SLIPPER å arve noe som helst etter henne enda! - Utover det signerer jeg MammaentilNurket.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #31 Skrevet 20. oktober 2013 Mine foreldre har en del penger. Det drypper litt på oss av og til, men ikke noe betydelig. Jeg er først og fremst takknemlig for at de er oppegående og friske, gode foreldre og besteforldre. Jeg håper det blir veldig lenge til jeg arver noe. Jeg har så jeg klarer meg. Anonymous poster hash: 83fa2...346
Himmel og hav Skrevet 20. oktober 2013 #32 Skrevet 20. oktober 2013 Om man er rik på kjærlighet er jo ikke noe andre definerer, det er noe du kjenner på selv. Om du lar andre menneskers syn på deg styre hvorvidt du har det bra i livet ditt eller ikke, så har du gitt bort en del av makten over eget liv. Si det til alle mobbeofre. Si det til alle homofile som hengt seg som tenåringer fordi de ble mobbet av andre og til og med av sine egne foreldre for sin legning. Si det til Amanda Todd. Du vet tydeligvis ikke hva det vil si å bli snudd ryggen til, å leve i ensomhet, uten noen som bryr seg, uten hverken foreldre, søsken, besteforeldre, venner, omgangskrets, eller noen som viser omtanke. Kjærlighet er ikke materiell. Kjærlighet er en mellommenneskelig relasjon. Hvis verden er så enkel som du hevder at den er så gjør det jo ingenting at barn mobbes på skolene. Det er mobbeofrene som må lære seg, slik du fremstiller det, å ikke gi makten til mobberne å trykke ned mobbeofferet. Det er, med andre ord, ingenting galt med å mobbe, slik du fremstiller det. Det eneste gale er å la mobbere få påvirke en. Anonymous poster hash: b3103...857 Hvordan fikk du DET ut fra det jeg skrev?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #33 Skrevet 20. oktober 2013 Nå overtoner du vel en tanke? Anonymous poster hash: ab918...1eb Si meg, vet du hva det vil si å leve uten kjærlighet? Anonymous poster hash: b3103...857
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #34 Skrevet 20. oktober 2013 Hvordan fikk du DET ut fra det jeg skrev? Du spør ikke fordi du faktisk lurer på, for det klarer du fint å tenke ut selv. Dum er du ikke. Du spør for å late som om jeg er dum. Med andre ord, du er selv kald og kynisk. Da er ikke du den rette til å prate om kjærlighet, du vet jo ikke en gang hva det er. Anonymous poster hash: b3103...857
Himmel og hav Skrevet 20. oktober 2013 #35 Skrevet 20. oktober 2013 Hvordan fikk du DET ut fra det jeg skrev? Du spør ikke fordi du faktisk lurer på, for det klarer du fint å tenke ut selv. Dum er du ikke. Du spør for å late som om jeg er dum. Med andre ord, du er selv kald og kynisk. Da er ikke du den rette til å prate om kjærlighet, du vet jo ikke en gang hva det er. Anonymous poster hash: b3103...857 Jo, antagelig er jeg litt dum som faktisk svarer deg, men enten så er du et troll som bare ønsker å lage litt hurlumhei på en søndag, eller så sliter du med et eller annet. Jeg tror kanskje det siste. Du har kanskje noen vonde erfaringer i livet som gjør at du har et annet syn på kjærlighet, verdier og ting enn det jeg har. Det er ikke det samme som at ditt syn er fasiten, og mitt eller andres syn er feil. Det er ganske krast å påstå at noen ikke vet hva kjærlighet er, og er kalde og kyniske, men om det er slik du tolker verden rundt deg, og slike konklusjoner du trekker på så tynt grunnlag, så er det synd for deg, for da skyver du kanskje mennesker rundt deg bort. Mennesker som kanskje kunne brydd seg.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #36 Skrevet 20. oktober 2013 Det er ganske krast å påstå at noen ikke vet hva kjærlighet er. Nei. Det er ganske naivt å innbille seg at kjærlighet, det er noe man kan oppleve helt uten mennesker. Kjære vene, da vet man ikke hva kjærlighet er. Og det var, i tilfelle du overså det, påstanden til vedkommende jeg svarte. Anonymous poster hash: b3103...857
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #37 Skrevet 20. oktober 2013 Det hadde vært noe, hadde engang en venninne som stort sett fikk det hun ønsket seg. Mens jeg gikk i rimelige jakker og klær fra H/M og Cubus kunne hun velge og vrake i dyre motebutikker. Husker spesielt engang hun skulle få seg nye vinterklær, dette var både jakke, noen bukser, gensere ++ noe annet, det kom på 37.000 kroner og det har jeg ikke brukt på et år på klær og sko til meg selv. Syntes det var flaut og være med på slik shopping og kunne ønske det var meg noen spanderte på slike fine kostbare klær! Anonymous poster hash: 3dc9b...00e Jeg er takknemlig for at mamma fortsatt er i live.. Mamma hadde aldri penger til sneket enn huslånet og mat da jeg var liten og alle klær var arvet. Om mamma skulle gå bort nå aner jeg ikke hva jeg skulle gjort. Om pengene jeg fikk ut av det kunne kjøpe mamma tilbake etter døden.... Da skulle jeg ønske hun var rik og at jeg kunne arve mange millioner. Så skulle brukt alt sammen på å beholde henne her.. Kan jeg ikke få henne tilbake, spiller det ingen rolle.. Mamma har alltid brydd seg om meg og vist hva en forelder virkelig er. Synes folk som tenker arv etter foreldre ikke tenker veldig langt.. Skaff dine egne penger.. Bli rik sjæl og shop for 37 000 og se om det gjør deg til en god forelder. Er svaret nei- ta med barna dine ut og takk Gud for at dere er friske nok til å ha det gøy sammen. Anonymous poster hash: 37353...39e
Magia Skrevet 20. oktober 2013 #38 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg har hverken kjærlige foreldre som stiller opp, eller utsikter til arv. Så jeg bør vel være rimelig ulykkelig og misunnelig på alle andre? Eller nei... Arv er ikke noe man burde ha rett på uansett. Hvorfor skal noen være så heldige å bli født rik med utsikter til å bli enda rikere, mens andre ikke får det? Nei, takke meg til å bygge mitt eget liv og være glad for det jeg mestrer Jeg opplever heller aldri å bli sett ned på pga. dårlig økonomi eller lavere levestandard. Jeg tror nok det har med hva man velger å fokusere på her i livet
Nyttårs barn Skrevet 20. oktober 2013 #39 Skrevet 20. oktober 2013 Arv kan nok oppleves urettferdig ja, men går hånd i hånd med privat eiendomsrett. Noen er heldige og har foreldre som eier verdier, de kan få hjelp av økonomisk art og etterhvert en pen arv. Det å kjøpe klær for 37000 er vel galskap i mine øyne. Tror ikke noen får et bedre liv at det ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2013 #40 Skrevet 20. oktober 2013 Du er jo bare smålig helt rundt HI. Blir flau. Tror du din 37 000 krones vinterklær venninne var mer lykkelig ? Enten er du bare smålig eller ekstremt umoden. Anonymous poster hash: 2a735...ae7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå