Anne Victoria Skrevet 9. oktober 2013 #101 Skrevet 9. oktober 2013 Altså, en ting er jo å oppfordre folk til å generelt skrive bokmål/nynorsk eller annet forståelig språk, men ja, å SLETTE/STENGE en tøysetråd der folk skriver dialekt, samt gjøre det generelt _forbudt_, det reagerer jeg på også. Jeg er for klare og konsise regler, spesielt når det gjelder hets, outing, drittslenging osv, men de er på vei utpå viddene om dagen, det er det ingen tvil om.. Men det er jo ikke lov på noen andre forum heller. Det er en helt vanlig regel... Ser ikke problemet! Anonymous poster hash: 80c9a...929 Joda, som generell regel ja. At "normale" tråder skal skrives på et skriftspråk alle kan forstå er helt greit. Men en eneste tråd som er laget for humor, der man nettopp poengterer at man skriver på dialekt og det er hele vitsen med det, det blir for dumt å forby. Og hva med de som ikke greier skrive korrekt? De med dysleksi eller som ikke fulgte med i norsktimene? Skal vi slette de svarene da, hvis det er enkelte som har problemer med å forstå dem? For det er faktisk enkelte folk her som skriver ganske uforståelig til tross for at de ikke skriver dialekt.. Og hva om jeg for eksempel svarer litt sleivete i en tråd; "det går ikke det, vettu!"- skal det svaret slettes fordi det inneholder ett dialektord? Jeg tenker at det er lov å bruke huet.. Og det vil vi gjøre. Vi bruker skjønn. Vettu, er forøvrig meget forstålig for de aller fleste. Sletter vi er det fordi det er umulig å forstå den totale sammenhengen.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #102 Skrevet 9. oktober 2013 ANNE VICTORIA Har spurt 2 ganger nå men prøver igjen: Hvorfor ble alle tråder skrevet på dialekt slettet i går da? Du skriver at det blir helt feil å ha forbud mot å skrive på dialekt. Det er jeg ikke enig i. Ikke noe er så irriterende som å lese et langt innlegg på dialekt, og jeg vet at mange her hopper over slike innlegg. Mange forum har forbud mot å skrive på dialekt, bl.a. Kvinneguiden. Mener du at forbudet de har er "helt feil" da? Anonymous poster hash: 80c9a...929
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. oktober 2013 #103 Skrevet 9. oktober 2013 Altså. Jeg er enig i at de nye reglene er i overkant rigide. Og at helgens sletting av dialekttråden m.m var helt idiotisk. MEN- det er ingen grunn til å begynne å hetse Anne Victoria for det. Hun var vel ikke engang på jobb, og jeg gjetter på at det slett ikke er hun som har bestemt disse reglene- iallefall ikke alene. Så å komme med personkarakteristikker er totalt unødvendig og dessuten urettferdig. Nå har jeg helt sikkert gått glipp av noen innlegg her, så med forbehold om at jeg ikke har fått med meg evt hetsing føler jeg ikke at vi angriper Anne Victoria her. Folk blir frustrert over det som oppfattes som inkonsekvens mellom forumregler, moderering etter nevnte forumregler og svar man får på spørsmålene man stiller. Synes det er naturlig at man blir oppgitt og irritert over slikt. Mulig hun føler vi 'hiver oss over henne', men når det har vært stille lenge blir det sånn. Det må folk som har slike jobber regne med. Det gjør jeg i min jobb. De må rett og slett sette seg ned å snakke bedre sammen i redaksjonen, moderatorgruppen og det innleide moderatorfirmaet her. Når man implementerer nye regler bør alle disse gruppene inneha en felles forståelse for hvordan dette skal settes ut i praksis før det innføres på forumet. Mye bråk, og helt merkelig og inkonsekvent moderering, kunne vært inngått om de hadde forberedt seg og kvalitetssikret ting litt bedre. Anonymous poster hash: 77eb5...1f9 Du vil se poenget mitt om du leser hele tråden..
Anne Victoria Skrevet 9. oktober 2013 #104 Skrevet 9. oktober 2013 "* Innlegg som postet på Barn i magen/Din baby skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig, Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms-språk, om det er skrevet på en måte moderator ikke forstår." Problemet med denne regelen er at det er håpløst for oss som brukere å kunne vurdere hva modereatorene forstår, men vi bør muligens heller ta dette på "ris og ros" for å be dere endre reglene slik at de blir enklere å forholde seg til. Det ser jo generelt ut til at de som har utarbeidet dem har liten erfaring i å skrive vedtekter og regler så litt hjelp fra oss brukerene kunne sikkert være lurt. Anonymous poster hash: 7d574...b09 Du trenger ikke gruble på det. Det er det vi som skal og vil gripe inn dersom det du skriver er komplett uforståelig. Noe det helt sikkert ikke er i 99% av tilfellene. Hvorfor ble alle tråder skrevet på dialekt slettet i går da? Du skriver at det blir helt feil å ha forbud mot å skrive på dialekt. Det er jeg ikke enig i. Ikke noe er så irriterende som å lese et langt innlegg på dialekt, og jeg vet at mange her hopper over slike innlegg. Mange forum har forbud mot å skrive på dialekt, bl.a. Kvinneguiden. Mener du at forbudet de har er "helt feil" da? Anonymous poster hash: 80c9a...929 De har sine regler, vi våre. Og så lenge noen skriver et fullstendig forstålig innlegg på nynorsk, er det ok. Det vil alltid være noen som irriterer seg og er uenige. Og det er greit.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 9. oktober 2013 #105 Skrevet 9. oktober 2013 ANNE VICTORIA Har spurt 2 ganger nå men prøver igjen: Hvorfor ble alle tråder skrevet på dialekt slettet i går da? Du skriver at det blir helt feil å ha forbud mot å skrive på dialekt. Det er jeg ikke enig i. Ikke noe er så irriterende som å lese et langt innlegg på dialekt, og jeg vet at mange her hopper over slike innlegg. Mange forum har forbud mot å skrive på dialekt, bl.a. Kvinneguiden. Mener du at forbudet de har er "helt feil" da? Anonymous poster hash: 80c9a...929 Her er det vi som ikke har fått med oss endring i regelen, regelen om dialekt ble endret grunnet reaksjonen vår i går (og i dag?) Derfor ble den tråden slettet i går, og åpnet igjen i dag.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #106 Skrevet 9. oktober 2013 "* Innlegg som postet på Barn i magen/Din baby skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig, Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms-språk, om det er skrevet på en måte moderator ikke forstår." Problemet med denne regelen er at det er håpløst for oss som brukere å kunne vurdere hva modereatorene forstår, men vi bør muligens heller ta dette på "ris og ros" for å be dere endre reglene slik at de blir enklere å forholde seg til. Det ser jo generelt ut til at de som har utarbeidet dem har liten erfaring i å skrive vedtekter og regler så litt hjelp fra oss brukerene kunne sikkert være lurt. Anonymous poster hash: 7d574...b09 Du trenger ikke gruble på det. Det er det vi som skal og vil gripe inn dersom det du skriver er komplett uforståelig. Noe det helt sikkert ikke er i 99% av tilfellene. Hvorfor ble alle tråder skrevet på dialekt slettet i går da? Du skriver at det blir helt feil å ha forbud mot å skrive på dialekt. Det er jeg ikke enig i. Ikke noe er så irriterende som å lese et langt innlegg på dialekt, og jeg vet at mange her hopper over slike innlegg. Mange forum har forbud mot å skrive på dialekt, bl.a. Kvinneguiden. Mener du at forbudet de har er "helt feil" da? Anonymous poster hash: 80c9a...929 De har sine regler, vi våre. Og så lenge noen skriver et fullstendig forstålig innlegg på nynorsk, er det ok. Det vil alltid være noen som irriterer seg og er uenige. Og det er greit. Når ble nynorsk en dialekt? Anonymous poster hash: 80c9a...929
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #107 Skrevet 9. oktober 2013 Og ikkje glem dei som må kritiser skrivefeil og. Kva gjør dei som må pirke på skrivefeil når dialekten kommer inn. Retter dei det og ? Anonymous poster hash: b57cb...6b5
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #108 Skrevet 9. oktober 2013 Er jo blitt ett naziforum!Vi har satt et sett med regler. Regler finnes overalt i samfunnet. Både skrevne og uskrevne. Verre er det ikke.Jawohl Sturmführer! Nå må du gi deg Vicky! Du har vært et morsomt og underholdende innslag på forumet frem til nå, men dette er ikke morsomt lenger. Snakk om å være kverulerende! Du gjør deg dummere enn hva du er. Anonymous poster hash: 9b46f...fe0 Jeg synes ikke forumet er noe morsomt lenger, tror faktisk jeg ikke gidder leke her mere... Nei, det er ikke lov å bare være seg selv ser du. Her må alt følges etter boken... Helt latterlig! Hva er vitsen med å lage innlegg, svare på innlegg om man ikke får ytre sin mening. En gang i tiden møtte jeg en trønder, jeg likte ikke trønderen derfor vil jeg ha meg frabedt om å lese/ se trøndersk prat, for da kommer vonde minner tilbake og jeg føler meg trist.... Anonymous poster hash: 06245...596 Du kan fint skrive på trønderdialekt, så lenge vi forstår innholdet. Og du kan fint ytre din mening her! Kjøreregler finnes overalt i samfunnet, og det vil bli utvist skjønn her som overalt ellers. Reglene har vi gjort tydeligere. Mange av dem har vi beholdt fra tidligere, med ytterligere presiseringer av hva de innebærer. Vi har ingen intensjon om å stoppe gode diskusjoner, kreativitet, ytringer etc.Det er jo akkurat det man IKKE kan, etter de nye reglene å følge! Nå oppfordrer du (som er ansatt hos klikk) oss til å bryte regler Elin har satt her.. Nå får dere snart bli enige om hva som er lov eller ikke!!!Jo, det kan man, så lenge innholdet er forstålig! Og det er det jo, stort sett! Og hvordan skal vi kunne vite om innholdet i det vi skriver (på dialekt) er forståelig for moderatorene eller ikke? Vi bor ikke hjernen til disse menneskene. Så bidreg har sett så langt har alt av innlegg på dialekt blitt 'masseslettet' i går og i dag. Får vi en liste over dialekter som er 'uforståelig' da? Anonymous poster hash: 77eb5...1f9 De får sette opp en liste over hvem som moderere til enhver tid og hvilke dialekter de forstår. Kansje trønderdialekt er lov på fredag fra 16.30 til 20.00 mens stavangerdialekt er lovlig mandag fra 09.45 til 12.30? Anonymous poster hash: 7d574...b09 [/acrony Jeg har skrevet et svar, og du skjønner nok hva jeg mener. For å være erlig så gjør jeg ikke det. Hvis det først skal være en regel om at det ikke er lov å skrive på dialekt bør den være konsekvent. Å ha regler som sier at det vi skriver kan være på dialekt hvis moderatrene forstår akkurat den dialekten blir veldig uforutsigbart. I praksiss vil det som regel være mulig for alle å forstå innholdet selv om en tekst står på dialekt, men mange synes det er irriterende å lese. For min del må dere gjerne forby dialektbruk. Jeg er dyslektikker og sliter ofte med å lese slike tekster, men selv jeg forstår det aller meste om jeg legger godviljen til. Anonymous poster hash: 7d574...b09 Altså, det jeg mener med dialekt: Vi kan ikke slette en tråd, KUN fordi den er skrevet på nynorsk og trønder, så lenge det som er skrevet er forståelig og allmen norsk. Det hadde jo blitt helt feil. Er derimot innholdet helt uforståelig er det noe annet. Vil vil jo legge godviljen til så langt det går vi også Nå blander du kortene her. I følge reglene skal vi i utgangspunktet skrive på nynorsk eller bokmål. Du kan ikke slette tråder skrevet på godkjent nynorsk uansett hvor uforstålige de er for deg. Da er det dine språkkunskaper det er noe i veien med. I følge regelverket kan du derimot slette tråder om du ikke forstår dialekten de er skrevet på. Du må ikke blande disse. Husk også at dansk, svensk og engelsk skal få stå hvis den som skriver det ikke er har norsk som morsmål, hvordan dere nå vet det. Anonymous poster hash: 7d574...b09
Anne Victoria Skrevet 9. oktober 2013 #109 Skrevet 9. oktober 2013 "* Innlegg som postet på Barn i magen/Din baby skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig, Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms-språk, om det er skrevet på en måte moderator ikke forstår." Problemet med denne regelen er at det er håpløst for oss som brukere å kunne vurdere hva modereatorene forstår, men vi bør muligens heller ta dette på "ris og ros" for å be dere endre reglene slik at de blir enklere å forholde seg til. Det ser jo generelt ut til at de som har utarbeidet dem har liten erfaring i å skrive vedtekter og regler så litt hjelp fra oss brukerene kunne sikkert være lurt. Anonymous poster hash: 7d574...b09 Du trenger ikke gruble på det. Det er det vi som skal og vil gripe inn dersom det du skriver er komplett uforståelig. Noe det helt sikkert ikke er i 99% av tilfellene. Hvorfor ble alle tråder skrevet på dialekt slettet i går da? Du skriver at det blir helt feil å ha forbud mot å skrive på dialekt. Det er jeg ikke enig i. Ikke noe er så irriterende som å lese et langt innlegg på dialekt, og jeg vet at mange her hopper over slike innlegg. Mange forum har forbud mot å skrive på dialekt, bl.a. Kvinneguiden. Mener du at forbudet de har er "helt feil" da? Anonymous poster hash: 80c9a...929 De har sine regler, vi våre. Og så lenge noen skriver et fullstendig forstålig innlegg på nynorsk, er det ok. Det vil alltid være noen som irriterer seg og er uenige. Og det er greit. Når ble nynorsk en dialekt? Anonymous poster hash: 80c9a...929 Nynorsk har blitt trukket inn i denne debatten, selv om det er en offisiell målform i Norge. Bokmål er fortsatt det mest bruke formen. Og mange irriterer seg over nynorsk her inne. Da må jeg svare på det, selv om det går under samme kam som dialekter i denne debatten, åpnebart.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 9. oktober 2013 #110 Skrevet 9. oktober 2013 Er jo blitt ett naziforum!Vi har satt et sett med regler. Regler finnes overalt i samfunnet. Både skrevne og uskrevne. Verre er det ikke.Jawohl Sturmführer! Nå må du gi deg Vicky! Du har vært et morsomt og underholdende innslag på forumet frem til nå, men dette er ikke morsomt lenger. Snakk om å være kverulerende! Du gjør deg dummere enn hva du er. Anonymous poster hash: 9b46f...fe0 Jeg synes ikke forumet er noe morsomt lenger, tror faktisk jeg ikke gidder leke her mere... Nei, det er ikke lov å bare være seg selv ser du. Her må alt følges etter boken... Helt latterlig! Hva er vitsen med å lage innlegg, svare på innlegg om man ikke får ytre sin mening. En gang i tiden møtte jeg en trønder, jeg likte ikke trønderen derfor vil jeg ha meg frabedt om å lese/ se trøndersk prat, for da kommer vonde minner tilbake og jeg føler meg trist.... Anonymous poster hash: 06245...596 Du kan fint skrive på trønderdialekt, så lenge vi forstår innholdet. Og du kan fint ytre din mening her! Kjøreregler finnes overalt i samfunnet, og det vil bli utvist skjønn her som overalt ellers. Reglene har vi gjort tydeligere. Mange av dem har vi beholdt fra tidligere, med ytterligere presiseringer av hva de innebærer. Vi har ingen intensjon om å stoppe gode diskusjoner, kreativitet, ytringer etc.Det er jo akkurat det man IKKE kan, etter de nye reglene å følge! Nå oppfordrer du (som er ansatt hos klikk) oss til å bryte regler Elin har satt her.. Nå får dere snart bli enige om hva som er lov eller ikke!!!Jo, det kan man, så lenge innholdet er forstålig! Og det er det jo, stort sett! Og hvordan skal vi kunne vite om innholdet i det vi skriver (på dialekt) er forståelig for moderatorene eller ikke? Vi bor ikke hjernen til disse menneskene. Så bidreg har sett så langt har alt av innlegg på dialekt blitt 'masseslettet' i går og i dag. Får vi en liste over dialekter som er 'uforståelig' da? Anonymous poster hash: 77eb5...1f9 De får sette opp en liste over hvem som moderere til enhver tid og hvilke dialekter de forstår. Kansje trønderdialekt er lov på fredag fra 16.30 til 20.00 mens stavangerdialekt er lovlig mandag fra 09.45 til 12.30? Anonymous poster hash: 7d574...b09 [/acrony Jeg har skrevet et svar, og du skjønner nok hva jeg mener. For å være erlig så gjør jeg ikke det. Hvis det først skal være en regel om at det ikke er lov å skrive på dialekt bør den være konsekvent. Å ha regler som sier at det vi skriver kan være på dialekt hvis moderatrene forstår akkurat den dialekten blir veldig uforutsigbart. I praksiss vil det som regel være mulig for alle å forstå innholdet selv om en tekst står på dialekt, men mange synes det er irriterende å lese. For min del må dere gjerne forby dialektbruk. Jeg er dyslektikker og sliter ofte med å lese slike tekster, men selv jeg forstår det aller meste om jeg legger godviljen til. Anonymous poster hash: 7d574...b09 Altså, det jeg mener med dialekt: Vi kan ikke slette en tråd, KUN fordi den er skrevet på nynorsk og trønder, så lenge det som er skrevet er forståelig og allmen norsk. Det hadde jo blitt helt feil. Er derimot innholdet helt uforståelig er det noe annet. Vil vil jo legge godviljen til så langt det går vi også Nå blander du kortene her. I følge reglene skal vi i utgangspunktet skrive på nynorsk eller bokmål. Du kan ikke slette tråder skrevet på godkjent nynorsk uansett hvor uforstålige de er for deg. Da er det dine språkkunskaper det er noe i veien med. I følge regelverket kan du derimot slette tråder om du ikke forstår dialekten de er skrevet på. Du må ikke blande disse. Husk også at dansk, svensk og engelsk skal få stå hvis den som skriver det ikke er har norsk som morsmål, hvordan dere nå vet det. Anonymous poster hash: 7d574...b09 Reglene er endret på, sjekk ris og ros, så ser du endringen der.
Anne Victoria Skrevet 9. oktober 2013 #111 Skrevet 9. oktober 2013 Er jo blitt ett naziforum!Vi har satt et sett med regler. Regler finnes overalt i samfunnet. Både skrevne og uskrevne. Verre er det ikke.Jawohl Sturmführer! Nå må du gi deg Vicky! Du har vært et morsomt og underholdende innslag på forumet frem til nå, men dette er ikke morsomt lenger. Snakk om å være kverulerende! Du gjør deg dummere enn hva du er. Anonymous poster hash: 9b46f...fe0 Jeg synes ikke forumet er noe morsomt lenger, tror faktisk jeg ikke gidder leke her mere... Nei, det er ikke lov å bare være seg selv ser du. Her må alt følges etter boken... Helt latterlig! Hva er vitsen med å lage innlegg, svare på innlegg om man ikke får ytre sin mening. En gang i tiden møtte jeg en trønder, jeg likte ikke trønderen derfor vil jeg ha meg frabedt om å lese/ se trøndersk prat, for da kommer vonde minner tilbake og jeg føler meg trist.... Anonymous poster hash: 06245...596 Du kan fint skrive på trønderdialekt, så lenge vi forstår innholdet. Og du kan fint ytre din mening her! Kjøreregler finnes overalt i samfunnet, og det vil bli utvist skjønn her som overalt ellers. Reglene har vi gjort tydeligere. Mange av dem har vi beholdt fra tidligere, med ytterligere presiseringer av hva de innebærer. Vi har ingen intensjon om å stoppe gode diskusjoner, kreativitet, ytringer etc.Det er jo akkurat det man IKKE kan, etter de nye reglene å følge! Nå oppfordrer du (som er ansatt hos klikk) oss til å bryte regler Elin har satt her.. Nå får dere snart bli enige om hva som er lov eller ikke!!!Jo, det kan man, så lenge innholdet er forstålig! Og det er det jo, stort sett! Og hvordan skal vi kunne vite om innholdet i det vi skriver (på dialekt) er forståelig for moderatorene eller ikke? Vi bor ikke hjernen til disse menneskene. Så bidreg har sett så langt har alt av innlegg på dialekt blitt 'masseslettet' i går og i dag. Får vi en liste over dialekter som er 'uforståelig' da? Anonymous poster hash: 77eb5...1f9 De får sette opp en liste over hvem som moderere til enhver tid og hvilke dialekter de forstår. Kansje trønderdialekt er lov på fredag fra 16.30 til 20.00 mens stavangerdialekt er lovlig mandag fra 09.45 til 12.30? Anonymous poster hash: 7d574...b09 [/acrony Jeg har skrevet et svar, og du skjønner nok hva jeg mener. For å være erlig så gjør jeg ikke det. Hvis det først skal være en regel om at det ikke er lov å skrive på dialekt bør den være konsekvent. Å ha regler som sier at det vi skriver kan være på dialekt hvis moderatrene forstår akkurat den dialekten blir veldig uforutsigbart. I praksiss vil det som regel være mulig for alle å forstå innholdet selv om en tekst står på dialekt, men mange synes det er irriterende å lese. For min del må dere gjerne forby dialektbruk. Jeg er dyslektikker og sliter ofte med å lese slike tekster, men selv jeg forstår det aller meste om jeg legger godviljen til. Anonymous poster hash: 7d574...b09 Altså, det jeg mener med dialekt: Vi kan ikke slette en tråd, KUN fordi den er skrevet på nynorsk og trønder, så lenge det som er skrevet er forståelig og allmen norsk. Det hadde jo blitt helt feil. Er derimot innholdet helt uforståelig er det noe annet. Vil vil jo legge godviljen til så langt det går vi også Nå blander du kortene her. I følge reglene skal vi i utgangspunktet skrive på nynorsk eller bokmål. Du kan ikke slette tråder skrevet på godkjent nynorsk uansett hvor uforstålige de er for deg. Da er det dine språkkunskaper det er noe i veien med. I følge regelverket kan du derimot slette tråder om du ikke forstår dialekten de er skrevet på. Du må ikke blande disse. Husk også at dansk, svensk og engelsk skal få stå hvis den som skriver det ikke er har norsk som morsmål, hvordan dere nå vet det. Anonymous poster hash: 7d574...b09 Nei, men nynorsk ble trukket inn i debatten her, da mange irriterer seg over dette og hopper over tråder som skrives på nynorsk. Derfor tok jeg det med i et dialekt svar. Men det kunne jeg gjort tydeligere. Håper du forstår intensjonen min
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #112 Skrevet 9. oktober 2013 Gi dere nå. Og vicky, sorry, men jeg har mistet all respekt for deg. Følg reglene på forumet, eller forlat det. Det vil i så fall ikke bli noe savn. Anonymous poster hash: e2b6c...cf7
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #113 Skrevet 9. oktober 2013 Det som er vanlig i andre forum er at det kun er lov å skrive bokmål og nynorsk. Slik burde det være her også. Har lest at mange ikke leser innlegg på dialekt, det gjør heller ikke jeg, hopper glatt over de. Å skrive på dialekt gjør at mange ikke tar deg seriøst, og jeg skjønner ikke hvorfor folk gjør det da. Voksne burde jo klare å skrive bokmål eller nynorsk uten store problemer. Anonymous poster hash: 80c9a...929
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #114 Skrevet 9. oktober 2013 Er jo blitt ett naziforum!Vi har satt et sett med regler. Regler finnes overalt i samfunnet. Både skrevne og uskrevne. Verre er det ikke.Jawohl Sturmführer! Nå må du gi deg Vicky! Du har vært et morsomt og underholdende innslag på forumet frem til nå, men dette er ikke morsomt lenger. Snakk om å være kverulerende! Du gjør deg dummere enn hva du er. Anonymous poster hash: 9b46f...fe0 Jeg synes ikke forumet er noe morsomt lenger, tror faktisk jeg ikke gidder leke her mere... Nei, det er ikke lov å bare være seg selv ser du. Her må alt følges etter boken... Helt latterlig! Hva er vitsen med å lage innlegg, svare på innlegg om man ikke får ytre sin mening. En gang i tiden møtte jeg en trønder, jeg likte ikke trønderen derfor vil jeg ha meg frabedt om å lese/ se trøndersk prat, for da kommer vonde minner tilbake og jeg føler meg trist.... Anonymous poster hash: 06245...596 Du kan fint skrive på trønderdialekt, så lenge vi forstår innholdet. Og du kan fint ytre din mening her! Kjøreregler finnes overalt i samfunnet, og det vil bli utvist skjønn her som overalt ellers. Reglene har vi gjort tydeligere. Mange av dem har vi beholdt fra tidligere, med ytterligere presiseringer av hva de innebærer. Vi har ingen intensjon om å stoppe gode diskusjoner, kreativitet, ytringer etc.Det er jo akkurat det man IKKE kan, etter de nye reglene å følge! Nå oppfordrer du (som er ansatt hos klikk) oss til å bryte regler Elin har satt her.. Nå får dere snart bli enige om hva som er lov eller ikke!!!Jo, det kan man, så lenge innholdet er forstålig! Og det er det jo, stort sett! Og hvordan skal vi kunne vite om innholdet i det vi skriver (på dialekt) er forståelig for moderatorene eller ikke? Vi bor ikke hjernen til disse menneskene. Så bidreg har sett så langt har alt av innlegg på dialekt blitt 'masseslettet' i går og i dag. Får vi en liste over dialekter som er 'uforståelig' da? Anonymous poster hash: 77eb5...1f9 De får sette opp en liste over hvem som moderere til enhver tid og hvilke dialekter de forstår. Kansje trønderdialekt er lov på fredag fra 16.30 til 20.00 mens stavangerdialekt er lovlig mandag fra 09.45 til 12.30? Anonymous poster hash: 7d574...b09 [/acrony Jeg har skrevet et svar, og du skjønner nok hva jeg mener. For å være erlig så gjør jeg ikke det. Hvis det først skal være en regel om at det ikke er lov å skrive på dialekt bør den være konsekvent. Å ha regler som sier at det vi skriver kan være på dialekt hvis moderatrene forstår akkurat den dialekten blir veldig uforutsigbart. I praksiss vil det som regel være mulig for alle å forstå innholdet selv om en tekst står på dialekt, men mange synes det er irriterende å lese. For min del må dere gjerne forby dialektbruk. Jeg er dyslektikker og sliter ofte med å lese slike tekster, men selv jeg forstår det aller meste om jeg legger godviljen til. Anonymous poster hash: 7d574...b09 Altså, det jeg mener med dialekt: Vi kan ikke slette en tråd, KUN fordi den er skrevet på nynorsk og trønder, så lenge det som er skrevet er forståelig og allmen norsk. Det hadde jo blitt helt feil. Er derimot innholdet helt uforståelig er det noe annet. Vil vil jo legge godviljen til så langt det går vi også Nå blander du kortene her. I følge reglene skal vi i utgangspunktet skrive på nynorsk eller bokmål. Du kan ikke slette tråder skrevet på godkjent nynorsk uansett hvor uforstålige de er for deg. Da er det dine språkkunskaper det er noe i veien med. I følge regelverket kan du derimot slette tråder om du ikke forstår dialekten de er skrevet på. Du må ikke blande disse. Husk også at dansk, svensk og engelsk skal få stå hvis den som skriver det ikke er har norsk som morsmål, hvordan dere nå vet det. Anonymous poster hash: 7d574...b09 Reglene er endret på, sjekk ris og ros, så ser du endringen der. Her er reglen angående språk slik den står akkurat nå: "* Innlegg som postet på Barn i magen/Din baby skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig, Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms-språk, om det er skrevet på en måte moderator ikke forstår. " Som du ser er det fritt valg mellom bokmål og nynorsk. Det kan ikke moderator klage på uansett om hun ikke forstår det. Anonymous poster hash: 7d574...b09
PintSizedDictator Skrevet 9. oktober 2013 #115 Skrevet 9. oktober 2013 Hvem sitter med fasiten på hvilke dialekter som er forståelige? Og hvem skal legge grunnlaget for et forståelig innlegg? Trådstarter? Andre brukere? Moderator? USA? Hvor går grensen?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #116 Skrevet 9. oktober 2013 Hvem sitter med fasiten på hvilke dialekter som er forståelige? Og hvem skal legge grunnlaget for et forståelig innlegg? Trådstarter? Andre brukere? Moderator? USA? Hvor går grensen? Elin og Anne Vic. sitter på fasiten. "Dersom brukermoderatorene er usikre, spør de oss. Mod-IS klarer fint å lese innhold i folks poster som er skrevet med eller uten dialekt på allment norsk." Anonymous poster hash: 1b71a...254
PintSizedDictator Skrevet 9. oktober 2013 #117 Skrevet 9. oktober 2013 Hvem sitter med fasiten på hvilke dialekter som er forståelige? Og hvem skal legge grunnlaget for et forståelig innlegg? Trådstarter? Andre brukere? Moderator? USA? Hvor går grensen? Elin og Anne Vic. sitter på fasiten. "Dersom brukermoderatorene er usikre, spør de oss. Mod-IS klarer fint å lese innhold i folks poster som er skrevet med eller uten dialekt på allment norsk." Anonymous poster hash: 1b71a...254 For meg blir dette veldig Diktatorisk. Det vil altså si at dersom -de- ikke forstår så sletter de, uavhengig av hva alle andre måtte mene? Hva da med de som ikke klarer å ordlegge seg skikkelig? Jeg har mine tanker om Mod-IS men jeg skal ikke lufte de her... enda. At vedkommende fint klarer å forstå innlegg skrevet på dialekt gjør jo hele dette oppstyret enda mer forvirrende og unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #118 Skrevet 9. oktober 2013 *gomler popcorn* Anonymous poster hash: 29e99...8e7
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2013 #119 Skrevet 9. oktober 2013 *gomler popcorn* Anonymous poster hash: 29e99...8e7 Takk for dagens latter! Anonymous poster hash: 7e156...3fa
Anne Victoria Skrevet 9. oktober 2013 #120 Skrevet 9. oktober 2013 Hvem sitter med fasiten på hvilke dialekter som er forståelige? Og hvem skal legge grunnlaget for et forståelig innlegg? Trådstarter? Andre brukere? Moderator? USA? Hvor går grensen? Elin og Anne Vic. sitter på fasiten. "Dersom brukermoderatorene er usikre, spør de oss. Mod-IS klarer fint å lese innhold i folks poster som er skrevet med eller uten dialekt på allment norsk." Anonymous poster hash: 1b71a...254 For meg blir dette veldig Diktatorisk. Det vil altså si at dersom -de- ikke forstår så sletter de, uavhengig av hva alle andre måtte mene? Hva da med de som ikke klarer å ordlegge seg skikkelig? Jeg har mine tanker om Mod-IS men jeg skal ikke lufte de her... enda. At vedkommende fint klarer å forstå innlegg skrevet på dialekt gjør jo hele dette oppstyret enda mer forvirrende og unødvendig. Det skal ganske mye til før noen ikke forstår et innhold skrevet på norsk, så det går nok veldig fint.
Anne Victoria Skrevet 9. oktober 2013 #121 Skrevet 9. oktober 2013 Er jo blitt ett naziforum!Vi har satt et sett med regler. Regler finnes overalt i samfunnet. Både skrevne og uskrevne. Verre er det ikke.Jawohl Sturmführer! Nå må du gi deg Vicky! Du har vært et morsomt og underholdende innslag på forumet frem til nå, men dette er ikke morsomt lenger. Snakk om å være kverulerende! Du gjør deg dummere enn hva du er. Anonymous poster hash: 9b46f...fe0 Jeg synes ikke forumet er noe morsomt lenger, tror faktisk jeg ikke gidder leke her mere... Nei, det er ikke lov å bare være seg selv ser du. Her må alt følges etter boken... Helt latterlig! Hva er vitsen med å lage innlegg, svare på innlegg om man ikke får ytre sin mening. En gang i tiden møtte jeg en trønder, jeg likte ikke trønderen derfor vil jeg ha meg frabedt om å lese/ se trøndersk prat, for da kommer vonde minner tilbake og jeg føler meg trist.... Anonymous poster hash: 06245...596 Du kan fint skrive på trønderdialekt, så lenge vi forstår innholdet. Og du kan fint ytre din mening her! Kjøreregler finnes overalt i samfunnet, og det vil bli utvist skjønn her som overalt ellers. Reglene har vi gjort tydeligere. Mange av dem har vi beholdt fra tidligere, med ytterligere presiseringer av hva de innebærer. Vi har ingen intensjon om å stoppe gode diskusjoner, kreativitet, ytringer etc.Det er jo akkurat det man IKKE kan, etter de nye reglene å følge! Nå oppfordrer du (som er ansatt hos klikk) oss til å bryte regler Elin har satt her.. Nå får dere snart bli enige om hva som er lov eller ikke!!!Jo, det kan man, så lenge innholdet er forstålig! Og det er det jo, stort sett! Og hvordan skal vi kunne vite om innholdet i det vi skriver (på dialekt) er forståelig for moderatorene eller ikke? Vi bor ikke hjernen til disse menneskene. Så bidreg har sett så langt har alt av innlegg på dialekt blitt 'masseslettet' i går og i dag. Får vi en liste over dialekter som er 'uforståelig' da? Anonymous poster hash: 77eb5...1f9 De får sette opp en liste over hvem som moderere til enhver tid og hvilke dialekter de forstår. Kansje trønderdialekt er lov på fredag fra 16.30 til 20.00 mens stavangerdialekt er lovlig mandag fra 09.45 til 12.30? Anonymous poster hash: 7d574...b09 [/acrony Jeg har skrevet et svar, og du skjønner nok hva jeg mener. For å være erlig så gjør jeg ikke det. Hvis det først skal være en regel om at det ikke er lov å skrive på dialekt bør den være konsekvent. Å ha regler som sier at det vi skriver kan være på dialekt hvis moderatrene forstår akkurat den dialekten blir veldig uforutsigbart. I praksiss vil det som regel være mulig for alle å forstå innholdet selv om en tekst står på dialekt, men mange synes det er irriterende å lese. For min del må dere gjerne forby dialektbruk. Jeg er dyslektikker og sliter ofte med å lese slike tekster, men selv jeg forstår det aller meste om jeg legger godviljen til. Anonymous poster hash: 7d574...b09 Altså, det jeg mener med dialekt: Vi kan ikke slette en tråd, KUN fordi den er skrevet på nynorsk og trønder, så lenge det som er skrevet er forståelig og allmen norsk. Det hadde jo blitt helt feil. Er derimot innholdet helt uforståelig er det noe annet. Vil vil jo legge godviljen til så langt det går vi også Nå blander du kortene her. I følge reglene skal vi i utgangspunktet skrive på nynorsk eller bokmål. Du kan ikke slette tråder skrevet på godkjent nynorsk uansett hvor uforstålige de er for deg. Da er det dine språkkunskaper det er noe i veien med. I følge regelverket kan du derimot slette tråder om du ikke forstår dialekten de er skrevet på. Du må ikke blande disse. Husk også at dansk, svensk og engelsk skal få stå hvis den som skriver det ikke er har norsk som morsmål, hvordan dere nå vet det. Anonymous poster hash: 7d574...b09 Reglene er endret på, sjekk ris og ros, så ser du endringen der. Her er reglen angående språk slik den står akkurat nå: "* Innlegg som postet på Barn i magen/Din baby skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig, Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms-språk, om det er skrevet på en måte moderator ikke forstår. " Som du ser er det fritt valg mellom bokmål og nynorsk. Det kan ikke moderator klage på uansett om hun ikke forstår det. Anonymous poster hash: 7d574...b09 Moderator kommer heller ikke til å klage på innlegg så lenge det er mulig å forstå innholdet. Så lenge det er mulig, er alt i skjønneste orden. Og det meste er mulig å forstå så lenge man legger godviljen til. Det er i høyeeste grad vår intensjon.
PintSizedDictator Skrevet 9. oktober 2013 #122 Skrevet 9. oktober 2013 Hvem sitter med fasiten på hvilke dialekter som er forståelige? Og hvem skal legge grunnlaget for et forståelig innlegg? Trådstarter? Andre brukere? Moderator? USA? Hvor går grensen? Elin og Anne Vic. sitter på fasiten. "Dersom brukermoderatorene er usikre, spør de oss. Mod-IS klarer fint å lese innhold i folks poster som er skrevet med eller uten dialekt på allment norsk." Anonymous poster hash: 1b71a...254 For meg blir dette veldig Diktatorisk. Det vil altså si at dersom -de- ikke forstår så sletter de, uavhengig av hva alle andre måtte mene? Hva da med de som ikke klarer å ordlegge seg skikkelig? Jeg har mine tanker om Mod-IS men jeg skal ikke lufte de her... enda. At vedkommende fint klarer å forstå innlegg skrevet på dialekt gjør jo hele dette oppstyret enda mer forvirrende og unødvendig. Det skal ganske mye til før noen ikke forstår et innhold skrevet på norsk, så det går nok veldig fint. Men hvorfor ble Dialekttråden stengt da? Det foregikk ikke mobbing der, ingen linking til ulovlige sider, ikke uthenging av noen personer, offentlig eller privat. Alt som skjedde var at folk hadde det moro med de mange dialektene rundt om i landet. Er det kanskje der skoen trykker? At folk hadde det moro?
Anne Victoria Skrevet 9. oktober 2013 #123 Skrevet 9. oktober 2013 Hvem sitter med fasiten på hvilke dialekter som er forståelige? Og hvem skal legge grunnlaget for et forståelig innlegg? Trådstarter? Andre brukere? Moderator? USA? Hvor går grensen? Legger man godviljen til forstår man veldig mye. Vi har store planer om å bruke sunn fornuft og armslag for å få dette til. Det går fint.
Anne Victoria Skrevet 9. oktober 2013 #124 Skrevet 9. oktober 2013 Hvem sitter med fasiten på hvilke dialekter som er forståelige? Og hvem skal legge grunnlaget for et forståelig innlegg? Trådstarter? Andre brukere? Moderator? USA? Hvor går grensen? Elin og Anne Vic. sitter på fasiten. "Dersom brukermoderatorene er usikre, spør de oss. Mod-IS klarer fint å lese innhold i folks poster som er skrevet med eller uten dialekt på allment norsk." Anonymous poster hash: 1b71a...254 For meg blir dette veldig Diktatorisk. Det vil altså si at dersom -de- ikke forstår så sletter de, uavhengig av hva alle andre måtte mene? Hva da med de som ikke klarer å ordlegge seg skikkelig? Jeg har mine tanker om Mod-IS men jeg skal ikke lufte de her... enda. At vedkommende fint klarer å forstå innlegg skrevet på dialekt gjør jo hele dette oppstyret enda mer forvirrende og unødvendig. Det skal ganske mye til før noen ikke forstår et innhold skrevet på norsk, så det går nok veldig fint. Men hvorfor ble Dialekttråden stengt da? Det foregikk ikke mobbing der, ingen linking til ulovlige sider, ikke uthenging av noen personer, offentlig eller privat. Alt som skjedde var at folk hadde det moro med de mange dialektene rundt om i landet. Er det kanskje der skoen trykker? At folk hadde det moro? Vi har åpnet tråden igjen. Den ble rapportert inn til oss flere ganger, men skulle aldri blitt stengt. Det tar vi på vår kappe. Vi håper selvsagt at folk har det gøy her inne! Elin har svart på det flere steder. Skal se om jeg finner en link.
PintSizedDictator Skrevet 9. oktober 2013 #125 Skrevet 9. oktober 2013 Hvem sitter med fasiten på hvilke dialekter som er forståelige? Og hvem skal legge grunnlaget for et forståelig innlegg? Trådstarter? Andre brukere? Moderator? USA? Hvor går grensen? Elin og Anne Vic. sitter på fasiten. "Dersom brukermoderatorene er usikre, spør de oss. Mod-IS klarer fint å lese innhold i folks poster som er skrevet med eller uten dialekt på allment norsk." Anonymous poster hash: 1b71a...254 For meg blir dette veldig Diktatorisk. Det vil altså si at dersom -de- ikke forstår så sletter de, uavhengig av hva alle andre måtte mene? Hva da med de som ikke klarer å ordlegge seg skikkelig? Jeg har mine tanker om Mod-IS men jeg skal ikke lufte de her... enda. At vedkommende fint klarer å forstå innlegg skrevet på dialekt gjør jo hele dette oppstyret enda mer forvirrende og unødvendig. Det skal ganske mye til før noen ikke forstår et innhold skrevet på norsk, så det går nok veldig fint. Men hvorfor ble Dialekttråden stengt da? Det foregikk ikke mobbing der, ingen linking til ulovlige sider, ikke uthenging av noen personer, offentlig eller privat. Alt som skjedde var at folk hadde det moro med de mange dialektene rundt om i landet. Er det kanskje der skoen trykker? At folk hadde det moro? Vi har åpnet tråden igjen. Den ble rapportert inn til oss flere ganger, men skulle aldri blitt stengt. Det tar vi på vår kappe. Vi håper selvsagt at folk har det gøy her inne! Elin har svart på det flere steder. Skal se om jeg finner en link. Unektelig en god egenskap å innrømme egne feil. Da er det gjerne håp for dette forumet allikevel. Dere burde ta det med i beregningen at det er flust med Anonyme her inne (eller bare en med veldig mye fritid) som syns det er kjempe festlig å ødelegge for andre. Foreslår at Moderator leser igjennom -hele- tråden neste gang, før noe gjøres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå