Gå til innhold

Hva er det du MÅ ha når du spiser tapas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hvilke tapasretter du setter høyest på prioriteringslisten.

Anonymous poster hash: e9196...591

Videoannonse
Annonse
Skrevet

daddelbacon

kjøttboller

foccacciabrød

aioli

oliven

serranoskinke

lefseruller

Anonymous poster hash: 504fb...829
Skrevet

Krydra poteter i ei eller anna form

Manchego

Oliven

Skrevet

Potet av et eller annet slag

Foccatia

Dadler med bacon

Kjøttboller

Aioli

Dette er must-have.

Skrevet

Kjøttboller i spicy tomatsaus

Marinerte potetbårer

(Hvitløks)brød

Aioli

Dette er et absolutt must, men det finnes jo tusenvis av andre gode ring også:)

Jeg har selv også servert vårruller (delt i to) og løkringer med stort hell flere ganger, og virker som om alle andre "må" ha det.

Skrevet

Loff / foccacia

Kjøttboller

Aioli

Dadler med bacon

Båtpoteter

Seranoskinke

Anonymous poster hash: 86e88...6b5
Skrevet

Asparges med spekeskinke. Men jeg surrer skinka rundt aspargesen og steker i ovnen istedenfor å koke asparges og ha skinke rundt. Kan fint spise kun dette ;)

Anonymous poster hash: 38610...8d6
Skrevet

Spekeskinke

God ost

Godt brød

Alioli

Saltbakte poteter

Mojosaus

Baconsurrede dadler

Skrevet

Foccachia, aioli, hvitløksscampi, spekeskinke, spanske kjøttboller.

Skrevet

Scampi, Chorizo, godt brød, oliven og spanske kjøttbollser.

Anonymous poster hash: 47d4d...a73
Skrevet

Her var det mange gode tips, takk takk :-) la tapasrettene strømme på videre :-)

Skrevet

bacondadler

aioli

foccacia

scampi

ovnsbakte poteter

Skrevet

daddelbacon

kjøttboller

foccacciabrød

aioli

oliven

serranoskinke

lefseruller

Anonymous poster hash: 504fb...829

Vi kunne kost oss med tapas sammen! Nøyaktig de samme tingene som jeg ville nevnt ;)

Skrevet

Lefser med spekeskinke, smøreost og ruccola

Bacondadler

Chillimarinert scampi

Hvitvins dampede blåskjell

Kjøttboller i salsa

Foccacia

Faen no ble jeg sulten. Kjip tråd.

Anonymous poster hash: 1f109...38d

Skrevet

Lefseruller

Vårruller

Foccacia

Aioli

Anonymous poster hash: 0b3b4...9f0
Skrevet

Altså hvilke tapasretter du setter høyest på prioriteringslisten.

Aioli og godt brød

Manchego 

Gambas con ajo

gode oliven i god olje

serrano

Saltbakte poteter med rød mojosaus.

Da er jeg lykkelig:)

Ja, og en god vin/øl da.

Skrevet

Lefser?? Lefser har da ingenting med tapas å gjøre?! Med mindre det dreier seg om "trøndertapas" da :P

Skrevet

God hjemmelaget aioli og godt brød!

Ellers så vil jeg gjerne ha gode oster, serrano, chorizo, spicye kjøttboller, bakte grønnsaker, tomatsalat, asparges ++++

God Cava og rødvin :P

Skrevet

Kjøttboller i salsasaus

Tomat og mozzarella

Foccachia med aioli

Vanlig salat

Scampi

Lefserull med ørret

Også er det alltid kjekt med noe nytt som man ikke finner på alle tapas bord

Anonymous poster hash: 8d355...8c0

Skrevet

Potetbåter, chorizo (nydelig med stekt!), aioli, kjøttboller, oliven... Mmm. Fikk lyst på tapas :D

Skrevet

Lefser?? Lefser har da ingenting med tapas å gjøre?! Med mindre det dreier seg om "trøndertapas" da :P

TUSEN TAKK for at noen endelig sa noe om det. Lefseruller har ingenting med tapas å gjøre. Hvis det var et koldtbord derimot... Tapas er spanske småretter, mezeh er libanesiske småretter (min favorittkategori om jeg går velge nasjonalitet) og koldtbord er norske. Nordmenn har vansker med dette helt åpenbart.

Anonymous poster hash: 18999...01e

Skrevet

Du kan ikke være så bereist i tapasverdenen om du ikke har kommet over lefseruller? ;) Tortillalefser fylt med f.eks kremost, ruccola, rødløk og røkelaks eller spekeskinke.

Skrevet

Du kan ikke være så bereist i tapasverdenen om du ikke har kommet over lefseruller? ;) Tortillalefser fylt med f.eks kremost, ruccola, rødløk og røkelaks eller spekeskinke.

Det er ikke det at hun, og jeg, ikke har hørt om lefseruller før. Det er det at det har INGENTING med tapas å gjøre. Det er en koldtbordrett.

Skrevet (endret)

Det er ikke det at hun, og jeg, ikke har hørt om lefseruller før. Det er det at det har INGENTING med tapas å gjøre. Det er en koldtbordrett.

Jeg vet godt hva en lefserull er, men jeg har til dags dato til gode å få servert det på tapasrestauranter i inn- og utland.

Jeg tør til og med påstå at spanjolene ikke har noen tradisjon for baking av lefse, ei heller for røkelaks og så vidt jeg vet er ikke "Philadelphia-ost" å regne som tradisjonell spansk ost ;)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg vet godt hva en lefserull er, men jeg har til dags dato til gode å få servert det på tapasrestauranter i inn- og utland.

Jeg tør til og med påstå at spanjolene ikke har noen tradisjon for baking av lefse, ei heller for røkelaks og så vidt jeg vet er ikke "Philadelphia-ost" å regne som tradisjonell spansk ost ;)

Enig med Mammantilnurket og siste anonym her.

Selv elsker jeg potetrettene. Feks patatas fritas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...