hysterika Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Er det ok å kjøpe adventskalender bare til det ene barnet? Eldste er 11 (jente), har hatt pakkekalender de siste årene, men i fjor slo det ikke helt an. Jeg bruker ikke mer enn 250 kr, og hun får ikke godis i kalenderen, så det endte opp med at hun egentlig ikke var så interessert. Minste er 8, han ønsker seg legokalender, elsker lego. Er det ok å gjøre forskjell?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Forskjell på hva da? At eldste ikke skal få? Ville ikke gjort forskjell om du mener at ene skal få og den andre ikke få. Ulike kalendere? Ja, det ville jeg gjort. Anonymous poster hash: 5dbf2...743
hysterika Skrevet 29. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2013 Jeg mente at eldste ikke skulle få, ja, At hun er ferdig med adventskalender.
Somewhere over the rainbow Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 Nei.. At bare ene barnet skal få synes jeg blir feil .. Det er jo så mange adventskalendere å få kjøpt, kan du ikke spørre henne om hvilken hun ønsker ?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #5 Skrevet 29. september 2013 Du må være veldig sikker på at eldste skal synes det er ok for at det skal være greit. Hun har kommet i en alder da det er "kult" å klage litt og ikke vise stor interesse for slike ting. Likevel an det være sårt å oppleve at bare yngste får. Hva med å avtale ukeskalender med henne. Da kan hun for eksempel åpne hver søndag i advent og få litt større ting som kinobiletter, tur til badeland med en venninne ol. Ting trenger ikke være likt til barna, men begge bør føle seg sett og husket på. Anonymous poster hash: 8dfac...5b8
hysterika Skrevet 29. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2013 Nei.. At bare ene barnet skal få synes jeg blir feil .. Det er jo så mange adventskalendere å få kjøpt, kan du ikke spørre henne om hvilken hun ønsker ? Jeg tror ikke det finnes så mange som passer for 11-åringer Hun ønsker seg sminke, klær og bøker ...
hysterika Skrevet 29. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 29. september 2013 Du må være veldig sikker på at eldste skal synes det er ok for at det skal være greit. Hun har kommet i en alder da det er "kult" å klage litt og ikke vise stor interesse for slike ting. Likevel an det være sårt å oppleve at bare yngste får. Hva med å avtale ukeskalender med henne. Da kan hun for eksempel åpne hver søndag i advent og få litt større ting som kinobiletter, tur til badeland med en venninne ol. Ting trenger ikke være likt til barna, men begge bør føle seg sett og husket på. Anonymous poster hash: 8dfac...5b8 Det var en god ide! Da kan hun få små gaver som koster litt mer, og jeg kan kombinere det med aktiviteter (juleverksted, teater, baking). Takk for super ide! Det blir helgekalender
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #8 Skrevet 29. september 2013 Hun er 11 år og stor bok til å ha en mening om dette selv, og du sier hun ikke viste særlig interesse i fjor. Jeg ville rett og slett spurt henne om det. Ellers finnes det jo svært mange forskjellige typer kalendere i salg som ikke inneholder verken 'barneting' eller godterier. Her er feks en link til en omtale av julekalendere som var i salg i fjor med kosmetikk/hudpleieprodukter i. Noen av disse passer nok ikke for en 11 åring, men dette er bare for å vise at det nok finnes alternativer. Kanskje noen typiske tweens-butikker har noe for salg som kunne passe? http://m.klikk.no/kvinneguiden/mote/article801504.ece Anonymous poster hash: 109da...9bf
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #9 Skrevet 29. september 2013 Fikk pakkekalender helt til jeg flyttet hjemmefra jeg. Og nå har jeg og samboeren pakkekalender. Får annen hver dag:-) stas! Enig med hu over at kanskje dere kan ha opplevelser isteden. Eller en opplevelse i uka. Kanskje hun kan få gjøre noe bare med deg, ha en jentedag eller noe?▪ Anonymous poster hash: 1a3ec...e12
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #10 Skrevet 29. september 2013 Fikk pakkekalender helt til jeg flyttet hjemmefra jeg. Og nå har jeg og samboeren pakkekalender. Får annen hver dag:-) stas! Enig med hu over at kanskje dere kan ha opplevelser isteden. Eller en opplevelse i uka. Kanskje hun kan få gjøre noe bare med deg, ha en jentedag eller noe?▪ Anonymous poster hash: 1a3ec...e12 Hehehe... Samme her. Jeg og søsteren min, og ektemennene våre, får pakkekalender av moren min hvert år. Fremdeles. Jeg er yngste søster og er nå 38 år... Kødder ikke. Men det er mye voksengreier da. Typ toalettartikler, sokker, julepynt og slikt. Anonymous poster hash: 109da...9bf
Elsker livet Skrevet 29. september 2013 #11 Skrevet 29. september 2013 Du kan jo spør om hun vil ha penger i stedet?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #12 Skrevet 29. september 2013 Lip Smacker lager jo kalender med lipgloss i.... Har en venninne med en datter på 12 år og i fjor var hun helt Justin Bieber gal, så hun hadde ukeskalender med en Bieber-effekt hver søndag i advent (t-skjorte, plakat o.l.) Anonymous poster hash: 4a5e7...12a
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #13 Skrevet 29. september 2013 Jeg tror dette blir første året jeg ikke får pakkekalender av mine foreldre.. Etter hvert som jeg ble eldre og flytta ut fikk jeg blandt annet sminke, ansiktsmasker, undertøy, sokker, hårstrikk, lys, servietter, flaxlodd, småting til leiligheten og andre ting (etter jeg fylte 18 fikk jeg en boks øl i helgepakkene), blandet med mindre ting som små sjokolader eller lapper med noen hyggelige ordtak. En fantastisk hyggelig tradisjon som mamma har kost seg masse med å ordne, og som jeg gleder meg til å videreføre til mine barn! Anonymous poster hash: a41f9...f43
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 29. september 2013 #14 Skrevet 29. september 2013 jeg har ganske små barn forhold til deg,ene er 10 mnd til jul og elsde nesten 7, begge får gavekalender,ville aldri gjøre forskjell på dem
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #15 Skrevet 29. september 2013 jeg har ganske små barn forhold til deg,ene er 10 mnd til jul og elsde nesten 7, begge får gavekalender,ville aldri gjøre forskjell på dem Hva gir du babyen på 10 mnd ? Har 3 på 11 mnd, 3 år og 6 år, og hvis vi gir til en må alle få ( selv om jeg synes det er litt tull...) men har gått litt i stå til den minste... Anonymous poster hash: 1e79d...d25
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #16 Skrevet 29. september 2013 jeg har ganske små barn forhold til deg,ene er 10 mnd til jul og elsde nesten 7, begge får gavekalender,ville aldri gjøre forskjell på dem Hva gir du babyen på 10 mnd ? Har 3 på 11 mnd, 3 år og 6 år, og hvis vi gir til en må alle få ( selv om jeg synes det er litt tull...) men har gått litt i stå til den minste... Anonymous poster hash: 1e79d...d25 Til barn på den alderen er det jo supert å kjøpe en eske Duplo med litt størrelse på (f.eks dyrehage eller noe sånt) og dele i mange pakker, en kloss eller et dyr hver dag. Eller en annen type pakke med plastikkdyr som du deler og gir et dyr hver dag. Anonymous poster hash: 4a5e7...12a
Hjertefru Skrevet 29. september 2013 #17 Skrevet 29. september 2013 Flotte tips i denne tråden Viktig å huske på alle ja Har selv jenter 10-17, 3 stk. ikke like enkelt å finne noe som slår an i den alderen.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #18 Skrevet 29. september 2013 Jeg ville snakket med jenta jeg da. Kanskje hun er fornøyd med å få en helt vanlig 10-kroners sjokoladekalender? Eller et sånt Flaxlodd-kalender? Anonymous poster hash: 1665d...1f8
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #19 Skrevet 29. september 2013 Her blir det pakkekalender kun til eldstemann på 2 1/2 år. Yngste er 7-8 mnd i desember og skjønner uansett ikke bæret Jeg syns pakkekalender er en uting, men er svigermor som har kommet med min manns gamle. Har sagt til mannen min at han og moren hans får ta seg av innkjøp, innpakking osv for jeg har mer enn nok av andre ting å ta meg av. Han fikk vel 10-12 små plastdyr i fjor, diverse småsjokolader osv. Glede i 5 sekunder og så var det glemt. Ser ikke poenget annet enn at ungen blir blasert av å få pakke hver bidige dag i tre og en halv uke. Anonymous poster hash: 76cf4...5ac
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #20 Skrevet 29. september 2013 Kanskje du kan høre om hun ønsker pakke annenhver dag? Eller kun lørdag og søndag? Om 250kr er budsjettet får du fornuftige og ting hun ønsker seg om du deler summen opp til helgegaver. Men en ting.... Er dette din egen datter eller du stemor til henne? Mener ikke være ufin men lurer litt... Rart plutselig kutte helt når hun ikke selv har sagt det er ok , og hun har jo heller ikke fått valget om større helgegaver? Anonymous poster hash: bfaa8...511
Hjertefru Skrevet 29. september 2013 #21 Skrevet 29. september 2013 Mye styr med pakkekalendere, men koselig også. Ser ikke poenget med kalender til barn under året, så junior på 2 mnd. Får greie seg uten Når tvillingene var 1 1/2 fikk de en liten ting i en julestrømpe hver dag i adventstiden. Kunne jo ikke henge opp en ferdig pakkekalender da hadde jo alle pakkene blitt åpnet dag 1.....
hysterika Skrevet 29. september 2013 Forfatter #22 Skrevet 29. september 2013 Kanskje du kan høre om hun ønsker pakke annenhver dag? Eller kun lørdag og søndag? Om 250kr er budsjettet får du fornuftige og ting hun ønsker seg om du deler summen opp til helgegaver. Men en ting.... Er dette din egen datter eller du stemor til henne? Mener ikke være ufin men lurer litt... Rart plutselig kutte helt når hun ikke selv har sagt det er ok , og hun har jo heller ikke fått valget om større helgegaver? Anonymous poster hash: bfaa8...511 Kanskje du kan høre om hun ønsker pakke annenhver dag? Eller kun lørdag og søndag? Om 250kr er budsjettet får du fornuftige og ting hun ønsker seg om du deler summen opp til helgegaver. Men en ting.... Er dette din egen datter eller du stemor til henne? Mener ikke være ufin men lurer litt... Rart plutselig kutte helt når hun ikke selv har sagt det er ok , og hun har jo heller ikke fått valget om større helgegaver? Anonymous poster hash: bfaa8...511 Ha, ha, det er min datter, ja, min førstefødte Det var hun selv som gav uttrykk for det i fjor at hun syntes det ble vel mange neglelakker og hårstrikker, og at det kanskje ikke var nødvendig. Jeg har snakket med henne nå, og hun syntes lørdagsgaver var en god ide.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #23 Skrevet 29. september 2013 Kanskje du kan høre om hun ønsker pakke annenhver dag? Eller kun lørdag og søndag? Om 250kr er budsjettet får du fornuftige og ting hun ønsker seg om du deler summen opp til helgegaver. Men en ting.... Er dette din egen datter eller du stemor til henne? Mener ikke være ufin men lurer litt... Rart plutselig kutte helt når hun ikke selv har sagt det er ok , og hun har jo heller ikke fått valget om større helgegaver? Anonymous poster hash: bfaa8...511 Kanskje du kan høre om hun ønsker pakke annenhver dag? Eller kun lørdag og søndag? Om 250kr er budsjettet får du fornuftige og ting hun ønsker seg om du deler summen opp til helgegaver. Men en ting.... Er dette din egen datter eller du stemor til henne? Mener ikke være ufin men lurer litt... Rart plutselig kutte helt når hun ikke selv har sagt det er ok , og hun har jo heller ikke fått valget om større helgegaver? Anonymous poster hash: bfaa8...511 Ha, ha, det er min datter, ja, min førstefødte Det var hun selv som gav uttrykk for det i fjor at hun syntes det ble vel mange neglelakker og hårstrikker, og at det kanskje ikke var nødvendig. Jeg har snakket med henne nå, og hun syntes lørdagsgaver var en god ide. Smart jente, for hvor mange ting skal man ha stående til å samle støv. Anonymous poster hash: 123d3...c69
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #24 Skrevet 29. september 2013 Supert d løste seg enklere for deg og hun kan nå få ordentlige ting . Dvd ( cdon har 2 for 99kr nå) 50kr+ pr uke blir bra gaver Anonymous poster hash: bfaa8...511
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #25 Skrevet 29. september 2013 Hvis det ikke er for barnslig i hennes øyne eller for fy i dine så finnes det flere forskjellige monster high kalendere, en med skole saker, en med sminke og en med husker ikke helt men de har de på lek mer eller hva den intetnettbutikken heter. litt ulik pris per kalender men alle var billigere en lego kalenderen. Jeg ville ha spurt jenta om hun vil ha kalender eller ikke jeg. Det er ganske så normalt at unger i den alderen klager litt selv om de egentlig vil ha og syntes det er litt hyggelig allikevel. Men i sitt behov for å virke voksen er de ikke helt klar til å gi positivt utrykk for det fordi de tror at det voksene er å ikke ønske kalender. Ellers hadde jeg nok muligens laget en kalender til henne uten å spørre men lagt litt mer vekt på hva hun faktisk liker nå. Kan hende hadde hun fått neglelakk noen dager andre dager mer praktiske ting som morsom viskelær eller noe slikt. For jeg tror at det faktisk kan være litt sårt for en 11 åring å ikke få kalenderen allikevel. Og så bli påmint om det hver gang broren viser fram hva han har fått den dagen. Anonymous poster hash: 20286...5f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå