Skylander Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Skriv under alle dere som mener barnevernet bør granskes: http://www.underskrift.no/vis.asp?Kampanje=4635
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Da må det bli gransking pga "Foreldrevern" som de altfor ofte driver med. De bruker altfor lang tid med å ta barna ut av hjem som ikke fungerer... De svake burde tas mest hensyn til og det er barna. Anonymous poster hash: a6822...d6f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har familiemedlemmer som jobber i barnevernet. Det de oftes sliter med er at foreldrene har så lav iq at de rett og slett ikke skjønner hva de gjør feil. De skjønner virkelig ikke problemet, hvordan skal man da hjelpe de? Barnevernet driver jo først og frems med veiledning. Men det er ikke lett når man har med lettere tilbakestående å gjøre. Anonymous poster hash: a6822...d6f
Skylander Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2013 Da må det bli gransking pga "Foreldrevern" som de altfor ofte driver med. De bruker altfor lang tid med å ta barna ut av hjem som ikke fungerer... De svake burde tas mest hensyn til og det er barna. Anonymous poster hash: a6822...d6f I mange tilfeller så griper ikke barnevernet inn der de absolutt bør, å i mange andre tilfeller så tramper de på foreldrene og ødelegger familier nesten ubegrunnet. Så en gransking er på sin plass synes jeg, for det fungerer ikke slik det burde gjort, og da vil en gransking bidra til å gjøre systemet bedre skulle en tro.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #5 Skrevet 1. oktober 2013 Ja, la oss kritisere de som redder flest barn i Norge hvert år! På grunnlag av hva (for det meste) dårlige omsorgspersoner synes. Vi tar dems parti Anonymous poster hash: a23c4...786
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #6 Skrevet 1. oktober 2013 Det er så mye dårlige foreldre der ute, og så alt for lite ressurser til de som faktisk prøver å gjøre jobben sin og hjelpe disse stakkars ungene som har fått utdelt ræva foreldre. Sier det igjen; det skulle vært et lovpålagt å gå kurs før anskaffelse av barn! Anonymous poster hash: 11e42...53c
skjotta Skrevet 1. oktober 2013 #7 Skrevet 1. oktober 2013 min erfaring med de som mener barnevernet ødelegger familier er at dette ofte er mennesker som faktisk gjør en dårlig jobb med å ivareta barna sine, men som nekter å innse/innrømm det. det er lettere for dem å anklage barnevernet for å være onde, ute etter å ta dem, bedrive "bestillingsarbeid" og så videre. bortsett fra når ett barn dør da... da gjør ikke barnevernet nok og burde vært inne i bildet lenge før! å jobbe i barnevernet må være Norges mest utakknemmelige jobb, de er "damned if you do and damned if you dont."
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #8 Skrevet 1. oktober 2013 Granskes for hva da? Anonymous poster hash: 89f37...39d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #9 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg er for gransking og endring, men jeg signerer ikke noe som folk kan google seg til på nettet. Det er vel ikke de tilbakestående foreldrene dette gjelder antar jeg. Man merker raskt når man snakker med en voksen person om vedkommende er intelligent nok til å ta seg av barn. Fokuset bør feks være på å få en lovendring slik at søsken ikke blir sendt tilbake til en overgriper, fordi enn selv ikke er blitt misbrukt. Og at barn av rusmisbrukere (-herunder de som ikke evner å ta seg av sine barn) ikke bør tvinges til å måtte møte sine foreldre, hvis dette tydelig skader barna psykisk. Videre burde det vært fokus på hva som bør meldes til bv. Etter litt fartstid her så har jeg lest om veldig mange bekymringer som blir sendt inn som ender i henleggelse. Jeg blir matt av alt som noen her inne mener bør meldes inn. Typisk at folk bruker argumentet med "det er bedre med en for mye enn en for lite", men er det egentlig det? De har ikke utømmelige ressurser i bv, og når folk melder inn alt de mener folk gjør galt, så går det til syvende utover de som trenger hjelpen mest! Og til de som liker å misforstå alle diskusjoner her inne, så sier jeg ikke at man skal sitte på gjerdet og se at noen har det vondt hjemme. Mistanke om vold og overgrep burde alltid meldes inn! Anonymous poster hash: fa443...14b
skjotta Skrevet 1. oktober 2013 #10 Skrevet 1. oktober 2013 når man leser på linken blir det jo veldig tydelig hva slags mennesker som ønsker dette da... her er den detaljerte beskrivelsen/begrunnelsen for underskriftskampanjen: "VI KREVER EN GRANSKING AV BARNEVERNET:HVORDAN FÅ AVDEKKET LOVBRUDD ? VI KREVER LYD OG BILDE. HVEM HAR ANSVARET I KLAGEINNSTANSEN.I FORBINDELSE MED DEMONSTRASJONEN 3.MAI I TRONDHEIM" og når man leser i kommentarene har så og si alle ungdomsskole som utdanning, toppen videregående skole. mange av dem kan så vidt stave 3 ord riktig etter hverandre barnevernet er langt fra perfekte, men dersom en feil der skal utbedres må det være å bevilge mere penger til dem slik at de kan gå nøyere inn i flere saker.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #11 Skrevet 1. oktober 2013 når man leser på linken blir det jo veldig tydelig hva slags mennesker som ønsker dette da... her er den detaljerte beskrivelsen/begrunnelsen for underskriftskampanjen: "VI KREVER EN GRANSKING AV BARNEVERNET: HVORDAN FÅ AVDEKKET LOVBRUDD ? VI KREVER LYD OG BILDE. HVEM HAR ANSVARET I KLAGEINNSTANSEN. I FORBINDELSE MED DEMONSTRASJONEN 3.MAI I TRONDHEIM" og når man leser i kommentarene har så og si alle ungdomsskole som utdanning, toppen videregående skole. mange av dem kan så vidt stave 3 ord riktig etter hverandre barnevernet er langt fra perfekte, men dersom en feil der skal utbedres må det være å bevilge mere penger til dem slik at de kan gå nøyere inn i flere saker. Å wow! Ja, det ser ikke ut til å være de mest ressurssterke personene som har kommentert der nei... Sier bare WOW! Anonymous poster hash: 0aee4...1db
☆☆☆ Skrevet 1. oktober 2013 #12 Skrevet 1. oktober 2013 Eg har null grunnlag for å meine barnevernet bør granskast. I likhet med alle andre samfunnsinstitusjonar som helsevesen, politi osv må dei haldast auge med, og det blir då også gjort. Feil skjer, noko anna ville vore rart når ein ser på det enorme talet på saker, inntrykket eg sit att med er at det oftast er for lite inngripen som er problemet. Dei sakene som kjem fram i media ber oftast preg av foreldre som ikkje ser at dei kjem til kort sjølve, det til tross for at det er deira oppfatning av saka som blir presentert.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. oktober 2013 #13 Skrevet 1. oktober 2013 På noe så useriøst som det der fremstår? Neitakk. Ellers signerer jeg skjotta og stjerna over her.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #14 Skrevet 1. oktober 2013 Skriv under alle dere som mener barnevernet bør granskes: http://www.underskrift.no/vis.asp?Kampanje=4635 De foreldrene som er fremme og klager på barnevernet fremstår sjeldent bra i media når de klager. Så også på denne underskriftskampanjesiden. Barnevernet burde få enda større ressurser så de kan hjelpe enda flere barn. Det er sjokkerende hvor mange foreldre som ikke evner å ta seg av barna sine. Det er nok dessverre slik at langt fler barn burde vært hentet ut. Anonymous poster hash: 7a996...5a2
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #15 Skrevet 1. oktober 2013 Tenk på hvor mange ganger vi skriver her inne at folk må ta kontakt med BV. Det er mange dyktige som jobber i BV, og det finnes helt sikkert mange som aldri skulle hatt den jobben slik som det er i andre yrker også. Barn som trenger hjelp får det ikke, men så er det nok noen som blir tatt som ikke skulle blitt fjernet også. Mennesker er ikke maskiner og det er fort gjort og feile. Anonymous poster hash: ba57d...d71
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #16 Skrevet 1. oktober 2013 Leste på en Facebookgruppe at alle barna til barnevernspedagoger burde bli meldt til barnevernet på grunn av foreldrene og av at ungene deres ble mobbet i skolen på grunn av jobben til barnevernspedagogene. Forslaget fikk mye støtte. Denne underskriftkampanjen er opprettet av noen i denne gruppen. Totalt useriøst og kommer fra foreldre som ikke klarer å se verken seg selv, barna sine eller virkeligheten. Anonymous poster hash: a1fd7...cf2
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #17 Skrevet 1. oktober 2013 Da må det bli gransking pga "Foreldrevern" som de altfor ofte driver med. De bruker altfor lang tid med å ta barna ut av hjem som ikke fungerer... De svake burde tas mest hensyn til og det er barna. Anonymous poster hash: a6822...d6f I mange tilfeller så griper ikke barnevernet inn der de absolutt bør, å i mange andre tilfeller så tramper de på foreldrene og ødelegger familier nesten ubegrunnet. Så en gransking er på sin plass synes jeg, for det fungerer ikke slik det burde gjort, og da vil en gransking bidra til å gjøre systemet bedre skulle en tro. Det er ikke så mange tilfeller når over 70% av meldingene kommer fra foreldrene selv og kun 13% av barna blir plassert utenfor hjemmet, 2% av disse er på omsorgsovertagelse eller på tvang. Anonymous poster hash: a1fd7...cf2
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #18 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg har familiemedlemmer som jobber i barnevernet. Det de oftes sliter med er at foreldrene har så lav iq at de rett og slett ikke skjønner hva de gjør feil. De skjønner virkelig ikke problemet, hvordan skal man da hjelpe de? Barnevernet driver jo først og frems med veiledning. Men det er ikke lett når man har med lettere tilbakestående å gjøre. Anonymous poster hash: a6822...d6f Hvis familiemedlemmene dine uttaler seg slikt om foreldre som er under dem, da burde man få igang en granskning veldig fort. Slike holdninger skal man ikke ha når man jobber med mennesker.... Anonymous poster hash: c431d...900
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #19 Skrevet 1. oktober 2013 Etter å ha lest kommentarene på underskriftsiden, så tenker jeg bare oiiiii... Anonymous poster hash: df502...262
Iiiiik Skrevet 1. oktober 2013 #20 Skrevet 1. oktober 2013 Å signere på noe sånt kunne virkelig ikke falle meg inn. Som alle andre offentlige instanser, følges barnvernet opp. Riksrevisjonen kommer med jevnlige evalueringer av barneverntjestene. I de senere årene har hele barnevernsystemet - kommune, stat, ideelle tjesteytere og private selskaper - blitt gransket i flere rapporter og det har blitt fremmet ny barnevernlov. Jeg vil heller at det skal brukes penger på barna som trenger hjelp fra barnevernet enn på gransking av tjenestene. Det er nokså selvsagt at de tvungne plasseringene er uforståelige for de involverte, ellers ville de jo samtykket. Det er imidlertid en liten andel av barnevernets tiltak som rammes av tvangsparagrafene i barnevernloven.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #21 Skrevet 1. oktober 2013 Gransking av hva da??? BV trenger først og fremst økt bevilling, økt kompetanse og bemanning, bedre rutiner og krav og bedre oppfølging. Altfor mange barn som burde fått hjelp tidligere som lider unødig. Anonymous poster hash: ea9f5...97a
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #22 Skrevet 1. oktober 2013 Dette blir for dumt. Om man absolutt ønsker å fremme noe slikt, gjør det hvertfall på en seriøs og ordentlig måte. Er jo tragikomisk og lese kommentarene og beskrivelsen når man går inn på linken. Anonymous poster hash: f258f...2d5
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #24 Skrevet 1. oktober 2013 når man leser på linken blir det jo veldig tydelig hva slags mennesker som ønsker dette da... her er den detaljerte beskrivelsen/begrunnelsen for underskriftskampanjen: "VI KREVER EN GRANSKING AV BARNEVERNET: HVORDAN FÅ AVDEKKET LOVBRUDD ? VI KREVER LYD OG BILDE. HVEM HAR ANSVARET I KLAGEINNSTANSEN. I FORBINDELSE MED DEMONSTRASJONEN 3.MAI I TRONDHEIM" og når man leser i kommentarene har så og si alle ungdomsskole som utdanning, toppen videregående skole. mange av dem kan så vidt stave 3 ord riktig etter hverandre barnevernet er langt fra perfekte, men dersom en feil der skal utbedres må det være å bevilge mere penger til dem slik at de kan gå nøyere inn i flere saker. Er man automatisk dum uten høyere utdanning? Anonymous poster hash: a184d...fe8
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2013 #25 Skrevet 1. oktober 2013 når man leser på linken blir det jo veldig tydelig hva slags mennesker som ønsker dette da... her er den detaljerte beskrivelsen/begrunnelsen for underskriftskampanjen:"VI KREVER EN GRANSKING AV BARNEVERNET:HVORDAN FÅ AVDEKKET LOVBRUDD ? VI KREVER LYD OG BILDE. HVEM HAR ANSVARET I KLAGEINNSTANSEN.I FORBINDELSE MED DEMONSTRASJONEN 3.MAI I TRONDHEIM" og når man leser i kommentarene har så og si alle ungdomsskole som utdanning, toppen videregående skole. mange av dem kan så vidt stave 3 ord riktig etter hverandre barnevernet er langt fra perfekte, men dersom en feil der skal utbedres må det være å bevilge mere penger til dem slik at de kan gå nøyere inn i flere saker. Er man automatisk dum uten høyere utdanning? Anonymous poster hash: a184d...fe8 Nei, ikke dum, men en har da utvilsomt lavere kunnskap... Anonymous poster hash: 34ca7...fa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå