Anne Victoria Skrevet 9. oktober 2013 #126 Skrevet 9. oktober 2013 Hvem sitter med fasiten på hvilke dialekter som er forståelige? Og hvem skal legge grunnlaget for et forståelig innlegg? Trådstarter? Andre brukere? Moderator? USA? Hvor går grensen? Elin og Anne Vic. sitter på fasiten. "Dersom brukermoderatorene er usikre, spør de oss. Mod-IS klarer fint å lese innhold i folks poster som er skrevet med eller uten dialekt på allment norsk." Anonymous poster hash: 1b71a...254 For meg blir dette veldig Diktatorisk. Det vil altså si at dersom -de- ikke forstår så sletter de, uavhengig av hva alle andre måtte mene? Hva da med de som ikke klarer å ordlegge seg skikkelig? Jeg har mine tanker om Mod-IS men jeg skal ikke lufte de her... enda. At vedkommende fint klarer å forstå innlegg skrevet på dialekt gjør jo hele dette oppstyret enda mer forvirrende og unødvendig. Det skal ganske mye til før noen ikke forstår et innhold skrevet på norsk, så det går nok veldig fint. Men hvorfor ble Dialekttråden stengt da? Det foregikk ikke mobbing der, ingen linking til ulovlige sider, ikke uthenging av noen personer, offentlig eller privat. Alt som skjedde var at folk hadde det moro med de mange dialektene rundt om i landet. Er det kanskje der skoen trykker? At folk hadde det moro? Vi har åpnet tråden igjen. Den ble rapportert inn til oss flere ganger, men skulle aldri blitt stengt. Det tar vi på vår kappe. Vi håper selvsagt at folk har det gøy her inne! Elin har svart på det flere steder. Skal se om jeg finner en link. Unektelig en god egenskap å innrømme egne feil. Da er det gjerne håp for dette forumet allikevel. Dere burde ta det med i beregningen at det er flust med Anonyme her inne (eller bare en med veldig mye fritid) som syns det er kjempe festlig å ødelegge for andre. Foreslår at Moderator leser igjennom -hele- tråden neste gang, før noe gjøres. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144087025-en-hel-tr%C3%A5d-der-alle-innlegg-bryter-mot-reglene/page-2 Elin skriver noe på ris og ros her, du kan jo titte på det.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #127 Skrevet 9. oktober 2013 Jeg synes denne debatten er helt lavmål. Noe mer kverrulerende er det lenge siden jeg har sett. De stengte en tråd som var skrevet på dialekt, vanskelig å lese for mange og ble rapportert. Feil synes noen, ok, men klarer ikke med beste godvilje å skjønne at det fortjener ikke all denne sterktfølte hetsen. Og at folk forlater forumet pga dette er latterlig synes jeg. Fra før av husker jeg folk var kjempeirriterte fordi det var for lite moderering. Nå tar folk av fordi det er for mye. Feiltrinn aksepteres tydeligvis heller ikke. Anonymous poster hash: e5a2c...6bc
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #128 Skrevet 9. oktober 2013 Har vicky slettet seg? Anonymous poster hash: e2b6c...cf7
Anne Victoria Skrevet 9. oktober 2013 #129 Skrevet 9. oktober 2013 Har vicky slettet seg? Anonymous poster hash: e2b6c...cf7 Ja, hun ville slettes i dag tidlig.
soleia Skrevet 9. oktober 2013 #130 Skrevet 9. oktober 2013 Synes sjølv innlegg der ein svarar på hovudinnlegget med breid dialekt kan vere irriterande, men det må då gå an å lage ein tråd og diskutere og ha det moro med alle dei ulike dialektane i det lange smale landet vårt. Totalt latterleg å slette den tråden, noko dei etter kvart heldigvis innrømmer (men synes det har site laaangt inne) Korleis ein kan blande det offisielle skriftspråket nynorsk inn i dette forstår eg ikkje?
Anne Victoria Skrevet 9. oktober 2013 #131 Skrevet 9. oktober 2013 Synes sjølv innlegg der ein svarar på hovudinnlegget med breid dialekt kan vere irriterande, men det må då gå an å lage ein tråd og diskutere og ha det moro med alle dei ulike dialektane i det lange smale landet vårt. Totalt latterleg å slette den tråden, noko dei etter kvart heldigvis innrømmer (men synes det har site laaangt inne) Korleis ein kan blande det offisielle skriftspråket nynorsk inn i dette forstår eg ikkje? Det ble en diskusjon ut av dette, hvor nynorsk ble blandet med dialekter. I tillegg begynte noen å diskutere KG som har litt andre regler enn vi har. Dermed kom jeg til å svare på nynorskbruk i samme svar som dialekter. Disse ble ikke skilt godt nok, ser jeg i ettertid. Intensjonen var god.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå