Gå til innhold

Noen som har barn i fosterhjem???? Se hit....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen av dere har barn i fosterhjem?? Hvordan syntes du du har blitt behandla av fosterfam /barnevernet? Hvor ofte treffer du barnet ditt når de bor i fosterhjem?? Min advokat sier at vanlig er 2-6 ganger i året. Det er jo altfor lite. Derfor er jeg inntrisert i å høre hva slags samværs avtale dere har,eller hva som er normalt  her.. Mitt barn settes snart i fosterhjem ;( Mitt hjertet blør..  Jeg har blitt narra av barnevernet til å skrivet under omsorgen.. ;( 

Hilsen trist mamma

Anonymous poster hash: 9b884...25e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne av meg har 3 barn i ulike fosterhjem. Eldste barnet får hun treffe ganske ofte. Yngste har hun samvær med 4 ganger i året. 2 timer hver gang.

Mellomste barnet er jeg usikker på, men hun får ikke treffe ham så ofte.

Anonymous poster hash: 46be9...cc6
Skrevet

Blitt narra?? skal vel ganske mye til for å bli tatt fra barna dine, så noe har du vel gjort...

Anonymous poster hash: fe9bc...730
Skrevet

Kommer jo helt an på hvorfor barnet er i fosterhjem det da.

Ei venninne av meg hadde fostersøsken da vi var yngre. Han ene så moren sin hele helgen hver helg og flyttet hjem igjen etter et år.

Andre så foreldrene sine med tilsyn en gang hver 3 mnd noen timer hver gang.

Finnes ikke noen fasit på hvor ofte eller hvor lenge, det kommer an på hvorfor foreldrene ikke har barnet boende hjemme rett og slett.

Anonymous poster hash: 2a16e...aa6
Skrevet

Ei venninne av meg får se jenta si 4 ganger i året 4 timer, og nå har hun fått de eldste hjem igjen men de bruker tilknytning på hun minste som en grunn for hun ikke får henne hjem igjen.

Anonymous poster hash: aabf7...cb1
Skrevet

hadde vel helst sørga for at ungene mine ikke havna i fosterhjem da !! OVER MITT LIK!

Men når "uhellet" er ute (sorry men klarer ikke kalle det uhell heller jeg, du klarer tydeligvis ikke ta vare på dem?) så er det kanskje for det beste for barna å ha det stabilt rundt seg... trist om ikke mor er det men igjen er det vel en grunn for at det har blitt sånn...

Anonymous poster hash: 9772b...97a
Skrevet

Vet om noen som har sett barna sine en gang i mnd siden barnet ble flyttet til fosterhjem el. 

Og så får de lov å se de ved spesielle anledninger som f.eks. bursdager.

Anonymous poster hash: 6358f...371
Skrevet

En venninne av meg har 3 barn i ulike fosterhjem. Eldste barnet får hun treffe ganske ofte. Yngste har hun samvær med 4 ganger i året. 2 timer hver gang.

Hun har ikke et navn som begynner på R vel? Kjenner til et lignende tilfelle nemlig. De to yngste 4 g. i året, 2 timer med tilsyn. Eldste akkurat samme systemet, men 6 g. i året.

Anonymous poster hash: 285d8...541

Skrevet

Det kommer nok mye ann på grunnen til at barnet er i fosterhjem, grov omsorgssvikt, vold, sykdom hos foreldrene osv.

Skrevet

Hun har ikke et navn som begynner på R vel? Kjenner til et lignende tilfelle nemlig. De to yngste 4 g. i året, 2 timer med tilsyn. Eldste akkurat samme systemet, men 6 g. i året.

Anonymous poster hash: 285d8...541

Begynner ikke på R.

Skrevet

Dere dømmer med engang ja, hadde dere sett saken min så tror jeg neppe dere hadde gjørt det... Ja,jeg har faktisk blitt lurt av barnevernet. Skrev under omsorgen osv, min advokat har selv sagt at de har lurt meg. Så for dere dømmer noen, bør dere tenke dere nøye gjennom hva dere dømmer-  Jeg har gjørt alt jeg kunne for å hjelpe barnet mitt. Jeg gir meg ikke så lett... Så snart blir det rettsak...

Skrevet

er ingen som sier HVA du har gjort her eller ikke... Men en trekker jo sine konklusjoner dessverre

vet bare med meg selv at jeg hadde ALDRI aldri aldri klart å skrive under på noe OMSORG til noen andre??? samme hvor dritings eller dopa jeg var.. tror det skulle vært i et torturkammer i verste fall !!!

Men leit å høre uansett....

Skrevet

Som andre sier: det kommer helt ann på situasjonen. Hvorfor plasseres barnet bort? Hvor gammelt er det? Og hvilke ønsker har barnet? Har barna spesielle behov? Hvordan samarbeider du med bvtj. Og andre omsorgspersoner rundt barnet?

Opplever at foreldre som støtter plasseringen, samarbeider og ser at barnet har det godt på ny plass ofte får mer samvær - med mindre grunnen er misbruk, vold o.l.

Vanskelig å si med så lite informasjon.

Har selv økt samværet flere ganger, da med begrunnelse i at barnet ønsker mer, det går fint med plasseringen, mor/far presser aldri barnet til noe, samarbeider, ingen rus, vold, misbruk o.l

Hilsen ansatt i bvtj. :)

Lykke til

Anonymous poster hash: 84447...c5e

Anonymous poster hash: 84447...c5e

Skrevet

Dere dømmer med engang ja, hadde dere sett saken min så tror jeg neppe dere hadde gjørt det... Ja,jeg har faktisk blitt lurt av barnevernet. Skrev under omsorgen osv, min advokat har selv sagt at de har lurt meg. Så for dere dømmer noen, bør dere tenke dere nøye gjennom hva dere dømmer-  Jeg har gjørt alt jeg kunne for å hjelpe barnet mitt. Jeg gir meg ikke så lett... Så snart blir det rettsak...

Hva slags grunnlag har de tatt barna dine fra deg på da? Barnevernet kan ikke "lure" fra deg ungene dine, det tror jeg neppe de er veldig interesserte i.

Skrevet

Dere dømmer med engang ja, hadde dere sett saken min så tror jeg neppe dere hadde gjørt det... Ja,jeg har faktisk blitt lurt av barnevernet. Skrev under omsorgen osv, min advokat har selv sagt at de har lurt meg. Så for dere dømmer noen, bør dere tenke dere nøye gjennom hva dere dømmer- Jeg har gjørt alt jeg kunne for å hjelpe barnet mitt. Jeg gir meg ikke så lett... Så snart blir det rettsak...

Jasså? Og hvordan ble du "lurt" til å frasi deg omsorgen for barna dine? Skriver du under på hva som helst uten å lese det?

Anonymous poster hash: 64688...0dd

Skrevet

Spiller vel ingen rolle hvilket grunnlag HI har mistet omsorgen, hva hun har gjort og ikke gjort.

Det hun etterspør er erfaringer rundt samvær med barn i fosterhjem

Skrevet

har jo tydeligvis litt å si mtp samværet etter hvert, hva grunnene er for at hun mister omsorgen..

Skrevet

Mine barn bor 50% hos fosterhjem og 50% hos meg.

Anonymous poster hash: ca03d...4ee

Skrevet

Får se han når jeg vil, egentlig. Alenetid med han blir maks 4 døgn i måneden, men jeg går godt overens med fosterfamilien (kjente hverandre fra før av) og kan avtale med dem når jeg vil/kan. Jeg, barnevern og fosterfamilie har et godt samarbeid, og begge de to partene har vært fantastiske å ha! 

Nå var det jeg som valgte å samarbeide med barnevernet i utgangspunktet, så det er kanskje annerledes om barna blir tatt fra foreldre uten at foreldrene vil. 

Jeg valgte å kontakte barnevernet og få barnet i fosterfamilie på grunn av sykdom hos meg. 

Anonymous poster hash: 0506e...e86
Skrevet

Jeg lot dem få omsorgen mens han var på behandling,så skulle han få komme hjem .Det var eneste måten for å få hjelp på. Saken er den: Han er 7 år,starta i 1 klasse der det var noen gutter som slo han hver dag. De kasta stein i hodet på han osv, hver dag ble han slått og mobba. Etter nesten 1 år fikk han nok,og noe skjedde med han.( Han har ADHD men aldri gått på medisin) Jeg ringte over alt for å få hjelp.Endag kom han hjem fra skolen og slo meg og alle rundt seg- Han var som en helt aen person- Vi hadde ikke kontroll over han,da han slo og kasta alt han fant. Gutten min var blitt alvorlig syk ;( Jeg ringte over alt for å få hjelp, vi fikk ikke hjelp da han var for liten,de hadde kun plasser for ungdommer(13 år og oppover)  Når du ser ditt barn slite slik,og du ikke klarer å hjelpe ,ja da er du villig til å prøve det meste for å hjelpe.De gikk 1 uke og ingen hjelp å få.  Så ville barnevernet hjelpe meg, jeg skrev under frivillig plassering mens han er på behandling ..Kun det jeg har skrevet under på..  Nå har han bodd der i 4 mnd,og ennå har de ikke starta på noe behandling.  De har sendt søknad på forsterka fosterhjem, bak min rygg har dem gått. 

Skrevet

anonym ; 19.49 ;

Du som har barnet hos deg 50 % , hvordan fikk du til en slik avtale??  Bor dere i samme by osv? Jeg har sagt til barnevernet at jeg er villig til å flytte etter han. Uansett hvor han blir plassert,så vil jeg gjøre det. Jeg ser for meg at jeg kan ha han 1-3 ganger i uker,eller 50% ----

Skrevet

Jeg jobber i barnevernet. Det er vanlig ved oppvekstplasseringer at foreldre møter barna 2-6g i året. Om plasseringen er tenkt å vare et år f eks, er samværene mye hyppigere.

Anonymous poster hash: 63ad2...44e

Skrevet

Jeg lot dem få omsorgen mens han var på behandling,så skulle han få komme hjem .Det var eneste måten for å få hjelp på. Saken er den: Han er 7 år,starta i 1 klasse der det var noen gutter som slo han hver dag. De kasta stein i hodet på han osv, hver dag ble han slått og mobba. Etter nesten 1 år fikk han nok,og noe skjedde med han.( Han har ADHD men aldri gått på medisin) Jeg ringte over alt for å få hjelp.Endag kom han hjem fra skolen og slo meg og alle rundt seg- Han var som en helt aen person- Vi hadde ikke kontroll over han,da han slo og kasta alt han fant. Gutten min var blitt alvorlig syk ;( Jeg ringte over alt for å få hjelp, vi fikk ikke hjelp da han var for liten,de hadde kun plasser for ungdommer(13 år og oppover)  Når du ser ditt barn slite slik,og du ikke klarer å hjelpe ,ja da er du villig til å prøve det meste for å hjelpe.De gikk 1 uke og ingen hjelp å få.  Så ville barnevernet hjelpe meg, jeg skrev under frivillig plassering mens han er på behandling ..Kun det jeg har skrevet under på..  Nå har han bodd der i 4 mnd,og ennå har de ikke starta på noe behandling.  De har sendt søknad på forsterka fosterhjem, bak min rygg har dem gått. 

hvis dette stemmer, syns jeg det er veldig rart at din advokat sier "2-6 ganger i året"???

Skrevet

Dytter denne opp

Skrevet

Majamia;

Min advokat sier at vanlig samværs avtale ,når barnet bor i fosterhjem er maks 4-6 ganger i året-.  Han mener vi skal gå til sak og at jeg har en liten sjanse til å vinne omsorgen tilbake. Jeg ønsker selvfølgelig at sønnen min skal komme hjem. Men innser at vi ikke klarer dette,da han krever veldig mye -- (han var en helt frisk liten gutt før ) Så når han endelig har fått behandling og blitt frisk ønsker jeg at han skal få komme hjem. Men hvis han ikke blir bra igjen ennå,ønsker jeg å ha et samarbeid med evt fosterhjem. Jeg ønsker kun det beste for han,og han fortjener å ha det bra å være lykklig. Men slik det er nå,klarer verken jeg eller samboern min å håndtere han,/hjelpe han da han er veldig krevende . Det jeg skulle ønske hadde gått ann er er,et samarbeid med fosterhjem, f eks ha han 1-3 ganger i uka,der vi kan finne på ting sammen osv. (Nå har jeg kun 3 timer samvær hver uke,uten tilsyn selvf.Og vi for ta han med oss på fiskerturer,shopping,bowling,   Barnevernet ser på våres samvær som bra for han .. 

Jeg ønsker som sagt å flytte nærmere han,i det fosterhjem han vil komme til. Skulle bare ønske at jeg fikk ofte samvær med han.  

Har jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...