Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg fyller 30 år om noen uker og vi tenker å ha selskap her hjemme. Datteren vår er ett år og besteforeldrene hennes bor 45 minutter her fra. Hun har et veldig nært forhold til dem og vi sees ihvertfall en gang i uken. De skal passe henne en kveld neste uke når vi er på foreldremøte i barnehagen og da skal de legge henne. Er det for tidlig å la henne sove borte? Planen er da at hun drar på ettermiddagen og bli hentet på formiddagen dagen etter. Jeg kjenner sliter med å avgjøre om vi skal være her hjemme eller velge å feire ute og la henne være her hjemme med barnevakt. Hva er andres erfaring? Anonymous poster hash: 27911...c6f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg ville sakt ja, men her inne er det jo mange som mener barnet ikke bør overnatte borte fra mor før det er 3 så det er nok litt uenighet om hva som er "godkjent". Anonymous poster hash: 8dd9a...1dc
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg hadde latt hun sove over hos besteforeldrene. Det er helt vanlig når man har oppegående besteforeldere.
Gjest cd0da Skrevet 7. oktober 2013 #4 Skrevet 7. oktober 2013 Send det avgårde. Barnet vårt sov hos besteforeldrene første gang da hun var 3 måneder gammel. Har ikke tatt noen som helst skade av den natta så da tror jeg nok det går bra med 1-åring
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #5 Skrevet 7. oktober 2013 jeg hadde latt henne sove borte.. uten tvil! Min på 11 måneder sov borte hos ei han egentlig ikke kjenner for et par uker siden.. (vi var og hilste på og hadde litt tid sammen med henne dagen før + at han hadde med seg storesøster, og et søskenbarn som han kjenner veldig godt) Det gikk super fint! men han er en veldig trygg og tillitsfull gutt - og det er jo forskjell på barn! dette vet du best selv men hvis du vet at han har et godt forhold til besteforeldrene, at han kjenner dem godt og er trygg på dem, så ville jeg har gjort det uten tvil.. Anonymous poster hash: 1c4cb...6c9
Plutselig_gravid Skrevet 7. oktober 2013 #6 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg hadde latt henne overnatte. Har selv hatt mine på overnatting hos besteforeldrene i den alderen og det har gått kjempefint Her har også besteforeldrene tett kontakt med barnebarna (minst en gang i uken). I tillegg har vi hatt helger sammen der med barna (alle har overnattet) selv om de bare bor/bodde 30 min unna. De var dermed "vandt" til å sove der sammen med oss.
trollemor86 Skrevet 7. oktober 2013 #7 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg hadde også latt ham overnatte. Så lenge de er trygge på folka går det vanligvis fint. Ser på venner at der de venter lenge med overnatting, blir det ofte en tøffere opplevelse både for mor og barn.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #8 Skrevet 7. oktober 2013 For min del ville 45 minutt unna vært for langt for første gangs overnatting borte fra hjemmet Anonymous poster hash: 1b319...ad4
rasekatten Skrevet 7. oktober 2013 #9 Skrevet 7. oktober 2013 Du kjenner barnet best, og når besteforeldre kjenner henne godt, ser jeg ikke noe problem med og sove borte.
Mamma_til_2 Skrevet 7. oktober 2013 #11 Skrevet 7. oktober 2013 ikke noe problem siden besteforeldrene og barnet er kjent med hverandre
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #12 Skrevet 7. oktober 2013 For min del ville 45 minutt unna vært for langt for første gangs overnatting borte fra hjemmet Anonymous poster hash: 1b319...ad4 Syntes så synd på dere som har så usikre barn! Hva har dere gjort feil? Anonymous poster hash: d2fc0...e28
SophiesMum<3 Skrevet 7. oktober 2013 #13 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg hadde latt barnet sove hos besteforeldrene, det går helt sikkert helt supert :-)
*Lissi* Skrevet 7. oktober 2013 #14 Skrevet 7. oktober 2013 Selvsagt kan hun sove hos besteforeldrene :-) Kos dere!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #15 Skrevet 7. oktober 2013 For min del ville 45 minutt unna vært for langt for første gangs overnatting borte fra hjemmet Anonymous poster hash: 1b319...ad4 Syntes så synd på dere som har så usikre barn! Hva har dere gjort feil? Anonymous poster hash: d2fc0...e28 Huffa, ja, det er trist med 1 åringer som er litt usikre Anonymous poster hash: 1b319...ad4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #16 Skrevet 7. oktober 2013 Tusen takk for alle svar! Det blir sikkert lettere for meg (det er jo sikkert jeg som har det verst!) når de har passet henne neste uke og lagt henne! HI Anonymous poster hash: 27911...c6f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #17 Skrevet 7. oktober 2013 For min del ville 45 minutt unna vært for langt for første gangs overnatting borte fra hjemmetAnonymous poster hash: 1b319...ad4 Syntes så synd på dere som har så usikre barn! Hva har dere gjort feil? Anonymous poster hash: d2fc0...e28 I alle dager for et svar... Anonymous poster hash: 225ae...c98
Cat_Woman Skrevet 7. oktober 2013 #18 Skrevet 7. oktober 2013 Det går helt sikkert fint! Til skeptikeren over her: Både mine foreldre og svigerforeldrene mine bor nesten to timer unna, og det er ingen andre jeg ville sendt sønnen min på sin første overnatting hos. Skulle han aldri ha fått sovet borte han da..? (Han hadde sin første overnatting da han var 14 mnd forresten)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #19 Skrevet 7. oktober 2013 Hadde ikke gjort d. Hadde hatt fest et annet sted evt og latt bestemor være hos dere men dere ville da kommet hjem etter fest slutt og jeg ville vært i form dagen derpå. Men then again jeg er hjemmemamma og veldig mamma og bryr meg ikke om å drikke spesielt mye. Anonymous poster hash: 064ab...520
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #20 Skrevet 7. oktober 2013 Hva synes dere om 3 mnd på overnatting ei natt, da? Er jeg ei forferdelig mor, da? Anonymous poster hash: 65953...adc
Cat_Woman Skrevet 7. oktober 2013 #21 Skrevet 7. oktober 2013 Hva synes dere om 3 mnd på overnatting ei natt, da? Er jeg ei forferdelig mor, da? Anonymous poster hash: 65953...adc Det er du helt sikkert ikke
SophiesMum<3 Skrevet 7. oktober 2013 #22 Skrevet 7. oktober 2013 Hva synes dere om 3 mnd på overnatting ei natt, da? Er jeg ei forferdelig mor, da? Anonymous poster hash: 65953...adc Nei, om barnet er på overnatting eller ikke, avgjør så absolutt ikke om du er en god eller dårlig mor. Du gjør det som er riktig for deg og ditt barn, uavhengig hva andre sier, synder og mener. Og til hi, send barnet på overnatting og kos deg på fest!! :-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #23 Skrevet 7. oktober 2013 De mødrene som tror barna ikke klarer å komme igjennom en natt med bestemor er de som er dårlige mødre. De hemmer barnas utvikling og skjønner det ikke selv. Disse barna lærer ikke å stole på andre voksne, og da de skal begynne i barnehage blir det ofte et helvete. Det er egentlig synd på både mor og barn i slike situasjoner: barna fordi de ikkeblir trygge på andre, og mor fordi hun ikke skjønner bedre. Anonymous poster hash: d2fc0...e28
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #24 Skrevet 7. oktober 2013 Mitt barn skal ha første overnatting hos besteforeldrene om 2 mnd. H*n er da 6 mnd og jeg og barnefar skal bort en natt. Barnet ser besteforeldrene daglig (nesten mer enn barnefar som jobber laaange dager), og jeg tror nok ikke at barnet vil få varige skader pga overnattingen. Så jeg vil si at du kan sende barnet på overnatting og kose deg Anonymous poster hash: 31ec7...3d1
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #25 Skrevet 7. oktober 2013 De mødrene som tror barna ikke klarer å komme igjennom en natt med bestemor er de som er dårlige mødre. De hemmer barnas utvikling og skjønner det ikke selv. Disse barna lærer ikke å stole på andre voksne, og da de skal begynne i barnehage blir det ofte et helvete. Det er egentlig synd på både mor og barn i slike situasjoner: barna fordi de ikkeblir trygge på andre, og mor fordi hun ikke skjønner bedre. Anonymous poster hash: d2fc0...e28 Det er noe av det dummeste jeg har hørt! Usikre barn handler ofte om personlighet ikke om de blir sendt på overnatting. Har 4 barn, 2 som har vært skeptiske og to trygge uten at de har blitt oppdratt noe ulikt av den grunn. Og jeg er på ingen måte nervøs for å la andre voksne bli kjent med barna. Usikre barn trenger mer tid og det hjelper ikke å presse de, heller bruke tid og gi de trygghet til å bli kjent med angre i sitt tempo. Men over til spørsmålet, jeg ville sendt 1 åringen til besteforeldrene, går sikkert kjempe fint Anonymous poster hash: 54ca0...a0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå